Рішення
від 28.12.2021 по справі 200/16138/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2021 р. Справа№200/16138/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. розглянув в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду за правилами спрощеного (письмового) позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом про визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (відповідач 1), Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (відповідач 2) щодо відмови в призначенні пенсії на пільгових умовах, визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 09.06.2021 № 057250003442 про відмову в призначенні пенсії на пільгових умовах відповідно до ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повторно розглянути заяву від 03.06.2021 про призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування із зарахуванням до спеціального (пільгового) стажу періодів роботи: з 08.06.1989 по 04.07.1989, з 10.07.1989 по 09.08.1989, з 08.01.1990 по 04.05.1990, з 29.01.1993 по 15.09.1994, з 05.02.1998 по 31.07.1998, з 04.08.2008 по 08.06.2009.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що при розгляді пенсійним органом питання призначення пенсії йому безпідставно не зараховано до пільгового стажу спірні періоди роботи, оскільки у його трудовій книжці, яка є основним документом про стаж, достатньо записів про роботу в цей час на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах. Крім цього, позивач зазначив, що робота у періоди, записі про які не внесені до трудової книжки, підтверджується наданими позивачем до пенсійного органу довідками про підтвердження стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Відповідач 2 - Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області заперечував проти задоволення позовних вимог та у відзиві на позов зазначив, що позивачем не надано уточнюючих довідок на підтвердження роботи позивача у спірних періодах на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах, надані довідки не відповідають законодавству. Відомостей трудової книжки недостатньо для визначення права особи на таку пенсію, оскільки вона не містить записів про спуски у шахту, страйки, неоплачувані відпустки тощо. Крім цього, робота у певні періоди проходила в період навчання у технікумі. Уточнюючі довідки від 10.09.2021 № 10/09-21г щодо роботи в період з 04.08.2008 по 08.06.2009, без номеру і дати щодо роботи в періоди з 05.02.1998 по 31.07.1998, з 07.02.1998 по 31.06.1998, що додані до позову, при зверненні із заявою про призначення пенсії пенсійному органу не надавались.

Відповідач 1 - Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області у відзиві на позов зазначив аналогічне, викладеному відповідачем 2, просив суд відмовити позивачу в задоволенні вимог.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23.11.2021 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду у спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

03.06.2021 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області із заявою про призначення пенсії за віком. Зазначену заяву передано на розгляд до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

09.06.2021 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області за наслідком розгляду наведеної заяви позивача прийнято рішення № 057250003442 про відмову в призначенні пенсії. За змістом рішення заявнику на час звернення із заявою про призначення пенсії виповнилося 50 років, пільговий стаж роботи позивача становить 6 років 10 місяців 2 дні. У рішенні зазначено, що до пільгового стажу роботи позивача не включено період роботи з 04.08.2008 по 08.06.2009, оскільки уточнююча довідка не відповідає додатку № 5 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637.

Листом від 06.10.2021 № 14495-13761/З-15/8-0500/21 Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області повідомив позивача про те, що до пільгового стажу позивача не зараховано: періоди роботи з 08.06.1989 по 04.07.1989, з 10.07.1989 по 09.08.1989, з 08.01.1990 по 04.05.1990 через відсутність документів, що підтверджують тривалість роботи в підземних умовах (спуски-виїзди в шахту), робота проходила під час навчання в технікум та періоди роботи з 29.01.1993, по 15.09.1994, з 05.02.1998 по 31.07.1998 та з 04.08.2008 по 08.06.2009, оскільки довідки, що підтверджують пільговий стаж роботи не відповідають додатку № 5 Порядку . В зазначеному листі позивачу запропоновано надати довідку, уточнюючу пільговий характер роботи або звернутися до територіального управління за місцем проживання із заявою про підтвердження пільгового стажу роботи.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV.

Громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом (стаття 8 Закону № 1058).

Відповідно до частини 2 ст. 24 Закону №1058 страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Частиною 1 статті 114 Закону № 1058 передбачено, що право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають особи, які працювали на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, а пенсії за вислугу років - на умовах, зазначених у частині четвертій цієї статті. Розміри пенсій для осіб, визначених цією статтею, обчислюються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

Згідно пункту 1 частини 2 статті 114 Закону № 1058 на пільгових умовах пенсія за віком призначається працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого абзацами першим і п`ятнадцятим - двадцять третім цього пункту відповідного страхового стажу пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 цього Закону: чоловікам - на 1 рік за кожний повний рік такої роботи; жінкам - на 1 рік 4 місяці за кожний повний рік такої роботи.

Статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

Частинами 1, 3 статті 44 Закону № 1058 передбачено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 N 22-1, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за N 1566/11846.

Відповідно до п. 1.9 цього Порядку у разі, якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис (у разі подання заяви через вебпортал таке повідомлення надсилається особі через електронний кабінет користувача вебпорталу). Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви, або дата реєстрації заяви на вебпорталі.

Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - Закон).

Перелік документів, що додаються до заяви про призначення, перерахунку та поновлення пенсії визначений Розділом 2 цього Порядку.

Підпунктом 2 пунктом 2.1 Порядку № 22-1 передбачено, що до заяви додаються документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637.

Згідно пункту 4.1 Порядку орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою.

Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України (пункт 4.3 Порядку).

Пунктом 4.2 цього Порядку також передбачено право органу, що призначає пенсію, вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Цим пунктом визначено, крім цього, що після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

Пунктом 4.7 Порядку передбачено, що право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.

В пункті 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 (надалі за текстом Порядок № 637), також закріплено положення, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

За п. 20 цього Порядку у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

У разі коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, спеціальний трудовий стаж може підтверджуватися за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ВИСНОВКИ

При вирішенні питання правомірності відмови позивачу у призначенні пенсії суд виходить із змісту документів, що розглядалися відповідачами, оцінка правомірності рішень здійснюється шляхом встановлення обґрунтованості наведених в них підстав неврахування певних періодів роботи позивача у складі спеціального стажу.

Трудова книжка позивача серії НОМЕР_2 , що надавалась позивачем при зверненні за призначенням пенсії, що містить записи про роботу позивача

1) в п/о Селидіввугілля (ДП Селидіввугілля ):

з 05.06.1989 по 04.07.1989 підземним учнем гірника на дільниці шахтного транспорту № 1;

з 08.01.1990 по 04.05.1990 підземним гірником на дільниці шахтного транспорту № 1;

2) в Гірницькому ШБУ треста Селидіввуглебуд :

з 29.01.1993 по 15.09.1994 підземним гірничим майстром,

3) ПП Рудник :

з 05.02.1998 гірником підземним з повним робочим днем під землею та з 07.02.1998 по 31.07.1998 гірничим майстром з повним робочим днем під землею;

4) в ТОВ Донбасвуглерозробка

з 04.08.2008 по 08.06.2009 підземним гірничим майстром з повним робочим днем під землею.

Запис про роботу позивача у період, який він також визначає як роботу на пільгових умовах - з 10.07.1989 по 09.08.1989 у трудовій книжці відсутній.

При цьому, згідно з довідкою ДП Селидіввугілля від 21.05.2021 № 1-1359 позивач з 10.07.1989 по 09.08.1989 працював повний робочий день і виконував гірничі роботи з видобування вугілля підземним способом за списком № 1, професія - підземний гірник на дільниці шахтного транспорту.

Крім цього, відповідно до довідки ДП Селидіввугілля від 21.05.2021 № 1-1358 позивач з 08.06.1989 по 04.07.1989 та з 08.01.1990 по 04.05.1990 працював повний робочий день і виконував гірничі роботи з видобування вугілля підземним способом за списком № 1 учнем підземного гірника на дільниці шахтного транспорту.

У довідці від 18.05.2021 № 18-05/01 зазначено про те, що позивач з 04.08.2008 по 08.06.2009 працював в ТОВ Донбасвуглерозробка підземним гірничим майстром з повним робочим днем під землею. Інформація про пільговий стаж роботи позивача в період з 04.08.2008 по 08.06.2009 наявна у відомостях про застраховану особу (форма ОК-5)

У вищезазначених довідках містяться посилання на проведену атестацію робочих місці, ці довідки надавались позивачем пенсійному органу при зверненні за призначенням пенсії, оскільки наявні в матеріалах пенсійної справи позивача,наданих відповідачами на вимогу суду.

Посади, що обіймав позивач в цей час віднесені до Списку № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затверджених постановою Ради Міністрів СРСР від 22.08.1956 № 1173 та постановами КМУ від 11.03.1994 № 162 і від 16.01.2003 № 36, що діяли протягом вказаного періоду роботи позивача.

Зазначеним спростовуються доводи відповідача про недостатність наданих позивачем документів для підтвердження його роботи у періоди з 08.06.1989 по 04.07.1989, з 10.07.1989 по 09.08.1989, 08.01.1990 по 04.05.1990, з 04.08.2008 по 08.06.2009 за списком № 1, оскільки вищенаведені документи, що надавались позивачем пенсійному органу у своїх сукупності дозволяють дійти висновку про виконання позивачем в цей час протягом повного робочого дня робіт, що належать до тих, які надають право на призначення пенсії на пільгових умовах.

Враховуючи наведене, вимоги позивача щодо зарахування до спеціального (пільгового) стажу періодів роботи: з 08.06.1989 по 04.07.1989, з 10.07.1989 по 09.08.1989, з 08.01.1990 по 04.05.1990з 04.08.2008 по 08.06.2009 підлягають задоволенню.

Щодо врахування до пільгового стажу позивача періоду роботи з 29.01.1993 по 15.09.1994 підземним гірничим майстром в Гірницькому ШБУ треста Селидіввуглестрой , то суд зазначає, що трудова книжка позивача не містить запису про роботу позивача протягом повного робочого дня. Водночас, встановлення цієї обставини вимагається згідно пункту 1 частини 2 статті 114 Закону № 1058 для врахування цього періоду роботи до пільгового стажу.

При цьому, позивачем надавались відповідачу довідка ДП Селидіввугілля від 21.05.2021 № 1-1360 про спуски за цей період, де також, відповідно до наявних в довідці позначках, відображено інформацію про лікарняні, страйки, відпуски (чергові, учбові та без збереження заробітної плати), карантини, бунти, медичні огляди. У вказаній довідці зазначено про отримання позивачем, із переліченого, у певні дати лише відпустки.

У довідці архівного відділу Селидівської міської ради від 05.07.2018 № 07-08/178, шо також додавалась позивачем до звернення про призначення пенсії зазначено, що інформації про перебування позивача у період роботи, у тому числі, з 29.01.1993 по 15.09.1994, в чергових відпустках, безкоштовних відпустках, на лікарняному не виявлено.

Також відсутні документи, що свідчили б роботу позивача в цей час протягом неповного робочого дня.

Відповідачем 2 при вирішенні питання призначення позивачу пенсії не взято до уваги ці довідки та відомості трудової книжки позивача про роботу в період з 29.01.1993 по 15.09.1994 та не зазначено про причини, з яких неможливо врахувати цей період роботи до пільгового стажу за інформацією, наявною в цих документах.

До цього ж, відповідачем 2 не надано суду доказів виконання обов`язку, передбаченого пунктом 1.9 Порядку 22-1, щодо необхідності письмового повідомлення заявника про те, які документи необхідно подати додатково, у разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи.

Щодо врахування до пільгового стажу позивача періоду роботи з 05.02.1998 по 31.07.1998 суд зазначає наступне. Відповідно до відомостей трудової книжки позивач протягом зазначеного періоду працював у ПП Рудник (ЄДРПОУ 24817906) на посаді гірника підземного 3 розряду. Відповідно до наданих відповідачами матеріалів пенсійної справи позивача до заяви про призначення пенсії за віком позивачем надано довідку № 19 від 18.05.2021, про підземні списки, видану ВП Шахта Курахівська ДП Селдидіввугілля , будь-яка інформація про відношення зазначеного підрозділу до ПП Рудник в матеріалах справи відсутні. Довідка про підтвердження наявного трудового стажу ПП Рудник (без номеру та дати), на яку посилається позивача відсутня матеріалах пенсійної справи позивача, будь-які документи, як б свідчили про її надання разом із заявою про призначення пенсії в матеріалах справи відсутні. Отже, на час вирішення питання про призначення позивачу пенсії в відповідача були відсутні документи, які б надавали можливість дійти висновку про підтвердження зайнятості позивача в період роботи з 05.02.1998 по 31.07.1998 на роботах та посадах, що надають право на призначення пенсії на пільгових умовах.

Водночас, відповідачем 2 не надано суду доказів виконання обов`язку, передбаченого пунктом 1.9 Порядку 22-1, щодо необхідності письмового повідомлення заявника про те, які документи необхідно подати додатково, у разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак, питання зарахування до пільгового стажу позивача періоду роботи з 29.01.1993 по 15.09.1994 та з з 05.02.1998 по 31.07.1998 має бути розглянуто відповідачем 2 повторно. При цьому, вимоги позивача щодо зобов`язання зарахувати цей період до пільгового стажу є передчасними.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що під час прийняття рішення про відмову в призначенні пенсії відповідач 2 не дотримався вимог щодо всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів, пільговий стаж позивача обчислено невірно. Рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 09.06.2021 № 057250003442 не відповідає критеріям, визначеним в ч. 2 ст. 2 КАС України.

Відтак, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Головного управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 09.06.2021 № 057250003442 про відмову в призначенні пенсії на пільгових умовах підлягають задоволенню.

Водночас, у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Головного управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо відмови в призначенні пенсії на пільгових умовах слід відмовити, оскільки безпосередній вплив на позивача права в даному випадку має саме рішення про відмову в призначенні пенсії, його скасування охоплює наведені позовні вимоги.

Крім цього, суд виходить із того, що у відповідно до п. 4.2 Порядку № 22-1, за принципом екстериторіальності органом, що мав розглянути питання про призначення позивачу пенсії, визначено Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, у зв`язку з чим вимоги до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання протиправними його дій за зобов`язання повторно розглянути заяву позивача і зарахувати певні періоду роботи до пільгового стажу задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зважаючи на викладене вище, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області повторно розглянути заяву позивача від 03.06.2021 про призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , зарахувати до спеціального (пільгового) стажу періоди роботи з 08.06.1989 по 04.07.1989, з 10.07.1989 по 09.08.1989, з 08.01.1990 по 04.05.1990, з 04.08.2008 по 08.06.2009 та повторно розглянути питання зарахування до спеціального (пільгового) стажу періоду роботи з 29.01.1993 по 15.09.1994 та з 05.02.1998 по 31.07.1998,

Таким чином, позов підлягає задоволенню частково.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Частиною 8 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

Позивачем при поданні позову сплачено судовий збір в розмірі 908 грн, який суд вважає за можливе покласти на відповідача 2 в повному обсязі, оскільки спір виник внаслідок його неправильних дій.

На підставі положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 року N 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за N 1566/11846, та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 205, 241-243, 245, 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Головного управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 09.06.2021 № 057250003442 про відмову ОСОБА_1 в призначенні пенсії.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до ч. 2 ст. 114 Закону України Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та питання зарахування до спеціального (пільгового) стажу періоду роботи з 29.01.1993 по 15.09.1994 та з 05.02.1998 по 31.07.1998 з урахуванням висновків суду.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області зарахувати до спеціального (пільгового) стажу періоди роботи з 08.06.1989 по 04.07.1989, з 10.07.1989 по 09.08.1989, з 08.01.1990 по 04.05.1990, з 04.08.2008 по 08.06.2009.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду або якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відомості про сторін:,

ОСОБА_1 (позивач) - РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ;

Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (відповідач 1) - код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3;

Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (відповідач 2) - код ЄДРПОУ 21318350, місцезнаходження: 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Герцена, 10.

Суддя А.С. Михайлик

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2021
Оприлюднено30.12.2021
Номер документу102303720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/16138/21

Постанова від 20.06.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 28.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні