Рішення
від 13.12.2021 по справі 446/1357/17
КАМ'ЯНКА-БУЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 446/1357/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.12.2021року Кам`янка-Бузький районний суд Львівської областів складі:

головуючого - судді Костюк У. І.

з участю секретаря Ройко Т.І.

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідачів ОСОБА_3

розглянувши в порядку загального позовного провадження в судовому засіданні в залі суду в місті Кам`янка -Бузька цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними та скасування наказів,визнання недійсними свідоцтв про право власності,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із позовом до відповідачів ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання недійсним свідоцтв про право власності. Зокрема, позов мотивує тим, що він являється членом ГО Кам`янка -Бузьке районне Товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень На підставі рішення Львівської обласної ради Товариству було надано мисливські угіддя для ведення мисливського господарства загальною площею 67800 га терміном до 05. 12.2022. У 2016 році ревізійною комісією Товариства було проведено перевірку фінансово-господарської діяльності Товариства в ході якої виявлено, що голова товариства розробив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та оформив права власності на земельну ділянку, яка входить в межі мисливських угідь для ведення мисливського господарства наданих товариству у користування. Також було розроблено проект відведення земельної ділянки та оформлено право власності ОСОБА_5 на цю ділянку. За його зверненням в ході проведення державного контролю за дотриманням вимог природоохоронного законодавства Державною екологічною інспекцією встановлено, що земельні ділянки перейшли у власність ОСОБА_4 та ОСОБА_5 з порушенням вимог ст.ст. 58,59,60,61 Земельного кодексу України та ст.ст. 88,89 Водного кодексу України. Зокрема на кадастровому плані земельних ділянок розробником документації не зазначено водний об`єкт - протоку р. Ясеницький рів та її прибережну захисну смугу. Враховуючи вищенаведене та лист Львівського обласного управління водних ресурсів розробником документації та відділом Держгеокадастру у Кам`янка -Бузькому районі приховано факт наявності водного об`єкту-р. Ясеницький рів,її притоки та прибережні смуги,що є порушенням вимог земельного законодавства.У зв`язку з вищенаведеним звернувся до суду із даним позовом.

Ухвалою суду від 16.08.2017 провадження по справі відкрито та справа призначена до судового розгляду на 12.09.2017.

12.09.2017 представником відповідачів адвокатом Сергеєвою О.І. подано заперечення на позов. Зокрема вказала про те, що позивачем не зазначено у позові, яким чином та які саме права позивача порушені відповідачами, так як ОСОБА_1 не є членом ГО Камянка-Бузьке районне товариство мисливців та рибалок", оскільки наказом від 26.06.2017 його виключено з числа товариства. Крім цього у запереченнях зазначила про те, що позов мотивований припущеннями так як захисна смуга р. Ясеницький рів та її притоки в натурі не винесені, містобудівна документація щодо встановлення прибережної смуги не розроблялась, працівниками Держекоінспекції не встановлено відстані від земельних ділянок до прибережної смуги р. Ясеницький рів та її притоки. Вказала про те, що викладені позивачем у позовній заяві обставини не підтверджені жодними належними та допустимими доказами. У зв`язку з вищенаведеним просила суд відмовити у задоволенні позову.

13.11.2017 представником позивача подана заява про збільшення позовних вимог,зокрема позивач просить визнати недійсним Свідоцтво про право власності,серія та номер НОМЕР_1 ,видане 02.12.2014 ОСОБА_5 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0111,площею 2 га,розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області; визнати недійсним Свідоцтво про право власності, серія та номер НОМЕР_2 , видане 17.04.2015 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0113, площею 1,4852 га,розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської; області визнати недійсним Свідоцтво про право власності, серія та номер НОМЕР_3 , видане 17.04.2015 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0114, площею 0,5148 га, розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області; скасувати Наказ Головного управління Держземагенства у Львівській області № 13-5458/16-14-СГ від 28.11.2014 Про затвердження документації із землеустрою та передачі у власність земельної ділянки та Наказ Головного управління Держземагенства у Львівській області №13-5459/16-14-СГ від 28.11.2014 Про затвердження документації із землеустрою та передачі у власність земельної ділянки

14.11.2017 заяву представника позивача ОСОБА_6 про збільшення позовних вимог прийнято до розгляду.

28.12.2017 представником позивача подана заява про збільшення позовних вимог,зокрема позивач просить визнати недійсним Свідоцтво про право власності,серія та номер НОМЕР_1 ,видане 02.12.2014 ОСОБА_5 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0111, площею 2 га,розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області; визнати недійсним Свідоцтво про право власності, серія та номер НОМЕР_4 , видане 02.12.2014 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0111, площею 2 га,розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області; визнати недійсним Свідоцтво про право власності,серія та номер НОМЕР_2 , видане 17.04.2015 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0113, площею 1,4852 га, розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської; області визнати недійсним Свідоцтво про право власності,серія та номер НОМЕР_3 , видане 17.04.2015 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0114, площею 0,5148 га, розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області; скасувати Наказ Головного управління Держземагенства у Львівській області№13-5458/16-14-СГ від 28.11.2014 Про затвердження документації із землеустрою та передачі у власність земельної ділянки та Наказ Головного управління Держземагенства у Львівській області №13-5459/16-14-СГ від 28.11.2014 Про затвердження документації із землеустрою та передачі у власність земельної ділянки

14.11.2017 заяву представника позивача ОСОБА_6 про збільшення позовних вимог прийнято до розгляду.

08.12.2017 ухвалою суду відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідачів ОСОБА_7 про закриття провадження у справі в частині вимог про визнання недійсними наказів Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 28.11.2014 №13-5458/16-14-СГ та №13-5459/16-14-СГ.(а.с.232-233 т.1)

11.01.2018 представником відповідачів ОСОБА_7 подано відзив,в якому вказала про те, що відповідачі ОСОБА_4 та ОСОБА_5 скористались своїм законним правом та отримали безоплатно у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства у відповідності до ст. 121 Земельного кодексу України та на підставі чого ними отримано оскаржувані свідоцтва про право власності на земельні ділянки. Просила відмовити у задоволені позову повністю.

26.01.2018 представником Головного управління Держгеокадастру у Львівській області подано відзив на позовну заяву зокрема в якій вказав про те, що вимога позивача про скасування Наказів Головного управління Держгеокадастру у Львівській області має розглядатись за правилами КАС України, щодо інших вимог просив відмовити за безпідставністю.

05.02.2018 за клопотанням представника позивача судом призначено комплексну земельно-технічну експертизу.

12.11.2018 на підставі повторного автоматизованого розподілу справ справу передано судді Бакай І.А.

13.12.2019 суддею Бакай І.А. подана заява про відвід.

13.12.2019 на підставі повторного автоматизованого розподілу справ справу передано судді Костюк У.І.

18.12.2019 дана справа прийнята до провадження та призначено підготовче засідання на 17.02.2020.

10.12.2020 за клопотанням представника позивача судом призначено комплексну земельно-технічну експертизу.

05.08.2021 провадження по справі поновлено на призначено підготовче засідання на 26.08.2021.

08.09.2021 закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду на 05.10.2021.

Позивач ОСОБА_1 підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

В ході розгляду справи представник позивача ОСОБА_8 позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд їх задовольнити, зіславшись на викладені у позовній заяві обставини.

Представник відповідачів ОСОБА_5 , ОСОБА_4 адвокат Сергеєва О.І.в ході розгляду справи заперечила щодо поданого позову, зіславшись на обставини викладені у відзиві, просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник Головного управління Держеокадастру у Львівській області в ході розгляду справи подав відзив щодо поданого позову, просив відмовити у його задоволенні.

Експерт ОСОБА_9 в судовому засіданні підтримав висновок судової земельно-технічної експертизи за № 881/882 від 19.11.2019, зокрема вказав про те, що документації із землеустрою на земельну ділянку (кадастровий номер 4622110100:13:000:0110) та земельну ділянку (кадастровий номер 4622110100:13:000:0110) розроблені та затверджені у відповідності до вимог земельного законодавства та інших нормативних документів з питань землеустрою та землекористування. Також зазначив про те, що ним в ході проведеної експертизи не надано відповіді щодо встановлення факту знаходження земельних ділянок в межах прибережної захисної смуги водного фонду, зокрема річки Ясеницький рів у зв`язку не наданням вихідних даних.

З`ясувавши позиції сторін у справі, дослідивши матеріали цивільної справи у їх сукупності та взаємозв`язку, суд встановив наступні обставини справи та відповідні до них правовідносини.

Згідно п. 2 висновку акту про результати внутрішнього аудиту Громадської організації Кам`янка -Бузького районного товариства мисливців і рибалок Крижень від 14.10.2016 за № 1,встановлене неефективне та нецільове використання бюджетних коштів на будівництво вольєра для розведення благородного оленя, оскільки ділянка на якій розміщені дані об`єкти виділена у приватну власність. (т.1 а.с.10-13)

На підставі наказів Головного управління Держземагенства у Львівській області від 30.10.2014 №13-4013/16-14 СГ та № 13-4014/16-14-СГ від 30.10.2014 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_4 для ведення особистого селянського господарства площею 2 га кадастровий № 4622110100:13:000:0110 та проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_5 для ведення особистого селянського господарства,площею 2 га, кадастровий № 4622110100:13:000:0111. (а.с.84 т.1 та 110 т.1) В подальшому відбувся розподіл земельної ділянки площею 2 га кадастровий номер 4622110100:13:000:0110 на: земельну ділянку кадастровий номер 4622110100:13:000:0113, площею 1,4853 га та земельну ділянку кадастровий номер 4622110100:13:000:0114 площею 0,5147 га.

ФОП ОСОБА_10 на замовлення ОСОБА_5 був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий № 4622110100:13:000:0111,який був погоджений відділом держземагенства у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області, про що був складений відповідний висновок за №619 від 12.11.2014 (а.с.74-99 т.1)

ФОП ОСОБА_10 на замовлення ОСОБА_4 був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий № 4622110100:13:000:0110, який був погоджений відділом держземагенства у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області,про що був складений відповідний висновок за № 620 від 12.11.2014 (а.с.100-126 т.1)

Згідно наказу від 28.11.2014 13-5458/16-14 СГ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_5 у власність для ведення особистог8о селянського господарства на території Камянка-Бузької міської ради (за межами населених пунктів) Камянка-Бузького району та передати у ОСОБА_11 земельну ділянку,загальною площею 2,0000 га із земель сільсьгосподарського призначення державної власності (кадастровий номер 4622110100:13:000:0111) розташовану на території Камянка-Бузької міської ради ( за межами населених пунктів) Кам`янка -Бузького району, у власність для ведення особистого селянського господарства. (а.с.175 т.1)

Згідно наказу від 28.11.2014 13-5459/16-14 СГ затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_4 у власність для ведення особистого селянського господарства на території Камянка-Бузької міської ради(за межами населених пунктів) Кам`янка -Бузького району та передати у власність ОСОБА_4 земельну ділянку,загальною площею 2,0000 га із земель сільсьгосподарського призначення державної власності (кадастровий номер 4622110100:13:000:0110) розташовану на території Камянка_Бузької міської ради ( за межами населених пунктів) Кам`янка -Бузького району, у власність для ведення особистого селянського господарства. (а.с.176 т.1)

Як доводиться з копії свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_4 виданого 12.12.2014 ОСОБА_4 належить земельна ділянка з кадастровим номером 4622110100:13:000:0110, площею 2 га розташована на території Кам`янка -Бузького району Львівської області (том 1, а.с. 16).

Як доводиться з копії свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_2 виданого 17.04.2015 ОСОБА_4 належить земельна ділянка з кадастровим номером 4622110100:13:000:0113,площею 1,4852 га розташована на території Кам`янка -Бузького району Львівської області (том 2, а.с. 69).

Як доводиться з копії свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_3 виданого 17.04.2015 ОСОБА_4 належить земельна ділянка з кадастровим номером 4622110100:13:000:0114, площею 0,5148 га розташована на території Кам`янка -Бузького району Львівської області (том 2, а.с. 71).

Як доводиться з копії свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_1 виданого 02.12.2014 ОСОБА_5 належить земельна ділянка з кадастровим номером 4622110100:13:000:0111,площею 2 га розташована на території Кам`янка -Бузького району Львівської області (том 2, а.с. 73).

Як вбачається із відповіді в.о. начальника управління А. Ковтун Державної екологічної інспекції у Львівській області від 09.12.2016 № 09/2053 водний об`єкт за межами с. Забужжя Камянка-Бузького району Львівської області позначений та представлений на картосхемі,це річка Ясеницький рів з лівою притокою без назви. Річка Ясеницький рів довжиною 15 км є правою притокою річки Західний Буг. Відповідно до ст. 79 Водного кодексу України р. Ясеницький рів та її притока відноситься до малих річок за згідно ст.. 88 Водного кодексу України їх прибережна захисна смуга повинна становити -25 м. Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій водного та водоохоронних зон для водних об`єктів за межами с. Забужжя Кам`янка -Бузького району не розроблявся. Прибережна захисна смуга в натуру не виносилась. (а.с.128 т.1)

Згідно відповіді начальника управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 14.12.2017 10-13-0.4-2347/90-17 в результаті державного контролю факту порушення вимог земельного законодавства при набутті та використанні земельних ділянок з кадастровими номерами:4622110100:13:000:0111,4622110100:13:000:0113 та 4622110100:13:000:0114 на території Камянка-Бузької міської ради (за межами населених пунктів) камянка-Бузького району Львівської області -не виявлено. (а.с.6 т.2)

Як вбачається із копії акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом -земельної ділянки від 04.10.2017 №549-ДК/567/АП/09/01/17в результаті державного контролю порушення вимог земельного законодавства при набутті та використанні земельних ділянок з кадастровим номерами 4622110100:13:000:0111,4622110100:13:000:0113 та 4622110100:13:000:0114 на території Камянка-Бузької міської ради (за межами населених пунктів) Кам`янка -Бузького району Львівської області -не виявлено. (а.с.7-12 т.2)

Як вбачається із висновку експерта за результатами проведеної судової земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою складеного 19.11.2019 за №881/882 встановити факт знаходження (не знаходження) земельної ділянки (кадастровий номер 4622110100:13:000:0110) та земельної ділянки (кадастровий номер 4622110100:13:000:0111) в межах прибережної захисної смуги водного фонду, в тому числі, водного об`єкту річки Ясеницький рів,не надається можливим, у зв`язку з ненаданням каталогів координат урізу води (внутрішньої захисної смуги) річки Ясеницький рів та її притоки у меженний період. (а.с.89-93 т.2)

Згідно висновку експертів за результами проведення земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою за №1273/21-41/23516/21-41 від 27.07.2021 за результами досліджень проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровим номером 4622110100:13:000:0110;4622110100:13:000:0111 та технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок ,за якою сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 4622110100:13:000:0113,4622110100:13:000:0114 невідповідностей вимогам нормативно-правових та інших актів з питань землеустрою та землекористування , які могли вплинути на результати заходів не виявлено, надати відповідь щодо постановлено питання № 1 щодо знаходження земельних ділянок в межах прибережної смуги водного фонду,в тому числі водного об`єкту річки Ясеницький рів не вбачається можливим,у зв`язку із незадоволенням клопотання експертів про надання роз`яснень щодо прибережної захисної смуги водних об`єктів. (а.с.31-55 т.3)

Вирішуючи даний спір, суд виходив з того, що позивач вважає що відповідачі неправомірно набули права власності на земельні ділянки, зокрема з порушенням вимог Земельного та Водного кодексів України.

Згідно ст. 1 Водного кодексу України прибережна захисна смуга - це частина водохоронної зони відповідної ширини вздовж річки, моря, навколо водойм ,на якій встановлено більш суворий режим господарської діяльності, ніж на решті території водоохоронної зони.

Відповідно до діючого законодавства статус водного об`єкту визначається його паспортом.

Статтею 88 Водного кодексу України передбачено, що прибережні захисні смуги для малих річок, струмків і потічків, а також ставків менше 3 гектарів встановлюється шириною 25 метрів.

Згідно ст. ст. 116,118,122,134,186 Земельного кодексу України ст..ст. 25,50,56 Закону України Про землеустрій громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень,визначених цим Кодексом,або за результатами аукціону,на підставі відповідних проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічної документації щодо складання документів,що посвідчують право на земельну ділянку.

Статтею п.6 ст. 118 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 4 ст. 122 Земельного 5кодексу України, передбаченго, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності,крім випадків,визначених частиною восьмої цієї статті,у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно ст. 50 Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку,встановленому Земельним кодексом України..

В ході розгляду справи встановлено, що відповідачі ОСОБА_4 та ОСОБА_5 відповідно до ст. 121 Земельного кодексу України скористались своїм правом та отримали у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства. Зокрема, встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки,замовником якої являлись відповідачі ОСОБА_4 та ОСОБА_5 ,за якими сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами 4622110100:13:000:0110 та 4622110100:13:000:0111, а також технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок із сформованими кадастровими номерами 4622110100:13:000:0113 та 4622110100:13:000:0114 відповідає вимогам нормативно-правовим та іншим актам з питань землеустрою та землекористування,при цьому державна реєстрація земельної ділянки,кадастровий номер 4622110100:13:000:0110 площею 2 га скасовано шляхом закриття Поземельної книги у зв`язку з її подальшим поділом.

З урахуванням вищенаведеного, правових підстав для визнання недійсним свідоцтв про право власності серії та номер НОМЕР_1 виданого 02.12.2014 ОСОБА_5 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0111 площею 2 га,розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області, свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_4 виданого 02.12.2014 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0110 площею 2 га,розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області, свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_2 виданого 17.04.2015 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0113 площею 1,4852 га, розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області, свідоцтва про право власності серії та номер НОМЕР_3 виданого 17.04.2015 ОСОБА_4 щодо земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0114 площею 0,5148 га, розташованої у Кам`янка -Бузькому районі Львівської області на думку суду не має.

Що стосується посилання позивача про те, що земельні ділянки перейшли у власність ОСОБА_4 та ОСОБА_5 з порушенням вимог ст..ст.58,59,60,61 Земельного кодексу України та ст..ст. 88,89 Водного кодексу України то в ході розгляду позивачем не надано суду жодних допустимих та належних доказів з приводу обставин які б підтверджували порушення порядку та способу набуття відповідача права власності на земельні ділянки можливість віднесення земельної ділянки до земель водного фонду чи порушення органом місцевого самоврядування діючих норм при прийнятті оскаржуваних рішень.

Судом зокрема при винесенні рішення враховується, що позивачем не надано доказів які б свідчили про вказаний ним статус водного об`єкта, площу дзеркала водного об`єкта, не наведено доказів щодо наявної 50 метрової ширини прибережної смуги чи інших фактів, які б підтверджували можливість віднесення земельної ділянки до земель водного фонду чи порушення органом місцевого самоврядування діючих норм при прийнятті оскаржуваних рішень.

Відповідно до діючого законодавства у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації. Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою. Проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг розробляються в порядку, передбаченому законом.

Більше того, навіть якщо погодитися з твердженням позивача про те, що водний об`єкт за межами населеного пункту с. Забужжя Кам`янка -Бузького району річка Ясеницький рів з притоками, за своїми фактичними характеристиками підпадає під визначення поняття річка , то його позовні вимоги все одно не можуть бути задоволені судом, оскільки паспорт на дану річку не розроблявся проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронних зон на даній території не розроблявся,прибережна захисна смуга в натуру не винесена. (том 2, а.с. 38).

Отже, відповідачі ОСОБА_5 та ОСОБА_4 у встановленому законом порядку скористались своїм правом та отримали у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства, у відповідності до вимог чинного законодавства.

Що стосується позовної вимоги про скасування Наказу Головного управління Держземагенства у Львівській області №13-5458/16-14-СГ від 28.11.2014 року Про затвердження документації із землеустрою та передачі у власність земельної ділянки та Наказу Головного управління Держземагенства у Львівській області №13-5459/16-14-СГ від 28.11.2014 року Про затвердження документації із землеустрою та передачі у власність земельної ділянки суд приходить до наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачі ОСОБА_4 та ОСОБА_5 у жовтні 2014 звернулись із клопотанням до Головного управління Держзеагенства у Львівській області про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства.

У відповідь на вищевказані клопотання Наказами Головного управління Держземагенства у Львівській області №13-4013/16-14-СГ від 30.10.2014 та 13-4014/16-14-СГ від 30.10.2014 надано дозволи ОСОБА_4 та ОСОБА_12 на розроблення документації із землеустрою.

Згідно ч.4 ст. 122 Земельного кодексу України вбачається, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру у Львівській області,затвердженого Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 №308,Головне управління Держгеокадастру у Львівській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Підпунктом 13 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадаструу Львівській області,затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії,картографії та кадастру від 17.11.2016 №308,передбачено,що до компетенції Головного управління відноситься розпорядження землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку,визначеному чинним законодавством на території Львівської області.

Відтак, при прийнятті рішення Головне управління Держеокадастру у Львівській області діяло на підставі, в межах свої повноважень та у спосіб визначений Законом.

Крім того вирішуючи даний спір суд вважає за необхідне відзначити наступне.

Частиною першою статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до частини першої статті 16 ЦК України кожна особа має право в порядку, встановленому законом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Тлумачення вказаних норм дозволяє зробити висновок, що для застосування того чи іншого способу захисту необхідно встановити, які ж права або інтереси позивача порушені, невизнані або оспорені відповідачем і за захистом яких прав чи інтересів позивач звернувся до суду, і залежно від установленого вирішити питання про задоволення позовних вимог або відмову в їх задоволенні.

Позов може бути задоволений лише у випадку встановлення факту порушення, не визнання або оспорення відповідачем (відповідачами) прав, свобод чи інтересів позивача. Якщо такого факту не встановлено, позов не підлягає задоволенню.

У пункті 11 Постанови Пленуму Верховного Суду України №14 від 18.12.2009р. "Про судове рішення у цивільній справі" зазначено, що оскільки правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів та осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси (частини перша та друга статті 3 ЦПК), то суд повинен встановити, чи були порушені, невизнані або оспорені права, свободи чи інтереси цих осіб, а якщо були, то вказати, чи є залучений у справі відповідач відповідальним за це.

Звертаючись до суду із даним позовом позивач зазначав про те, що передача у власність відповідачам ОСОБА_4 та ОСОБА_5 земельних ділянок порушує його права.

Обґрунтовуючи підстави позову, ОСОБА_1 вказав, що він є членом Громадської організації Камянка-Бузьке районне Товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень та головою ревізійної комісії Товариства. Земельні ділянки право власності на які набули відповідачі, належали до земель мисливських угідь, які були надані Товариству для веденні мисливського господарства . Вказує, що він має право звернутися до суду про визнання недійсними свідоцтв про право власності, оскільки безпідставна передача нерухомого та майна порушує його особисті права та інтереси як Громадської організації.

У частині першій статті 81 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Твердження позивача про порушення його прав та законних інтересів як члена Громадської організації Камянка-Бузьке районне Товариство мисливців та рибалок ТМР Крижень є необґрунтованими, оскільки не містять конкретних доводів та фактів про те, які саме права або інтереси позивача порушені, невизнані або оспорені відповідачем, за захистом яких він звернувся до суду.

За таких обставин, суд вважає, що відсутнє порушене будь-яке право чи законний інтерес позивача внаслідок передачі у власність ОСОБА_4 та ОСОБА_5 земельних ділянок кадастровий номер 4622110100:13:000:0111 площею 2 га, кадастровий номер 4622110100:13:000:0110 площею 2 га; кадастровий номер 4622110100:13:000:0113 площею 1,4852 га та земельної ділянки кадастровий номер 4622110100:13:000:0114 площею 0,5148 га,розташованих в Камянка-Бузькому районі Львівської області. А оскільки суд здійснює захист реально порушених, невизнаних чи оспорюваних прав та інтересів, то у задоволенні даного позову необхідно відмовити.

Таким чином, позивач не довів суду підстави свого позову, що як наслідок свідчить про необхідність відмови у задоволенні його позовних вимог.

Одночасно, суд вважає за необхідне вирішити питання судових витрат відповідно до ст. 141 ЦПК України. Сплачений позивачем судовий збір у сумі 640 грн. необхідно покласти на позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 81, 89, 258, 259, 263-265, 268 ЦПК України,

Вирішив:

в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправними та скасування наказів, визнання недійсними свідоцтв про право власності -відмовити повністю.

Призначити судове засідання щодо ухвалення додаткового судового рішення про вирішення питання щодо стягнення судових витрат на правову допомогу на 17.12.2021 на 09.20 год.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 23.12.2021.

Суддя Костюк У.І.

СудКам'янка-Бузький районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення13.12.2021
Оприлюднено29.12.2021
Номер документу102289894
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —446/1357/17

Рішення від 24.12.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Рішення від 13.12.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Рішення від 13.12.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 08.09.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 05.08.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 22.02.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 22.02.2021

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 21.12.2020

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 21.12.2020

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

Ухвала від 10.12.2020

Цивільне

Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області

Костюк У. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні