Справа№751/5169/21
Провадження №1-кс/751/1552/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2021 року місто Чернігів
Слідчий суддя Новозаводського районного суду міста Чернігова ОСОБА_1
при секретарі судового засідання ОСОБА_2
за участю прокурора - ОСОБА_3
розглянувши клопотання прокурора Козелецької окружної прокуратури ОСОБА_3 про проведення обшуку
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Козелецької окружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду із клопотанням про проведення обшуку за адресою АДРЕСА_1 .
Клопотання обґрунтовано тим, що у ході досудового розслідування встановлено, що КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради за результатами процедури закупівлі «відкриті торги» UA-2019-03-20-000780-c укладено із ПП «ТТ-Нафта» договір №02/04/19-0913 від 02.04.2019 на поставку товару: Бензин А - 92, Бензин А - 95, Дизельне паливо. Ціна договору становить 19 786 200 гривень з ПДВ.
У подальшому, в зв`язку із ростом цін на ринку сторонами укладено додаткову угоду №1 від 06.05.2019, якою правомірно збільшено ціну за одиницю товару.
Зокрема, умовами додаткової угоди №1визначено поставка бензину А-92 у за ціною 20 грн. без ПДВ за літр; бензину А-95 за ціною 20,45 грн. без ПДВ за літр; Дизельне паливо за ціною 22,50 грн. без ПДВ за літр
Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (в редакції 27.01.2018) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника.
Також, відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку.
Крім того, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України у листі № 3302-06/34307-06 від 27.10.2016 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» зазначено, що внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Відповідно до ст. 3 «Принципи здійснення закупівель» Закону України «Про публічні закупівлі», одним із принципів здійснення закупівель є принцип максимальної економії та ефективності.
Разом з тим, 05.06.2019 сторонами укладено додаткову угоду №2, якою збільшено ціну А-92 до 20,83 грн. за літр (на 0,83 грн.), ціну А-95 збільшено до 21,25 грн. за літр (на 0,80 грн.) та ціну Дизельного палива збільшено до 22,91 грн. (на 0,41 грн.).
Однак, відповідно до статистичних даних розміщених на веб-порталі https://index.minfin.com.ua коливання цін на у період 06.05.2019 - 05.06.2019 тобто з дня укладання додаткової угоди №1 по день укладання додаткової угоди №2 відбувалось у бік зменшення.
Таким чином, з дня укладання додаткової угоди №1 на день укладання додаткової угоди №2 ринкова ціна на бензин А-92 зменшилась на 4 коп.; ціна на бензин А-95 зменшилась на 3 коп.; ціна на Дизельне паливо зменшилась на 11 коп.
Разом з тим, не зважаючи на коливання ринкової ціни товару у бік зменшення сторонами укладено додаткову угоду №2 від 05.06.2019, якою збільшено ціни за одиницю товару.
Крім того, аналогічна ситуація виникла під час укладення договору договір №02/06/17-0913 від 02.06.2017 на поставку товару: Бензин А-92, Бензин А-95, Дизельне паливо. Ціна договору становить 11 840 160 грн. з ПДВ.
Зокрема, умовами договору передбачено поставка бензину А-92 за ціною 16,65 грн. без ПДВ за літр; бензину А-95 за ціною 17,50 грн. без ПДВ за літр; Дизельне паливо за ціною 15,65 грн. без ПДВ за літр.
17.08.2017 сторонами укладено додаткову угоду №1, якою збільшено ціну Дизельного палива до 17,10 грн. без ПДВ за літр (на 1,45 грн.). У подальшому сторонами укладено додаткову угоду №2 від 21.09.2017, якою збільшено ціну Дизельного палива до 17,90 грн. без ПДВ за літр (на 2,25 грн.).
Однак, відповідно до статистичних даних розміщених на веб-порталі https://index.minfin.com.ua коливання цін на у період 05.05.2017 - 02.06.2017 - 17.08.2017 - 21.09.2017, тобто з дня подання пропозиції та з дня укладання договору по день укладання додаткової угоди №1 та додаткової угоди №2 - відбувалось у бік зменшення.
Разом з тим, не зважаючи на коливання ринкової ціни товару у бік зменшення сторонами укладено додаткову угоду №1 та додаткову угоду №2, якими збільшено ціни за одиницю товару.
Таким чином, в діях службових осіб ПП «ТТ-Нафта» вбачається склад кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, яке кваліфікується як розтрата державних коштів шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена за попередньою змовою групою осіб.
Крім того, відповідно до висновку експерта №2692-2694/2124 від 09.07.2021 зразки отримані на автозаправочних станція ПП «ТТ-Нафта» не відповідають вимогам нормативної документації ДСТУ і відносяться до некондиційних нафтопродуктів.
Таким чином, в ході виконання договорів з КП «АТП-2528» підприємством
ПП «ТТ-Нафта» здійснюється постачання нафтопродуктів, які не відповідають вимогам законодавства.
З метою повноти та всебічності дослідження всіх обставин скоєння правопорушення у слідства виникла необхідність в отриманні оригіналів первинних документів пов`язаних з постачанням товарів на КП «АТП-2528» за період з 01.01.2017 по теперішній час та документів щодо придбання, зберігання та якості нафтопродуктів, а також з метою фіксації протиправної діяльності із подальшим призначенням судових хімічних експертиз підлягає відшуканню та вилученню нафтопродукти, які зберігаються та реалізовуються під виглядом бензину А-92, бензину А-95, дизельного палива та невідомі речовини, які можуть використовуватись під час виготовлення зазначеної продукції.
Оригінали зазначених документів та нафтопродукти, необхідні для використання при проведенні слідчих (розшукових) дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню для проведення судово-економічних, судово-почеркознавчих, судово-хімічних експертиз та експертиз речовин, матеріалів та виробів (нафтопродуктів та паливно-мастильних матеріалів).
Враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи та предмети мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а також з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення необхідно провести обшук за адресою АДРЕСА_1 .
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, посилаючись на обставини викладені у клопотанні та долучені до нього документи.
Заслухавши прокурора, вивчивши матеріалами справи, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання про проведення обшуку задоволенню не підлягає.
Судом встановлено, що у слідчому управлінні СУ ГУНП в Чернігівській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020270000000199 від 17 серпня 2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Із рапорту оперуповноваженого УСР в Чернігівській області від 30.07.2020 року вбачається, що за зверненням фізичної особи проводилась перевірка, за результатами якої встановлено порушення законодавства під час постачання пального до державних підприємств та установ за бюджетні кошти.
Із рапорту оперуповноваженого УСР в Чернігівській області від 13.07.2021 року, в ході оперативного супроводження матеріалів встановлено, що до вчинення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України причетні ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , які використовують підконтрольні підприємства, зокрема ТОВ «Торговий дім «ТТ-Нафта», яке зареєстроване за адресою: м. Чернігів, вул. Робоча (Робітнича), 6.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна :
- земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:01:036:0603, площею 2,66 га, за адресою АДРЕСА_1 перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Чернігова в особі Чернігівської міської ради, правокористувач : ТОВ «Слов`яни»;
- об`єкти нерухомого майна, загальною площею 2939 кв.м., недобудована адміністративна будівля 65 % готовності, А2-3, загальною площею 454,1 кв.м., розташована на земельній ділянці з кадастровим номером 7410100000:01:036:0562 за адресою: АДРЕСА_1 на праві комунальної власності належить Територіальній громаді міста Чернігова в особі Чернігівської міської ради (а.п.26-34).
- нежитлова будівля, загальною площею 799,7 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 на праві спільної часткової власності належить ОСОБА_9 , розмір частки 23/50 та 27/50;
- земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:01:036:0561, площею 0,96 га та земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:01:036:0562, площею 0,1 га за адресою АДРЕСА_1 перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Чернігова в особі Чернігівської міської ради;
- об`єкти нерухомості, загальною площею 799,7 кв.м. за адресою м. Чернігів, вул. Робоча, 6 належать на праві приватної власності ТОВ «Чернігів-Автогаз», частка власності 23/50, та ТОВ «Компанія С.Р.К.», частка власності 27/50.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 234 КПК України У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням; 8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.
Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
Відповідно до ч. 6 ст. 234 КПК України у разі відмови у задоволенні клопотання про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи слідчий, прокурор не має права повторно звертатися до слідчого судді з клопотанням про дозвіл на обшук того самого житла чи іншого володіння особи, якщо у клопотанні не зазначені нові обставини, які не розглядалися слідчим суддею.
Враховуючи викладене, слідчий суддя дійшов висновку, що прокурором не доведено достатніх правових підстав для проведення обшуку, про які зазначено у клопотанні, прокурором не вказано конкретно в якому із приміщень за адресою: АДРЕСА_1 необхідно провести обшук, оскільки за даною адресою знаходяться інші організації, які не мають відношення до даного кримінального провадження, тому у задоволенні клопотання про проведення обшуку слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись статтями 234-236 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання прокурора Козелецької окружної прокуратури ОСОБА_3 про проведення обшуку за адресою АДРЕСА_1 - відмовити.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий cуддя ОСОБА_1
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2021 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 102185799 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Ченцова С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні