Справа №461/10365/21
Провадження №3/461/5158/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2021 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м. Львова Мисько Х.М., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення,-
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТОВ Ландмаш , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
за ч.1 ст. 483 МК України,-
В С Т А Н О В И В:
26.10.2021 року, на запит Львівської митниці від 10.06.2021 №7.4-1/20-01/4/13260, листом Держмитслужби від 25.10.2021 № 26/26-04/7.4/247 отримано відповідь митних органів Польщі (лист від 20.08.2021 № 0201-IGM.541.945.2021.2.BM), якою підтверджено 23 факти оформлення товарів взуття, одяг, сумки та текстильні вироби в асортименті , відправником яких заявлено німецьку компанію COTEX (Loeb Strasse 15, 54292 - Trier). Дані товари переміщувалися на адресу ТОВ "ЛАНДМАШ" (код ЄДРПОУ 42937081), а їх митне оформлення здійснено за наступними митними деклараціями: № п/п Митна декларація Товар Вага брутто, кг Рахунок-фактура (Invoice) Фактурна вартість, євро/грн1 UA209170/2020/15652 від 04.03.2020 Одяг 3300 2020054 18150/502493,642 UA209170/2020/16089 від 05.03.2020 Одяг 3320 2020055 17928/496689,863 UA209170/2020/18218 від 13.03.2020 Взуття 1451 2020105 8146,8/ 236697,134 UA209170/2020/18497 від 14.03.2020 Одяг, текстильні вироби 2800 2020102 13265/385401,315 UA209170/2020/18854 від 16.03.2020 Взуття 3718 2020101 20449/592818,556 UA209170/2020/29131 від 07.05.2020 Одяг, взуття 1300 2020215 6760/196727,497 UA209170/2020/29796 від 09.05.2020 Взуття 936 2020216 6893,88/199313,798 UA209170/2020/32248 від 19.05.2020 Одяг 1050 2020221 5145/148129,699 UA209170/2020/33746 від 23.05.2020 Взуття 368,7 2020225 2388,24/70361,3710 UA209170/2020/34331 від 26.05.2020 Одяг, взуття, сумки 1167 2020226 5888,5/172625,5011 UA209170/2020/35755 від 29.05.2020 Одяг 2550 2020315 12060/357258,2012 UA209170/2020/37244 від 04.06.2020 Взуття 2000 2020316 10400/311593,3613 UA209170/2020/37768 від 06.06.2020 Взуття 1250 2020320 6500/194983,7514 UA209170/2020/37893 від 06.06.2020 Взуття 850 2020332 4420/132588,9515 UA209170/2020/38902 від 11.06.2020 Взуття 2320 2020335 11368/344290,1116 UA209170/2020/39176 від 11.06.2020 Одяг, взуття, сумки 3100 2020337 14300/433088,3717 UA209170/2020/40516 від 17.06.2020 Одяг, взуття 3100 2020340 13950/421834,0518 UA209170/2020/40551 від 17.06.2020 Взуття 3000 2020339 13500/408226,5019 UA209170/2020/43447 від 26.06.2020 Взуття 1910 2020361 11860,86/354784,4220 UA209170/2020/45030 від 02.07.2020 Одяг 342 2020357 1871/56124,5721 UA209170/2020/45031 від 02.07.2020 Одяг, взуття 2521 2020356 13865,5/415924,7922 UA209170/2020/45060 від 02.07.2020 Взуття 1350 2020368 9939,48/298155,5823 UA209170/2020/45139 від 02.07.2020 Взуття 3600 2020351 18975/569194,97. Відповідно до документів, які було подано до митного оформлення вказаних митних декларацій, продавцем та відправником товарів є німецька компанія COTEX (Loeb Strasse 15, 54292 - Trier), покупцем, декларантом та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ "ЛАНДМАШ" (код ЄДРПОУ 42937081, 79016, місто Львів, вулиця Шведська, будинок 3). Загальна фактурна вартість вказаних товарів становить - 7 299 305,95 грн.
Разом з тим, митними органами Німеччини листом від 01.07.2021 №Z4663-2021-UA.800066-DVIII.A.22 (лист Держмитслужби №20/20-02-01/7.4/2162 від 06.07.2021) повідомлено, що відповідно до наявних баз даних компанія COTEX за адресою: 54292 Trier Loeb Strasse 15 Німеччина, не існує і не зареєстрована. Це обґрунтовано тим, що назва фірми була запозичена попереднім власником і було далі використано відому назву торгової марки COTEX. Однак підприємство офіційно зареєстровано в Німеччині за ім`ям власника: АДРЕСА_2 та номером EORI DЕ629220152637894. Експорт товарів до України цією фірмою з Німеччини не здійснювався. Вказані поставки товарів здійснювалися відповідно до зовнішньоекономічного контракту № 02-02 від 02.02.2020, укладеного між німецькою компанією COTEX (Loeb Strasse 15, 54292 - Trier), в особі директора Gamal Ali Ashmamy Haussan Eldin з одного боку, та ТОВ "ЛАНДМАШ" (код ЄДРПОУ 42937081), в особі директора ОСОБА_1 . Всі вказані митні декларації та товаросупровідні документи до них у відділ митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби було подано громадянином України ОСОБА_1 , керівником ТОВ "ЛАНДМАШ" (код ЄДРПОУ 42937081).
Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, наслідки неявки. Суд враховує те, що ОСОБА_1 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило .
Відповідно до ст.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.
Як наголошує в своїх рішеннях Європейський суд, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Як зазначено у рішенні Європейського Суду з прав людини в справі Пономарьов проти України , сторони мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
Представник митниці в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.
Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
За положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 2 та частиною 4 ст.366 МК України, передбачено, що канал, позначений символами зеленого кольору ("зелений коридор"), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Громадянин самостійно обирає відповідний канал ("зелений коридор" або "червоний коридор") для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Згідно зі ст. 257 та ст. 266 Митного кодексу України (Закон України від 13.03.2012 N 4495-VI) обов`язок здійснити декларування товарів, тобто заявити за встановленою формою точні відомості про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомості, необхідні для здійснення їх митного контролю та митного оформлення, покладено на декларанта.
Згідно ч.1 ст.483 МК України, відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8 (зі змінами): переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані .
Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються .
Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .
Відповідно до ст.459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п.43 ст.4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до відомостей інформаційних баз даних Державної митної служби, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, всі вказані митні декларації та товаросупровідні документи до них у відділ митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби було подано громадянином України керівником ТОВ "ЛАНДМАШ" ОСОБА_1 .
Відповідно до ч.1 ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується протоколом про порушення митних правил №2645/20900/21 від 15.12.2021 року, митними деклараціями: №UA209170/2020/15652 від 04.03.2020, UA209170/2020/16089 від 05.03.2020, UA209170/2020/18218 від 13.03.2020, UA209170/2020/18497 від 14.03.2020, UA209170/2020/18854 від 16.03.2020, UA209170/2020/29131 від 07.05.2020, UA209170/2020/29796 від 09.05.2020, UA209170/2020/32248 від 19.05.2020, UA209170/2020/33746 від 23.05.2020, UA209170/2020/34331 від 26.05.2020, UA209170/2020/35755 від 29.05.2020, UA209170/2020/37244 від 04.06.2020, UA209170/2020/37768 від 06.06.2020, UA209170/2020/37893 від 06.06.2020, UA209170/2020/38902 від 11.06.2020, UA209170/2020/39176 від 11.06.2020, UA209170/2020/40516 від 17.06.2020, UA209170/2020/40551 від 17.06.2020, UA209170/2020/43447 від 26.06.2020, UA209170/2020/45030 від 02.07.2020, UA209170/2020/45031 від 02.07.2020, UA209170/2020/45060 від 02.07.2020, UA209170/2020/45139 від 02.07.2020, зовнішньоекономічним контрактом № 02-02 від 02.02.2020, та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
Загальна фактурна вартість вказаних товарів становить - 7 299 305,95 грн.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Таким чином, суд приходить до висновку про доведеність вини керівника ТОВ "ЛАНДМАШ" ОСОБА_1 в скоєні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, тобто вчинення дії, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару, його кількості, ціни та вартості .
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил та конфіскації даного товару.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України Про судовий збір , з ОСОБА_1 слід стягнути в користь ДСА України судовий збір у розмірі 454,00 грн.
Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України Про судовий збір , суддя, -
ПОСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення - 7 299305,95 грн. штрафу.
Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №2645/20900/21 від 15.12.2021 року - конфіскувати в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 454, 00 грн. судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Мисько Х.М.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2021 |
Оприлюднено | 26.12.2021 |
Номер документу | 102201093 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні