Справа №461/10460/21
Провадження №3/461/5218/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2021 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м. Львова Мисько Х.М., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Бащука О.Г., розглянувши справу про адміністративне правопорушення,-
ОСОБА_1 , громадянина України, директора ТОВ Мештара , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
за ч.1 ст. 483 МК України,-
В С Т А Н О В И В:
26.10.2021 року на запит Львівської митниці від 10.06.2021 №7.4-1/20-01/4/13260, листом Держмитслужби від 25.10.2021 № 26/26-04/7.4/247 отримано відповідь митних органів Польщі (лист від 20.08.2021 № 0201-IGM.541.945.2021.2.ВМ). Якою підтверджено факт оформлення товарів іграшки, ігри га спортивний інвентар; їх частини і приладдя, інвентар та обладнання для гри на свіжому повітрі; плавальні басейни та басейни для дітей відправником яких є німецька компанія СОТЕХ . Митне оформлення вказаного товару здійснено за митною декларацією типу ІМ40ДЕ№ UA209170/2020/024451 від 10.04.2020 року. Разом з тим, митними органами Німеччини листом від 01.07.2021 року №7.4663-2021 UA.800066-DVІІІ.A.22 (лист Держмитслужби № 20/20-02-01/7.4/2162 повідомлено, що відповідно до наявних баз даних компанія СОТЕХ за адресою: 5429 2 Trier lоеb Strasse 15 Німеччина, не існує і не зареєстрована. Це обґрунтовано тим, що назва фірми була запозичена попереднім власником і було далі використано відому назву торгової марки СОТЕХ . Однак, підприємство офіційно зареєстровано в Німеччині за ім`ям власника: Gamal AH Ashmawy Houssamm Eldin. Am Weidengraben. 111. 54296 Trier та номером EORІ DE629220152637894. Експорт товарів до України цією фірмою Німеччини не здійснювався. 10.04.2020 року відділом митного оформлення № 1 митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/024451 в митному режимі імпорт здійснено митне оформлення товару іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини і приладдя, інвентар та обладнання для гри на свіжому повітрі, в іншому місці не зазначені: плавальні басейни та басейни для дітей: басейни IBIZA ЗЕХВ0380 5.25x3.2x1.5m - 4 шт. IBIZA 3ЕХВ0381 - 6,0x3,2x1.5 m - 2 шт., IBIZA ЗЕХВ0382 - 7.0x3.5x1.5 m 1 шт. IBIZA 3ЕХВ0383 - 8,0x4,16x1,5 m - 2 шт., частини призначені виключно для басейній, дробини для басейнів - 3EXX0175/541214 - 2 шт., душева стійка - ЗЕХХ011 1/544086- 2 шт., драбини для басейнів ЗЕХХ0410/541236 - 2 шт., окантовка металева 36121810 - 6 шт., 36153010 - 1 шт., 36122410 - 1 шт. Направляючі басейну 3901480244 - 6 шт. 3901480644 - 2 шт., 301800825 - 4 шт. Виробник Mountfield Чехія загальною вагою брутто 1596 кг. та загальною фактурною вартістю 5690 євро (станом на 10.04.2020 згідно з курсом вашої НБУ відповідає сумі 168 641.36 грн.).
Громадянином України ОСОБА_1 , керівником ТОВ "МЕШТАРА" (код ЄДРПОУ 43284119), для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи: рахунок (invoice) № 2020134 від 07.04.2020, CMR № 01/07/04 від 07.04.2020. декларація країни відправлення № 20PL402010E0387216 від 07.04.2020. Відповідно до поданих документів, продавцем та відправником товару є німецька компанія COTEX (Loeb Strasse 15, 54292 - Trier), покупець, декларант та особа. відповідальна за фінансове врегулювання -ТОВ "МЕШТАРА" (код ЄДРПОУ 432841 19. "9044. м. Львів, вул. Княгині Ольги 5з). Місце завантаження: м. Перемишль (Польща).
Митну декларацію типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/024451 від 10.04.2020 та товаросупровідні документи до неї у відділ митного оформлення № І митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби було подано громадянином України ОСОБА_1 , керівником ТОВ "МЕШТАРА" (код ЄДРПОУ 43284119).
Загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення становить 168 641,36 гривень.
Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані па переміщення через митний кордон України товар з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.
Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, наслідки неявки. Суд враховує те, що ОСОБА_1 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надходило .
Відповідно до ст.526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.
Як наголошує в своїх рішеннях Європейський суд, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Як зазначено у рішенні Європейського Суду з прав людини в справі Пономарьов проти України , сторони мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
Представник митниці в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією частини 1 статті 483 МК України.
Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
За положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Згідно ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 2 та частиною 4 ст.366 МК України, передбачено, що канал, позначений символами зеленого кольору ("зелений коридор"), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Громадянин самостійно обирає відповідний канал ("зелений коридор" або "червоний коридор") для проходження митного контролю за двоканальною системою.
Згідно зі ст. 257 та ст. 266 Митного кодексу України (Закон України від 13.03.2012 N 4495-VI) обов`язок здійснити декларування товарів, тобто заявити за встановленою формою точні відомості про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомості, необхідні для здійснення їх митного контролю та митного оформлення, покладено на декларанта.
Згідно ч.1 ст.483 МК України, відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Згідно з п. 5 Постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8 (зі змінами): переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані .
Згідно з п. 6 цієї Постанови Пленуму, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються .
Абзацом 4 цього пункту Постанови встановлено: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .
Відповідно до ст. 459 МК України, при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Відповідно до п. 43 ст. 4 МК України, 43) посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
З матеріалів справи вбачається, що митну декларацію типу ІМ40ДЕ № UA209170/2020/024451 від 10.04.2020 та товаросупровідні документи до неї у відділ митного оформлення № І митного поста "Городок" Галицької митниці Держмитслужби було подано керівником ТОВ "МЕШТАРА". громадянином України ОСОБА_1 .
Відповідно до ч.1ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується протоколом про порушення митних правил №2643/20900/21 від 14.12.2021 року, митною декларацією ІМ40ДЕ№ UA209170/2020/024451 від 10.04.2020 року, рахунком (invoice) № 2020134 від 07.04.2020, CMR № 01/07/04 від 07.04.2020 року, декларацією країни відправлення №20PL402010E0387216 від 07.04.2020 та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
Загальна фактурна вартість вказаних товарів становить - 168 641,36 грн.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Таким чином, суд приходить до висновку про доведеність вини керівника ТОВ "МЕШТАРА" ОСОБА_1 в скоєні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, тобто вчинення дії, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару, його кількості, ціни та вартості .
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення в межах санкції вказаної статті.
Зазначеною нормою митного кодексу України, передбачено штраф в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Згідно ч.3 ст.465 МК України, конфіскація товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу , застосовується незалежно від того, чи є ці товари, транспортні засоби власністю особи, яка вчинила правопорушення.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України Про судовий збір , з ОСОБА_1 слід стягнути в користь ДСА України судовий збір у розмірі 454,00 грн.
Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України Про судовий збір , суддя, -
ПОСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення - 168 641,36 грн. штрафу.
Товар - безпосередній предмет порушення митних правил - конфіскувати в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 454, 00 грн. судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Мисько Х.М.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2021 |
Оприлюднено | 04.01.2022 |
Номер документу | 102392067 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні