Справа № 760/21356/21
Провадження №3/760/4744/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2021 року м. Київ
Суддя Солом`янського районного суду міста Києва Аксьонова Н.М. з участю представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Карпенко А.А., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який в період з 13.08.2019 по 15.07.2020 перебував на посаді керівника ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ (код ЄДРПОУ 38511002, адреса: 04201, м. Київ, вул. Сім`ї Кульженків, б. 35 (станом на 04.08.2020 назву та адресу місця реєстрації підприємства змінено: ТОВ ПАРІТЕТ ЛАЙТ (87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр-т Миру, буд. 71), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ,
за порушення митних правил, передбачене ч.1 ст. 483 МК України ,
В С Т А Н О В И В :
До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1342/10000/20 від 04 серпня 2020 року, складений відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України.
Відповідно до зазначеного протоколу, 18 листопада 2019 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Краківець-Корчова Львівської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 , з Польщі на митну територію України ввезено товари акумулятори та автоматичний трафаретний друкарський верстат Spectrum SLE 8S4C , загальною вагою брутто 22 739 кг.
Переміщення вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.11.2019 № UA100000/2019/879053 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП № SX.82779677, СMR від 18.11.2019 б/н та інвойсів від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1, № 1811/BG/2019-2.
Відповідно до товаросупровідних документів вказані товари завантажувались і відправлялись з території Польщі.
20.11.2019, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту Східний за електронною митною декларацією №UA100040/2019/298621.
Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані договір купівлі-продажу від 19.08.2019 № 1908/BG/2019/1, укладений між компанією-продавцем MASLETS LTD (Republic of Bulgaria, Sofia City, Vitosha district, 98 boulevard Bulgaria, office 1-15) та компанією-покупцем ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ (04201, м. Київ, вул. Сім`ї Кульженків, б.35) в особі директора ОСОБА_1 ; транзитний супровідний документ MRN 19PL402010TS2Y1R16, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД.
Згідно з інвойсами від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1, № 1811/BG/2019-2, виставленими компанією MASLETS LTD (Болгарія) для українського ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів становить 38 508, 36 доларів США.
12.03.2020, листом за вих. № 15/15-02-03/12/513, з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів акумулятори стартерні та обладнання друкарське за митною декларацією від 20.11.2019 № UA100040/2019/298621, що надійшли на адресу ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ , Державною митною службою України направлено запит до Митної адміністрації Республіки Польща.
07.07.2020, до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь Палати фіскальної адміністрації Республіки Польща у Вроцлаві на зазначений запит (лист Департаменту митних платежів та митної вартості Державної митної служби України від 07.07.2020 № 15/15-02-03/7.8/1357).
Компетентні органи Республіки Польща разом з відповіддю надали роздруківки із митної системи транзиту та експорту, які свідчать про те, що товари загальною вагою брутто 22 739 кг були відправлені в Україну по книжці МДП № SX.82779677.
Із документів, наданих компетентними органами Республіки Польща (експортна митна декларація № 19PL311010Е0385781) ідентифіковано товар, оформлений за митною декларацією від 20.11.2019 № UA100040/2019/298621 під № 2: Обладнання друкарське для друкування на текстильних матеріалах: - Автоматичний трафаретний друкарський верстат карусельного типу - 1 шт. … .
Товар ідентифіковано за найменуванням, кількістю, вагою брутто (1 510 кг) та номером транзитного супровідного документу, зазначеного у графі 44 експортної декларації.
Однак, відповідно до експортної митної декларації від 01.10.2019 № 19PL311010Е0385781 вартість товару становить 36900 євро, а згідно з інвойсом від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-2, поданим до Київської міської митниці ДФС - 17010 доларів США.
Крім цього, згідно з вказаною експортною декларації відправником товарів виступала компанія PRINTEX UE S.C. (UL. REJONOWA 4 17-100 BIELSK PODLASKI, Польща), одержувачем - PE GLOBAL TRAID (STRISKA STREET 39 79034 LVIV, Україна).
Тобто, в результаті вивчення експортних документів, отриманих від Палати фіскальної адміністрації Республіки Польща у Вроцлаві, і документів митного контролю та митного оформлення товару, заявленого за митною декларацією від 20.11.2019 № UA100040/2019/298621 під № 2, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування, кількості та ваги товару, але не співпадають відомості щодо відправника, одержувача та вартості товару.
Таким чином, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари Автоматичний трафаретний друкарський верстат Spectrum SLE 8S4C , вагою брутто 1 510 кг, нетто - 1 350 кг та вартістю 36 900 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (18.11.2019) (1 EUR - 26,724494 грн.) складає 986 133, 83 грн, були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Згідно інформації, наявної в податкових базах даних, з 13.08.2019 по 15.07.2020 на посаді керівника ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ (код ЄДРПОУ 38511002) перебував ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ). 16.07.2020 назву та адресу місця реєстрації підприємства з кодом ЄДРПОУ 38511002 змінено на ТОВ ПАРІТЕТ ЛАЙТ (87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр-т Миру, буд. 71). Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД ТОВ ПАРІТЕТ ЛАЙТ № 100/2019/41454 ОСОБА_1 на даний час займає посаду головного бухгалтера та є особою, уповноваженою по роботі з митницею.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Відповідно до інформації, наявної в базах даних Держмитслужби, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ (код ЄДРПОУ 38511002) та ОСОБА_1 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.483 або ст.482 Митного кодексу України.
Отже, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В судовому засіданні представник Київської міської митниці вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК Україн.
Захисник просила закрити провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Заслухавши представника митного органу, захисника, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.
У відповідності до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Частиною 1 статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Як встановлено судом, 04 серпня 2020 року було складено протокол №1342/10000/20 про порушення ОСОБА_1 митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, а саме за переміщення 18 листопада 2019 року через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів Автоматичний трафаретний друкарський верстат Spectrum SLE 8S4C , вагою брутто 1 510 кг, нетто - 1 350 кг та вартістю 36 900 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (18.11.2019) (1 EUR - 26,724494 грн.) складає 986 133, 83 грн шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Згідно ст.251 КУпАП та ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.
Разом з тим, суду не надано жодних належних доказів на підтвердження подання ОСОБА_1 митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Як встановлено судом 18 листопада 2019 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Краківець-Корчова Львівської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 , з Польщі на митну територію України ввезено товари акумулятори та автоматичний трафаретний друкарський верстат Spectrum SLE 8S4C , загальною вагою брутто 22 739 кг.
Переміщення вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 18.11.2019 № UA100000/2019/879053 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП № SX.82779677, СMR від 18.11.2019 б/н та інвойсів від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1, № 1811/BG/2019-2.
Відповідно до товаросупровідних документів вказані товари завантажувались і відправлялись з території Польщі.
20.11.2019, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту Східний за електронною митною декларацією №UA100040/2019/298621.
Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані договір купівлі-продажу від 19.08.2019 № 1908/BG/2019/1, укладений між компанією-продавцем MASLETS LTD (Republic of Bulgaria, Sofia City, Vitosha district, 98 boulevard Bulgaria, office 1-15) та компанією-покупцем ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ (04201, м. Київ, вул. Сім`ї Кульженків, б.35) в особі директора ОСОБА_1 ; транзитний супровідний документ MRN 19PL402010TS2Y1R16, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД.
Згідно з інвойсами від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1, № 1811/BG/2019-2, виставленими компанією MASLETS LTD (Болгарія) для українського ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів становить 38 508, 36 доларів США.
Разом з тим, з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів акумулятори стартерні та обладнання друкарське за митною декларацією від 20.11.2019 № UA100040/2019/298621, що надійшли на адресу ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ , 12 березня 2020 року листом за вих. № 15/15-02-03/12/513 Державною митною службою України направлено запит до Митної адміністрації Республіки Польща.
07 липня 2020 року до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь Палати фіскальної адміністрації Республіки Польща у Вроцлаві на зазначений запит (лист Департаменту митних платежів та митної вартості Державної митної служби України від 07.07.2020 № 15/15-02-03/7.8/1357).
Компетентні органи Республіки Польща разом з відповіддю надали роздруківки із митної системи транзиту та експорту, які свідчать про те, що товари загальною вагою брутто 22 739 кг були відправлені в Україну по книжці МДП № SX.82779677.
Із документів, наданих компетентними органами Республіки Польща (експортна митна декларація № 19PL311010Е0385781) ідентифіковано товар, оформлений за митною декларацією від 20.11.2019 № UA100040/2019/298621 під № 2: Обладнання друкарське для друкування на текстильних матеріалах: - Автоматичний трафаретний друкарський верстат карусельного типу - 1 шт. … . Товар ідентифіковано за найменуванням, кількістю, вагою брутто (1 510 кг) та номером транзитного супровідного документу, зазначеного у графі 44 експортної декларації.
Однак, відповідно до експортної митної декларації від 01.10.2019 № 19PL311010Е0385781 вартість товару становить 36900 євро, а згідно з інвойсом від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-2, поданим до Київської міської митниці ДФС - 17010 доларів США.
Крім цього, згідно з вказаною експортною декларації відправником товарів виступала компанія PRINTEX UE S.C. (UL. REJONOWA 4 17-100 BIELSK PODLASKI, Польща), одержувачем - PE GLOBAL TRAID (STRISKA STREET 39 79034 LVIV, Україна).
Тобто, в результаті вивчення експортних документів, отриманих від Палати фіскальної адміністрації Республіки Польща у Вроцлаві, і документів митного контролю та митного оформлення товару, заявленого за митною декларацією від 20.11.2019 № UA100040/2019/298621 під № 2, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування, кількості та ваги товару, але не співпадають відомості щодо відправника, одержувача та вартості товару.
Таким чином, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари Автоматичний трафаретний друкарський верстат Spectrum SLE 8S4C , вагою брутто 1 510 кг, нетто - 1 350 кг та вартістю 36 900 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (18.11.2019) (1 EUR - 26,724494 грн.) складає 986 133, 83 грн, були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Однак, суд не може погодитися з таким висновком митного органу з огляду на таке.
При цьому, пунктом 1 частини першої статті 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник при перевезенні товарів автомобільним транспортом, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості:
а) документи на транспортний засіб, зокрема ті. що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність);
б) транспортні (перевізні документи (міжнародні товаротранспортні накладні):
в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності);
г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів;
г) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки;
д) найменування товарів:
е) вага брутто товарів (у кілограмах! або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.
Поставка товарів акумулятори стартерні та друкарський верстат на адресу ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ (код ЄДРПОУ 38511002) здійснено на виконання умов контракту №1908/BG/2019/1, укладеного між компанією MASLETS LTD Республіка Болгарія (Продавець) та ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ Україна (Покупець).
Відповідно до пункту 5.1. контракту від 19.08.2019 № 1908/BG/2019/1 ціна Товарів встановлюється в доларах США, що відображається у рахунках-фактурах до цього Контракту.
При цьому, пунктом 1.3. контракту від 19.08.2019 № 1908/BG/2019/1 визначено, що найменування, комплектність, кількість, загальна ціна та ціна за одиницю товару визначається у інвойсах, які слугують специфікаціями до договору і які повинні бути направленні від Продавця Покупцю.
Отже, викладене свідчить про те, що за умовами контракту рахунки фактури на кожну партію виставлялись саме продавцем товарів, а саме інвойси від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 із вартістю товарів 21 498,36 доларів США та від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-2 із вартістю товарів 17 010,00 доларів США виставлені компанією MASLETS LTD (Республіка Болгарія).
Перевезення товарів здійснювалось на підставі міжнародної автомобільної накладної (CMR) від 18.11.2019 б/н.
Факт переміщення товарів через митний кордон України за вказаними документами підтверджується наявністю відтисків штампів Львівської митниці Під митним контролем № 594 18.11.19.01 .
Відповідно до статті 4 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19 травня 1956 року, до якої Україна приєдналась згідно із Законом України N 57-V від 01.08.2006 року, (далі по тексту - Конвенція), Договір перевезення підтверджується складанням вантажної накладної.
Частиною першою статті 5 Конвенції визначено, що вантажна накладна складається в трьох оригінальних примірниках, підписаних відправником і перевізником. Ці підписи можуть бути надруковані чи замінені печатками відправника і перевізника, якщо це допускається законодавством країни, в якій складена вантажна накладна. Перший примірник передається відправнику, другий супроводжує вантаж, а третій залишається у перевізника.
При цьому, пунктом g) частини першої статті 6 Конвенції встановлено, що вантажна накладна містить перелік документів, переданих перевізнику.
У відповідності до частини першої статті 11 Конвенції для цілей митних та інших формальностей, які повинні бути здійснені до доставки вантажу, відправник додає до вантажної накладної необхідні документи або надає їх в розпорядження перевізника, і забезпечує його всією інформацією, якої він може потребувати.
Відповідно до відомостей графи 5 наявної у матеріалах справи міжнародної автотранспортної накладної (CMR), перевізнику товарів, яким виступав РЕ Kozak Igor Antonovich (код НОМЕР_3 ), для здійснення перевезення було передано інвойси від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 та № 1811/BG/2019-2, виставлений компанією MASLETS LTD Республіка Болгарія.
На виконання вимог пункту 3.4 Розділу III Порядку виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень, затвердженим наказом Міністерства фінансів № 1066 від 09.10.2012 та пункту 1 частини першої статті 335 Митного кодексу України саме перевізником зазначені рахунки фактури, зокрема, інвойси від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 із вартістю товарів 21 498.36 доларів США та від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-2 із вартістю товарів 17 010,00 доларів США виставлені компанією MASLETS LTD , Республіка Болгарія, були надані митному органу - Львівській митниці, як підстави для переміщення через митний кордон України.
Вказаний факт підтверджується наявністю на міжнародній автомобільній накладній (CMR) від 18.11.2019 б/н (а.с. 46) та інвойсах від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 та № 1811/BG/2019-2 (а.с. 47, 48) відтисків штампів Львівської митниці Під митним контролем № 594 18.11.19.01 .
Викладене, у своїй сукупності, свідчить про те, що інвойси від 18.11.2019 №1811/BG/2019-1 із вартістю товарів 21498,36 доларів США та від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-2 із вартістю товарів 17010,00 доларів США виставлені компанією MASLETS LTD (Республіка Болгарія), слідували разом із товарами та під час переміщення через митний кордон України подавались Львівській митниці перевізником товарів.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України була попередня митна декларація одержувача ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ від 18.11.2019 №UA100000/2019/879053 та подані разом з митною декларацію необхідні для митного оформлення документи.
Умови поставки були узгодженні договором купівлі-продажу від 19.08.2019 № 1908/BG/2019/1, який укладений між компанією MASLETS LTD (Republic of Bulgaria, Sofia City,
Vitosha district, 98 boulevard Bulgaria, office 1-15) та TOB ЕКОБУДАВТОПРОМ в особі директора ОСОБА_1 .
Відповідно до пункту 3.1 договору: Поставка Товару здійснюється на умовах, згідно ІНКОТЕРМС 2010, що передбачаються в специфікаціях до даного Договору . В свою чергу п. 1.3 передбачено, що специфікаціями до договору слугують інвойси, в спірному випадку це інвойси від № 1811/BG/2019-1 та № 1811/BG/2019-2, в яких зазначені умови поставки DAP KYIV. Даний факт також підтверджується гр.20 попередньої митної декларації від 18.11.2019 №UA100000/2019/879053.
Отже, в даному випадку покупець не мав ніякого відношення до оформлення експортної митної декларацій від 01.10.2019 №19PL311010E0385781, на яку посилається митний орган в Протоколі про порушення митних правил № 1342/10000/20 від 04.08.2020 року.
Натомість директором ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ ОСОБА_1 було належним чином задекларовано товар та сплачено всі необхідні митні платежі.
Як вбачається з матеріалів справи, декларантом був поданий до митного оформлення товар на підставі товаросупровідних документів, які ніяких сумнівів не викликали. Документи, які подавались митному органу при митному оформленні товару, як підстави для переміщення товарів, підробленими або одержаними незаконним шляхом не визнавались.
Крім того, у протоколі про порушення митних правил № 1342/10000/20 не вказано, які саме безпосередні дії ОСОБА_1 як керівника підприємства призвели до переміщення товарів з приховуванням від митного контролю.
Відповідно до Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів та вимог до умов поставки DAP, встановлених правилами Інкотермс 2010, обов`язок підготувати, надати транспортні та комерційні документи на товар, укласти договір перевезення, а також виконати всі митні формальності, необхідні для експорту товару, покладено на продавця товару, якими є компанія MASLETS LTD .
При цьому, чинним митним законодавством України не встановлено вимог або обов`язку для підприємства імпортера (покупця, отримувача) здійснювати перевірку (направлення запитів, проведення експертиз, досліджень, тощо) відповідності відомостей, що надаються експортером при здійсненні зовнішньоекономічної операції.
Умови контракту чітко визначають та підтверджують, що будь-які інвойси щодо поставки товару від продавця до покупця готуються і виставляються саме продавцем, і ОСОБА_1 , як керівник ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ , не мав жодного відношення до оформлення інвойсів та визначення вартості товару. На виконання умов контракту продавцем товару були виставлені рахунки-фактури (інвойси) із ціною товарів, яка підлягала оплаті покупцем цих товарів - ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ .
Зокрема компанією MASLETS LTD (Республіка Болгарія) виставлені інвойси від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 із вартістю товарів 21 498,36 доларів США та від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-2 із вартістю товарів 17 010,00 доларів США.
Виставлені компаніями MASLETS LTD інвойси надавались перевізником Львівській митниці під час переміщення товарів через митний кордон України та Київській митниці під час здійснення митного оформлення товарів 20.11.2019 року, за МД № UA100040/2019/298621 - загальна вартість товарів 38 508,36 доларів США, згідно інвойсів від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 та № 1811/BG/2019-2 , виставленого компанією MASLETS LTD .
ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ згідно з умовами контракту на користь компанії MASLETS LTD здійснено перерахування коштів у сумах, що відповідають ціні товару, виставленої продавцем у зазначених вище інвойсах. що підтверджується відповідними платіжними дорученнями та листом наданим компанією MASLETS LTD , якими Компанія-Продавець підтверджує факт поставки товарів на адресу ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ , ціну товару, виставлену у рахунках-фактурах (інвойсах), та отримання оплати за поставлений товару у повному розмірі.
Відповідно до листа компанії MASLETS LTD від 08.09.2021 року № б/н вартість товару, поставленого за інвойсом від 18.11.2019 № 1811 /BG/2019-2 до договору від 19.08.2019 №1908/BG/2019/1, становить 17 010,00 Доларів США, відповідно цю оплату отримано від ТОВ ЕКОБУДАВТОПРОМ , а загальна вартість товарів 38 508,36 доларів США, враховуючи також інвойс від 18.11.2019 № 1811/BG/2019-1 на суму 21 498,36 доларів США.
Таким чином, дійсна загальна вартість товарів, перемішених через митний кордон України на підставі інвойсів від 18.11.2019 №1811/BG/2019-1 та №1811/BG/2019-2, та випущених у вільний обіг за митною декларацією від 20.11.2019 року №UA100040/2019/298621 - 38 508,36 доларів США.
Висновки митниці про те, що подані під час переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшому митному оформлення документи містять неправдиві відомостей про вартість товарів є безпідставними, непідтвердженими та такими, що зроблені на підставі припущень.
Відповідь Палати фіскальної адміністрації Республіки Польща, надана листом Департаменту митних платежів та митної вартості Державної митної служби України від 07.07.2019 №15/15-02- 03/7.8/1357, будь-яких повідомлень про вчинення порушення митних правил не містить, а наявна у надісланих копіях документах суперечлива інформація підлягала подальшій перевірці з метою встановлення фактичних обставин справи.
Відповідно до вимог частини першої статті 492 Митного кодексу України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.
Положеннями статті 503 Митного кодексу України чітко визначено, що перекладачем може бути особа, яка володіє мовою, знання якої необхідне для здійснення перекладу під час провадження у справі про порушення митних правил. Як перекладач може виступати посадова особа митного органу.
Разом з тим, відповідь Палати фіскальної адміністрації Республіки Польща (а.с. 11-12) викладена російською мовою, яка не є державною, тобто не перекладена на українську мову, а надані до неї документи належним чином не перекладені, документи, що підтверджують рівень володіння особою, яка здійснила неофіційний їх переклад мовою, знання якої необхідне, до матеріалів справи не долучені.
Під час здійснення митного контролю та митного оформлення товарів за митною декларацією від 20.11.2019 року №UA 100040/2019/298621 будь-яких зауважень щодо заявленої вартості товарів з боку Київської митниці не поступало, рішення про коригування митної вартості товарів не приймалось.
Також надані митним органом матеріали не містять доказів того, що ОСОБА_1 умисно перемістив товар через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто, що він розумів та усвідомлював обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагнув їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку.
Відповідно до вимог ч.3 ст.62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року №23-рп/2010 адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правових презумпціях, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинуватості.
Така позиція Конституційного Суду України відповідає і правовим позиціям Європейського суду з прав людини. За змістом ч.1 ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. У своєму рішенні по справі Аллене де Рібемон проти Франції від 10 лютого 1995 року Європейський суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкова не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин. У рішенні Маліга проти Франції від 23 вересня 1998 року, Європейський суд з прав людини визнав кримінально-правовий зміст адміністративного правопорушення. Європейський суд з прав людини підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення. Так, в рішенні від 21 липня 2011 року у справі Коробов проти України Європейський суд з прав людини висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення поза розумним сумнівом .
Таким чином в матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази вчинення ОСОБА_1 умисного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів та документів, що містять неправдиві відомості щодо року виготовлення, першої реєстрації та країни реєстрації транспортного засобу.
Відтак, у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил, передбачених ст.483 ч.1 МК України.
Згідно ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст. 247, 251-252 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.3, 95, 458-459, 470, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Солом`янського
районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2021 |
Оприлюднено | 24.12.2021 |
Номер документу | 102128340 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Аксьонова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні