Рішення
від 15.11.2021 по справі 640/13464/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2021 року м. Київ № 640/13464/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Петропавлівське" до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області про скасування постанови і приписів,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Петропавлівське" (далі - Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (далі - Відповідач), в якій, з урахуванням уточнення, просить суд:

- скасувати винесену 09.07.2019 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Постанову №3-0907/1/1010-1525/02 про притягнення Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ до адміністративної відповідальності, яка передбачена п.2, ч.2, ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності ;

- скасувати винесені 27.06.2019 Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області Приписи №С-2706/4 та №С-2706/5.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.09.2019 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що правопорушення за нібито вчинення якого позивача притягнуто до адміністративної відповідальності не має місце і склад зазначеного правопорушення (об`єктивна сторона) в діях позивача відсутній. Оскаржувана Постанова та Приписи є незаконними та підлягають скасуванню в зв`язку з тим що Акт та Протокол на підставі яких їх винесено, складені з грубим порушенням відповідачем норм процесуального права.

Відповідач у відзиві проти позовних вимог заперечив, зазначивши, що проведеною перевіркою виявлено факт самочинного будівництва позивачем.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.

У періоди з 11.06.2019 по 25.06.2019 (згідно направлення від 05.06.2019 №377.19/01) та з 26.06.2019 по 27.06.2019 (згідно направлення від 25.06.2019 №377.19/01/П) на підставі звернення фізичних осіб від 27.05.2019 №2344-КО-19, згідно наказів № 166-П та № 185-П, в присутності уповноваженої особи Несвітайла В`ячеслава Анатолійовича, що діяв на підставі довіреності, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, проведено позапланову перевірку на об`єкті будівництво мережі побутової каналізації по вул. Мальовнича від вул. Чкалова до перехрестя вул. Паркової та вул. Черкаської в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області та влаштування (монтаж) круглих збірних залізобетонних колодізів на земельній ділянці за кадастровим номером 3222485901:01:012:5221

За результатами перевірки складено Акт від 27.06.2019 № Т-2706-3 (далі - Акт перевірки), яким зафіксовано наступні порушення:

Під час виїзду 11.06.2019 року на за адресою: вул. Мальовнича від вул. Чкалова до перехрестя вул. Паркової та вул. Черкаської в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської область, а також на земельній ділянці за кадастровим номером 3222485901:01:012:5221, замовником будівництва ТОВ ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ виконано будівельні роботи з будівництва об`єкта інженерно-транспортної інфраструктури, а саме: по вул. Мальовнича від вул. Чкалова до перехрестя паркової та вул. Черкаської в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської область, виконано будівельні роботи з будівництва побутової каналізаційної мережі (шляхом влаштування (прокладання) полімерних трубопроводів).

На земельній ділянці за кадастровим номером 3222485901:01:012:5221 ТОВ ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ виконано будівельні роботи з будівництва (влаштування) 5-ти оглядових колодязів (для будівництва яких використано орієнтовно 12-ти круглих збірних залізобетонних каналізаційних колодязів різних діаметрів).

Департаментом листом від 18.06.2019 року № 1010-1076/02 було направлено запит до ТОВ ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ щодо надання документів, які необхідні для проведення позапланової перевірки.

ТОВ ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ отримано даний лист 19.06.2019року за вихідним № 298.

До Департаменту 18.06.2019 року № 1010-883 надійшов лист від КП Благоустрій Петропавлісько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області яким було проінформовано, що ТОВ ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ було видано контрольну карту від 18.03.2019 року № 00131 на порушення благоустрою в зв`язку з прокладанням інженерних мереж (мережі господарсько-побутової самопливно та напірної каналізації за адресою: вул. Мальовнича с. Петровлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області. Станом на 04.03.2019 року проводиться відновлення благоустрою після прокладання інженерних мереж за вищезазначеною адресою.

Станом на 11.06.2019 року розпочато виконання будівельних робіт з будівництва об`єкта інженерно-транспортної інфраструктури, а саме: по вул. Мальовнича від вул. Чкалова до перехрестя паркової та вул. Черкаської в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської область, виконано будівельні роботи з будівництва побутової каналізаційної мережі (шляхом влаштування (прокладання) полімерних трубопроводів), а також на земельній ділянці за кадастровим номером 3222485901:01:012:5221 ТОВ ПЕТРОПАВЛІВСЬКЕ виконано будівельні роботи з будівництва (влаштування) 5-ти оглядових колодязів (для будівництва яких використано орієнтовно 12- ти круглих збірних залізобетонних каналізаційних колодязів різних діаметрів), чим порушено частину першу статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , пункт 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 466. .

За результатами перевірки винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.06.2019р. №С-2706/4 та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 27.06.2019р. №С-2706/5, які отримано представником за довіреністю Несвітайко В.А, про що свідчить підпис останнього у відповідних графах приписів.

Відносно позивача складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 27.06.2019 року №1-Л-3-2706/3 про розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (о 10.00, 09.07.2019року у приміщенні Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області (01133, м. Київ, бул. Лесі Українки, 26). Протоколи отримано особисто представником позивача за довіреністю, про що свідчить підпис останнього у відповідній графі даних документів.

09.07.2019 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області, за результатами розгляду матеріалів перевірки, винесено відносно ТОВ "Петропавлівське" постанову по справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності №3-0907/1/1010- 1525/02, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.2 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у розмірі 72252,00 грн. Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності отримано особою за довіреністю Метельським В.П. особисто, про що свідчить підпис останнього у відповідній графі постанови.

Не погоджуючись з такою постановою та приписами позивач і звернувся з даним позовом.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VI від 17.02.2011 (далі - Закон № 3038-VI), Законом України "Про основи містобудування" від 16.11.1992 року № 2780-XII (далі - Закон № 2780-XII), Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених Постановою КМ України від 13.04.2011 №466 (далі - Порядок №466) та Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою КМ України №553 від 23.05.2011 (далі - Порядок №553).

Згідно з п. 5 Порядку № 553 Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до приписів п. 16, 17, 21 Порядку №553 за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або припне про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт.

Як вбачається з матеріалів справи, проведеною відповідачем перевіркою встановлено, що ТОВ Петропавлівське до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області 24.06.2019 року за вхідним № 10/10-2406/5/П подано повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - повідомлення).

В повідомленні було зазначено, відповідно до ст. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності повідомлено про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єкта будівництва: Будівництво мережі побутової каналізації по вул. Мальовнича від вул. Чкалова до перехрестя вул. Паркової та вул. Черкаської в с. Петропавлівська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської область, місце розташування об`єкта - Київська область Києво-Святошинський район с. Петропавлівська Боршагівка вул. Мальовнича від вул. Чкалова, до перехрестя вул. Паркової та вул. Черкаської. Технічний нагляд здійснює: ОСОБА_1 , сертифікат 007489. Проектна документації розроблена ТОВ ІБГ КЗС , код ЄДРПОУ 38467410, головний інженер проекту Пономарьов Р.П.. сертифікат АР № 009169: Проектна документація затверджена замовником ТОВ "Петропавлівське" наказом № 6 від 15.05.2019 року; Авторський нагляд здійснює - ОСОБА_2 : Генеральний підрядник (підрядник) - ТОВ ІБГ КЗС код ЄДРПОУ 38467410; Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - не потребуються відповідно до п. 4 переліку об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Мінрегіонбуд України від 07.07.2011 року № 109. Земельна ділянка використовується на підставі - рішення 19-ої сесії IV скликання Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради про передачу ТОВ "Петропавлівське"

Між тим, під час проведення державного архітектурно-будівельного контролю посадовій особі відповідача позивачем не надано наступних документів: договору щодо розроблення проектної документації, договір щодо здійснення авторського нагляду, договір генпідряду (підряду), завдання на проектування, наказу на затвердження проектної документації, розроблену в установленому порядку проектну документацію (в тому числі проектна документація повинна відповідати вимогам ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництва .

Вказаних документів, на підтвердження обставин, зазначених у позовній заяві, позивачем також не додано до позовної заяви.

Під час перевірки відповідачем встановлено, що ТОВ "Петропавлівське" здійснено роботи на вказаній земельній ділянці без отримання вихідних даних та без розробленої в установленому порядку проектної документації чим порушено ст. 29, ст. 31, Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.7, 9 Закону України Про архітектурну діяльність , Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 травня 2011 року № 45.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Петропавлівське" на адресу Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області направлено повідомлення про початок виконання будівельних робіт від 18.06.2019року №1010-1072/02, яке було розглянуто відповідачем та за результатами перевірки даних, зазначених у поданому повідомленні встановлено ряд порушень, про що було зазначено у листі від 17.07.2019 №10/10-10/1707/02, та відповідно повернуто дане повідомлення на доопрацювання позивачу.

Таким чином, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області проведеною перевіркою виявлено факт самочинного будівництва ТОВ "Петропавлівське".

Позивачем не спростовано належними доказами встановлені відповідачем під час перевірки порушення. Позивач в обгрунтування позовних вимог посилається лише на порушення відповідачем процедурних порушень щодо порядку проведення перевірки, які під час розгляду справи також не знайшли свого підтвердження.

У статті 1 Закону № 2780-XII визначено, що містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

За змістом вимог статті 5 Закону № 2780-XII при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені, зокрема, розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил; розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів.

Частинами першою та другою статті 10 Закону України від 20 травня 1999 року № 687-XIV "Про архітектурну діяльність" визначено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об`єктів архітектури додержання суб`єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, визначені статтею 6 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі (ч.3).

Так, згідно з ст. 14 Закону України "Про основи містобудування" до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать, зокрема, надання (отримання, реєстрація), відмова у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю у випадках та відповідно до вимог, встановлених законом.

Статтею 34 Закону № 3038-VI передбачено, що замовник має право виконувати будівельні роботи після:

1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;

3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

А відповідно до ч.1 ст. 36 Закону № 3038-VI право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

За таких обставин суд приходить до висновку що Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області цілком законно та обґрунтовано прийнято рішення про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено оскаржувані приписи.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи наведене та встановлені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись положеннями статей 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.11.2021
Оприлюднено31.12.2021
Номер документу102357562
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/13464/19

Рішення від 15.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Рішення від 19.02.2020

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 19.09.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Сенаторов В. М.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні