ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 грудня 2021 року ЛуцькСправа № 140/12004/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "АГРО-БДЖІЛКА" до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство "АГРО-БДЖІЛКА" (далі - ФГ "АГРО-БДЖІЛКА", позивач) звернулося з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) про:
- визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.08.2021 №2978553/42908553 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 29.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Фермерським господарством "АГРО-БДЖІЛКА" податкову накладну №1 від 29.07.2021 датою її фактичного подання на реєстрацію.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" відповідно до вимог статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) складено та надіслано до контролюючого органу для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 29.07.2021. Підставою складення податкової накладної є реалізація ріпаку вищого класу врожаю 2021 року для ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ на підставі договору купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021 згідно видаткової накладної від 29.07.2021 №8 на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн), що підтверджується також актом приймання-передачі №ВЗПЗВ000487 від 29.07.2021, довіреністю №345 від 29.07.2021, товарно-транспортними накладними №1 та №2 від 27.07.2021, зважувальними талонами. За поставлений товар покупцем проведено часткову оплату в сумі 500 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 29.07.2021 №13828.
Відповідно до квитанції від 02.08.2021 реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
З метою реєстрації податкової накладної, позивачем на виконання пункту 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12. 2019 №520 (далі - Порядок №520), відповідачу 1 було подане повідомлення від 09.08.2021 №1 із наданням пояснень та документів щодо обставин складання податкової накладної. Однак рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області від 12.08.2021 №2978553/42908553 у реєстрації спірної податкової накладної було відмовлено з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів. Крім того, додатково зазначено про ненадання статистичних відомостей про збір врожаю.
Представник позивача вважає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної за своїм характером необґрунтованим як нормативно, так і документально. Зазначає, що законодавець зобов`язує контролюючий орган у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних вказувати визначення конкретних критеріїв, які стали підставою для зупинення податкових накладних та надати пропозиції щодо подання документів платником для прийняття позитивного рішення, тобто у повідомленні повинно бути зазначено конкретні документи, які повинні бути надані платником для підтвердження реальності операції, при цьому такі документи повинні входити до вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Враховуючи те, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено конкретного переліку документів для підтвердження реальності операції, позивач надав всі документи та пояснення, які є достатніми, на його думку, для прийняття рішення про реальність, походження, об`єми придбання та реалізації товару. При цьому пояснення та документи повністю відображали господарську операцію від походження товару до його реалізації. Зазначає, що рішення про підтвердження реальності чи нереальності господарської операції приймається комісією ДПС (людським фактором), тому визначення достатності чи недостатності документів є суб`єктивним фактором, і позивач як платник не може передбачити подання тих документів, які необхідні посадовим особам для суб`єктивної оцінки реальності операції.
Таким чином, відсутність конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів та не наведення комісією доказів того, що документи, які подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність оскаржуваного рішення.
ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" скористалось правом на адміністративне оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної шляхом подання скарги від 12.08.2021, за результатами розгляду якої комісією ДПС України ухвалено рішення від 17.08.2021 №37146/42908553/2, яким залишено скаргу позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 12.08.2021 №2978553/42908553 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
З наведених підстав позивач просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 01.11.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Представник відповідачів у відзиві на позовну заяву від 16.11.2021 позовних вимог не визнала та повідомила, що ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" виписало податкову накладну №1 від 29.07.2021 для ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн). Реєстрація вищезазначеної податкової накладної була зупинена ДПС України згідно квитанції, у зв`язку із чим платнику запропоновано подати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній. До податкової накладної №1 від 29.07.2021 позивачем подано повідомлення №1 від 09.08.2021 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування реєстрацію якої зупинено та копії наступних документів: звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року; звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 році, акт здачі прийняття робіт №1187 від 29.07.2021, акт приймання-передачі №ВЗПЗВ000487 від 29.07.2021, акт виконаних робіт №2311 від 29.07.2021, договір складського зберігання ВЗ №2307/957667 від 23.07.2021, договір купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021, договір В-пат №0503/956115 від 05.03.2021, довіреність №345 від 29.07.2021, лист на переоформлення, видаткову накладну №8 від 29.07.2021, платіжне доручення №13828 від 29.07.2021, пояснення, специфікація №8 від 29.07.2021, ТТН №1 та №2 від 27.07.2021.
Однак, платником податку не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених Порядком №520, зокрема не надано копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Зокрема, у додатковій інформації зазначено про ненадання статистичних відомостей про збір врожаю. Серед іншого форму №37-сг (місячна) Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур, затвердженого наказом Держстату від 14.01.2020 №46.
Представник відповідачів вказує, що не підлягає до задоволення позовна вимога позивача про зобов`язання зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних вищезазначену податкову накладну, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.
З наведених підстав просить у задоволенні позову відмовити повністю, а справу розглянути в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
У відповіді на відзив від 07.12.2021 представник позивача підтримав вимоги викладені у позовній заяві, просив адміністративний позов задовольнити. Зазначив, що відповідач 1 не конкретизував перелік необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних документів. Форма №37-сг (місячна) Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур є звітно-статистичною документацією, яка містить статистичну інформацію, та не є первинним документом у розумінні Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , не є первинним документом щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, не є складським документом, в тому числі рахунком-фактурою/інвойсом, не є актом приймання-передачі товарів (робіт, послуг), не є накладною. Отже, ненадання позивачем до контролюючого органу звітно-статистичної документації не може бути підставою для відмови у реєстрації податкової накладної. При цьому, п. 5 Порядку №520 жодним чином не передбачено надання статистичної звітності на розгляд Комісії. Крім того, відповідач не надав заперечень щодо доводів позивача про безпідставне зупинення реєстрації ПН.
Вирішуючи клопотання представника відповідачів про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, суд зазначає наступне.
Відповідно до приписів частин п`ятої та шостої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Частиною шостою статті 12 КАС України визначено перелік справ незначної складності. Відповідно до пункту 10 вказаної норми справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною четвертою статті 257 КАС України встановлено перелік категорній справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадженя. Дана адміністративна справа не підпадає під вказаний перелік.
Таким чином, з огляду на характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, дана адміністративна справа є справою незначної складності, а тому, беручи до уваги, що відповідачем було надано суду та позивачу відзив на адміністративний позов, суд не вбачав підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, які беруть участь у справі.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.12.2021 допущено у справі заміну первісного відповідача Головного управління ДПС у Волинській області його правонаступником Головним управлінням ДПС у Волинській області (відокремлений підрозділ).
Дослідивши подані суду письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що 29.07.2021 між ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" (Продавець) та ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ (Покупець) укладено договір купівлі-продажу №2907/957774 (а.с.42-44), відповідно до якого позивач в порядку та на умовах даного договору зобов`язується продати у власність покупця зернові та олійні культури врожаю 2021 року. Покупець зобов`язується прийняти цей товар та своєчасно оплатити його в порядку та па умовах, передбачених даним договором. Кількість товару, ціна, інші умови продажу (переходу права власності па товар) товару обумовлюються сторонами в договорі, в накладних та/або специфікаціях па кожну конкретну партію товару (додатках до даного договору), які є невід`ємними частинами цього договору.
Відповідно до пункту 2.2 даного договору загальна кількість товару, що переходить у власність покупця вказується в складській квитанції на зерно, простому складському свідоцтві, подвійному складському свідоцтві, виписаних на ім`я покупця і становить в заліковій вазі: суму всіх складських квитанцій на зерно, простих чи подвійних складських свідоцтв.
Відповідно до пунктів 3.1.-3.5. договору вартість однієї тонни товару вказана в договорі та/або в накладних, специфікаціях (додатках до даного договору), які є невід`ємними частинами цього договору на кожну партію товару, яка не може бути змінена в односторонньому порядку. У вартість товару входять усі витрати продавця пов`язані зі зберіганням, з переоформленням товару на покупця, а також інші виграти продавця, понесені ним до моменту передачі товару у власність покупця .на умовах даного договору включаючи витрати по доведенню товару до якісних показників відповідно п.2,3. даного договору. Загальна вартість товару за даним договором становить суму всіх накладних по вартості та підтверджується ними. Розрахунки між сторонами по даному договору здійснюються у національній грошовій одиниці України (гривні), шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на рахунок вказаний продавцем. Днем оплати вважається дата списання грошових коштів з банківського рахунку покупця на користь продавця.
Відповідно до пункту 3.6. договору покупець зобов`язується провести розрахунок з продавцем товару шляхом оплати 86% вартості товару кожної конкретної партії товару після поставки товару та отримання покупцем оригіналів наступних документів від продавця:
а) видаткової накладної на відповідну кількість товару, виписану па ім`я покупця; б) електронної податкової накладної на відповідну вартість поставленого товару, заповненої у відповідності до діючого податкового законодавства України.
Решта 14% вартості кожної конкретної партії оплачується продавцеві покупцем після реєстрації податкової накладної відповідно до чинного законодавства в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням реєстрації податкової накладної є квитанція №2 про реєстрацію податкової накладної в електронній формі.
На виконання умов договору купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021, ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" (продавець) поставило для ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ (покупець) ріпак вищого класу врожаю 2021 року у кількості 27,2 т на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн).
На підтвердження здійснення господарської операції ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" в адресу покупця ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ на підставі специфікації від 29.07.2021 №8 складено видаткову накладну від 29.07.2021 №8 на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн) (а.с.46,54).
Вказаний товар був переданий від продавця ФГ "АГРО-БДЖІЛКА" покупцю ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ на підставі акта приймання-передачі від 29.07.2021 №ВЗПЗВ000488 за довіреністю від 29.07.2021 №345 (а.с.50,52).
Оплату за товар покупцем ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ здійснено на суму 500000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 29.07.2021 №13828 (а.с.56) та становить 86% вартості реалізованого товару (відповідно п. 3.6. договору купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021) (а.с.56).
За вказаною господарською операцією позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №1 від 29.07.2021 на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн) (а.с.8).
Відповідно до квитанції від 02.08.2021 №9216060358 реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. У квитанції також було запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН (а.с.9).
Для підтвердження реєстрації спірної податкової накладної позивач подав до контролюючого органу повідомлення від 09.08.2021 №1 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено та копії вищезазначених документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції, що підтверджується квитанцією про отримання документів від 09.08.2021 №2 (а.с.10-11).
Однак, відповідачем винесено рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.08.2021 №2978553/42908553 (а.с.57).
Оскаржуваним рішенням було відмовлено у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У додатковій інформації зазначено: не надано статистичні відомості про збір врожаю.
За результатами розгляду скарги від 12.08.2021 щодо рішення про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН, комісією ДПС України ухвалено рішення від 17.08.2021 №37146/42908553/2, яким залишено скаргу позивача без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 12.08.2021 №2978553/42908553 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
ФГ "АГРО-БДЖІЛКА", не погоджуючись із рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, звернулося із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, серед іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Як передбачено пунктами 4, 5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Як зазначалося вище, у квитанції від 02.08.2021 №9216060358 про зупинення реєстрації податкової накладної від 29.07.2021 №1 в ЄРПН причиною зупинення реєстрації податкової накладної вказано про відповідність операції, відображеної у податковій накладній пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Так, в отриманій позивачем квитанції від 02.08.2021 №9216060358 контролюючий орган вказав на те, що реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена у зв`язку із тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1205, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (а.с.9).
Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість таких квитанцій.
Отже, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Сформована у такий спосіб комісією регіонального рівня пропозиція щодо надання документів є загальною та формальною, вона за своїм змістом дублює припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165. Така пропозиція щодо надання документів не є конкретизованою, що може свідчити про наявність у платника податків вільного розсуду щодо переліку документів, які слід надати.
У постанові Верховного Суду від 22.07.2019 у справі №815/2985/18 сформовано висновок, згідно з яким у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
За правилами пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5, 6 Порядку №520 встановлено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Суд зазначає, що пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно з таким переліком. Тобто, наданню підлягають лише ті документи, які безпосередньо стосуються предмета господарської операції, за якою оформлено податкову накладну, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Відповідно до пункту 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку №520).
Відповідно до пунктів 9, 10 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (пункт 11 Порядку №520).
Як зазначено у спірному рішенні від 12.08.2021 №2978553/4290855, підставою для відмови у реєстрації податкової накладної від 29.07.2021 №1 слугувало ненадання платником податків копій документів. У додатковій інформації зазначено: не надано статистичні відомості про збір врожаю.
Разом з тим, суд звертає увагу, що форма рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН встановлена додатком до Порядку №520 та передбачає необхідність підкреслити первинні документи, які не надані платником, та у вказаній формі наявна графа «додаткова інформація» .
Проте, в порушення вимог щодо форми рішення, встановленої додатком до Порядку №520, спірне рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 12.08.2021 №2978553/4290855 не містить підкреслень за найменуваннями первинних документів, яких не надав платник. Відповідні позначки «х» про ненадання документів стосуються: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Наведене дає підстави для неоднозначного розуміння прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення та позбавляє можливості встановити, неподання яких саме документів не дало можливості прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
На думку суду, позивачем надані усі належні документи, які стосуються господарської операцій з постачання ріпаку вищого класу врожаю 2021 року для ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ відповідно до укладеного договору купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021, достатні для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної від 29.07.2021 №1.
На підтвердження здійснення господарських операцій позивачем надано договір купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021, відповідно до якого позивач зобов`язався поставити покупцю ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ товар ріпак вищого класу врожаю 2021 року.
Так, для підтвердження господарської операції з постачання ріпаку вищого класу врожаю 2021 року у кількості 27,2 т для ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ , позивачем складено видаткову накладну від 29.07.2021 №8 на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн), а поставлений товар покупець - ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ оплатив 29.07.2021 на суму 500 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 29.07.2021 №13828, та становить 86% вартості реалізованого товару (відповідно п. 3.6. договору купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021). Передача товару покупцю за довіреністю від 29.07.2021 №345 підтверджується актом приймання-передачі від 29.07.2021 №ВЗПЗВ000487.
Відповідно до проведеної господарської операції, податкова накладна від 29.07.2021 №1 складена на суму відвантаженого товару на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн).
Ріпак, знаходився на зберіганні на елеваторі ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ на підставі укладених позивачем договору на перевезення автомобільним транспортом В-пат №0503/956115 від 05.03.2021 та договору складського зберігання Вз №2307/957667 від 23.07.2021, що також підтверджено товарно-транспортними накладними №1 та №2 від 27.07.2021, актом виконання робіт (надання послуг) №2311 від 29.07.2021 та актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №1187 від 27.07.2021 (а.с.24-25,27,30,33,35-38,40).
Вирощування товару здійснюється позивачем самостійно, що підтверджується звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (форма №4-сг), наданим в управління статистики, станом на 02.06.2021. Звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, станом на 01.12.2020 підтверджується, що під урожай 2021 року було засіяно 30 га ріпаку озимого.
В процесі вирощування позивачем використано дизпаливо, яке було придбане у ПП Дисторг» та добрива, що були придбані у ТОВ ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ , ТОВ ТЕТРА-АГРО та інші. Для ведення господарської діяльності позивач використовує техніку, яка належить господарству та числиться на балансовому рахунку господарства, а також техніку, що належить голові фермерського господарства. Складські приміщення знаходяться за адресою: с Морозовичі.
Отже, вищезазначені документи вказують на виконання обов`язків сторонами за договором купівлі-продажу №2907/957774 від 29.07.2021; первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту та у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарську операцію.
Щодо посилань представника відповідачів, на те, що на розгляд Комісії Головного управління ДПС у Волинській області не було подано Форму №37-сг (місячна) Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур , суд зазначає, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН не витребовувався такий документ, а пропозиція щодо надання документів є загальною, не конкретизованою та формальною, яка за своїм змістом дублює припис підпункту 3 пункту 11 Порядку №1165. Крім того, Форма №37-сг (місячна) Звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур є звітно-статистичною документацією, яка містить статистичну інформацію, та не є первинним документом у розумінні Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , не є первинним документом щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, не є складським документом, в тому числі рахунком-фактурою/інвойсом, не є актом приймання-передачі товарів (робіт, послуг), не є накладною. Отже, ненадання позивачем до контролюючого органу звітно-статистичної документації не може бути підставою для відмови у реєстрації податкової накладної. При цьому, п. 5 Порядку №520 жодним чином не передбачено надання статистичної звітності на розгляд Комісії.
Відтак, суд дійшов висновку, що подані позивачем документи для реєстрації податкової накладної №1 від 29.07.2021 підтверджують факт здійснення господарської операції з постачання ріпаку власного виробництва врожаю 2021 року та підприємство правомірно виписало податкову накладну та надіслало її для реєстрації в ЄРПН.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПКУ). При цьому у разі часткової попередньої оплати товарів різної номенклатури платники податку (контрагенти за операцією) самостійно на підставі договорів та первинних (бухгалтерських) документів визначають, за який товар в межах договору здійснюється така попередня оплата. Врегулювання питань господарських правовідносин між суб`єктами господарювання не належить до сфери компетенції Державної податкової служби України.
Оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника податку ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно. Якщо мова йде про оплату платником податку товарів, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть документи, що засвідчують факт зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, і такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Таким чином, на підставі настання однієї з подій, складення видаткової накладної від 29.07.2021 №8 на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн), у позивача виникло визначене законом право на складання податкової накладної №1 від 29.07.2021 на загальну суму 500 479,97 грн (у т.ч. ПДВ - 61 462,45 грн), реєстрацію якої було зупинено контролюючим органом.
Суд вважає, що надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, водночас обставин, які б унеможливлювали їх реєстрацію в ЄРПН, судом не встановлено.
Суд звертає увагу, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі №1640/2650/18, від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05. 2019 у справі №0940/1240/18.
З огляду на встановлені судом обставини, підстави для прийняття комісією ГУ ДПС у Волинській області рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН відсутні.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
У даному випадку відповідач 1 як суб`єкт владних повноважень не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навів обґрунтованих мотивів законності прийняття спірного рішення, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 29.07.2021.
На підставі аналізу норм законодавства, що врегульовує спірні правовідносини, та встановлених обставин у справі суд дійшов висновку, про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Волинській від 12.08.2021 №2978553/42908553 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 29.07.2021, а отже про задоволення позову у цій частині позовних вимог.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 29.07.2021 в ЄРПН, то суд враховує, що відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків. Разом з тим, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), окрім іншого, визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку №1246).
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність спірного рішення, а подані позивачем пояснення та документи, на думку суду, підтверджують здійснення господарської операції, за якою складено спірну податкову накладну, ознак порушення вимог законодавства щодо її складення вони не містять та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вказаної податкової накладної, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, похідну позовну вимогу про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 29.07.2021 в ЄРПН також належить задовольнити. Задоволення такої позовної вимоги є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
За наведених вище обставин справи та положень чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Волинській області від 12.08.2021 №2978553/42908553 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 29.07.2021 та зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН вказану податкову накладну датою її фактичного подання на реєстрацію.
Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відтак, оскільки цим рішенням позов задоволено повністю, тому за рахунок бюджетних асигнувань відповідача Головного управління ДПС у Волинській області (яким винесено протиправне рішення) на користь позивача необхідно присудити судовий збір в сумі 2270,00 грн, сплачений відповідно до платіжного доручення від 19.10.2021 №167 (а.с.7).
Керуючись статтями 139, 243-246, 255, 262, КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Фермерського господарства "АГРО-БДЖІЛКА" до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12 серпня 2021 року №2978553/4290855 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 29 липня 2021 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Фермерським господарством "АГРО-БДЖІЛКА" податкову накладну №1 від 29 липня 2021 року датою її фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути на користь Фермерського господарства "АГРО-БДЖІЛКА" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області судовий збір у розмірі 2270,00,00 грн (дві тисячі двісті сімдесят гривень 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Фермерське господарство "АГРО-БДЖІЛКА" (45311, Волинська область, Іваничівський район, с. Михалє, вулиця Над Бугом, будинок 141, код ЄДРПОУ 42908553).
Відповідач 1: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, буд. 4, код ЄДРПОУ 44106679)
Відповідач 2: Державна податкова служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2021 |
Оприлюднено | 04.01.2022 |
Номер документу | 102386097 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні