Постанова
від 23.12.2021 по справі 310/12005/21
БЕРДЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 310/12005/21

3/310/4755/21

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 грудня 2021 року м. Бердянськ

Суддя Бердянського міськрайонного суду Запорізької області Маринін О.В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Бердянського РВП ГУНП в Запорізькій області про притягнення до адміністративної відповідальності відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, водія ТОВ Петрол Логістик , який проживає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП невідомий,

у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

16.12.2021 року о 10.50 год. водій ОСОБА_1 в м. Бердянськ по пр. Західний, 31 здійснював перевезення дизельного пального транспортним засобом DAF д.н.з. НОМЕР_1 з причепом д.н.з. НОМЕР_2 без наявної акцизної накладної та зазначення в акцизній накладній, зареєстрованій у Єдиному реєстрі акцизних накладних, операцій переміщення дизельного пального у цьому транспортному засобі, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.4 ст.164 КУпАП.

В судовому засіданні 20.12.2021 року ОСОБА_1 вину не визнав, пояснив, що перевезення пального здійснювалось на підставі акцизної накладної від 15.12.2021.

Представник ОСОБА_1 - адвокат Озюменко Р.Ю. в судовому засіданні 20.12.2021 року подав та підтримав клопотання про закриття провадження у справі ОСОБА_1 і вказав, що в діях водія відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 164 КУпАП. Зазначив, що ОСОБА_1 працює в ТОВ Престол Логістик водієм. Перевезення пального для TOB МАНГО-ГРУП здійснювалося TOB ПЕТРО/1 ЛОГІСТИК на підставі укладеного Договору №01-01-21 від 01.01.2021р. Також, вказав, що паливо дизельне ДП-З-Євро-ВО у кількості 24 545 кг, яке транспортувалося автомобілем DAF ДНЗ НОМЕР_1 з причепом ДНЗ НОМЕР_2 , було придбане TOB МАНГО-ГРУП у ПМВВП ПРОТЕХ відповідно до видаткової накладної №11512 від 15.12.2021р. та завантажено у вищевказаний транспортний засіб 15 грудня 2021 р. на складі ПММ 1006504 м. Краматорськ Донецька область, вул. Уссурійська, 2.

Зазначив, що ПМВВП ПРОТЕХ оформило товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів №11512 від 15.12.2021р. та виписало на вказаний об`єм палива акцизну накладну №172 від 15.12.2021р., яка була зареєстрована в Єдиному реєстрі акцизних накладних 15.12.2021р. о 20:24 год. В акцизній накладній №172 від 15.12.2021р. вказаний номер державної/міжнародної/іноземної реєстрації транспортного засобу, яким буде здійснюватися переміщення пального - НОМЕР_2 , який (причеп) з моменту реєстрації акцизної накладної в ЄРАНі набув статусу пересувного акцизного складу. Вказує що в акцизній накладній вказаний лише номер причепа, оскільки, сам автомобіль DAF ДНЗ НОМЕР_1 є тягачем (кабіна і мотор), до якого чіпляється причеп, а сам по собі він не призначений для перевезення вантажів.

Придбане TOB МАНГО-ГРУП у ПМВВП ПРОТЕХ дизельне пальне було призначено не для власних потреб TOB МАНГО-ГРУП , а для подальшого продажу його ДП Бердянський морський торговельний порт відповідно до укладеного за результатами процедури публічної закупівлі Договору №88/21 від 13.12.2021р.

Вказав, що після отримання товарно-транспортних документів та реєстрації ПМВВП ПРОТЕХ акцизної накладної №172 від 15.12.2021р. в ЄРАН, ОСОБА_1 виїхав автомобілем DAF ДНЗ НОМЕР_1 з причепом ДНЗ НОМЕР_2 з місця завантаження (м.Краматорськ Донецької області) та повіз пальне у м.Бердянськ для його відвантаження ДП Бердянський морський торговельний порт . В момент зупинення транспортного засобу 16.12.2021р. о 10:50 год. ОСОБА_1 було пред`явлено працівникам поліції акцизну накладну №172 від 15.12.2021р., виписану ПМВВП ПРОТЕХ та зареєстровану в ЄРАН 15.12.2021р. о 20:24 год. і товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів №11512 від 15.12.2021р.

Вважає, що у період з моменту виїзду транспортного засобу з пункту навантаження у м .Краматорськ та до моменту зупинки транспортного засобу у м.Бердянськ о 10:50 год., пальне переміщалося транспортним засобом д.н.з. НОМЕР_2 , який був зазначений в акцизній накладній №172 від 15.12.2021р., зареєстрованій у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складеній на операцію, при здійсненні якої переміщується пальне у такому транспортному засобі.

Надав суду докази до клопотання про закриття провадження по справі, а саме: копію наказу про прийняття на роботу ОСОБА_1 № 41-к від 07.12.2020; копію договору № 01-01-21 про надання транспортних послуг від 01.01.2021 року, укладений між ТОВ МАНГО-ГРУП та ТОВ Петрол Логістик ; копію товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів № 11512 від 15.12.2021р.; копію акцизної накладної № 172 від 15.12.2021 та квитанції № 2 про її прийняття; копії заявки ДП Бердянський морський торгівельний порт № 5/13-169 від 13.12.2021.

В додаткових поясненнях на адресу суду від 23.12.2021р захисник вказав що ОСОБА_1 під час складання протоколу про адміністративне правопорушення №680279 від 16.12.2021р. не було роз`яснено його права та обов`язки, передбачені ст.268 КУпАП та Конституцією України, що позбавило останнього можливості скористатися наданим йому законом правом на захист (скористатися послугами адвоката чи іншого фахівця у галузі права, який може надавати правову допомогу).

Постачальник пального (ПМВВП ПРОТЕХ ) оформив товарно-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів №11512 від 15.12.2021р. та виписав на вказаний об`єм палива акцизну накладну №172 від 15.12.2021р., яка була належним чином зареєстрована ним в Єдиному реєстрі акцизних накладних 15.12.2021р. о 20:24 год. В акцизній накладній №172 від 15.12.2021р. вказаний номер державної/міжнародної/іноземної реєстрації транспортного засобу, яким здійснювалося переміщення пального - причеп НОМЕР_2 (сам автомобіль є тягачем і в нього пальне не заливається).

Що стосується товарно-транспортної накладної №ТТН-16/12-1 від 16.12.2021р., то вона є лише чорновим варіантом (проектом) документу, який був переданий ОСОБА_1 працівником ТОВ МАНГО-ГРУП заздалегідь, так як роздрукувати та оформити вказану ТТН безпосередньо перед передачею товару його отримувачу (ДП Бердянський морський порт ) водій фізичної можливості не мав (в автомобілі відсутній принтер та комп`ютер для виготовлення і роздруківки ТТН, а також відсутня печатка власника товару - ТОВ МАНГО-ГРУП ).

Товар по вказаній ТТН не був прийнятий ОСОБА_1 , як водієм, для перевезення від ТОВ МАНГО-ГРУП (у ТТН відсутній його підпис про прийняття товару). ТТН також не містить інших обов`язкових реквізитів, які мають бути зазначені в такого роду документі.

Остаточне оформлення цього документу (переведення його зі стану проекту в стан офіційного документу) мало відбуватися у момент фактичної доставки товару у пункт призначення та передачі його отримувачу (ДП Бердянський морський порт ) шляхом проставлення водієм підпису про прийняття товару від ТОВ МАНГО-ГРУП та заповнення інших обов`язкових реквізитів цієї ТТН.

Вислухавши особу, відносно якої складено протокл, його захисника, дослідивши письмові докази, суд дійшов до наступного висновку.

Так, частина 4 статті 164 КУпАП передбачає переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, не зазначеними у митних деклараціях при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України, або в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, або в заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними.

Відповідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності та іншими засобами.

Згідно з вимогами ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями 14.1.6-1 ПКУ передбачено, що акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначенимпідпунктом "а"пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);

Згідно п. 230.1.5. транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального або спирту етилового, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а"пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України. Такі заявки подаються суб`єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Відповідно до абз. 3 п. 231.6 ПКУ реєстрація в Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється:першого примірника акцизної накладної при реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу - у день складання такої акцизної накладної, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального або спирту етилового з акцизного складу.

Судом встановлено, що під час здійснення перевезення пального водієм ОСОБА_1 , а відтак після його реалізації з акцизного складу та на момент зупинки його працівниками поліції акцизні накладні не були зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а відтак транспортний засіб не був автоматично включений до Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне.

Переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забороняється.

Відповідно до інформації ГУ ДПС в Запорізькій області від 16.12.2021, в системі електронного адміністрування пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ) ТОВ МАНГО-ГРУП (код ЄДРПОУ 39039648) зареєстровано 16.12.2021 акцизну накладну № 125244 на відпуск пального в кількості 24 545 кг на адресу ДП Бердянський морський торгівельний порт (код ЄДРПОУ 01125761) транспортним засобом з номером НОМЕР_2 (час реєстрації в СЕА РПСЕ - 16.12.2021 о 12:04 год.).

Таким чином, судом встановлено, що переміщення пального ( з моменту виїзду транспортного засобу з пункту навантаження та до моменту зупинки транспортного засобу) здійснювалось транспортним засобом, який не зазначений в акцизній накладній та на час складання протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАБ № 680279 від 16.12.2021 року о 10.50 годині в системі електронного адміністрування пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ) ТОВ МАНГО-ГРУП (код ЄДРПОУ 39039648) не була зареєстрована акцизна накладна № 125244 на відпуск пального в кількості 24 545 кг на адресу ДП Бердянський морський торгівельний порт (код ЄДРПОУ 01125761) транспортним засобом з номером НОМЕР_2 .

Зважаючи на викладене суд дійшов до переконання, що вина ОСОБА_1 підтверджується письмовими матеріалами, а саме: інформаційною карткою № 83521004 від 16.12.2021; актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу від 16.12.2021 року з фото таблицею; посвідченням водія серії НОМЕР_3 , виданого на ім`я ОСОБА_1 ; свідоцтвом ДОПНВ про підготовку водія серії РСЦ № 6540, виданого на ім`я ОСОБА_1 ; товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) від 16.12.2021 № ТТН-16/12-1; відповіддю ГУ ДПС в Запорізькій області від 16.12.2021, згідно якої повідомлено, що в системі електронного адміністрування пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ) ТОВ МАНГО-ГРУП (код ЄДРПОУ 39039648) зареєстровано 16.12.2021 акцизну накладну № 125244 на відпуск пального в кількості 24 545 кг на адресу ДП Бердянський морський торгівельний порт (код ЄДРПОУ 01125761) транспортним засобом з номером НОМЕР_2 (час реєстрації в СЕА РПСЕ - 16.12.2021 о 12:04 год.); копією наказу № 41-к від 07.12.2020 про прийняття на роботу на постійній основі ОСОБА_1 на посаду водія.

Доводи захисту щодо реєстрації акцизної накладної №172 від 15.12.2021р. о 20:24 год. на транспортний засіб, яким буде здійснюватися переміщення пального - НОМЕР_2 , спростовуються долученою до матеріалів справи інформації з ГУ ДПС в Запорізькій області від 16.12.2021про час реєстрації накладної в СЕА РПСЕ - 16.12.2021 о 12:04 год., тобто вже після вчинення та виявлення правопорушення.

Щодо заперечень адвоката, що транспортний засіб - тягач, самостійно не може перевозити палива, суд зауважує, що відповідно до термінів в ПДР України причіп - транспортний засіб, призначений для руху тільки в з`єднанні з іншим транспортним засобом. Отже, сам причіп здійснювати переміщення пального сам не міг, а тільки за допомогою тягача, тому працівниками поліції вірно вказано в тому числі транспортний засіб, за допомогою якого здійснювалось переміщення пального.

Щодо доводів захисника про те що ОСОБА_1 не суб`єктом господарювання та не може нести відповідальність за ч.4 ст.164 КупАП, то суд зазначає що вказаною нормою регулюється само переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, не зазначеними у митних деклараціях при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України, або в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, або в заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними.

При цьому законодавцем не визначено що переміщення поза митним або податковим контролем може бути здійснено лише спеціальним суб`єктом- підприємцем.

Не заслуговують уваги доводи захисника про використання водієм так званого чорнового варіанту проекту товарно-транспортної накладної №ТТН-16/12-1 від 16.12.2021р., документу, який був переданий ОСОБА_1 працівником ТОВ МАНГО-ГРУП оскільки чинне законодавство України не передбачає переміщення подакзизних товарів без належним чином оформлених документів.

Щодо вказаного адвокатом порушення ст.268 КУпАП права на захист, то суд зазначає що ОСОБА_1 повністю реалізовано таке право під час розгляду справи в суді за участю адвоката.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку доведеності провини ОСОБА_1 та необхідності застосування стягнення у виді штрафу в розмірі 17 000 грн., передбаченого ч. 4 ст.164 КУпАП, з конфіскацією пального та транспортних засобів.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, зобов`язана сплатити судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст. 33, 40-1, ч.4 ст. 164, 213, 221, 252, 268, 283 КУпАП, суд -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ч.4 ст.164 КУпАП, і піддати стягненню у виді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. з конфіскацією 24 545 кг дизельного палива та транспортного засобу DAFд.н.з. НОМЕР_1 з причепом д.н.з. НОМЕР_2 , стягнувши суму штрафу на UA298999980313000106000008455, населений пункт отг м.Бердянськ, отримувач: Бердянське УК/отг м. Бердянськ/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37941997, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код класифікації доходів бюджету: 21081100, найменування коду класифікації доходів бюджету: Адміністративні штрафи та інші санкції.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 454,00 грн., стягнувши суму на UA 908999980313111256000026001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 22030106, Судовий збір на користь Державної судової адміністрації України.

Строк пред`явлення до виконання - протягом трьох місяців, з наступного дня після вступу постанови в законну силу або закінчення строку, встановленого у разі відстрочки або розстрочки виконання постанови.

Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Бердянського

міськрайонного суду О.В. Маринін

Дата ухвалення рішення23.12.2021
Оприлюднено24.12.2021
Номер документу102168998
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —310/12005/21

Постанова від 28.01.2022

Адмінправопорушення

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Постанова від 23.12.2021

Адмінправопорушення

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Маринін О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні