Справа №463/11344/21
Провадження №3/463/2304/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 грудня 2021 року м. Львів
суддя Личаківського районного суду м. Львова - Мармаш В.Я., з участю захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності Павлишина І.А., розглянувши матеріали Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності керівника політичної партії ІДЕЯ НАЦІЇ (код ЄДРПОУ 43724237) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП (порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру), -
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 , будучи керівником Партії, 24.05.2021 подала Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, не додавши до цього звіту висновок щорічного внутрішнього аудиту політичної партії, чим порушила вимоги ч. 11 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні . Крім того, в Єдиному державному реєстрі судових рішень наявні рішення Львівського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 у справі №380/8189/20 та постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2020 по справі №380/8189/20, згідно яких з політичної партії ІДЕЯ НАЦІЇ вирішено стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання адміністративного позову у сумі 4204 грн. та судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 6306 грн. Водночас, відомості щодо фінансових зобов`язань політичної партії ІДЕЯ НАЦІЇ на користь Державного бюджету або щодо внесків на її користь у вигляді сплати судового збору у Звіті не відображено, що є порушенням ч. 9 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні та п. 1 п. 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315. Таким чином, своїми діями вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.
Дата виявлення правопорушення - 20.07.2021 - дата складання Акту про проведення аналізу Звіту Партії.
Дата вчинення правопорушення - 24.05.2021 - дата подання Звіту Партії за підписом керівника політичної партії ІДЕЯ НАЦІЇ ОСОБА_1 .
Місце вчинення - вул. Зубрицького Д, буд. 6, місто Львів, Львівська обл., 79024 - місцезнаходження Партії.
Захисник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвокат Павлишин І.А. у судовому засіданні заперечив проти інкримінованого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення з тих підстав, що остання не пропустила терміну на подачу звіту чи висновку щорічного внутрішнього аудиту політичної партії, оскільки відповідно до офіційного роз`яснення Національного агенства з питань запобігання корупції, викладеного на офіційному сайті зазначено, що останнім днем строку подання Звітів за перший, другий, третій та четвертий квартали 2020 року та за перший, другий, третій та четвертий квартали 2021 року буде 09.02.2022 включно. Крім того, серед зауважень які були висловлені Національним агенством з питань запобігання корупції за результатом аналізу Звіту Партії у листі № 51-04/52644/21 від 14.07.2021, не було вказано жодного зауваження, щодо висновку щорічного внутрішнього аудиту політичної партії чи не внесення відомостей щодо фінансових зобов`язань Львівської обласної організації Партії. Усі зауваження викладені в листі Національного агенства з питань запобігання корупції № 51-04/52644/21 від 14.07.2021 були усунені Партією шляхом направлення Національному агенству з питань запобігання корупції додатку до звіту з запитуваною в даному листі інформацією. Також зазначає, що протокол про адміністративне правопорушення був складений за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, без врахувань її пояснень по суті правопорушень, хоча нею 20.09.2021 на офіційну електронну та поштову адреси Агенства було направлено лист про неможливість з`явитись через хворобу, однак такий лист не був врахований під час складання протоколу про адміністративне правопорушення. Просив закрити справу відносно ОСОБА_1 на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Заслухавши пояснення захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Павлишина І.А., вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 17 Закону України "Про політичні партії в Україні", місцеві організації політичних партій ведуть бухгалтерську звітність у встановленому порядку та проводять щорічний внутрішній фінансовий аудит своєї діяльності.
Щорічний внутрішній фінансовий аудит діяльності політичної партії, її місцевої організації, яка у встановленому законом порядку набула статусу юридичної особи, здійснюється органом (посадовою особою) відповідної політичної партії, місцевої організації політичної партії, уповноваженим здійснювати внутрішньопартійний фінансовий контроль (аудит) за надходженнями та витратами політичної партії (місцевої організації партії).
Висновки щорічного внутрішнього аудиту відповідно до ч. 11 ст. 17 зазначеного вище Закону додаються до звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за четвертий квартал звітного року.
Висновок щорічного внутрішнього аудиту, згідно положень ч. 11 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні є невід`ємною частиною Звіту, відтак у випадку його неподання разом із Звітом політична партія не має можливості долучити його окремо без порушень вимог законодавства, що встановлюють порядок подання Звіту.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 ,будучи керівником Партії, 24.05.2021 подала Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру не додавши до цього звіту висновок щорічного внутрішнього аудиту політичної партії. Зазначене відображено в протоколі про адміністративне правопорушення та підтверджено поясненнями сторони захисту наданими у судовому засіданні.
Згідно положень ч. 14 ст. 17 цього Закону, аналіз Звіту, підготовка і затвердження висновку за результатами такого аналізу здійснюються Національним агентством у строк, що не перевищує двох місяців з дня його надходження, а не з дня завершення кінцевої дати для подання Звіту.
При цьому суд враховує, що суть порушення полягає не в пропущені строку для подання висновку щорічного внутрішнього аудиту, а в його неподанні разом зі Звітом.
Національне агентство для проведення об`єктивного аналізу Звіту керуючись положеннями п. 1-1 ч. 1 ст. 12 Закону України Про запобігання корупції , має право отримувати необхідну інформацію, зокрема копії документів від політичних партій, що підтверджують відображені у звіті відомості.
Здійснивши аналіз правових норм, суд робить висновок, що законодавством не передбачено подання уточнюючого Звіту, за виключенням обставин передбачених ст. 17-7 Закону України Про політичні партії в Україні , відтак у випадку не відображення у Звіті всіх відомостей, передбачених ч. 9 ст. 17 Закону, у тому числі про фінансові зобов`язання та внески на підтримку політичної партії, а також неподання разом із Звітом висновку щорічного внутрішнього аудиту як його невід`ємної частини, є порушенням встановленого порядку подання Звіту та підставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП.
Таким чином, враховуючи, що висновок щорічного внутрішнього аудиту, згідно положень ч. 11 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні є невід`ємною частиною Звіту, та те, що такий висновок щорічного внутрішнього аудиту не був долучений ОСОБА_1 до Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, суд вважає, що доводи сторони захисту щодо не закінчення терміну подання такого висновку є хибними, а відтак ОСОБА_1 , будучи керівником Партії, 24.05.2021 порушила вимоги ч. 11 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні ,
Так як ОСОБА_1 , будучи керівником Партії, 24.05.2021 порушила порядок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, вважаю, що в її діях є ознаки правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Крім того, враховуючи, що ОСОБА_1 особисто чи її захисником не надано суду підтвердження надсилання до НАЗК заяви про перенесення питання щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення у зв`язку з її хворобою, суд вважає, що ОСОБА_1 не з`явилась до НАЗК 21.09.2021 для дачі пояснень і належним чином не повідомила НАЗК про причину її неявки, у зв`язку з чим, порушень порядку складання протоколу про адміністративне правопорушення за відсутності ОСОБА_1 суд не вбачає. Крім того, пояснення сторони захисту враховані під час розгляду справи судом.
Враховуючи вищенаведене, характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь її вини, обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність не вбачаю, та вважаю, що до неї слід застосувати вид адміністративного стягнення - штраф.
Крім того, відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно із Законом України "Про судовий збір", розмір судового збору у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення становить 454 грн. (0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Керуючись ст.ст. 33, 40-1, 212-21, 284, 294 КУпАП, суд -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 5100 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 454 грн. судового збору у справі.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через місцевий суд
Суддя В.Я. Мармаш
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2021 |
Оприлюднено | 06.01.2022 |
Номер документу | 102406462 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Личаківський районний суд м.Львова
Мармаш В. Я.
Адмінправопорушення
Личаківський районний суд м.Львова
Мармаш В. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні