ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
04 січня 2022 року м.Харків Справа № 913/965/21
Провадження №16/913/965/21
Суддя господарського суду Луганської області Шеліхіна Р.М., розглянувши матеріали за позовом Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області , с. Чмирівка Старобільський район Луганської області
до відповідача - Приватного акціонерного товариства Сільськогосподарське підприємство Селекція-Племресурси , с. Чмирівка Старобільський район Луганської області
про скасування рішення, розпорядження, державних актів на право постійного користування земельних ділянок та скасування державної реєстрації
В С Т А Н О В И В:
Суть спору: Чмирівська сільська рада Старобільського району Луганської області звернулася до суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства Селекція-Племресурси в якій просить:
- скасувати рішення Чмирівської сільської ради народних депутатів від 24.02.1999 р. № 16 про передачу в постійне користування земельної ділянки ВАТ Сільськогосподарське підприємство Селекція - племресурси ;
- визнати недійсним та скасувати Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серія І-ЛГ № 002925, зареєстрованого 05.03.1999 р. за № 12;
- скасувати розпорядження Старобільської районної державної адміністрації про внесення змін у державний акт на право постійного користування землею, наданою Старобільській виробничій ділянці Луганського обласного підприємства по племенній справі у тваринництві Облплемпідприємство від 19.02.2004 р. № 61;
- визнати недійсним та скасувати Державний акт на право постійного користування землею серії І-ЛГ № 003512, виданого 25.02.2004 р. за № 5-б, Старобільською районною державною адміністрацією Ради народних депутатів на підставі розпорядження Старобільської районної державної адміністрації про від 19.02.2004 р. № 61;
- скасувати Державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровими номерами 4425186500:05:001:0019 площею 20,9282 га та 4425186500:05:001:0018 площею 931,9459 га;
- скасувати Державну реєстрацію земельної ділянок з кадастровими номерами 4425186500:05:001:0019 та 4425186500:05:001:0018 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями позовну заяву передано для розгляду судді Шеліхіній Р.М.
Дослідивши матеріали позовної заяви, суд дійшов висновку про наявність підстав для залишення її без руху, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 164 ГПК України, до позовної заяви повинні додаватись документи, які підтверджують відправлення іншим учасникам справи копії позовної заяви і доданих до неї документів.
Згідно з ч. 1 ст. 172 ГПК України, позивач, особа, яка звертається з позовом в інтересах іншої особи, зобов`язані до подання позовної заяви надіслати учасникам справи її копії та копії доданих до неї документів листом з описом вкладення.
Відповідно до Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270 (далі - Правила), розрахунковий документ - документ встановленої відповідно до Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг форми та змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо), що підтверджує надання послуг поштового зв`язку.
Згідно з пунктами 59, 61 Правил, внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю з описом вкладення подаються для пересилання відкритими для перевірки їх вкладення. У разі приймання внутрішніх поштових відправлень з оголошеною цінністю з описом вкладення бланк опису заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник поштового зв`язку повинен перевірити відповідність вкладення опису, розписатися на обох його примірниках і проставити відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису вкладається до поштового відправлення, другий видається відправникові. На примірнику опису, що видається відправникові, працівник поштового зв`язку повинен зазначити номер поштового відправлення .
Таким чином, належним доказом відправлення відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів є опис вкладення в поштовий конверт з відбитком календарного штемпеля відділення поштового зв`язку із зазначенням номеру поштового відправлення.
У порушення зазначених норм, заявником до позовної заяви не додано належні докази надсилання відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів.
Відповідно до п. 5 ч. 3 ст. 162 ГПК України позовна заява повинна містити виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; правові підстави позову.
Згідно з ч. 2 ст. 164 ГПК України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Як вбачається з акту, складеного працівниками відділу організаційно-документального забезпечення роботи суду від 30.12.2021 №137, заявником до позовної заяви не додано наступні документи: копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області №608-сг від 06.06.22018р. "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність"; копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області №1189-сг від 19.10.2018р. "Про внесення змін до наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 06.06.2018 №608-сг."; Акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність; Державний акт на право постійного користування землею серія-ЛГ №003512 від 25.02.2004р.; довіреність.
У зв`язку з викладеним, в матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують викладені у позовній заяві обставини, якими заявник обґрунтовує свої вимоги.
Крім того, згідно з п. 2 ч. 1 ст. 164 ГПК України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір ставки судового збору за подання до господарського суду позовної заяви встановлюються у таких розмірах: майнового характеру - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; немайнового характеру - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Положеннями ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2021 рік встановлено, що з 01.01.2021 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2270 грн.
Перевіривши матеріали позовної заяви, встановлено, що позивачем заявлено 6 (шість) вимог немайнового характеру. У зв`язку з чим, позивач за подання до суду позовної заяви з позовною вимогою немайнового характеру мав сплатити судовий збір у розмірі 13 620 грн (6*2270 грн).
Однак позивачем всупереч пункту 2 частини 1 статті 164 ГПК України до матеріалів його позовної заяви жодних документів, які підтверджують сплату судового збору в установлених порядку і розмірі, додано не було.
Докази того, що позивач у встановленому законом порядку звільнений від сплати судового збору, у матеріалах даної позовної заяви відсутні.
Слід зазначити, що у позовній заяві позивач просить відстрочити сплату судового збору у зв`язку з відсутністю в бюджеті територіальної громади необхідних для сплати судового збору коштів.
З приводу вказаної вимоги позивача суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 2 статті 123 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за наявності перелічених умов: розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; позивачами є: військовослужбовці; батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
У той же час суд звертає увагу, що приписи наведеної норми містять вичерпний перелік підстав, за яких суд може задовольнити клопотання про відстрочення сплати судового збору.
Проте заявником відстрочення сплати судового збору жодною з підстав, передбачених частиною 1 статті 8 Закону України "Про судовий збір", у встановленому законом порядку не обґрунтовано та не доведено належними доказами.
Суд звертає увагу на те, що скрутне фінансове становище Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області, не є підставою для відстрочення сплати судового збору в розмінні статті 8 Закону України "Про судовий збір". Більше того, позивачем у порушення статей 76-79 ГПК України не було надано належних доказів, що підтверджують вищенаведені обставини: його перебування у складному фінансовому становищі та відсутність відповідних коштів на оплату суми судового збору.
Враховуючи встановлений статтею 129 Конституції України принцип рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом, а також положення ст.8 Закону України "Про судовий збір", суд позбавлений права надавати перевагу будь-якій стороні, у тому числі в питанні відстрочення сплати судового збору.
Враховуючи вищевикладене, з огляду на імперативні приписи статті 8 Закону України "Про судовий збір", суд дійшов висновку про відсутність підстав про відстрочення сплати судового збору.
Відповідно до ч. 1 ст. 174 ГПК України, суддя встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до ч. 2 ст. 174 ГПК України, в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З урахуванням вказаних недоліків, позовну заяву слід залишити без руху та встановити строк для їх усунення - 10 (десять) днів з дня отримання даної ухвали.
Керуючись ст.ст. 162, 164, 172, ч. 1 ст. 174, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. Позовну заяву Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області від 30.12.2021 №2020 залишити без руху.
2. Чмирівській сільській раді Старобільського району Луганської області протягом 10 (десяти) днів з дня отримання (вручення) даної ухвали усунути недоліки позовної заяви та надати до суду:
- документ, який підтверджує надсилання відповідачу копії позовної заяви і доданих до неї документів (опис вкладення) з відбитком календарного штемпеля відділення поштового зв`язку;
- докази сплати судового збору у встановленому порядку і розмірі - 13 620 грн;
- копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області №608-сг від 06.06.22018р. "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність";
- копію наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області №1189-сг від 19.10.2018р. "Про внесення змін до наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області від 06.06.2018 №608-сг.";
- Акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність;
- Державний акт на право постійного користування землею серія-ЛГ №003512 від 25.02.2004р.;
- довіреність.
3. Роз`яснити Чмирівській сільській раді Старобільського району Луганської області, що в разі не усунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк, заява вважається неподаною і повертається згідно з п. 4 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України.
4. Звернути увагу учасників справи, що у відповідності до ч. 7 ст. 6 ГПК України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею - 04.01.2022 та оскарженню не підлягає.
Суддя Ріта ШЕЛІХІНА
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2022 |
Оприлюднено | 06.01.2022 |
Номер документу | 102408260 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Шеліхіна Р.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні