Справа №760/4787/21
Провадження №3/760/3080/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 квітня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України Келеберденка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особи, уповноваженої на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643, Україна, 01103, м. Київ, Печерський р-н, Залізничне шосе, буд. 6), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ,
за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
24.02.2021 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0053/10000/21 від 16.01.2021 року, складений відносно гр. ОСОБА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу №0053/10000/21 про порушення митних правил від 16.01.2021 року, вбачається, що 28.12.2020 до відділу митного оформлення № 1 митного поста Східний Київської митниці Держмитслужби, (Київська обл., с. Мартусівка, вул. Мойсеєва, 72), з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів особою, уповноваженою на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643, Україна, 01103, м. Київ, Печерський р-н, Залізничне шосе, буд. 6) ОСОБА_1 шляхом електронного декларування подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA100430 /2020/015020.
Вантаж з товарами в асортименті (всього 9 товарів) за електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100430 /2020/015020 доставлено до зони митного контролю відділу митного оформлення № 1 митного поста Східний Київської митниці Держмитслужби автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 .
Одержувачем вантажу виступало приватне підприємство АКВАДИЗАЙН (61009, м. Харків, Слобiдський р-н, пр-т Гагаріна, буд. 185-Б, кв. (офіс) 108, код ЄДРПОУ 35071426).
В електронній митній декларації типу ІМ40ДЕ № UA100430/2020/015020, товар №2 заявлено як: Очищувач універсальний Nova Clean, 118мл. арт.14010 - 600 шт.; Очищувач універсальний Nova Clean, 237мл. арт.14011 - 150 шт.; Містить метилетилкетон 78-93-3 та ацетон 67-64-1, не в аерозольній упаковці. Виробник: Genova Products; Торгівельна марка: Genova Products. Країна виробництва: US .
Код товару, заявлений у ЕМД згідно з УКТЗЕД - 3814009019, ставка мита 0%.
28.12.2020 уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд з вибірковим розкриттям пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації, поданій до митного оформлення, про що складено відповідний акт.
Під час проведення митного огляду встановлено, що відповідно до маркувальних та візуальних ознак, в оглянутих місцях товари №№2-3 являють собою очищувачі та клеї, упаковані у металеві баночки з наявним маркуванням виробника. Всього 2 найменування очищувача та 4 найменування клею. Відрізняються ємністю баночок.
Зразки товарів відібрано за актом про взяття проб (зразків) товарів від 28.12.2020 № UA100430/2020/015020 для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.
29.12.2020 посадовою особою ВМО № 1 митного поста Східний Київської митниці Держмитслужби підготовлено та направлено до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (далі - СЛЕД Держмитслужби) запит № 7.8-28.2-10/287.
Згідно з висновком СЛЕД Держмитслужби від 06.01.2021 № 1420003203-0006 у складі наданого зразку товару № 2, заявленого як ...Очищувач універсальний Nova Clean... (зразок № 1) - у металевих банках з маркуванням на етикетках ARROW 901 CLEANER CLEAR LIMPIADOR CLARO... FOR CLEANING PVC, CPVC, ABS PLASTIC PIPE AND FITTINGS...237 mL...Contains Methyl Ethyl Ketone 78-93-3, Acetone 67-64-1...MADE IN U.S.A. , герметично закритих металевими кришками з аплікаторами, виявлено:
- ацетон у кількості - 88,57 мас.%
- метилетилкетон у кількості - 2,16 мас.%.
Ацетон та метилетилкетон включені до Списку № 2 Таблиці IV Прекурсори, стосовно яких встановлюються заходи контролю Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 (із змінами і доповненнями, далі - Перелік).
Згідно із приміткою до Списку № 2 Таблиці IV зазначеного вище Переліку, речовини, що містять не менш як 50 відсотків таких прекурсорів, як ацетон, етиловий ефір, толуол, та 80 відсотків таких прекурсорів, як метилетилкетон, підлягають тим же заходам контролю, що і прекурсори... Суміші, що містять кілька перелічених у цьому списку речовин, підлягають контролю, якщо їх сумарна концентрація дорівнює або перевищує концентрацію, встановлену для однієї з речовин... .
Концентрація ацетону (88,57 мас.%) в товарі № 2, заявленому як ...Очищувач універсальний Nova Clean... перевищує встановлену Переліком межу у 50 відсотків. Відповідно, дана речовина підлягає тим же заходам контролю, що і прекурсори.
Будь-які дозвільні документи, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення задекларованого товару № 2 заявленого як ...Очищувач універсальний Nova Clean... , митниці не надавалися.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 15.02.1995 № 60/95-ВР Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори (із змінами та доповненнями):
ввезення (імпорт) наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на територію України - переміщення через митний кордон України наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів наркотичних засобів і психотропних речовин з території іншої держави на територію України;
прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин - речовини, які використовуються для виробництва, виготовлення наркотичних засобів, психотропних речовин, включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Згідно зі ст. 2 Закону України від 15.02.1995 № 60/95-ВР Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори (із змінами та доповненнями), наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку:
- таблиця IV містить прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю.
Відповідно до ст. 24 Закону України від 15.02.1995 № 60/95-ВР Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори :
частина 1 - Ввезення на територію України…прекурсорів здійснюється за наявності дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу .
частина 7 - Митні органи здійснюють митні формальності, необхідні для пропуску через митний кордон України, випуску у відповідний митний режим кожної партії наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, на підставі відповідного дозволу, отриманого від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, з використанням механізму єдиного вікна відповідно до Митного кодексу України .
частина 13 - Партія наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, що ввозиться на територію України чи вивозиться з території України без відповідного дозволу на ввезення, вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, підлягає затриманню та конфіскації в порядку, встановленому законом .
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.1997 № 146 Про затвердження Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів встановлено:
п. 2. Імпорт та експорт наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюються підприємствами за умови одержання дозволу на кожну окрему операцію, який видається Держлікслужбою. Видача дозволу здійснюється за узгодженням з СБУ.
п. 8. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, що ввозяться в Україну або вивозяться з України без дозволу, підлягають затриманню відповідними митницями України;
п. 9. Підприємства та фізичні особи, які порушують правила здійснення імпорту та експорту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлені відповідними актами законодавства та цим Порядком, несуть відповідальність згідно із законодавством України.
Відповідно до ст. 196 Митного кодексу України (далі - МК України) не можуть бути пропущені через митний кордон України:
1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом;
2) товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів;
3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог МК України та інших законів України, крім випадків, передбачених МК України.
Згідно з ч.1 ст.257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 8, 9, а також ч. 5 (підпункти 5 а, 5 б, 5 г) ст.257 МК України, декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості:
- що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;
- відомості про документи, передбачені ч. 3 ст. 335 МК України - у встановленому МК України порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
- про товари, його найменування, кількість, торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, а також код товару згідно з УКТЗЕД.
Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Відповідно до ч. 2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Зважаючи на наявність інформації щодо вмісту в товарі, заявленому як ...Очищувач універсальний Nova Clean... прекурсорів, уповноважена особа на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643) ОСОБА_1 перед подачею митної декларації не звернувся до митного органу для здійснення фізичного огляду товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, взяття проб та зразків товарів.
Частиною 5 ст. 266 МК України передбачено, що особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант. Крім того, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до положень п. 2 Розділу ІІ Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, у разі поміщення товарів у митний режим імпорту, в графі 31 Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості , серед інших, зазначаються відомості про найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати товар.
Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів .
Уповноважена особа на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643) ОСОБА_1 не виконав вимоги ст. 257, ст. 266 Митного кодексу України та не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей про перелічені вище товари (найменування), які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме:
- не зазначено відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України - інформацію щодо концентрації прекурсорів (ацетону - 88,57 мас.%) в товарі № 2, заявленому як ...Очищувач універсальний Nova Clean... ) - оскільки така концентрація перевищує встановлену Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 межу у 50 відсотків. Відповідно, дана речовина підлягає тим же заходам контролю, що і прекурсори.
- не зазначено відомості про документи, передбачені ч. 3 ст. 335 МК України - у встановленому МК України порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (дозвіл на право ввезення (вивезення) чи на право транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів наркотичних засобів і психотропних речовин).
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Враховуючи вищевикладене, митний орган прийшов до висновку, що в діях особи, уповноваженої на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643) ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.
В зв`язку з чим, 16.01.2021 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил №0053/10000/21, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України.
Згідно матеріалів справи, безпосередні предмети правопорушення, в порядку ст. 511 МК України вилучені та зберігаються на складі Київської митниці Держмитслужби за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 А.
Представник Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0053/10000/21 від 16.01.2021року доведеними та просив притягнути громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 472 МК України, застосувавши стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів з конфіскацією цих товарів, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. України ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання.
Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Так, у відповідності до вимог ст. 472 МК України адміністративним правопорушенням є недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Об`єкт правопорушення - встановлений Кодексом (гл. 40) порядок декларування товарів, транспортних засобів, переміщуваних через митний кордон України.
Згідно зі ст. 257 МКУ декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом учинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Об`єктивна сторона зазначеного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, характеризується дією (недостовірне декларування) або ж бездіяльністю (недекларування).
Тобто, це полягає в незаявленні за встановленою письмовою, усною, або будь-якою формою точних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) або заявлення недостовірних відомостей про, зокрема, товари комерційного призначення, що підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, їх митного режиму і інших відомостей для митної мети.
Суб`єктами правопорушення, передбаченого цією статтею, є осудні особи, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.
При визначенні суб`єкта правопорушення, передбаченого ст. 472, у певних випадках необхідно враховувати, чи була особа наділена правом (на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого власником товарів і транспортних засобів) на здійснення декларування товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, а також учиняти дії, пов`язані з пред`явленням цих товарів і транспортних засобів митним органам для митного контролю та митного оформлення під час переміщення їх через митний кордон України.
Суб`єктивна сторона - правопорушення може бути вчинене як умисно, так і через необережність.
Для визначення складу правопорушення необхідно враховувати, що товари, транспортні засоби мають бути такими, що підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Правопорушення вважається закінченим із моменту вчинення зазначених у диспозиції статті дій.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексута інших законів України.
Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Судом встановлено, що 28.12.2020 до відділу митного оформлення № 1 митного поста Східний Київської митниці Держмитслужби, (Київська обл., с. Мартусівка, вул. Мойсеєва, 72), з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів особою, уповноваженою на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643, Україна, 01103, м. Київ, Печерський р-н, Залізничне шосе, буд. 6) ОСОБА_1 шляхом електронного декларування подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA100430 /2020/015020.
Вантаж з товарами в асортименті (всього 9 товарів) за електронною митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100430 /2020/015020 доставлено до зони митного контролю відділу митного оформлення № 1 митного поста Східний Київської митниці Держмитслужби автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 .
В електронній митній декларації типу ІМ40ДЕ № UA100430/2020/015020, товар №2 заявлено як: Очищувач універсальний Nova Clean, 118мл. арт.14010 - 600 шт.; Очищувач універсальний Nova Clean, 237мл. арт.14011 - 150 шт.; Містить метилетилкетон 78-93-3 та ацетон 67-64-1, не в аерозольній упаковці. Виробник: Genova Products; Торгівельна марка: Genova Products. Країна виробництва: US .
Код товару, заявлений у ЕМД згідно з УКТЗЕД - 3814009019, ставка мита 0%.
Під час проведення митного огляду встановлено, що відповідно до маркувальних та візуальних ознак, в оглянутих місцях товари №№2-3 являють собою очищувачі та клеї, упаковані у металеві баночки з наявним маркуванням виробника. Всього 2 найменування очищувача та 4 найменування клею. Відрізняються ємністю баночок.
Згідно з висновком СЛЕД Держмитслужби від 06.01.2021 № 1420003203-0006 у складі наданого зразку товару № 2, заявленого як ...Очищувач універсальний Nova Clean... (зразок № 1) - у металевих банках з маркуванням на етикетках ARROW 901 CLEANER CLEAR LIMPIADOR CLARO... FOR CLEANING PVC, CPVC, ABS PLASTIC PIPE AND FITTINGS...237 mL...Contains Methyl Ethyl Ketone 78-93-3, Acetone 67-64-1...MADE IN U.S.A. , герметично закритих металевими кришками з аплікаторами, виявлено:
- ацетон у кількості - 88,57 мас.%
- метилетилкетон у кількості - 2,16 мас.%.
Ацетон та метилетилкетон включені до Списку № 2 Таблиці IV Прекурсори, стосовно яких встановлюються заходи контролю Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 (із змінами і доповненнями, далі - Перелік).
Відповідно до ст. 196 МК України не можуть бути пропущені через митний кордон України:
1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом;
2) товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів (крім алкогольних напоїв і тютюнових виробів, а також харчових продуктів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та в порядку, встановлених статтею 376 та частиною другою статті 378 цього Кодексу);
3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог цього Кодексу та інших законів України, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Частиною 1 ст. 235 МК України регламентується заборона щодо переміщення (пересилання) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України відповідно до ввезення на митну територію України або вивезення з цієї території (п. 1 ч. 1), відправлених з порушенням митних правил (п. 2 ч. 1) та товарів, щодо яких відсутні відповідні дозвільні документи, у разі застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (п. 3 ч. 1).
Статтею 236 МК України регламентовано здійснення декларантом письмового декларування товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до п.п. 8.5.а, 8.5.б, 8.5.г, 8.6.а, 8.6.в ст. 257 МК України декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари, його найменування, торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, а також код товару згідно зУКТЗЕД, ставки податків, суми митних платежів.
Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Згідно з п. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до п. 2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації з метою перевірки відповідності товару опису, зазначеному у товаросупровідних документах, декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів.
Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 р. № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів .
При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
28.12.2020 уповноваженою посадовою особою митниці проведено митний огляд з вибірковим розкриттям пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації, поданій до митного оформлення, про що складено відповідний акт.
Декларант ОСОБА_1 перед подачею митної декларації не звернувся до митного органу для здійснення фізичного огляду товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, взяття проб та зразків товарів.
Таким чином, наявними в матеріалах справи доказами підтверджується факт того, що громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України, не заявивши за встановленою формою точні та достовірні відомості про кількість товару, який підлягає обов`язковому декларуванню.
Так, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що вина гр. України ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, повністю підтверджується дослідженими у судовому засідання доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил №0053/10000/21 від 16.01.2021 року, а також доказами, долученими до матеріалів справи представником Київської митниці, які досліджені судом у судовому засіданні, та іншими документами в їх сукупності.
Згідно зі ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ст. 472 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.
З огляду на наведене, в діях громадянина України ОСОБА_1 , наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке, передбачена ст. 472 МК України.
Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.
Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до санкції ст. 472 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією цієї статті, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
Відповідно до митного законодавства України, товари та інші предмети, які заборонені до переміщення (пересилання) через митний кордон згідно із законодавством або є предметами контрабанди чи порушення митних правил, вилучаються підрозділом митного органу в установленому порядку.
Загальна вартість предметів порушення митних правил становить 42276,86 грн.
З огляду на викладене, гр. України ОСОБА_1 , слід визнати винним у порушенні митних правил за статтею 472 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, з конфіскацією безпосереднього предмету порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України Про судовий збір з гр. України ОСОБА_1 , підлягає стягненню судовий збір у розмірі 454,00 грн.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1,8, 245, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 472, 487-488,491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особи, уповноваженої на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643, Україна, 01103, м. Київ, Печерський р-н, Залізничне шосе, буд. 6), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 42276 (сорок дві тисячі двісті сімдесят шість) гривень 86 копійок.
Конфіскувати в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил, а саме:
Очищувач універсальний Nova Clean... - у металевих банках з маркуванням на етикетках ARROW 901 CLEANER CLEAR LIMPIADOR CLARO... FOR CLEANING PVC, CPVC, ABS PLASTIC PIPE AND FITTINGS...237 mL...Contains Methyl Ethyl Ketone 78-93-3, Acetone 67-64-1...MADE IN U.S.A. виробник: Genova Products, арт.14011, в кортонних коробках, із вістом прекурсорів: ацетон (88,57 мас.%), метилетилкетон (2,16 мас.%), 144 шт.,
Очищувач універсальний Nova Clean... - у металевих банках з маркуванням на етикетках ARROW 901 CLEANER CLEAR LIMPIADOR CLARO... FOR CLEANING PVC, CPVC, ABS PLASTIC PIPE AND FITTINGS...118 mL...Contains Methyl Ethyl Ketone 78-93-3, Acetone 67-64-1...MADE IN U.S.A. виробник: Genova Products, Торгівельна марка: Genova Products арт.14011, в кортонних коробках, із вістом прекурсорів: ацетон (88,57 мас.%), метилетилкетон (2,16 мас.%), 600 шт.,
Залишок досліджуваного примірника зразка товару з найменуванням товару на маркувальній етикетці Товар №2. Очищувач універсальний Nova Clean, 237 мл (2х0,237 л та 1х0,235 л), та контрольний примірник зразка (3х0,237 л) зазначеного товару (під митним забезпеченням Київської митниці Держмитслужби пломба 1х125/046), із вістом прекурсорів: ацетон (88,57 мас.%), метилетилкетон (2,16 мас.%), 6 шт., що вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил №0053/10000/21 від 16.01.2021 року та зберігаються на складі Київської митниці Держмитслужби за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 А.
Стягнути з Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особи, уповноваженої на роботу з митницею ТОВ КОНКОРД-ТРАНС (ЄДРПОУ 38343643, Україна, 01103, м. Київ, Печерський р-н, Залізничне шосе, буд. 6), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , судовий збір у розмірі 454,00 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2021 |
Оприлюднено | 04.01.2022 |
Номер документу | 102393077 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні