Рішення
від 22.12.2021 по справі 440/12445/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2021 рокум. ПолтаваСправа № 440/12445/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка" до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області про визнання протиправною та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка" /далі - позивач, ТОВ "Вигідна Покупка"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою (з урахуванням заяви від 29 жовтня 2021 року) до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області /далі - відповідач/ про визнання протиправною та скасування постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області №11 від 02 вересня 2021 року /а.с. 1-4, 41-42/.

Позов обґрунтований тим, що у період з 27 серпня 2021 року по 30 серпня 2021 року у магазині Аврора за адресою: просп. Курський, буд. 105, м. Суми, де здійснює торгівлю непродовольчими товарами Товариство з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка", відповідачем проведено перевірку характеристик енергоспоживчих продуктів, енергетичного та електронного обладнання, у тому числі низьковольтного, за результатами якої виявлено та зафіксовано в акті №29 від 30 серпня 2021 року порушення вимог, зокрема, пунктів 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови Кабінету Міністрів України №1067 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання та пунктів 17, 24, 25, 44, 45 постанови Кабінету Міністрів України №1077 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту з електромагнітної сумісності . На підставі вказаного акта Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області винесено постанову №11 від 02 вересня 2021 року, якою визначено сплатити ТОВ "Вигідна Покупка" штраф у сумі 51000,00 грн. З вказаною постановою позивач не погоджується та вважає, що згідно пункту 2 частини другої статті 44, частини третьої статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції при наявності формальної невідповідності адміністративно-господарська санкція не застосовується. При цьому належність виявлених в ході перевірки порушень до формальної невідповідності визнано самим відповідачем у рішенні про вжиття обмежувальних (коригуючих) заходів №124 від 31 серпня 2021 року, яким зобов`язано ТОВ "Вигідна Покупка" усунути саме формальну невідповідність.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, витребувано докази.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 46-49/ зазначив, що перевіркою встановлено, що ТОВ "Вигідна Покупка" введено в обіг електрообладнання: лампа УФ д/полімеризації гель-лаку Beaufly nail lemр , модель SK-818 (арт. 46495), яка не відповідає встановленим вимогам, оскільки на електрообладнанні відсутній знак відповідності технічним регламентам; на електрообладнанні відсутня інформація про найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торгівельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, за яким можна зв`язатися з виробником та імпортером згідно з вимогами закону про порядок застосування мов; електрообладнання не супроводжується інструкцією та інформацією в повному обсязі (неповна) про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов, що є порушенням вимог пунктів 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови КМУ від 16 грудня 2015 року № 1067 та пунктів 17, 24, 25, 44, 45 постанови КМУ від 16 грудня 2015 року № 1077. Таким чином, постанова №11 від 02 вересня 2021 року винесена відповідачем правомірно.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до пункту 6 частини шостої статті 12, статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області №1361-ОД від 26 серпня 2021 року /а.с. 50/ та направлення на проведення перевірки Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області №40 від 26 серпня 2021 року /а.с. 52/ Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області у період з 27 серпня 2021 року по 30 серпня 2021 року проведено перевірку характеристик енергоспоживчих продуктів, енергетичного та електронного обладнання, у тому числі низьковольтного, у магазині ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: просп. Курський, буд. 105, м. Суми, де здійснює торгівлю непродовольчими товарами Товариство з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка", за результатами якої виявлено та зафіксовано в акті перевірки характеристик продукції №29 від 30 серпня 2021 року порушення вимог, зокрема, пунктів 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови Кабінету Міністрів України №1067 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання та пунктів 17, 24, 25, 44, 45 постанови Кабінету Міністрів України №1077 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту з електромагнітної сумісності , а саме: електрообладнання лампа УФ д/полімеризації гель-лаку Beaufly nail lemр , модель SK-818; арт. 46495; штрих код: 2310000464954; виробник - Лоу Прайс Трейдінг Компані Лімітед, адреса: кімната 1101, 11 поверх, Сан Той 139, Конноут Централ, Гонконг, КНР та на електрообладнанні відсутній знак відповідності технічним регламентам; на електрообладнанні відсутня інформація про найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торгівельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, за яким можна зв`язатися з виробником та імпортером згідно з вимогами закону про порядок застосування мов; електрообладнання не супроводжується інструкцією та інформацією, в повному обсязі (неповна), про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов (пункт 1 розділу І Порушення вимог законодавства, виявлені під час перевірки ). Копія вказаного акту вручена представнику ТОВ "Вигідна Покупка" 30 серпня 2021 року.

31 серпня 2021 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області складено протокол №7 про виявлені порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції /а.с. 59/, в якому зазначено про порушення під час проведення перевірки характеристик енергоспоживчих продуктів, енергетичного та електронного обладнання, у тому числі низьковольтного, у магазині ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: просп. Курський, буд. 105, м. Суми, де здійснює діяльність Товариство з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка", що полягає в такому: введено в обіг Товариством з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка", зокрема електрообладнання лампа УФ д/полімеризації гель-лаку Beaufly nail lemр , модель SK-818; арт. 46495; штрих код: 2310000464954 : на електрообладнанні відсутній знак відповідності; відсутня інформація про найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торгівельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, за якою можна зв`язатися з виробником та імпортером згідно з вимогами закону про порядок застосування мов; не супроводжується інструкцією та інформацією, в повному обсязі (неповна), про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов (пункти 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови Кабінету Міністрів України №1067 від 16 грудня 2015 року; пункти 17, 24, 25, 44, 45 постанови Кабінету Міністрів України №1077 від 16 грудня 2015 року; акт перевірки характеристик продукції №29 від 30 серпня 2021 року). Документи чи /або копії документів (декларації відповідності технічним регламентам, видаткові накладні та інші документи згідно вимоги від 27 серпня 2021 року) ТОВ "Вигідна Покупка" не надали (пункт 1 частини п`ятої статті 8 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції ). У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду для цілей Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб`єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб`єкту господарювання цю продукцію (частина сьома статті 8 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції ) Відповідальність за вищезазначене порушення передбачено пунктом 2 частини другої статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції . Копія вказаної постанови вручена представнику ТОВ "Вигідна Покупка" 31 серпня 2021 року.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Сумській області винесено постанову про накладення штрафу №11 від 02 вересня 2021 року /а.с. 61-62/, якою за результатами розгляду справи та акту перевірки характеристик продукції №29 від 30 серпня 2021 року, листа ТОВ "Вигідна Покупка" №01-21/08/28 від 28 серпня 2021 року про неможливість надати документи та декларацію відповідності ТР, які визначені у вимозі посадової особи органу ринкового нагляду від 27 серпня 2021 року, протоколу №7 про виявлені порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції від 31 серпня 2021 року, рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №124 від 31 серпня 2021 року встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка" порушено вимоги введення в обіг продукції , яка не відповідає встановленим вимогам, а саме: електрообладнання лампа УФ д/полімеризації гель-лаку Beaufly nail lemр , модель SK-818; арт. 46495; штрих код: 2310000464954 : на електрообладнанні відсутній знак відповідності; відсутня інформація про найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торгівельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, за якою можна зв`язатися з виробником та імпортером згідно з вимогами закону про порядок застосування мов; не супроводжується інструкцією та інформацією, в повному обсязі (неповна), про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов (пункти 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови Кабінету Міністрів України №1067 від 16 грудня 2015 року; пункти 17, 24, 25, 44, 45 постанови Кабінету Міністрів України №1077 від 16 грудня 2015 року; акт перевірки характеристик продукції №29 від 30 серпня 2021 року). На заявлену усну та письмову вимогу від 27 серпня 2021 року про надання, у визначений строк, документи / копії документів видаткових накладних або іншу первинну документацію від постачальника електрообладнання, що дає змогу ідентифікувати суб`єкта господарювання, який поставив продукцію та відстежити її походження, а також декларації відповідності технічним регламентам - ТОВ ВИГІДНА ПОКУПКА - не надало та письмово повідомило ГУ Держпродспоживслужби в Сумській області, лист № 01-21/08/28 від 28 серпня 2021 року, про відсутність можливості у товариства надати відповідні документи і декларації відповідності технічним регламентам без пояснення причин (пункт 1 частини п`ятої статті 8 Закону України Пре державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції ). Суб`єкт господарювання зобов`язаний надати документацію на продукцію, яку йому було поставлено та іншу документацію відповідно до вимог закону (частиною шостою статті 8, абзац 2 пункт 6 частини сьомої статті 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції ). Таким чином, на підставі вищенаведеного, органом ринкового нагляду не було ідентифіковано виробника, імпортера та постачальника продукції в ланцюгу постачання, у зв`язку з тим, що ТОВ ВИГІДНА ПОКУПКА не надало відповідну документацію, що є порушенням Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , а саме: не виконало законні вимоги посадової особи органу ринкового нагляду. У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду для цілей Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб`єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб`єкту господарювання цю продукцію (частини сьомої статті 8 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції ). Відповідальність за вищезазначене порушення передбачена пунктом 2 частини другої статті 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , а тому постановлено ТОВ "Вигідна Покупка" сплатити штраф у сумі 51000,00 грн.

Не погодившись з вказаною постановою, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції регулюються Законом України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" від 02 грудня 2010 року № 2735-VI /далі - Закон № 2735-VI/.

Відповідно до статті 1 Закону № 2735-VI державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам; орган державного ринкового нагляду - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного ринкового нагляду у межах сфери своєї відповідальності, що визначається відповідно до цього Закону (далі - орган ринкового нагляду); сфера відповідальності органу ринкового нагляду - перелік видів продукції, затверджений відповідно до цього Закону Кабінетом Міністрів України, щодо яких відповідний орган ринкового нагляду здійснює ринковий нагляд.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону № 2735-VI метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськість щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам.

Частинами п`ятою та сьомою статті 8 Закону № 2735-VI суб`єкти господарювання зобов`язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати: 1) суб`єкта господарювання, який поставив їм продукцію; 2) суб`єкта господарювання, якому вони поставили продукцію.

У разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, для цілей цього Закону особою, що ввела таку продукцію в обіг, вважається кожен суб`єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування та місцезнаходження виробника або особи, яка поставила суб`єкту господарювання цю продукцію.

Згідно зі статтею 10 Закону № 2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду становлять єдину систему. Сфери відповідальності органів ринкового нагляду включають види продукції, що є об`єктами технічних регламентів, і можуть включати види продукції, що не є об`єктами технічних регламентів.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 11 Закону № 2735-VI з метою здійснення ринкового нагляду органи ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності, зокрема, проводять перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирають зразки продукції та забезпечують проведення їх експертизи (випробування).

Згідно зі статтею 23 Закону № 2735-VI під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 цього Закону. При проведенні перевірок характеристик продукції органи ринкового нагляду враховують ступінь ризику, який може становити відповідна продукція, а також відомості, що містяться у зверненнях споживачів (користувачів) про захист їх права на безпечність продукції, та іншу інформацію щодо продукції. Органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції. Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції. Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи. Під час проведення перевірок продукції певного виду (типу), категорії та/або групи забороняється перевіряти продукцію іншого виду (типу), категорії та/або групи. У разі якщо за результатами перевірки характеристик продукції органом ринкового нагляду прийнято рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо продукції певного виду (типу), категорії та/або групи, що є предметом перевірки, такі заходи мають бути вжиті суб`єктами господарювання щодо всіх одиниць продукції певного виду (типу), категорії та/або групи, які надаються на ринку та є небезпечними, становлять ризик та/або не відповідають встановленим вимогам. Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до цього Закону. У разі одержання інформації про надання на ринку продукції, що становить серйозний ризик, відповідні накази та направлення видаються і оформлюються невідкладно.

Під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають такі документи (їх копії) та інформація: 1) декларація про відповідність; 2) супровідна документація, що додається до відповідної продукції (включаючи інструкцію щодо користування продукцією); 3) загальний опис продукції, а також повний склад технічної документації на відповідну продукцію, передбачений технічним регламентом; 4) документи щодо системи якості чи системи управління якістю; 5) висновки експертиз та протоколи випробувань зразків відповідної продукції, відібраних (узятих) у межах здійснення ринкового нагляду і контролю продукції; 6) документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори). Орган ринкового нагляду має право вимагати надання таких документів лише в обсязі, що необхідний для встановлення ланцюга постачання продукції; 7) документи і матеріали щодо стану виконання суб`єктом господарювання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, у тому числі в межах моніторингу дій суб`єктів господарювання, що вживаються ними для вилучення відповідної продукції з обігу та/або її відкликання; 8) повідомлення та інша інформація, надана суб`єктами господарювання, митними органами, органами з оцінки відповідності згідно з положеннями цього Закону та Закон України Про загальну безпечність нехарчової продукції .

Посадова особа, яка здійснює ринковий нагляд, перед початком перевірки зобов`язана роз`яснити суб`єкту господарювання, продукція якого перевіряється, порядок оскарження рішень, приписів, дій та бездіяльності органів ринкового нагляду та їх посадових осіб. У разі якщо за результатами перевірки характеристик продукції встановлено, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, орган ринкового нагляду на підставі наданих суб`єктом господарювання документів, передбачених пунктами 1 і 6 частини сьомої цієї статті, вживає заходів щодо визначення виробника такої продукції або особи, яка вважається такою, що ввела продукцію в обіг, особи, яка поставила відповідному суб`єкту господарювання цю продукцію, а також всіх осіб, яким відповідний суб`єкт господарювання поставив таку продукцію. Після визначення виробника або особи, яка вважається такою, що ввела продукцію в обіг, орган ринкового нагляду розпочинає проведення перевірки характеристик такої продукції в її виробника або особи, яка вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та визначає всю послідовність суб`єктів господарювання в ланцюгу постачання такої продукції.

Пунктом 2 частини другої статті 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" передбачено, що до особи, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі: введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 та частиною третьою статті 29 цього Закону), - у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом періоду від одного року до трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною п`ятою вказаної статті встановлено, що адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.

Правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України від 15 січня 2015 року № 124 - VIII Про технічні регламенти та ознаку відповідності /далі - Закон № 124 - VIII/.

Відповідно до частин першої та другої статті 1 Закону № 124 - VIII введення в експлуатацію - використання продукції за її призначенням споживачем (користувачем) в Україні в перший раз; введення в обіг - надання продукції на ринку України в перший раз; знак відповідності технічним регламентам - маркування, за допомогою якого виробник вказує, що продукція відповідає застосовним вимогам, визначеним у технічних регламентах, якими передбачене нанесення цього маркування; надання на ринку - будь-яке платне або безоплатне постачання продукції для розповсюдження, споживання чи використання на ринку України в процесі здійснення господарської діяльності; розповсюдження - надання продукції на ринку після введення її в обіг; розповсюджувач - будь-яка інша, ніж виробник або імпортер, фізична чи юридична особа в ланцюгу постачання продукції, яка надає продукцію на ринку; технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов`язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов`язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва; Терміни користувач , ланцюг постачання продукції , постачання продукції , суспільні інтереси вживаються у значенні, наведеному в Законі України Про загальну безпечність нехарчової продукції .

Згідно з частиною першою статті 11 Закону № 124 - VIII продукція, що вводиться в обіг, надається на ринку або вводиться в експлуатацію, а згідно з деякими технічними регламентами - також продукція, що виготовляється та/або вводиться в експлуатацію виробником для використання у власних цілях, повинна відповідати вимогам усіх чинних технічних регламентів, які застосовуються до такої продукції, крім випадків, визначених у статті 12 цього Закону та у відповідних технічних регламентах.

Відповідно до частини першої статті 29 Закону № 124 - VIII у випадках, визначених у технічних регламентах, на продукцію та/або на інші об`єкти, що зазначені в таких технічних регламентах (табличку з технічними даними, пакування, супровідні документи тощо), повинен наноситися знак відповідності технічним регламентам. Нанесенням знака відповідності технічним регламентам на продукцію вважається також нанесення цього знака на будь-який інший, ніж сама продукція, об`єкт згідно з правилами та умовами нанесення зазначеного знака.

Статтею 30 Закону № 124 - VIII передбачено, що знак відповідності технічним регламентам повинен наноситися лише виробником або його уповноваженим представником. Знак відповідності технічним регламентам повинен наноситися лише на продукцію, для якої його нанесення передбачене конкретними технічними регламентами, та не повинен наноситися на будь-яку іншу продукцію. Виробник шляхом нанесення знака відповідності технічним регламентам ним самим або його уповноваженим представником вказує на те, що він бере на себе відповідальність за відповідність продукції всім застосовним вимогам, визначеним у відповідних технічних регламентах, якими передбачене нанесення знака відповідності технічним регламентам. Знак відповідності технічним регламентам повинен бути єдиним маркуванням, що засвідчує відповідність продукції застосовним вимогам, визначеним у відповідних технічних регламентах, якими передбачене нанесення знака відповідності технічним регламентам. Нанесення на продукцію інших маркувань, знаків або написів, які можуть вводити в оману третіх осіб щодо значення чи форми знака відповідності технічним регламентам, забороняється. Будь-яке інше маркування може бути нанесене на продукцію за умови, що це не вплине негативно на видимість, розбірливість та значення знака відповідності технічним регламентам.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1184 затверджено Правила та умови нанесення знака відповідності технічним регламентам.

Згідно з приписами Правил № 1184 знак відповідності технічним регламентам (далі - знак відповідності) наноситься на продукцію або на її табличку з технічними даними таким чином, щоб він був видимим, розбірливим і незмивним. У разі коли це є неможливим або невиправданим через характер продукції, знак відповідності наноситься на пакування та на супровідні документи, якщо такі документи передбачені відповідним технічним регламентом. Знак відповідності наноситься перед уведенням продукції в обіг. Знак відповідності може супроводжуватися піктограмою або будь-яким іншим знаком, що вказує на особливий ризик або використання. Знак відповідності супроводжується ідентифікаційним номером призначеного органу з оцінки відповідності, якщо такий орган був залучений на етапі контролю виробництва, у форматі UA.TR.YYY або YYY, де: UA - умовне позначення України латинськими літерами; TR - умовне позначення, яке означає, що орган з оцінки відповідності призначено на виконання робіт з оцінки відповідності вимогам технічних регламентів; YYY - ідентифікаційний номер призначеного органу з оцінки відповідності. Ідентифікаційний номер призначеного органу з оцінки відповідності наноситься таким органом або за його вказівкою виробником чи уповноваженим представником.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1067 затверджено Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання /далі - Технічний регламент № 1067/.

Відповідно до пунктів 12, 13 Технічного регламенту № 1067 виробники зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу на електрообладнанні, а якщо це неможливо, - на його пакуванні чи в документі, що супроводжує таке електрообладнання. В адресі повинно зазначатися єдине місце, за яким можна зв`язатися з виробником. Контактні дані наводяться згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.

Виробники забезпечують супроводження електрообладнання інструкціями та інформацією про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов. Зазначені інструкції та інформація про безпечність, а також будь-яке маркування повинні бути чіткими, зрозумілими та дохідливими.

Пунктами 19-21, 28, 33, 38, 42, 43 Технічного регламенту № 1067 передбачено, що перед введенням електрообладнання в обіг імпортери пересвідчуються в тому, що виробник провів відповідну процедуру оцінки відповідності та склав технічну документацію, на це електрообладнання нанесено знак відповідності технічним регламентам, воно супроводжується необхідними документами, а також що виробник виконав вимоги, визначені у пунктах 11 і 12 цього Технічного регламенту. Якщо імпортер вважає або має підстави вважати, що електрообладнання не відповідає цілям, пов`язаним з безпечністю, він не вводить таке електрообладнання в обіг до приведення його у відповідність з цими цілями. Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, імпортер повідомляє про це виробнику та відповідному органу державного ринкового нагляду.

Імпортери зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу на електрообладнанні, а якщо це неможливо, - на його пакуванні чи в документі, що супроводжує таке електрообладнання. Контактні дані наводяться згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.

Імпортери забезпечують супроводження електрообладнання інструкціями та інформацією про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.

Перед наданням електрообладнання на ринку розповсюджувачі перевіряють, що на таке електрообладнання нанесено знак відповідності технічним регламентам, воно супроводжується необхідними документами, а також інструкціями та інформацією про безпечність, складеними згідно з вимогами закону про порядок застосування мов, а також що виробник та імпортер виконали вимоги, визначені відповідно у пунктах 11, 12 і 20 цього Технічного регламенту. Якщо розповсюджувач вважає або має підстави вважати, що електрообладнання не відповідає цілям, пов`язаним з безпечністю, він не надає таке електрообладнання на ринку до приведення його у відповідність з такими цілями. Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, розповсюджувач повідомляє про це виробнику або імпортеру, а також відповідному органу державного ринкового нагляду.

Суб`єкти господарювання надають органам державного ринкового нагляду за їх запитами інформацію, що дає змогу ідентифікувати: будь-якого суб`єкта господарювання, який поставив їм електрообладнання; будь-якого суб`єкта господарювання, якому вони поставили електрообладнання. Суб`єкти господарювання надають інформацію, визначену в цьому пункті, протягом 10 років після того, як їм було поставлено електрообладнання, та протягом 10 років після того, як вони поставили електрообладнання.

Декларація про відповідність складається згідно з примірною структурою, встановленою в додатку 4, містить відомості, визначені в додатку 3, та постійно оновлюється. Декларація про відповідність складається державною мовою, а у разі, коли вона була складена іншою мовою, - перекладається на державну мову.

Знак відповідності технічним регламентам наноситься на електрообладнання або на його табличку з технічними даними таким чином, щоб він був видимим, розбірливим і незмивним. У разі коли це є неможливим або невиправданим через характер електрообладнання, знак відповідності технічним регламентам наноситься на пакування та на супровідні документи.

Знак відповідності технічним регламентам наноситься перед введенням електрообладнання в обіг.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1077 затверджено Технічний регламент з електромагнітної сумісності /далі - Технічний регламент № 1077/.

Відповідно до пунктів 17, 24, 25, 44, 45 Технічного регламенту № 1077 виробники зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу на апаратурі, а у разі, коли зазначення відповідної інформації неможливе, - на її пакуванні чи в документі, що супроводжує таку апаратуру. В адресі повинне зазначатися одне місце, за яким можна зв`язатися з виробником. Контактні дані наводяться згідно з вимогами закону про порядок застосування мов.

Перед введенням апаратури в обіг імпортери пересвідчуються у тому, що виробником проведено відповідну процедуру оцінки відповідності, визначену в пункті 39 цього Технічного регламенту, складено технічну документацію, на апаратуру нанесено знак відповідності технічним регламентам, що апаратура супроводжується необхідними документами, а також у тому, що виробник виконав вимоги, визначені в пунктах 16 і 17 цього Технічного регламенту. Якщо імпортер вважає або має підстави вважати, що апаратура не відповідає суттєвим вимогам, визначеним у додатку 1, він не вводить цю апаратуру в обіг до приведення її у відповідність з такими вимогами. Якщо зазначена апаратура становить ризик, імпортер повідомляє про це виробнику та відповідному органу державного ринкового нагляду.

Імпортери зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу на апаратурі, а у разі, коли нанесення відповідної інформації неможливе, - на її пакуванні чи в документі, що супроводжує таку апаратуру. Контактні дані наводяться згідно з вимогами закону про порядок застосування мов.

Знак відповідності технічним регламентам застосовується згідно із загальними принципами маркування зазначеним знаком, установленими законом.

Знак відповідності технічним регламентам наноситься на апаратуру або на її табличку з технічними даними таким чином, щоб він був видимим, розбірливим і незмивним. У разі неможливості або невиправданості через характер апаратури нанесення знака відповідності технічним регламентам він наноситься на пакування та супровідні документи.

Як вбачається з матеріалів справи, під час проведення перевірки характеристик енергоспоживчих продуктів, енергетичного та електронного обладнання, у тому числі низьковольтного, у магазині ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , де здійснює торгівлю непродовольчими товарами Товариство з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка", відповідачем виявлено та зафіксовано в акті №29 від 30 серпня 2021 року порушення вимог, зокрема, пунктів 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови Кабінету Міністрів України №1067 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання та пунктів 17, 24, 25, 44, 45 постанови Кабінету Міністрів України №1077 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту з електромагнітної сумісності , а саме: електрообладнання лампа УФ д/полімеризації гель-лаку Beaufly nail lemр , модель SK-818; арт. 46495; штрих код: 2310000464954; виробник - Лоу Прайс Трейдінг Компані Лімітед, адреса: кімната 1101, 11 поверх, Сан Той 139, Конноут Централ, Гонконг, КНР та на електрообладнанні відсутній знак відповідності технічним регламентам; на електрообладнанні відсутня інформація про найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торгівельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, за яким можна зв`язатися з виробником та імпортером згідно з вимогами закону про порядок застосування мов; електрообладнання не супроводжується інструкцією та інформацією, в повному обсязі (неповна), про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.

Згідно зі статтею 45 Закону № 2735-VI виробник, уповноважений представник, імпортер або інша особа, яка відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, не несе відповідальності, встановленої статтею 44 цього Закону, якщо доведе, що: 1) вона не вводила відповідну продукцію в обіг; 2) з урахуванням усіх обставин відповідна продукція після введення її в обіг стала такою, що становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, внаслідок дій або бездіяльності інших осіб чи непереборної сили; 3) відповідна продукція становить ризик внаслідок додержання виробником вимог законодавства чи виконання обов`язкових для нього приписів державних органів; 4) у випадку виробника комплектуючого виробу чи складової частини продукції ризик (невідповідність) продукції встановленим вимогам виник (виникла) внаслідок конструкції готової продукції, до якої входить цей виріб чи складова частина, або інструкцій, даних такому виробнику виробником готової продукції. Розповсюджувач продукції не несе відповідальності, встановленої статтею 44 цього Закону, якщо доведе, що: 1) продукція стала такою, що становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, внаслідок недодержання іншим розповсюджувачем умов її зберігання, за умови, що інший розповсюджувач такої продукції може бути встановлений; 2) продукція, що поставлена ним, відповідає встановленим вимогам, але незважаючи на це становить ризик.

З матеріалів справи вбачається, що під час проведення перевірки та до суду позивачем не надано доказів на підтвердження того, що ТОВ "Вигідна Покупка" не вводило в обіг вищезазначену продукцію.

За таких умов, з урахуванням вищевикладеного, ТОВ "Вигідна Покупка" вважається особою, яка ввела продукцію в обіг, а саме: електрообладнання лампа УФ д/полімеризації гель-лаку Beaufly nail lemр , модель SK-818; арт. 46495; штрих код: 2310000464954; виробник - Лоу Прайс Трейдінг Компані Лімітед, адреса: кімната 1101, 11 поверх, Сан Той 139, Конноут Централ, Гонконг, КНР та на електрообладнанні відсутній знак відповідності технічним регламентам; на електрообладнанні відсутня інформація про найменування виробника та імпортера, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торгівельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу, за яким можна зв`язатися з виробником та імпортером згідно з вимогами закону про порядок застосування мов; електрообладнання не супроводжується інструкцією та інформацією, в повному обсязі (неповна), про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов, що не відповідають вимогам пунктів 12, 13, 19, 20, 21, 28, 33, 38, 42, 43 постанови Кабінету Міністрів України №1067 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання та пунктів 17, 24, 25, 44, 45 постанови Кабінету Міністрів України №1077 від 16 грудня 2015 року Про затвердження технічного регламенту з електромагнітної сумісності , що відповідно до пункту 2 частини другої статті 44 ЗУ Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції передбачає застосування до нього адміністративно-господарської санкції у вигляді штрафу у розмірі 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 51000 грн.

Стосовно посилання позивача на те, що фактично виявлена у ході проведення перевірки невідповідність продукції вимогам є формальною, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин першої та третьої статті 29 Закону № 2735-VI у разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону, та формальної невідповідності), орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність, зокрема знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність (її копія чи спрощена декларація про відповідність) не супроводжує продукцію, якщо це передбачено відповідним технічним регламентом; декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; вчинено інші порушення встановлених вимог, визначені у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність. Перелік порушень встановлених вимог, які вважаються формальною невідповідністю, уточнюється у відповідних технічних регламентах.

Із матеріалів справи встановлено, що відповідачем під час перевірки виявлено як порушення, яке вважається формальною невідповідністю, так і порушення, які не відносяться до порушень, визначених у частині третій статті 29 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції .

А отже, такий довід не спростовує правомірності прийняття відповідачем оскаржуваної постанови, якою притягнуто позивача до відповідальності за порушення, що виявлені у ході проведення перевірки.

Враховуючи вищевикладене та з огляду на допущені позивачем порушення вимог законодавства, суд доходить висновку, що відповідач правомірно прийняв постанову про накладення штрафу №11 від 02 вересня 2021 року.

Отже, позов задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Вигідна Покупка" (пров. Першотравневий, буд.18-а, м. Полтава, Полтавська область, 36011, ідентифікаційний код 41130363) до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області (вул. Гамалія, буд. 25, м. Суми, Сумська область, 40000, ідентифікаційний код 40356714) про визнання протиправною та скасування постанови.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

Дата ухвалення рішення22.12.2021
Оприлюднено26.12.2021

Судовий реєстр по справі —440/12445/21

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 08.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 22.12.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні