Постанова
від 22.12.2021 по справі 200/5541/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2021 року справа №200/5541/21

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Гаврищук Т.Г., Казначеєва Е.Г.,

секретар судового засідання - Мирошниченко О.Л.,

за участю: представника позивача - Бахарєва М.А.,

представника відповідача 1 - Помалюк І.В.,

діючого згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ , Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 3 серпня 2021 року у справі № 200/5541/21 (головуючий І інстанції Голубова Л.Б., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної казначейської служби України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення суми ПДВ,-

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ (далі - ТОВ Телк Транслогістік Київ , позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - ГУ ДПС у Донецькій області, відповідач 1), Державної казначейської служби України (далі- відповідач 2) про:

- визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.04.2021 року № 0041760714 на суму 980886 грн., № 0041780714 на суму 1186273 грн.;

- зобов`язання відновити значення реєстраційної суми відповідно до поданої звітної декларації з податку на додану вартість від 18.01.2021 року за грудень 2020 року (№ 9369097822) від`ємне значення податку на додану вартість у сумі 1186273 грн. в рядку 21 у системі електронного адміністрування податку на додану вартість;

- зобов`язання внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886 грн. щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ , а також платіжні реквізити ТОВ Телк Транслогістік Київ ;

- стягнення з Державного казначейства України суми ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 980886 грн.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 03.08.2021 року позов задоволено частково: визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Донецькій від 08.04.2021 року № 0041760714 на суму 980886 грн., від 08.04.2021 року № 0041780714 на суму 1186273 грн.; зобов`язано ГУ ДПС у Донецькій області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886 грн. щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ ; в решті позовних вимог - відмовлено (т. 3 а.с. 31-38).

Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволені вимог про стягнення з Державного казначейства України суми ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, прийняти нове про задоволення позову в цій частині, посилаючись на неповне з`ясування обставин, порушення норм матеріального, процесуального права. Апелянт вважає, що при вирішенні питання про бюджетне відшкодування ПДВ суд повинен врахувати висновки Великої Палати Верховного Суду в постанові від 12.02.2019 року у справі № 826/7380/15, постанові Верховного суду від 15.05.2020 року у справі № 200/14773/18 (т. 3 а.с. 44-52).

Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове про відмову у задоволенні позову, посилаючись на неповне з`ясування обставин, порушення норм матеріального, процесуального права. Апелянт вважає правомірність спірних податкових повідомлень-рішень підтверджено висновками акту перевірки (т. 3 а.с. 59-64).

Представник позивача в судовому засіданні підтримав доводи своєї апеляційної скарги, заперечував проти доводів апеляційної скарги відповідача 1.

Представник відповідача 1 в судовому засіданні підтримав доводи своєї апеляційної скарги, заперечував проти доводів апеляційної скарги позивача.

Відповідач 2 в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення позивача, відповідача 1, вивчив доводи апеляційних скарг, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення, виходячи з наступного.

ТОВ Телк Транслогістік Київ , код ЄДРПОУ 41344427, зареєстровано як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Попередня назва підприємства - ТОВ Омега-Строй+11 . Основним видом діяльності позивача за КВЕД є 5229 - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Позивач перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Донецькій області, є платником податку на додану вартість.

ТОВ Телк Транслогістік Київ подано декларацію з податку на додану вартість за грудень 2020 року з додатками від 18.01.2021 року № 9369097822 з сумою від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах (вересень, листопад 2020 року), що становить 1 020 000 грн. та, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного періоду в сумі 1 186 273 грн. (т. 1 а.с. 38-45).

ГУ ДПС у Донецькій області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, про що складено акт № 2077/05-99-07-14 від 05.03.2021 року (т. 1 а.с. 17-37).

Висновками акту встановлено порушення позивачем пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 ПК України, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування по рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за грудень 2020 року на суму 980886 грн., завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в сумі 1186273 грн. по рядку 21 декларації з ПДВ за грудень 2020 року.

За результатами вказаного акту перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 08.04.2021 року:

- форми В1 № 0041760714 на суму завищення бюджетного відшкодування в розмірі 980886,00 гривень та на суму штрафних санкцій в розмірі 245221,50 грн.;

- форми В4 № 0041780714 щодо завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1186273 грн. (т. 1 а.с. 13-16).

Сутність порушень, встановлених актом перевірки полягає у тому, що позивачем вчинено певні порушення при веденні господарської діяльності за договорами з контрагентами-постачальниками товарів, пального, надання послуг, які відповідач 1 вважає нереальними.

За п. 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника (пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 ПК України).

За п. 198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

За п. 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно п. 200.1 та 200.4 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

За п. 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (п.п. б , в пункту 200.4 статті 200 ПК України).

Платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації (п. 200.7 статті 200 ПК України передбачено, що).

Якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган: у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування; у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування (п. 200.14 статті 200 ПК України).

Актом встановлено порушення, які відбулись за взаємовідносинами позивача з його контрагентами, зокрема, порушення позивачем пп. 14.1.18, пп. 14.1.181 п. 14 ст. 14, п.44.1. ст. 44, пп. 198.1., 198.2., 198.3. ст. 198, п. 200.1, п. 200.4. ст. 200 ПК України за взаємовідносинамми з наступними контрагентами - постачальниками товарів та послуг:

ТОВ СОТВІС , ЄДРПОУ 43700918;

ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ , ЄДРПОУ 42237023;

ТОВ ОНК-ГРУП , ЄДРПОУ 37872468;

ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ , ЄДРПОУ 38267112;

ТОВ СЕЙЛ-ЛІМІТЕД , ЄДРПОУ 42969642;

ТОВ ФІНБЕР , ЄДРПОУ 43700614;

ТОВ Костянтинівський метизний завод , ЄДРПОУ 33380502 щодо безпідставного формування податкового кредиту з податку на додану вартість в сумі 2 167159 грн. за:

Вересень 2020 року на суму ПДВ - 20 грн.;

Жовтень 2020 року на суму ПДВ 1 250 412 грн.;

Грудень 2020 року на суму ПДВ 916 727 грн.

Відповідач дійшов висновку, що позивач мав взаємовідносини з ризиковими контрагентами, відображення яких у бухгалтерському і податковому обліку вплинуло на визначення в декларації за грудень 2020 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування.

Між позивачем як покупцем та ТОВ АЛЬФА ГРУП КИЇВ як постачальником було укладено договір поставки №29/09-20 від 29.09.2020 року (т. 1 а.с. 46-47).

За п. 1.1 цього договору постачальник зобов`язується передати у власність, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити товар згідно специфікації до договору.

Згідно умов специфікації № 1 від 29.09.2020 року до договору поставки № 29/09-20 від 29.09.2020 року постачальник зобов`язаний передати, а покупець прийняти товар, а саме: вагон-напіввагони б/в моделі 12-119, 12-753, 12-141 загальною кількістю 11, загальна вартість яких складає 6 160 000,04 грн., у тому числі ПДВ - 1 026 666,67 грн. (т. 1 а.с. 47 зв.б.).

Факт передачі підтверджується актом приймання-передачі товару від 29.09.2020 року до договору поставки №29/09-20 від 29.09.2020 року (т. 1 а.с. 48).

Постачальником ТОВ АЛЬФА ГРУП КИЇВ складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну № 6 від 29.09.2020 року на суму 6160000 грн., у тому числі ПДВ - 1026666 грн. (т. 3 а.с. 27).

Оплата отриманого товару позивачем підтверджується наступними документами.

Платіжне доручення № 284 від 28.10.2020р. на суму 499 930,00 грн., в т.ч. ПДВ 83321,67 грн.;

Платіжне доручення № 285 від 28.10.2020р. на суму 499 930,00.грн., в т.ч. ПДВ 83321,87 грн.;

Платіжне доручення № 286 від 28.10.2020р. на суму 253 270,99 грн., в т.ч. ПДВ 42211,83 грн.;

Платіжне доручення № 287 від 28.10.2020р. на суму 253 270,99 грн., в т.ч. ПДВ 42211,83 грн.;

Платіжне доручення № 288 від 28.10.2020р. на суму на 499 930,00 грн., в т.ч. ПДВ 83321,67 грн.;

Платіжне доручення № 291 від 28.10.2020р. на суму на 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 292 від 28.10.2020 р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 293 від 28.10.2020р. на суму 303 521,99 грн., в т.ч. ПДВ 50587,00 грн.;

Платіжне доручення № 294 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 295 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 296 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 421997,32 грн.;

Платіжне доручення № 297 від 28.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 298 від 29.10.2020р. на суму 100 832,21 грн., в т.ч. ПДВ 16805,37 грн.;

Платіжне доручення № 299 від 29.10.2020р. на суму 373 335,30 грн., в т.ч. ПДВ 62222,55 грн.;

Платіжне доручення № 300 від 29.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн.;

Платіжне доручення № 301 від 29.10.2020р. на суму 421 997,32 грн., в т.ч. ПДВ 70332,89 грн. (т 1 а.с. 37-39, т. 3 а.с. 10-25).

Між ТОВ ОМЕГА-СТРОЙ+11 (попередня назва позивача), як орендарем та ТОВ Костянтинівський метизний завод , як орендодавцем, укладено договір оренди №АП-010 від 26.08.2020 року, за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає в оренду офісне приміщення в виробничій будівлі АБК на другому поверсі загальною площею 4 кв.м., розташоване в будинку 34 по вулиці Торецькій в селі Іванопілля, Костянтинівського району Донецької області. Договір вступає в силу з 1 вересня 2020 року і діє до 31 грудня 2020 року (т. 1 а.с. 52-53).

Факт передачі офісного приміщення в оренду підтверджується актом прийму-передачі від 26.08.2020 року (том 1, а.с. 54).

Відповідно до п. 3.5 вказаного договору оренди по закінченню кожного місяця користування орендованим майном орендодавець надає орендарю акти виконаних робіт, як підписуються сторонами. Зокрема, сторонами складено та підписано такі акти: № КМЗ-248 від 30.09.2020 року за вересень 2020 року на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн.; № КМЗ-266 від 30.10.2020 року за жовтень 2020 року на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн.; № КМЗ-295 від 30.11.2020 року за листопад 2020 року на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн.; № КМЗ-328 від 31.12.2020 року за грудень 2020 року на суму 120,00 грн, ПДВ 20,00 грн. (т. 1 а.с. 59-62).

ТОВ Костянтинівський метизний завод склало та зареєструвало в ЄРПН наступні податкові накладні: № 203 від 30.09.2020 року, квитанція про реєстрацію податкової накладної від 19.10.2020 року № 9266300832, розрахунок коригування №1, дата складання 01.12.2020 року; № 239 від 30.10.2020 року, квитанція про реєстрацію податкової накладної від 17.11.2020 року № 9301338475; № 275 від 30.11.2020 року, квитанція про реєстрацію податкової накладної від 24.12.2020 року № 9334408008; № 223 від 31.12.2020 року, квитанція про реєстрацію податкової накладної від 14.01.2020 року № 9364000066, розрахунок коригування № 1, дата складання 01.12.2020 року, квитанція про реєстрацію розрахунку коригування від 12.01.2021 року № 9351036270 (т. 1 а.с. 55-58, 63-66, 69-70).

Оплата здійснена згідно платіжних доручень № 1 від 04.01.2021 року на суму 360,00 грн., № 33253 від 20.01.2021 року на суму 120,00 грн. (т. 1 а.с. 67-68).

Між позивачем (покупець) та ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ (постачальник) укладено договір поставки № 20201102-01 від 02.11.2020 року (т. 1 а.с. 71-75).

За умовами договору постачальник зобов`язаний передати у власність покупця товар, що визначається у відповідній специфікації до договору, а покупець зобов`язаний прийняти товар та оплатити його вартість.

Відповідно до специфікації № 1 до договору поставки № 20201102-01 від 02.11.2020 року сторони домовились про поставку наступного товару: паливо дизельне Євро сорт Є клас К5 (ДТ-Л-К5) картки на отримання пального 10,20 л. в кількості 23 810л, загальна вартість товару складає 500 010,00 грн., в т.ч. ПДВ - 83 335,00 грн. (т. 1 а.с. 76).

Факт передачі пального підтверджений видатковою накладною від 02.11.2020 року № 316 та актом прийоми-передачі карток на отримання пального до ВН №316 від 02.11.2020 року, в якому зазначено, що продавець передає у користування покупцю картки на отримання пального в кількості 1 150 штук по 20 л., 81 штук по 10 л (т. 1 а.с. 79-80).

За умовами п. 4 специфікації № 1 до договору поставки № 20201102-01 від 02.11.2020 року строк поставки - з 02.11.2020 року до 31.12.2021 року.

ТОВ АЛАН КОРПОРЕЙТ складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №34 від 02.11.2020 року, квитанція від 27.11.2020 року реєстраційний номер документу - 9310186823 (т. 1 а.с. 77-78).

Відповідно до п.7 специфікації №1 до договору поставки № 20201102-01 від 02.11.2020 року оплата здійснюється протягом 180 днів з моменту поставки товару. На дату проведення перевірки строк оплати не збіг.

Між позивачем, як покупцем та ТОВ ОНК-ГРУП , як постачальником укладено договір поставки від 01.11.2020р. № 01/11-2020 (т. 1 а.с. 81-84).

Згідно умов цього договору постачальник зобов`язаний передати у власність покупця на умовах оптової торгівлі через пункти реалізації ПММ (окрім міст Львів та Мелітополь), а покупець зобов`язаний прийняти у власність ПММ та оплатити їх вартість.

Передача ПММ здійснюється шляхом заправки транспортних засобів покупця через пункти реалізації ПММ (крім міст Львів та Мелітополь) без обмежень термінів після оплати ПММ на підставі електронних талонів чи паливних карт. Пункти реалізації ПММ виконують роль складу передплаченого покупцем.

Факт передачі товару підтверджений підписаними сторонами видатковими накладними: № 444 від 16.11.2020р. на суму 501 044,40 грн., в т.ч. ПДВ 83 507,40 грн.; № 445 від 26.11.2020р. на суму 500 988,00 грн., в т.ч. ПДВ 83 498,00 грн. (т. 1 а.с. 89-90).

Актом прийому передачі талонів до ВН № 444 від 16.11.2020 року продавець передав у користування покупцю картки на отримання пального в кількості 1 350 штук по 20 л., 29 штук по 10 л (т. 1 а.с. 91).

ТОВ ОНК-ГРУП складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну №8 від 16.11.2020 року на суму 501 044,40 грн., в т. ч. ПДВ - 83507,40 грн., витяг з ЄРПН №105267 від 15.10.2020 року та № 91 від 26.11.2020 року на суму 500 988,00 грн., в т.ч. ПДВ - 83 498,00 грн., витяг з ЄРПН № 105264 26.04.2020 року (т. 1 а.с. 85-88).

Оплата здійснюється в строк 180 днів з моменту поставки товару. На дату проведення перевірки строк оплати не збіг.

Між позивачем (покупець) та ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ (постачальник) укладено договір від 01.11.2020 року № 011112020-47 (т. 1 а.с. 93-96).

Згідно умов вказаного договору постачальник зобов`язаний організувати та забезпечити передачу у власність покупця товар (нафтопродукти та газ) партіями, а покупець зобов`язаний прийняти та оплатити товар.

Розділом 3 договору від 01.11.2020 року № 011112020-47 передбачений порядок замовлення, оплати та отримання товару.

Факт передачі товару підтверджений наступними видатковими накладними: № 3329 від 30.11.2020 року на суму 37 781,60 грн., в т.ч. ПДВ 6 296,93 грн., № 3325 від 30.11.2020 року на суму 48 478,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 079,80 грн., № 3324 від 28.11.2020 року на суму 47 682,20 грн., в т.ч. ПДВ 7 947,03 грн., № 3328 від 27.11.2020 року на суму 47 796,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 966,00 грн., №3323 від 27.11.2020 року на суму 44 060,60 грн,. в т.ч. ПДВ 7 340,10 грн., №3322 від 26.11.2020 року на суму 45 292,40 грн., в т.ч. ПДВ 7 548,73 грн., №3321 від 25.11.2020 року на суму 46 089,00 грн., в т.ч. ПДВ 7 681,00 грн., №3320 від 24.11.2020 року на суму 47 568,40 грн., в т.ч. ПДВ 7 928,07 грн., №3327 від 23.11.2020 року на суму 46 316,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 719,43 грн., №3319 від 23.11.2020 року на суму 49 275,40 грн., в т.ч. ПДВ 8 212,57 грн., №3318 від 21.11.2020 року на суму 48 251,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 041,87 грн., №3326 від 20.11.2020 року на суму 49 616,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 269,47 грн., №3317 від 20.11.2020 року на суму 47 454,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 909,10 грн., №3316 від 19.11.2020 року на суму 49 958,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 326,37 грн., №3315 від 19.11.2020 року на суму 49 047,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 174,63 грн., №3314 від 17.11.2020 року на суму 48 023,60 грн., в т.ч. ПДВ 8 003,93 грн., №3313 від 16.11.2020 року на суму 47 340,80 грн., в т.ч. ПДВ 7 890,13 грн. (т. 1 а.с. 131-147).

ТОВ ЕКСПОРТ ЮЕЙ складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: № 3314 від 16.11.2020 року на суму 47 340,80 грн., в т.ч. ПДВ 7 890,13 грн.; № 3315 від 17.11.2020 року на суму 48 0232,60 грн., в т.ч. ПДВ 8003,93 грн.; №3316 від 18.11.2020 року на суму 49 047,80 грн., в т.ч. ПДВ 8 174,63 грн.; № 3317 від 19.11.2020 року на суму 49 958,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 326,37 грн.; № 3317 від 19.11.2020р. суму 49 958,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 326,37 грн., №3318 від 20.11.2020р. суму 47 454,60 грн., в т.ч. ПДВ 7 909,10 грн.; № 3319 від 21.11.2020р. суму 48 251,20 грн., в т.ч. ПДВ 8 041,87 грн., №3320 від 23.11.2020р. суму 49 275,40 грн., в т.ч. ПДВ 8 212,57 грн., №3321 від 24.11.2020р. суму 47 568,40 грн., в т.ч. ПДВ 7 928,07 грн., №3322 від 25.11.2020р. на суму 46089,00 грн., в т. ч. ПДВ 7681,50 грн., № 3323 від 26.11.2020р. на суму 45292,40 грн., в т.ч. ПДВ 7548,73 грн., № 3324 від 27.11.2020р. на суму 44040,60 грн., в т.ч. ПДВ 7340,10 грн., № 3325 від 28.11.2020р. на суму 47682,20 грн., в т.ч. 7947,03 грн., №3326 від 30.11.2020р. на суму 48478,80 грн, в т. ч. ПДВ 7947,03 грн., № 3326 від 30.11.2020р. на суму 48478,80 грн., в т.ч. 8079,80 грн., № 3327 від 20.11.2020р. на суму 49616,80 грн., в т.ч. ПДВ 8269,47 грн., №3328 від 23.11.2020р. на суму 46316,60 грн., в т.ч. ПДВ 7719,43 грн., № 3329 від 27.11.2020р. на суму 47796,00 грн., в т.ч. 7966,00 грн., №3330 від 30.11.2020р. на суму 37789,60 грн., в т.ч. ПДВ 6296,93 грн. (т. 1 а.с. 97-113, т. 3 а.с. 26).

Судом встановлено, що між позивачем як покупцем та ТОВ БІ-СЕЛЕКТ як продавцем (з 02.03.2021 року змінилась назва на ТОВ СЕЙЛ-ЛІМІТЕД ) укладено договір купівлі-продажу від 03.11.2020 року № 52 (т. 1 а.с. 148-150).

Згідно умов договору продавець зобов`язаний передати у власність покупця паливно-мастильні матеріали, асортимент, кількість та ціна яких визначена в рахунку-фактурі, яка являється невід`ємною частиною договору, а покупець зобов`язаний прийняти та оплатити паливно-мастильні матеріали та оплатити його на умовах договору.

Продавець передав у власність покупцю паливно-мастильні матеріали відповідно до наступних рахунків-фактур: №26 від 30.11.2020 р. на суму 1 507 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 251 300,00 грн.; №27 від 30.11.2020 р. на суму 1 430 256,00 грн., в т.ч. ПДВ 238 376,00 грн.; №28 від 30.11.2020 р. на суму 1 119 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 186 500,00 грн.; №29 від 30.11.2020 р. на суму 943 093,00 грн., в т.ч. ПДВ 157 182,20 грн.; №58 від 30.11.2020 р. на суму 200 145,60 грн., в т.ч. ПДВ 33 357,60 грн. (т. 1, а.с. 161-166).

Факт передачі товару підтверджений видатковими накладними: №106 від 30.11.2020 р.; №107 від 30.11.2020 р.; №108 від 30.11.2020 р.; №109 від 30.11.2020 р.; №126 від 30.11.2020 р. та актами прийому-передачі карток на отримання пального від 30.11.2020 р. до відповідних видаткових накладних (т. 1 а.с. 166-175).

ТОВ БІ-СЕЛЕКТ складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: №106 від 30.11.2020 р. на суму 1 430 256,00 грн., в т.ч. ПДВ 238 376,00 грн.; №107 від 30.11.2020 р. на суму 1 507 800,00 грн., в т.ч. ПДВ 251 300,00 грн.; №108 від 30.11.2020 р. на суму 1 119 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 186 500,00 грн.; №109 від 30.11.2020 р. на суму 943 093,00 грн., в т.ч. ПДВ 157 182,20 грн.; №126 від 30.11.2020 р. на суму 200 145,60 грн., в т.ч. ПДВ 33 357,60 грн. (т. 1 а.с. 151-160).

Мж позивачем (покупець) та ТОВ ФІНБЕР (продавець) укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 30.11.2020 року № 219 (т. 1 а.с. 176-177).

Згідно умов договору продавець зобов`язаний продавати і відпускати паливні картки, що надають право на одержання нафтопродуктів на АЗС емітента скретч-картки та/або АЗС партнерів, а покупець зобов`язаний оплачувати вартість відпущених нафтопродуктів.

За п. 5.1 договору асортимент, ціна, кількість та загальна вартість нафтопродуктів визначається у рахунках та видаткових накладних.

Факт передачі товару підтверджений видатковими накладними: № 6 від 01.12.2020р. на суму 875 038,08 грн. , в т.ч. ПДВ 145 839,68 грн.; № 7 від 02.12.2020р. на суму 878 119,20 грн. , в т.ч. ПДВ 146 353, 20 грн.; № 8 від 03.12.2020р. на суму 880 320,00 грн. , в т.ч. ПДВ 146 720,00 грн.; № 9 від 04.12.2020р. на суму 858 312,00 грн. , в т.ч. ПДВ 143 052,00 грн.; № 64 від 07.12.2020р. на суму 508 384, 80 грн., в т.ч. ПДВ 84 730,80 грн. (т. 1 а.с. 188-192).

ТОВ ФІНБЕР складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: № 6 від 01.12.2020 року суму 875 038,08 грн. , в т.ч. ПДВ 145 839,68 грн., №7 від 02.12.2020 р. суму 878 119,20 грн. , в т.ч. ПДВ 146 353, 20 грн., №8 від 03.12.2020 р. на суму 880 320,00 грн., в т.ч. ПДВ 146 720,00 грн., №9 від 04.12.2020 р. на суму 858 312,00 грн., в т.ч. ПДВ 143052,00грн., №10 від 07.12.2020 р. на суму 508 384, 80 грн., в т.ч. ПДВ 84 730,80 грн. (т. 1 а.с. 178-187).

Між позивачем (покупець) та ТОВ СОТВІС (продавець) укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів від 14.12.2020 року №220 (т. 1 а.с 193-194).

За умовами договору продавець зобов`язаний продавати і відпускати паливні картки, що надають право на одержання нафтопродуктів на АЗС емітента скретч-картки та/або АЗС партнерів, а покупець зобов`язаний оплачувати вартість відпущених нафтопродуктів.

Пунктом 5.1 договору передбачено, що асортимент, ціна, кількість та загальна вартість нафтопродуктів визначається у рахунках та видаткових накладних.

Факт передачі товару підтверджений видатковими накладними: №569 від 16.12.2020р. на суму 748 272,00 грн., в т.ч. ПДВ 124 712,00 грн.; №570 від 18.12.2020р. на суму 751 793,28 грн., в т.ч. ПДВ 125 298,88 грн. (т. 1 а.с. 199-200).

ТОВ СОТВІС складено та зареєстровано в ЄРПН податкові накладні: №225 від 16.12.2020 р. на суму 748 272,00 грн., в т.ч. ПДВ 124 712,00 грн., №226 від 18.12.2020 р. на суму 751 793,28 грн., в т.ч. ПДВ 125 298,88 грн. (т. 1 а.с. 195-198).

В бухгалтерському обліку позивачем оприбутковані ТМЦ по вказаним вище господарським операціям з контрагентами проведено за період: листопад-грудень 2020 року, про що свідчать картки рахунку 631 (т. 3 а.с. 2-9).

Щодо документів на перевезення товару.

Наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14 жовтня 1997 року затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні (далі - Правила № 363).

За розділом 1 Правил № 363 товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюється облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу, товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Пунктами 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6 Правил № 363 встановлено, що основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля. Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля. Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри. Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби і печаткою або штампом), передається Перевізнику.

Посилання відповідача на відсутність товарно-транспортних накладних як підтвердження нереальності господарських операцій з поставки товарів, є безпідставними, оскільки вказані Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні не встановлюють правил податкового обліку платників податку, а лише встановлюють права, обов`язки та відповідальність власників автомобільного транспорту (перевізників), що узгоджується з правовим висновком Верховного Суду в постановах від 21 серпня 2018 року у справі № П/811/2816/15, від 18 грудня 2018 року у справі №826/13058/15.

Ухвалою Святошинського районного суду м. Києва від 6 серпня 2019 року у справі № 759/14099/19 задоволено клопотання прокурора щодо звільнення підозрюваного ОСОБА_1 від кримінальної відповідальності за ст. ст. 27 ч.5, 205 ч. 1 КК України, кримінальне провадження закрито (т. 2 а.с. 223-224).

Оскільки за матеріалами цієї справи всі спірні договори та первинні документи до них підписані директором ТОВ Телк Транслогістік Київ С.І. Протасовим, суд не бере до уваги ухвалу Святошинського районного суду м. Києва від 6 серпня 2019 року у справі № 759/14099/19, як належний доказ, що містить інформацію щодо предмета доказування.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 08.04.2021 року № 0041760714 на суму 980886 грн., від 08.04.2021 року № 0041780714 на суму 1186273 грн. та зобов`язання внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886 грн. щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ .

Також, апеляційний суд погоджує висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні вимог про стягнення з Державної казначейської служби України сум бюджетного відшкодування, оскільки позивач помилково пред`явив ці вимоги до відповідача2 саме як до юридичної особи та не просить стягнути кошти з Державного бюджету України.

Достатнім способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886,00 грн. щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ , виходячи з наступного.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків передбачений статтею 200 ПК України.

За пп. 200.7.1 п. 200.7 ст. 200 ПК України формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Згідно п. 200.15 ст. 200 ПК України у разі коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.

За п. 200.12 статті 200 ПК України узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.

Вказані приписи статті 200 ПК України узгоджуються з пунктами 6, 7, 12, Порядку ведення реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 року № 26.

На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області внести до реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування відомості про узгодження суми 980886 грн. щодо ТОВ Телк Транслогістік Київ .

В частині відмови у задоволенні вимог про зобов`язання відповідача відновити значення реєстраційної суми відповідно до поданої звітної декларації з податку на додану вартість від 18.01.2021 року за грудень 2020 року (№ 9369097822) від`ємне значення податку на додану вартість у сумі 1186273,00 гривень в рядку 21 у системі електронного адміністрування податку на додану вартість рішення суду позивачем не оскаржене.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для скасування рішення суду.

Керуючись ст. ст. 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ , Головного управління ДПС у Донецькій області - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 3 серпня 2021 року у справі № 200/5541/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Телк Транслогістік Київ до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної казначейської служби України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення суми ПДВ - залишити без змін.

Повний текст постанови складений 22 грудня 2021 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Гаврищук

Е.Г. Казначеєв

Дата ухвалення рішення22.12.2021
Оприлюднено24.12.2021

Судовий реєстр по справі —200/5541/21

Постанова від 14.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 24.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Постанова від 18.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні