ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 грудня 2021 року СєвєродонецькСправа № 360/1912/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку письмового провадження заяву автогаражного товариства «Автомобіліст» про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 360/1912/20 за позовом автогаражного товариства «Автомобіліст» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -
ВСТАНОВИВ:
11 листопада 2021 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява автогаражного товариства «Автомобіліст» про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 360/1912/20 за позовом автогаражного товариства «Автомобіліст» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень.
В обґрунтування заяви зазначено, що 14.12.2020 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 360/1912/20 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області на користь позивача судового збору в сумі 5 253,00 грн. Вказаний виконавчий лист було пред`явлено до виконання до Головного управління Державної казначейської служби Україниу Луганській області. Листом від 31.08.2021 № 04-11-10/4177 виконавчий лист було повернуто АТ Автомобіліст через закриття рахунків Головного управління ДПС у Луганській області у зв`язку з ліквідацією. При цьому зазначено, що правонаступником майна, прав та обов`язків згідно наказу Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643 Про затвердження положень є Головне управління ДПС у Луганській області (ЄДРПОУ ВП 44082150). Вважаємо, що боржника у виконавчому листі від 14.12.2020 у справі № 360/1912/20 має бути замінено, у зв`язку з чим заявник звернувся до суду.
Враховуючи вищевикладене, заявник просив замінити боржника у виконавчому листі Луганського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі № 360/1912/20 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області на користь позивача судового збору в сумі 5253,00 грн, з Головного управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746) на правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44082150).
Сторони у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Згідно з частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно із частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження у справі, суд встановив таке.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 05.08.2020 позовні вимоги автогаражного товариства «Автомобіліст» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 07.06.2019 №00000981406 про застосування суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені, у тому числі за порушення строку розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності в розмірі 1 грн (одна гривня).
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26.11.2020 рішення Луганського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року у справі № 360/1912/20 скасовано в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 09.10.2019 № 00000260505. Прийняти в цій частині нову постанову, якою позов задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 09.10.2019 № 00000260505. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області (93400 Луганська область, місто Сєверодонецьк,вулиця Енергетиків, булинок 72, код ЄДРПОУ 43143746) на користь автогаражного товариства «Автомобіліст» (93400, Луганська область, селище міського типу Сиротине, код ЄДРПОУ 21824076) судові витрати, з яких сплачений позивачем судовий збір у судах першої та апеляційної інстанцій на суму 5 253 грн. В решті рішення рішення Луганського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2020 року залишено без змін.
14.12.2020 позивачем отримано виконавчий лист у справі № 360/1912/20 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області (93400 Луганська область, місто Сєверодонецьк,вулиця Енергетиків, булинок 72, код ЄДРПОУ 43143746) на користь автогаражного товариства «Автомобіліст» (93400, Луганська область, селище міського типу Сиротине, код ЄДРПОУ 21824076) судові витрати, з яких сплачений позивачем судовий збір у судах першої та апеляційної інстанцій на суму 5 253 грн (а.с.63).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 (зі змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна фіскальна служба продовжувала здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України(пункт 2 Постанови № 1200).
Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
Пунктом 4 зазначеної постанови визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Так, згідно з додатком 2 до вищевказаної постанови Головне управління ДФС у Луганській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Луганській області.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби погоджено з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державного податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
На виконання вищевказаного розпорядження наказом ДПС України від 28 серпня 2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Луганській області від 29 серпня 2019 року № 5 Про початок діяльності Головного управління ДПС у Луганській області , розпочато виконання Головним управлінням ДПС у Луганській області функцій і повноважень Головного управління ДФС у Луганській області.
Наказом Державної податкової служби України від 12 липня 2019 року № 14 затверджене Положення про Головне управління ДПС у Луганській області. Відповідно до пункту 1 Положення Головне управління ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби наказом ДПС України від 30 вересня 2020 року № 529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби України розпочато виконання утвореними територіальними підрозділами ДПС функцій і повноважень територіальних органів ДПС України, що ліквідуються.
Відповідно до наказу ДПС України від 24 грудня 2020 року № 755 Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій з 01 січня 2021 року розпочато здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи, згідно з наказом ДПС України від 30 вересня 2020 року № 529 та відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893.
Основні завдання та повноваження Державної податкової служби України визначені в Положенні про Державну податкову службу України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (далі - Положення № 227).
Відповідно до пункту 7 Положення № 227 Державна податкова служба України здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746) перебуває в стані припинення за рішенням засновників з 15 жовтня 2020 року.
Головне управління ДПС у Луганській області зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом ВП 44082150.
Державною податковою службою України видано наказ від 12 листопада 2020 року №643 Про затвердження положень про територіальні органи ДПС .
Відповідно до абзацу третього пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженого наказом ДПС України від 12 листопада 2020 року № 643, Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ ВП 44082150) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746) у відповідних сферах діяльності.
Згідно з положеннями статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 30 грудня 2020 року у справі № 805/4361/17-а.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про заміну сторони у виконавчому документі з Головного управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746) на Головне управління ДПС у Луганській області, як територіальний орган утворений на правах відокремленого підрозділу (код ЄДРПОУ ВП 44082150).
Керуючись статтями 52, 77, 80, 205, 223, 241, 243, 248, 256, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву автогаражного товариства «Автомобіліст» про заміну сторони виконавчого провадження по справі № 360/1912/20 за позовом автогаражного товариства «Автомобіліст» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, - задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому листі по справі № 360/1912/20 за позовом автогаражного товариства «Автомобіліст» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, з Головного управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746) на Головне управління ДПС у Луганській області, як територіальний орган утворений на правах відокремленого підрозділу (код ЄДРПОУ ВП 44082150, місцезнаходження: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2021 |
Оприлюднено | 24.12.2021 |
Номер документу | 102114457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні