ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
30 грудня 2021 року м. Дніпросправа № 340/3320/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Сафронової С.В. (доповідач),
суддів: Чепурнова Д.В., Мельника В.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року в адміністративній справі №340/3320/20 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду із заявою, в якій просить замінити відповідача у справі - з Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації на Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації.
Обґрунтовуючи заяву вказує, що Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1635-р Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій Долинську районну державну адміністрацію було реорганізовано шляхом приєднання до Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району, яка на сьогоднішній день є правонаступником Долинської районної державної адміністрації, та ЇЇ структурних підрозділів. 30.12.2020 року перестало функціонувати управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області відповідно до розпорядження голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 31 грудня 2020 року № 914-р, розпорядження голови Долинської районної державної адміністрації від 30 грудня 2020 року № 317-р юридична особа публічного права - управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації припинила свою діяльність, у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року в задоволені заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено. В задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі - відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою та посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, а також не правильне застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права просить скасувати вказану ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року та ухвалити нове рішення, яким замінити відповідача.
Апеляційна скарга розглядається у судовому засіданні згідно приписів ст.311 КАС України.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів зазначає про таке.
Процесуальне правонаступництво унормовано статтею 52 КАС України, згідно з якою у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
У пункті 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року №2 "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" наголошено, що при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач судом залучається інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Подібна правова позиція щодо публічного правонаступництва органів влади викладена у постанові Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду від 11.10.2019 року у справі №812/1408/16. Як вказано у цій постанові, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Судом встановлено, що відповідно до додатку 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" (із змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням від 20.01.2021 № 51-р), Бобринецьку, Долинську, Знам`янську, Компаніївську, Новгородківську, Олександрівську та Устинівську райдержадміністрації було вирішено реорганізувати шляхом їх приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району - до Кропивницької районної державної адміністрації.
На підставі розпорядження голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 31 грудня 2020 року №914-р "Про реорганізацію районних державних адміністрацій в Кропивницькому районі" було вирішено припинити юридичну особу публічного права Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області (код 03197718) у зв`язку з реорганізацією, шляхом приєднання до Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області (код 04055067), яка визначена правонаступником Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області.
Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України, визначає Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна,прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1321 (далі - Порядок № 1321).
Відповідно до пункту 7 Порядку № 1321, перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації); у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.
Згідно з п. 8 Порядку № 1321, перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації; у разі утворення райдержадміністрації на території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та затвердження передавального акта комісії з реорганізації.
Райдержадміністрація, розташована в ліквідованому районі, продовжує здійснювати свої повноваження до моменту виникнення відповідного правонаступництва, передбаченого пунктами 7 і 8 цього Порядку (п. 10 Порядку № 1321).
Пунктом 11 Порядку № 1321 визначено, що райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.
Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 25.03.2021 № 237-р "Про затвердження передавальних актів передачі-приймання майна з балансу Бобринецької, Долинської, Знам`янської, Компаніївської, Новгородківської, Олександрівської, Устинівської районних державних адміністрацій на баланс Кропивницької районної державної адміністрації" затверджено передавальний акт передачі-приймання майна з балансу вказаних райдержадміністрацій на баланс Кропивницької районної державної адміністрації.
Таким чином, Кропивницька районна державна адміністрація 25.03.2021 стала правонаступником майна, майнових прав та обов`язків, зокрема Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області.
Отже, з цього моменту відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання адміністративної компетенції від повноважень відповідача до управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.
Вказані обставини щодо утворення та ліквідації районів та реорганізації юридичних осіб публічного права є загальновідомими та не потребують доказування в силу частини третьої статті 78 КАС України.
Апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції неправильно встановив обставини справи, а тому прийняв неправильне рішення про відмову у задоволенні заяви відповідача у справі.
Відповідно до частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:
1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;
2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;
3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;
4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на те, що суд першої інстанції неправильно встановив обставин, що мають значення для справи, апеляційну скаргу позивача необхідно задовольнити, ухвалу суду першої інстанції скасувати та замінити відповідача у справі №340/3320/20 Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області (код ЄДРПОУ - 03197718) на його правонаступника Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ - 03197730) .
Керуючись ч. 4 ст. 229, ст.ст. 308, 310, 315, 317, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 -задовольнити.
Ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року в адміністративній справі №340/3320/20- скасувати.
Заяву ОСОБА_1 про заміну первісного відповідача в адміністративній справі №340/3320/20 - задовольнити.
Замінити відповідача у справі №340/3320/20 Управління соціального захисту населення Долинської районної державної адміністрації Кіровоградської області (код ЄДРПОУ - 03197718) на його правонаступника Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ - 03197730).
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня набрання законної сили.
Головуючий - суддя С.В. Сафронова
суддя Д.В. Чепурнов
суддя В.В. Мельник
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2021 |
Оприлюднено | 04.01.2022 |
Номер документу | 102390729 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Сафронова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні