ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21.12.2021 м. Івано-ФранківськСправа № 909/959/20
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндер П. А. , секретар судового засідання Попович Л. І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Редакційно-видавничий комплекс Злагода, м. Тлумач Івано-Франківської області
до відповідача:Івано-Франківська районна рада м.Івано-Франківськ, площа Міцкевича, буд 4
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району, м. Івано-Франківськ
про визнання незаконним та скасування рішення Тлумацької районної ради Івано-Франківської області від 27.08.2020 року № 488-31/20 Про передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, розміщеного за адресою: м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10
за участю :
від ТОВ "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" - Півень О.М. - адвокат, (ордер на надання правової допомоги серія ВС № 1040324); Штурнак З.В., паспорт, директор
представник Івано-Франківської районної ради Івано-Франківської області не з"явився
представник Івано-Франківська квартирно-експлуатаційна частина району- не з"явився
ВСТАНОВИВ:
До суду подано позов ТОВ "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області про визнання незаконним та скасування рішення Тлумацької районної ради Івано-Франківської області від 27.08.2020 №488-31/20 "Про передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, розміщеного за адресою: м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10". Одночасно з позовною заявою позивач подав до суду заяву про забезпечення позову (від 22.10.2020 б/н; від 23.10.2020 вх. № 16162/20).
Ухвалами суду від 27.10.2020 суд постановив прийняти позовну заяву до розгляду, відкрити провадження у справі, здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначити на 17.11.2020 та в задоволені заяви про забезпечення позову (від 22.10.2020 б/н; від 23.10.2020 вх. № 16162/20) відмовити.
Позивач вдруге подав до суду заяву про забезпечення позову (від 29.10.2020 б/н; від 29.10.2020 вх. № 16672/20).
Ухвалою суду від 02.11.2020 суд постановив в задоволені заяви про забезпечення позову (від 29.10.2020 б/н; від 29.10.2020 вх. № 16672/20) відмовити.
До суду надійшла зустрічна позовна заява Тлумацької районної ради Івано-Франківської області (від 11.11.2020 вих. № 134/01-17/01; від 12.11.2020 вх. № 17657/20) про усунення перешкод в користуванні майном.
Ухвалою суду від 16.11.2020 суд постановив зустрічну позовну заяву залишити без руху та позивачу у десятиденний строк, з дня отримання даної ухвали, усунути недолік зустрічної позовної заяви, а саме надати суду докази доплати судового збору в розмірі 75,00 грн.
До суду надійшла заява Тлумацької районної ради Івано-Франківської області (від 13.11.2020 вих.№ 136/01-17/01; від 16.11.2020 вх.№ 17844/20) про залучення до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Івано-Франківську квартирно-експлуатаційну частину району.
Ухвалою суду від 17.11.2020 суд постановив заяву про залучення до участі у справу третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Івано-Франківську квартирно-експлуатаційну частину району та підготовче засідання відкласти на 11.12.2020.
На виконання вимог ухвали суду від 16.11.2020 Тлумацька районна рада Івано-Франківської області 23.11.2020 подала суду докази доплати судового збору в розмірі 75,00 грн.
Ухвалою суду від 25.11.2020 суд постановив прийняти зустрічний позов Тлумацької районної ради Івано-Франківської області до ТОВ "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" про усунення перешкод в користуванні майном до розгляду з первісним позовом у справі № 909/959/20 та вимоги за зустрічним позовом об`єднати в одне провадження з первісним позовом, підготовче засідання у справі відбудеться 11.12.2020.
Ухвалою суду від 11.12.2010 суд постановив залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача за первісним позовом Івано-Франківську квартирно-експлуатаційну частину району та підготовче судове засідання відкласти на 12.01.2021.
До суду надійшла заява ТОВ "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" про збільшення позовних вимог (від 28.12.2020 б/н; від 28.12.2020 вх.№20174/20), а саме визнання недійним Договору оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст району від 25.09.2020 між Тлумацькою районною радою та Івано-Франківською квартирно-експлуатаційною частиною з моменту його укладення.
Ухвалою суду від 12.01.2021 суд постановив у прийнятті заяви про збільшення позовних вимог відмовити та повернути її матеріали позивачу.
Ухвалою суду від 12.01.2021 суд постановив закрити підготовче провадження у справі та призначити розгляд справи по суті на 09.02.2021.
Ухвалою суду від 09.02.2021 суд постановив розгляд справи по суті відкласти на 11.03.2021.
До Господарського суду надійшла вимога Західного апеляційного господарського суду від 25.02.2021 вих.№09-01/385/21 про направлення матеріалів справи для розгляду апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" б/н від 25.01.2021 на ухвалу Господарського суду Івано-Франківської області від 12.01.2021 про відмову у прийнятті заяви про збільшення позовних вимог та повернення її матеріалів позивачу.
Ухвалою суду від 25.02.2021 суд постановив зупинити провадження у справі.
Ухвалою суду від 26.04.2021 суд постановив поновити провадження у справі, розгляд справи по суті призначити на 14.05.2021.
Ухвалами суду від 14.05.2021 та 03.06.2021 суд постановив розгляд справи по суті відкласти на 03.06.2021 та 05.07.2021 відповідно.
02.07.2021 до суду від позивача надійшло клопотання про заміну сторони у справі (від 02.07.2021; від 02.07.2021 вх. № 10741/21), в якій заявник просив замінити відповідача за первісним позовом з Тлумацької районної ради Івано-Франківської області на Івано-Франківську районну раду Івано-Франківської області.
Ухвалою суду від 05.07.2021 суд клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" про заміну сторони у справі задоволено, замінено відповідача за первісним позовом у справі - Тлумацьку районну раду Івано-Франківської області його правонаступником Івано-Франківською районною радою Івано-Франківської області (76018, Івано-Франківська обл., м.Івано-Франківськ, пл.. Міцкевича, буд 4, код 44153116), судове засідання відкладено на 15.09.2021
Ухвалою від 15.09.2021 суд постановив розгляд справи по суті відкласти на 07.10.21.
Ухвалою від 07.10.2021 суд постановив розгляд справи по суті відкласти на 27.10.21.
Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи від 27.10.2021 справу розприділено судді Шкіндер П.А., у зв`язку із звільненням судді з посади.
Ухвалою суду від 28.10.2021 суддя Шкіндер П.А. прийняв справу до свого провадження та призначив до розгляду у підготовчому провадженні на 23.11.2021
26.10.2021 до відділу діловодства суду позивачем за зустрічним позовом Івано-Франківської районної ради Івано-Франківської області подано заяву про відмову від позову, у зв`язку з чим просить закрити провадження у справі на підставі п.4 ч.1 ст.231 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою суду від 23.11.2021 суд прийняв відмову Івано-Франківської районної рад Івано-Франківської області від зустрічного позову, закрив провадження у справі №909/959/20 за зустрічним позовом Івано-Франківської районної ради до ТОВ "Редакційно - видавничий комплекс "Злагода" про усунення перешкод в користуванні майном та закрив підготовче провадження за первісним позовом та призначив справу до судового розгляду по суті на 21.12.2021
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд позов задоволити.
Представники відповідача та ІІІ особи у судове засідання не з"явились, відповідач Івано-Франківська районна рада адресувало клопотання про розгляд справи без участі представника Івано-Франківської районної ради ( вх. 20404/21 від 20.12.2021).
Відповідач виклав свої заперечення у відзиві на позовну заяву, де зазначає, що ним були вчинені всі передбачені законодавством дії щодо укладення договору оренди комунального майна, проте вказаний договір не було укладено у зв`язку з бездіяльністю балансоутримувача (позивача), відтак відсутні правові підстави вважати, що рішення про передачу Івано-Франківській КЕЧ нежитлового приміщення є незаконним .
З`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Як встановлено судом, позивач звертався до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Тлумацької районної ради про визнання права власності на нежитлові приміщення за результатом розгляду якого рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 29.08.2019 у справі №909/607/19, яке залишене без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 03.12.2019, та постановою Верховного Суду від 18.03.2020року відмовлено у задоволенні позову
Позивач звертався до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Тлумацької районної ради про визнання права власності на нежитлові приміщення по вул. Кармелюка,10 у м.Тлумач Івано-Франківської області з інших підстав, за результатом розгляду якого рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 09.02.2017 у справі №909/1131/16, яке залишене без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 26.04.2017, відмовлено у задоволенні позову
Крім того, Тлумацька районна рада зверталась до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до ТОВ "РВК Злагода" про визнання права власності на нежитлові приміщення за результатом розгляду якого рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 10.09.2019 у справі №909/528/18, яке залишене без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 12.12.2019, та постановою Верховного Суду від 19.05.2020 року.
Названими судовими рішеннями встановлені, як зазначено судами, такі обставини:
Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" (далі - РВК "Злагода") створений згідно з рішенням Тлумацької районної ради від 01.03.1995 "Про злиття районної друкарні з редакцією районної газети "Злагода" шляхом об`єднання районної друкарні з редакцією районної газети "Злагода";
Відповідно до довідки про включення в Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України, виданої 25.09.1997, форма власності РВК "Злагода" - комунальна;
У реєстраційній картці суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи організаційно-правовою формою РВК "Злагода" вказано - комунальне підприємство, форма власності - комунальна;
За договором купівлі-продажу від 30.04.1997 Тлумацьке міське споживче товариство (продавець) продало РВК "Злагода" (покупець) будинок, що знаходиться за адресою: м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10, загальною площею 533 кв.м, за ціною 100000,00 грн;
Відповідно до наказу Фінансового управління Івано-Франківської обласної державної адміністрації №23 від 04.07.1997 "Про виділення позики Тлумацькому райбюджету" та Акту контрольно-ревізійного управління від 30.04.1998 РВК "Злагода" одержав у Тлумацькому відділенні АКБ "Україна" позику в сумі 100000грн для придбання приміщення під розташування комплексу, гарантом сплати вказаної позики і відсотків за користування нею виступила райдержадміністрація;
Рішенням Тлумацької районної ради №25-03/02 від 29.08.2002, яке є чинним, затверджено перелік об`єктів та будівель спільної власності територіальних громад сіл, селища та міста району. До цього переліку під №5 включено редакційно-видавничий комплекс "Злагода", що знаходиться за адресою: Івано-Франківська область, м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10;
- на підставі вказаного рішення за Тлумацькою районною радою державним реєстратором зареєстровано право власності на даний об`єкт, номер запису -14375307 від 28.04.2016;
- відповідно до листа Івано-Франківського обласного бюро технічної інвентаризації №2136/01-21 від 18.05.2012 об`єкт нерухомого майна належить РВК "Злагода" на праві комунальної власності, а не на праві колективної, як помилково вказано в реєстраційному посвідченні;
- згідно з листом Управління статистики у Тлумацькому районі №74/38-11 від 25.05.2012 "Про форму власності РВК "Злагода", РВК "Злагода" у 1998 році перебував на обліку в ЄДРПОУ як суб`єкт з класифікаційною ознакою "Форма власності - комунальна";
- згідно з інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна форма власності нежитлового приміщення редакційно-видавничий комплекс "Злагода" - комунальна.
Нежитлове приміщення по вул. Кармелюка, 10 у м. м. Тлумач є комунальною власністю та належить на праві власності Тлумацькій районній раді.
Згідно із Статутом ТОВ "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода", вказане товариство створене відповідно до протоколу №1 загальних зборів засновників від 21.07.2017, в порядку перетворення, на підставі Цивільного, Господарського кодексів України, є правонаступником усього майна, всіх активів, пасивів, усіх прав та обов`язків комунальної організації - Редакційно-видавничий комплекс "Злагода", ідентифікаційний код 02472950. Засновниками товариства є 7 фізичних осіб.
Згідно передавального акту з додатками, зокрема, з додатку №2 "Основні засоби", додатку № 6 "Передавальний баланс", посвідченого 25.07.2017 приватним нотаріусом Тлумацького районного нотаріального округу Вацик В.М., та інвентаризаційного опису основних засобів від 20.12.2017, комунальна організація редакційно-виробничий комплекс "Злагода" передала на баланс ТОВ "РВК "Злагода" будівлю по вул. Кармелюка,10.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.05.2018 у справі №876/2417/18 визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Тлумацької міської ради Івано-Франківської області Серемчука П.М. про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно від 29.04.2016 №29471123 за адресою м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10.
Суди при винесенні рішень врахували встановлені обставини справи щодо правового статусу попередника позивача і встановили, що згідно вищенаведених доказів (довідки про включення в Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України, виданої 25.09.1997; реєстраційної картки суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи; листа Управління статистики у Тлумацькому районі №74/38-11 від 25.05.2012 "Про форму власності РВК "Злагода" РВК "Злагода") він мав організаційно-правову форму - комунальне підприємство. Вказане також підтверджується Статутом позивача, відповідно до якого він створений в порядку перетворення комунальної організації - Редакційно-видавничий комплекс "Злагода".
Відповідно до ч.4 ст.75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Суд враховує, що рішенням Європейського суду з прав людини від 25.07.2002 року у справі "Совтрансавто-Холдинг" проти України", яке є в силу ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" джерелом права, визначено, що "право на справедливий судовий розгляд, гарантований статтею 6 § 1 Конвенції, повинно тлумачитися в світлі преамбули Конвенції, яка проголошує верховенство права як елемент спільної спадщини держав-учасниць. Одним з основних елементів верховенства права є принцип правової певності, який серед іншого передбачає, що у будь-якому спорі рішення суду, яке вступило в законну силу, не може бути поставлено під сумнів ("Брумареску проти Румунії", § 61)".
Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України «Про реформування державних та комунальних засобів масової інформації» та пункту 5 рішення районної ради №101-06/16 «Про реформування редакційно-видавничого комплексу «Злагода», 05 грудня 2016 року районною радою було направлено листа за номером 326/01-17/01 яким було запропоновано РВК «Злагода» укласти договір оренди приміщення терміном на 15 років з розміром орендної плати встановленої для бюджетних установ.
26 жовтня 2017 року супровідним листом №274/01-17/01 районна рада надіслала РВК «Злагода» проект договору оренди приміщення по вулиці Кармелюка 10 м. Тлумач для розгляду і пропозицій.
Слід зазначити, що у матеріалах справи відсутній проект договору оренди приміщення по вулиці Кармелюка 1, проте існування останього не заперечується позивачем про що зазначено у заяві по суті.
Приписами частини 1 статті 75 Господарського кодексу України встановлено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
09.11.2017року за № 137 ТОВ "РВД Злагода" надіслала відповідь на лист, який не містить зауважень чи протоколу розбіжностей.
28 березня 2018 року повторно було надіслано проект договору оренди вказаного приміщення.
06.04.2018року № 5 ТОВ "РВД Злагода" надіслало відповідь на лист у якому зазначило, про передачу підписаного акту безоплатного приймання-передачі від Тлумацької районної ради майна (основних засобів) спільної власності територіальних громад сіл,селища , міст району у власність Товариства з обмеженою відповідальністю «Редакційно-видавничий комплекс «Злагода», та вказує що ТОВ "РВД Злагода" 20.03.2018 р. оскаржило у Львівському апеляційному адміністративному суді рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.02.2018 р., і розгляд питання щодо укладання наданого договору оренди нерухомого майна на нині є передчасним
Відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 року, 21 травня 2020 року Тлумацькою районною радою було прийнято рішення №469-30/20 «Про затвердження переліку об`єктів (майна) спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, що знаходяться на балансі організацій (підприємств, установ) та можуть бути передані в оренду». В пункті 2 додатку до вказаного рішення було включено нежитлове приміщення вул. Кармелюка 10.
Після оприлюднення згаданого рішення до районної ради надійшла єдина заява на оренду приміщення на вул. Кармелюка, 10 від Івано-Франківського обласного військового комісаріату №4/876 від 10.06.2020 р. Інших заяв, в тому числі і від ТОВ РВК «Злагода» не поступало. За результатами розгляду вказаної заяви, районною радою було прийнято рішення Тлумацької районної ради Івано-Франківської області від 27.08.2020 № 488-31/20 "Про передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, розміщеного за адресою: м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10".
Вказаним рішенням вказане приміщення передано в оренду ІНФОРМАЦІЯ_1 для створення на його базі Тлумацького територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
На виконання рішення між Тлумацькою районною радою і Івано-Франківською квартирно-експлуатаційною частиною району укладено договір оренди нерухомого майна від 25 вересня 2020 року.
Згідно з рішенням IX сесії Івано-Франківської районної ради 8 демократичного скликання від 30 вересня 2021 року № 134/2021 "Про дострокове припинення Договору оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району № 252 від 25 вересня 2020 року" вирішено достроково припинити з 01 жовтня 2021 року за згодою сторін договір оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району № 252 від 25 вересня 2020 року, укладений між Тлумацькою районною радою та Івано-Франківською квартирно-експлуатаційною частиною району.
Договір оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району № 252 від 25 вересня 2020 року, розірвано за згодою сторін.
01.01.2016 набрав чинності Закон України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", який визначає механізм реформування друкованих засобів масової інформації, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" дія цього Закону поширюється на друковані засоби масової інформації, засновниками (співзасновниками) яких є органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування (далі - друковані засоби масової інформації), і редакції друкованих засобів масової інформації, засновниками (співзасновниками) яких є органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування (далі - редакції).
Частинами 1, 2 статті 2 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" визначено, що реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом та другий - протягом наступних двох років. На першому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій згідно з переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, організовується підвищення кваліфікації працівників таких редакцій, а також складається Зведений перелік об`єктів реформування.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється шляхом виходу органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.
Постановою Кабінету Міністрів України № 848 від 23.11.2016 було затверджено Перелік друкованих засобів масової інформації та редакцій, реформування яких здійснюється на першому етапі, згідно з п.75 якого Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" було включено до переліку друкованих засобів масової інформації та редакцій, реформування яких здійснюється на першому етапі.
Суд встановив, що, на виконання вимог Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" та постанови Кабінету Міністрів України № 848 від 23.11.2016, відповідно до якого вирішено реорганізувати Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" шляхом перетворення у ТОВ "Редакційно-видавничий комплекс "Злагода"
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які відповідно до ч. 1 ст. 7 та ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" вважаються достовірними, вбачається, що 03.08.2017, здійснено державну реєстрацію припинення Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" та створення ТОВ Редакційно-видавничий комплекс "Злагода", яке є правонаступником прав та обов`язків Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" .
Видами діяльності ТОВ Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" зазначено (18.11) друкування газет (основний) та (47.19) інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах
У свою чергу сторонами не заперечується, що на час реформування друкованих засобів масової інформації у приміщені розташовувалась ТОВ Редакційно-видавничий комплекс "Злагода"
Наведені вище обставини дають підстави стверджувати про наявність у позивача визначеного положеннями ч.2 ст.9 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» права на передачу йому в оренду приміщень в яких розміщувалось ТОВ РВК "Злагода" строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій, а отже має право на укладення відповідного договору оренди.
Положеннями ст.181 ГК України визначено, що господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст.641 ЦК України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною у разі її прийняття. Пропозицією укласти договір є, зокрема, документи (інформація), розміщені у відкритому доступі в мережі Інтернет, які містять істотні умови договору і пропозицію укласти договір на зазначених умовах з кожним, хто звернеться, незалежно від наявності в таких документах (інформації) електронного підпису. Реклама або інші пропозиції, адресовані невизначеному колу осіб, є запрошенням робити пропозиції укласти договір, якщо інше не вказано у рекламі або інших пропозиціях. Пропозиція укласти договір може бути відкликана до моменту або в момент її одержання адресатом. Пропозиція укласти договір, одержана адресатом, не може бути відкликана протягом строку для відповіді, якщо інше не вказане у пропозиції або не випливає з її суті чи обставин, за яких вона була зроблена.
Згідно ст.642 ЦК України відповідь особи, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною. Якщо особа, яка одержала пропозицію укласти договір, у межах строку для відповіді вчинила дію відповідно до вказаних у пропозиції умов договору (відвантажила товари, надала послуги, виконала роботи, сплатила відповідну суму грошей тощо), яка засвідчує її бажання укласти договір, ця дія є прийняттям пропозиції, якщо інше не вказане в пропозиції укласти договір або не встановлено законом. Особа, яка прийняла пропозицію, може відкликати свою відповідь про її прийняття, повідомивши про це особу, яка зробила пропозицію укласти договір, до моменту або в момент одержання нею відповіді про прийняття пропозиції.
Зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту (ст.654 ЦК України).
Аналіз змісту ст.181 ГК України, ст.641 ЦК України, ст.642 ЦК України, з урахуванням положень ст.654 ЦК України, вказують на необхідність звернення відповідача до позивача з пропозицією укласти договір оренди нерухомого майна або внести зміни в діючий договір лише шляхом надсилання відповідачеві проекту нового договору або договору про внесення змін в існуючий договір в письмовій формі.
За приписами ст. 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.
Стаття 640 ЦК України встановлює, що договір є укладеним з моменту одержання особою, яка направила пропозицію укласти договір, відповіді про прийняття цієї пропозиції.. Якщо відповідно до акта цивільного законодавства для укладення договору необхідні також передання майна або вчинення іншої дії, договір є укладеним з моменту передання відповідного майна або вчинення певної дії. Договір, що підлягає нотаріальному посвідченню, є укладеним з дня такого посвідчення.
В той же час, така пропозиція відповідача була направлена позивачу та містила запропонований відповідачем проект договору оренди для укладення.
Даний факт визнається позивачем, проте позивач вказує, що у направленому проекті договору оренди зазначена менша орендована площа нежитлового приміщення.
Отже, відповідач звертався з відповідним проектом договору до позивача для забезпечення реалізації свого права позивача визначеного частиною 2 статті 9 Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації».
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Проте, позивач пропозицію укласти договір оренди не прийняв, протоколу розбіжностей відповідачу не направив.
Обґрунтовуючи необхідність визнання незаконним та скасування рішення Тлумацької районної ради Івано-Франківської області від 27.08.2020 року № 488-31/20 "Про передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, розміщеного за адресою: м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10", позивач посилається на порушення відповідачем Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації».
У ч. 1, 4 ст. 11 ЦК України передбачено, що цивільні права і обов`язки виникають як із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, так і з інших дій, які за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування.
Частина 1 ст. 16 ЦК України визначає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів є визнання правочину недійсним, відповідно до п. 10 ч. 2 цієї ж статті - визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Частиною 1 ст. 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Якщо порушення своїх прав особа вбачає в наслідках, спричинених рішенням, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів характер, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.
При вирішенні даної вимоги суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 4 ст. 236 ГПК України).
Підставами для визнання недійсним (незаконним) акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і водночас порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі. Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 05.12.2019 у справі № 914/73/18, від 14.01.2020 у справі № 910/21404/17, від 23.12.2020 у справі № 914/2057/18.
Враховуючи встановлені судом обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Згідно статті 73 ГГПК України: доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до статті 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно частини 1 статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
З урахуванням приписів ст. 129 ГПК України, враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, судові витрати по сплаті судового збору по даній справі покладаються на позивача.
Керуючись статтями 73-80, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Редакційно-видавничий комплекс "Злагода" до Тлумацької районної ради Івано-Франківської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Івано-Франківської квартирно-експлуатаційної частини району, м. Івано-Франківськ про визнання незаконним та скасування рішення Тлумацької районної ради Івано-Франківської області від 27.08.2020 року № 488-31/20 Про передачу в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, розміщеного за адресою: м. Тлумач, вул. Кармелюка, 10 відмовити повністю.
2. Судові витрати, пов`язані з розглядом справу покладаються на ТОВ Редакційно-видавничий комплекс "Злагода".
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 04.01.2022
Суддя Шкіндер П.А.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2021 |
Оприлюднено | 24.08.2022 |
Номер документу | 102408100 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність щодо оренди |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шкіндер П. А.
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шкіндер П. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні