УХВАЛА
23 грудня 2021 року
Київ
справа №280/536/20
адміністративне провадження №К/9901/859/21
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Дашутіна І. В. , розглянувши клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про зупинення виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26 травня 2020 року та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року та про процесуальне правонаступництво у справі №280/536/20 за позовом Публічного акціонерного товариства Запорізький металургійний комбінат Запоріжсталь до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень , -
в с т а н о в и в :
Ухвалою Верховного Суду від 28 січня 2021 року відкрито касаційне провадження за скаргою Офісу великих платників податків ДПС на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26 травня 2020 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року у справі №280/536/20 за позовом Публічного акціонерного товариства Запорізький металургійний комбінат Запоріжсталь до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень .
13 грудня 2021 року до Верховного Суду надійшло клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про зупинення виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26 травня 2020 року та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року у справі №280/536/20 до закінчення касаційного розгляду справи.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно із частиною першою статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Згідно статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, повинні бути вагомі причини.
Сподівання і припущення скаржника на певні результати касаційного розгляду справи не можуть бути підставою для зупинення виконання судового рішення, яке набрало законної сили.
Розгляд питання про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з дією та виконанням оскаржуваних судових рішень.
Для зупинення виконання оскаржуваних судових рішень необхідна наявність поважних причин, які б давали підстави для такого зупинення.
Враховуючи те, що наведені скаржником обставини не є достатніми для зупинення виконання оскаржуваного судового рішення, - у задоволенні вказаного клопотання слід відмовити.
Крім того, відповідачем завлено клопотання про процесуальне правонаступництво, в якому заявник просив здійснити процесуальне правонаступництво у справі №280/536/20, замінивши Офіс великих платників податків ДПС на Східне міжрегіональне управління ДПС по роботів з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 43968079).
За приписами статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Постановою Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19 червня 2019 року №537 утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби та реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.
Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби від 30 вересня 2020 року №893 (далі - Постанова №893) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком (у тому числі Офіс великих платників податків ДПС).
Територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 2 Постанови №893).
Згідно з наказом Державної податкової служби України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 30 вересня 2020 року №529 утворені як відокремлені підрозділи Державної податкової служби України територіальні органи згідно з переліком (додаток до цього наказу), серед яких Східне міжрегіональне управління ДПС по роботів з великими платниками податків.
Згідно з Положенням про Східне міжрегіональне управління ДПС по роботів з великими платниками податків, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12 листопада 2020 року №643, Східне міжрегіональне управління ДПС по роботів з великими платниками податків, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 43968079).
Наказом Державної податкової служби України Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій від 24 грудня 2020 року №755 розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом Державної податкової служби від 30 вересня 2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови №893.
За таких підстав Східне міжрегіональне управління ДПС по роботів з великими платниками податків, як відокремлений підрозділ ДПС України є належним правонаступником Офісу великих платників податків ДПС у відповідних сферах діяльності.
Враховуючи викладене, Суд допускає процесуальну заміну відповідача відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 52, 248, 340, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в :
Відмовити в задоволенні клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про зупинення виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26 травня 2020 року та постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року у справі №280/536/20.
Замінити відповідача у справі - Офіс великих платників податків ДПС на його правонаступника - Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
Суддя І. В. Дашутін
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2021 |
Оприлюднено | 24.12.2021 |
Номер документу | 102170656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дашутін І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні