Рішення
від 23.12.2021 по справі 440/11687/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2021 року м. ПолтаваСправа № 440/11687/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Козельщинської селищної ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 ), ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2 ) звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Козельщинської селищної ради (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення 8 позачергової сесії 8 скликання Козельщинської селищної ради від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 "; визнання протиправним та скасування рішення 8 позачергової сесії 8 скликання Козельщинської селищної ради від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 "; зобов`язання Козельщинської селищної ради у десятиденний строк з дня набрання законної сили рішенням суду надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки відповідно до клопотання від 20.11.2019; зобов`язання Козельщинської селищної ради у десятиденний строк з дня набрання законної сили рішенням суду надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки відповідно до клопотання від 20.11.2019.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 12.11.2020 у справі № 440/2944/20 Козельщинською селищною радою прийнято рішення від 29.03.2021 "Про відмову у наданні у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 " та рішення "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 ", зазначивши підставою для відмови рішення від 17.12.2019 "Про організаційні заходи щодо проведення земельних торгів", яким віднесено бажані земельні ділянки до таких, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні). Однак, на думку позивачів, така відмова є протиправною, оскільки вони звернулися до відповідача з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою до прийняття рішення про включення бажаної земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, право на які будевиставлено на земельні торги. Також зауважено, що відповідач у спірних рішеннях послався на те, що земельну ділянку з кадастровим номером 5322082500:00:001:1240 віднесено до категорії земель, право оренди на які підлягає продажу в порядку аукціону, однак позивачами заявлено клопотання щодо земельних ділянок, які входять до земельної ділянки з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240, тобто іншої земельної ділянки.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

17.11.2021 до суду надійшов відзив на позовну заяву /а.с. 51-52/, у якому представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у їх задоволенні у повному обсязі. Відповідач акцентував увагу на тому, що рішенням 21 сесії 7 скликання Козельщинської селищної ради від 17.12.2019 визначено перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення, право оренди на які підлягає продажу на конкурентних засадах (земельних торгах), до якого включено земельну ділянку 5322085000:00:001:1240, на яку претендують позивачі. У подальшому земельні торги відбулися 09.12.2020, переможцем яких стало фермерське господарство Пащенко , з яким укладено договір оренди б/н від 09.12.2020, який зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 08.02.2021. Зауважував, що віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення для продажу права на них на земельних торгах є самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки. Крім того, з огляду на те, що земельна ділянка за кадастровим номером 5322085000:00:001:1240 передана в оренду через проведений аукціон, надання дозволу на виготовлення проекту відведення із неї іншої земельної ділянки порушить право землекористувача, яким є фермерське господарство "Пащенко" на користування вказаною земельною ділянкою.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04.10.2021 позовну заяву залишено без руху.

22.10.2021 представник позивачів надав до суду документи, якими усунув недоліки позовної заяви, визначені ухвалою суду від 04.10.2021.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.10.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

29.11.2021 до суду надійшла відповідь на відзив /а.с. 68-71/, в якій представник позивачів посилався на ті ж обставини, що й у позовній заяві.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та відповідні правовідносини.

ОСОБА_2 та ОСОБА_1 є громадянами України, що підтверджується паспортами громадян України серії НОМЕР_1 , виданого Крюківським РВ УММС України в Полтавській області 25.02.2005, та серії НОМЕР_2 , виданого Козельщинським РВ УМВС України в Полтавській області 19.01.2005, відповідно /а.с. 16, 14/.

ОСОБА_2 звернулася до Козельщинської селищної ради із заявою від 20.11.2019 (вх. № 1607 від 03.12.2019) про надання безоплатно у приватну власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га пасовища із земельної ділянки комунальної власності Козельщинської селищної ради за межами населеного пункту кадастровий номер 5322085000:00:001:1240 на території Хорішківського старостинського округу /а.с. 74/.

До заяви додано: копію паспорта, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, викопіювання земельної ділянки /а.с. 75 - 78/.

ОСОБА_1 також звернувся до Козельщинської селищної ради із заявою від 20.11.2019 (вх. № 1609 від 03.12.2019) про надання безоплатно у приватну власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га пасовища із земельної ділянки комунальної власності Козельщинської селищної ради за межами населеного пункту кадастровий номер 5322085000:00:001:1240 на території Хорішківського старостинського округу /а.с. 81/.

До заяви додано: копію паспорта, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, викопіювання земельної ділянки /а.с. 82 - 85/.

Листом від 20.01.2020 № 70 за підписом Козельщинського селищного голови Троцького О.А. повідомлено ОСОБА_1 про те, що його заява винесена на розгляд 21 сесії 7 скликання, що відбулася 17.12.2019; за результатами розгляду рішення не прийнято, враховуючи те, що запропонована земельна ділянка площею 2,0 га з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240 відноситься до таких, право оренди на які передбачено до продажу на конкурентних засадах у формі аукціону; із присутніх на засіданні депутатів, 17 проголосувати "проти" /а.с. 86/.

Лист аналогічного змісту надіслано за результатами розгляду заяви ОСОБА_2 /а.с. 79/.

Не погоджуючись з рішенням 21 сесії 7 скликання Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 17.12.2019 в частині віднесення земельної ділянки з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240 до таких, право оренди на які передбачено до продажу на конкурентних засадах у формі аукціону, позивачі звернулись до суду з позовом.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду 13.08.2020 у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено повністю.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.11.2020 у справі № 440/2944/20 /а.с. 18-22/ апеляційну скаргу ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 задоволено частково. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.08.2020 року по справі № 440/2944/20 скасовано. Прийнято постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Визнано протиправними дії Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області щодо відмови ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки відповідно до клопотань. Зобов`язано Козельщинську селищну раду Козельщинського району Полтавської області у встановленому законодавством порядку розглянути клопотання (заяви) ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки відповідно до клопотань. У задоволенні решти позовних вимог ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 - відмовлено.

29.03.2021 рішенням восьмої позачергової сесії восьмого скликання Козельщинської селищної ради "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 " /а.с. 23-24/, відмовлено громадянинові ОСОБА_1 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2,0000 га, яка розміщена на території Козельщинської селищної ради Козельщинського (Кременчуцького) району Полтавської області, для ведення особистого селянського господарства, у зв`язку з тим, що земельна ділянка комунальної власності з кадастровим номером 5322082500:00:001:1240, за рахунок якої гр. ОСОБА_1 запропоновано відведення земельної ділянки у власність, рішенням двадцять першої сесії Козельщинської селищної ради сьомого скликання від 17 грудня 2019 року "Про організаційні заходи проведення земельних торгів" віднесена до переліку таких, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Земельні торги відбулися, право оренди продано на конкурентних засадах, а тому місце розташування земельної ділянки, зазначене заявником на графічних матеріалах не відповідає призначенню та принципам землеустрою в частині створення раціональної системи землеволодінь та землекористувань, що визначені статтями 2, 6 Закону України "Про землеустрій".

Також 29.03.2021 рішенням восьмої позачергової сесії восьмого скликання Козельщинської селищної ради "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 " /а.с. 25-26/, відмовлено громадянці ОСОБА_2 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність із земель комунальної власності сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2,0000 га, яка розміщена на території Козельщинської селищної ради Козельщинського (Кременчуцького) району Полтавської області, для ведення особистого селянського господарства, у зв`язку з тим, що земельна ділянка комунальної власності з кадастровим номером 5322082500:00:001:1240, за рахунок якої гр. ОСОБА_2 запропоновано відведення земельної ділянки у власність, рішенням двадцять першої сесії Козельщинської селищної ради сьомого скликання від 17 грудня 2019 року "Про організаційні заходи проведення земельних торгів" віднесена до переліку таких, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Земельні торги відбулися, право оренди продано на конкурентних засадах, а тому місце розташування земельної ділянки, зазначене заявником на графічних матеріалах не відповідає призначенню та принципам землеустрою в частині створення раціональної системи землеволодінь та землекористувань, що визначені статтями 2, 6 Закону України "Про землеустрій".

Вважаючи рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність протиправними, позивачі звернулися до суду з даним позовом.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 №2768-ІІІ (далі-ЗК України).

За змістом ч. 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Згідно із пунктом "в" частини 3 статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Пунктом "б" частини першої статті 121 ЗК України визначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

За приписами частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Як визначено частиною сьомою згаданої статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Повноваження відповідних органів виконавчої влади щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтею 122 ЗК України.

Частиною 1 статті 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (надалі-Закон № 280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з частиною п`ятою статті 46 Закону № 280/97-ВР сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Відповідно до приписів частини першої статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

За змістом частин 1, 2 статті 136 ЗК України організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення. У переліку зазначаються місце розташування (адреса) земельної ділянки, її цільове призначення (функціональне використання), площа, кадастровий номер, умови продажу. Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.

Частиною 3 статті 136 ЗК передбачено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Системний аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що ними встановлені підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у власність громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Вони передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у власність зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявою для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у власність, за результатами розгляду яких, визначені у статті 118 ЗК органи, приймають одне з відповідних рішень.

Як встановлено судом, позивачі є громадянами України, а тому мають право на безоплатне отримання у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більше 2,0 га.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачі, звертаючись до Козельщинської селищної ради із заявами про надання безоплатно у приватну власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га пасовища із земельної ділянки комунальної власності Козельщинської селищної ради за межами населеного пункту кадастровий номер 5322085000:00:001:1240 на території Хорішківського старостинського округу, приєднали до них, зокрема, графічні матеріали із зображенням бажаного місця розташування земельної ділянки.

Позивачами в заяві зазначено цільове призначення земельної ділянки, її орієнтовний розмір.

Таким чином, позивачами надано необхідний та повний пакет документів, визначений статтею 118 Земельного кодексу України, що не спростовано відповідачем, а тому у відповідача виник обов`язок розглянути подане позивачем клопотання у строки, встановлені статтею 118 Земельного кодексу України.

Зі змісту спірних рішень судом встановлено, що підставою для відмови у наданні позивачам дозволу на виготовлення проекту землеустрою відповідач вказав на те, що спірна земельна ділянка віднесена до переліку таких, право оренди на які підлягає продажу на земельних торгах (аукціоні) для ведення сільськогосподарського виробництва.

Надаючи оцінку викладеним в спірних рішеннях мотивам відмови у наданні позивачам дозволу на розробку проекту землеустрою, суд виходить з наступного.

Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

При цьому приписи статті 136 ЗК України, якою визначено порядок добору земельних ділянок державної чи комунальної власності та підготовка лотів для продажу на земельних торгах, свідчать про те, що віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах є також самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлена у постановах Верховного Суду від 02.10.2018 у справі №806/3708/15, від 03.04.2018 та від 02.10.2018 у справах №№815/3059/17, 806/3708/15 відповідно, від 17.10.2019 у справі №823/1120/16, від 23.01.2020 у справі № 620/1058/19..

Як встановлено судом, рішенням двадцять першої сесії сьомого скликання Козельщинської селищної ради від 17.12.2019 "Про організаційні заходи щодо проведення земельних торгів (аукціону)" /а.с. 55/ визначено земельні ділянки сільськогосподарського призначення, землі запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) код КВЦПЗ 16.00, що розташовані за межами населених пунктів на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області, як такі, право оренди на які підлягає продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) аукціоні згідно з переліком (Додаток 1).

Згідно з переліком земельних ділянок сільськогосподарського призначення, землі запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) код КВЦПЗ 16.00, що розташовані за межами населених пунктів на території Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області, як такі, право оренди на які підлягає продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) аукціоні /а.с. 56-57/ до зазначеного переліку включена земельна ділянка з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240.

Крім того, 09.12.2020 між Козельщинською селищною радою (орендодавець) та Фермерським господарством "Пащенко" (орендар) укладено договір оренди землі /а.с. 62-63/, предметом якого є передача в строкове платне користування земельної ділянки для ведення товарного сільського виробництва, з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240, яка розташована за межами населених пунктів на території Козельщинської селищної (колишньої Хорішківської сільської) ради Козельщинського району Полтавської області.

Право оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240 зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, що підтверджується витягом № 244095271 від 12.02.2021 /а.с. 64/.

Частиною 5 статі 116 ЗК України передбачено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом .

Таким чином, станом на момент прийняття рішень восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 " та "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 " у частині відмови позивачам у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, земельна ділянка, частину якої хотіли отримати у власність позивачі, була не тільки включена до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, а й надана в оренду, що виключало можливість здійснити безоплатну приватизацію такої земельної ділянки.

Стосовно доводів позивачів про те, що відповідач у спірних рішеннях послався на те, що земельну ділянку з кадастровим номером 5322082500:00:001:1240 віднесено до категорії земель, право оренди на які підлягає продажу в порядку аукціону, однак позивачами заявлено клопотання щодо земельних ділянок, які входять до земельної ділянки з кадастровим номером 5322085000:00:001:1240, тобто іншої земельної ділянки, суд зауважує, що у спірних рішеннях допущено технічну помилку під час написання кадастрового номеру відповідної земельної ділянки.

Рішенням сімнадцятої сесії восьмого скликання Козельщинської селищної ради від 22.12.2021 "Про виправлення технічної помилки в рішенні восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 " /а.с. 80/ вирішено виправити технічну помилку в рішенні восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 ", а саме: у пункті 1 кадастровий номер читати: 5322085000:00:001:1240.

Також рішенням сімнадцятої сесії восьмого скликання Козельщинської селищної ради від 22.12.2021 "Про виправлення технічної помилки в рішенні восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 " /а.с. 87/ вирішено виправити технічну помилку в рішенні восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 ", а саме: у пункті 1 кадастровий номер читати: 5322085000:00:001:1240.

Враховуючи викладене, суд констатує, що технічна помилка, допущена відповідачем у спірних рішеннях, не спростовує наявність підстав для відмови позивачам у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, і, крім того, була виправлена в подальшому відповідачем.

Отже, з огляду на те, що спірна земельна ділянка включена до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення для продажу прав на них на земельних торгах та надалі передана в оренду, суд доходить висновку, що відповідач правомірно відмовив позивачам у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з наведених у рішеннях підстав.

Суд критично оцінює доводи позивачів про те, що вони звернулися до відповідача з клопотаннями про надання дозволу на розробку проекту землеустрою до прийняття рішення про включення бажаної земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення, право на які буде виставлено на земельні торги. Суд зазначає, що розглядаючи клопотання позивачів про надання дозволу на розробку проекту землеустрою 29.03.2021, відповідач повинен був врахувати обставини, які існували на час розгляду клопотань та унеможливлювали надання відповідних дозволів, зокрема, рішення 21 сесії 7 скликання Козельщинської селищної ради Козельщинського району Полтавської області від 17.12.2019. При цьому позивачі не позбавлені права вибрати іншу земельну ділянку сільськогосподарського призначення та звернутися до відповідача для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою.

Частиною другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем надано належні, допустимі та достатні докази на обґрунтування правомірності рішень восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 " та "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 ".

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення восьмої позачергової сесії Козельщинської селищної ради восьмого скликання від 29.03.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 " та "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_2 " ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та фактичних обставинах, які мали значення для їх прийняття.

Отже, у задоволенні позову слід відмовити повністю.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Зважаючи на те, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову у повному обсязі, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_3 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , рнокпп НОМЕР_4 ) до Козельщинської селищної ради (вул. Островського, 87, смт. Козельщина, Полтавська область, 39100, код ЄДРПОУ 21063513) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2021
Оприлюднено29.12.2021
Номер документу102253141
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/11687/21

Рішення від 23.12.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні