Рішення
від 28.12.2021 по справі 260/4106/21
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

28 грудня 2021 року м. Ужгород№ 260/4106/21 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Гаврилка С.Є.,

з участю секретаря судового засідання - Рошко Л.М.

учасники справи:

позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" - не з`явився;

відповідач - Головне управління ДПС у Закарпатській області - представник - Купар Лариса Вікторівна;

відповідач - Державна податкова служба України - представник - Купар Лариса Вікторівна,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" до Головного управління ДПС в Закарпатській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

09 вересня 2021 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернулося з позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" (89600,Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Кооперативна, буд.46, код ЄДРПОУ 37172989) до Головного управління ДПС в Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 39393632) та Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), яким просить суд: "1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області від 28.05.2021 року № 2705786/37172989 про відмову у реєстрації податкової накладної від 12.05.2021 р. № 6 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ "Технокарпати"; 2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 12.05.2021 р. №6 подану ТОВ "Технокарпати", за датою фактичного подання; 3. Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Закарпатській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" судові витрати.".

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 вересня 2021 року позов було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2021 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Розгляд даної справи відкладався (оголошувалась перерва) у зв`язку з існуванням на те об`єктивних законодавчо встановлених підстав.

Свої позовні вимоги позивач мотивував наступним. Відповідно до приписів статті 20 пункту 201.10 1 Податкового кодексу України TOB "Технокарпати" було складено податкову накладну № 6 від 12 травня 2021 року та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції від 19 травня 2021 року№ 1 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема зазначено, що товару/послуги, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Позивачем було направлено в електронному вигляді до Державної податкової Служби України повідомлення від 25 травня 2021 року за № 2 щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовленої податкової накладної, однак рішенням комісії ДПС від 28 травня 2021 року № 2705786/37172989 було відмовлено у реєстрації податкової накладної. Відмова відбулася у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, щодо первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних тикових форм та галузевої специфіки, накладних. Відмова відбулася у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, щодо первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних тикових форм та галузевої специфіки, накладних. Позивач вказує, що оскаржуване рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття рішень з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також позивач зазначає, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій. З огляду на викладене, позивач зазначає, що рішення, прийняте відповідачами є протиправними та такими, що підлягає скасуванню.

У відзиві на адміністративний позов представник відповідача просить суд в задоволенні позову відмовити повністю. Зазначає, що відповідачем було правомірно прийнято оскаржуване рішення про відому в реєстрації розрахунків, оскільки позивачем не було підтверджено інформації зазначеної у податковій накладній.

Позивач в судове засідання не з`явився хоча судом вживалися заходи щодо виклику позивача, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.

29 листопада 2021 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача про розгляд даної справи без участі представника позивача за наявними матеріалами (а.с. 105).

У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Суд, враховуючи наявність достатньої кількості доказів у справі, а також строки розгляду вказаної справи, наявність правової позиції учасників справи щодо спірних правовідносин судом вирішено проводити розгляд справи у відсутності позивача. Відповідна ухвала зафіксована у протоколі судового засідання.

Представник відповідачів в судовому засіданні, проти задоволення позовних вимог заперечила та просила суд відмовити в задоволенні позову а повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами докази, (заслухавши сторони та їх представників) всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що позивачем було складено податкову накладну № 6 від 12 травня 2021року та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.а.с. 41, 42).

У відповідності до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 травня 2021 року, податкову накладну прийнято, однак але реєстрацію зупинено. Зазначено підстави зупинення, зокрема зазначено: "... Коди УKTЗЕД/ДКПП товару/послуги 3820 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ..." (а.с. 36).

Позивач вказує, що 25 травня 2021 року було направлено до Головного управління Державної податкової Служби України у Закарпатській області повідомлення з усіма документами, що підтверджують придбання товарів з Кодом УКТЗЕД/ДКПП 3820, а саме: Договір купівлі-продажу ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" б/н від 01 листопада 2019 року (а.с.а.с. 12, 13); Видаткова накладна ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" №135 від 12 травня 2021 року та Товаро-транспортна накладна ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" №135 від 12 травня 2021 року (а.с.а.с. 47, 48); Платіжні доручення ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" №237, 13056 (а.с. 40); Обігово-сальдова 361 рах ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" (а.с. 35); Договір поставки ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" № 8 від 16 грудня 2019 року (а.с.а.с. 25-28); Договір поставки ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" №54 від 14 грудня 2020 року (а.с.а.с. 30-34); Видаткова накладна ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" № 143908 від 19 листопада 2020 року (а.с. 19); Видаткова накладна ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" № 156933 від 20 квітня 2020 року (а.с. 11); Платіжне доручення ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" № 4714 від 14 грудня 2020 року (а.с. 39); Платіжне доручення ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" № 000169 від 19 травня 2021 року (а.с. 38); Обігово-сальдова 631 рах. ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" від 31 грудня 2020 року (а.с. 37); Обігово-сальдова 631 рах. ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" від 20 травня 2021 року (а.с. 29); Договір оренди складських приміщень б/н від 02 січня 2019 року (а.с.а.с. 20, 21); Договір вантажо-розвантажувальних робіт б/н від 02 січня 2019 року (а.с.а.с. 14,15); Договір транспортного обслуговування б/н від 03 серпня 2015 року (а.с.а.с. 16-18).

Рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28 травня 2021 року № 2705786/37172989 було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12 травня 2021 року, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних тикових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 46).

04 червня 2021 року позивачем було подано скаргу з поясненнями на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до якої було додано та копії документів на підтвердження реальності здійснення операцій, обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання (а.с.а.с 43, 44)

У відповідності до Рішення № 26894/37172989/2 від 10 червня 2021 року за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача залишено без задоволення з підстав ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (а.с. 45).

Відповідно до статті 201 пункту 201.1. Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За загальним правилом згідно із статтею 187 пунктом 187.1. Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Статтею 201 пунктом 201.7. Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Статтею 201 пунктом 201.10. Податкового кодексу України визначено, що Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі по тексту - Порядок № 1246).

Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно із пунктом 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

TOB "Технокарпати" є юридичною особою, яка створена у 09 липня 2010 року. Одним із видів діяльності товариства є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90).

Пунктом 1.1 Договору поставки № 1 від 01 лютого 2021 року (а.с.а.с. 29, 30) встановлено, що Постачальник (позивач) передає у власність Покупця (ТОВ "Виробнич0-еомерційна форма "ПМК-1""), а Покупець сплачує за отримані будматеріали, в подальшому в даному Договорі - "Товар", зазначений в асортименті, кількості та ціні, визначених у специфікації (Додаток 1) до цього Договору, який є невід`ємною частиною даного Договору, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і оплатити його на умовах, передбачених даним Договором.

Додатком № 1 від 01 лютого 2021 року до Договору поставки № 1 від 01 лютого 2021 року Сторонами було встановлено асортимент, кількість та ціну будівельних матеріалів (а.с. 31).

16 грудня 2019 року між ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" (Продавець) та ТОВ "ТЕХНОКАРПАТИ" (Покупець) було укладено договір поставки товару № 8 (а.с.а.с. 25-27). Умовами договору визначено наступне: Продавець зобов`язується: Здійснювати поставку відповідно до Специфікацій. Специфікація відносно замовленої кількості та асортименту Товару може не відповідати замовленню Покупця.

На виконання умов Договору від 16 грудня 2019 року ТОВ "ТЕХНОКАРПАТИ" було придбано від ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА" наступні товари: Теплоносій для сонячних систем 10 л, готова суміш у кількості 5 одиниці; Теплоносій для сонячних систем 20 л, готова суміш у кількості 2 одиниці.

Видаткова накладна №143908 від 19 листопада 2020 року виписана ДП "ВАЙЛЛАНТ ГРУПА УКРАЇНА2 по вищезазначеним позиціям (а.с. 19).

Для підтвердження здійснення господарських операцій з даним контрагентом позивачем було придбано товар, згідно Договору поставки товару № 54 від 14 грудня 2020 року, що підтверджується видатковою накладною №159633 від 20 квітня 2021 року (а.с.а.с. 30-33, 11).

Договором купівлі-продажу від 01 листопада 2019 року укладеного між ТОВ "ТЕХНОКАРПАТИ"(Продавець) та ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" (Покупець) визначено наступні умови: Продавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, передати у власність Покупцю, а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, прийняти та оплатити товар наявного асортименту Продавця (а.с.а.с. 12, 13).

На виконання умов Договору від 01 листопада 2019 року ТОВ "ТЕХНОКАРПАТИ" було продано наступні товари: 1) ecoTEC pro VUW INT 236 /5 -3 H (котел газовий конденсаційний настінний, номінальна теплова потужність опалення 18,9 кВт, ГВП 23 кВт) Код УКТ ЗЕД 8403109020 у кількості 2 одиниці; atmoTEC pro VUW 200/5-3 Котел газовий настінний з природнім відведенням відпрацьованих газів, номінальна теплова потужність 20 кВт у кількості 1 одиниця; atmoTEC pro VUW 240/5-3 Котел газовий настінний з природнім відведенням відпрацьованих газів, номінальна теплова потужність 24 кВт Код УКТ ЗЕД 8403109020 у кількості 1 одиниця; calorMATIC VRC 370 програмований термостатичний регулятор у кількості 1 одиниця; ecoTEC plus VU INT IV 166/5-5?H Котел газовий конденсаційний настінний, номінальна теплова потужність опалення 14 кВт, ГВП 16 кВт (при роботі з водонагрівачем) у кількості 1 одиниця; VUW 246/7-2 (H-INT IV) ecoTEC pure (котел газовий конденсаційний настінний, номінальна теплова потужність опалення 18,5 кВт, ГВП 24,5 кВт) Код УКТ ЗЕД 8403109020 у кількості 2 одиниці; atmoTEC plus VU 240/5-5 Котел газовий настінний з природнім відведенням відпрацьованих газів, номінальна теплова потужність 24 кВт у кількості 1 одиниця; eloBLOCK VE18/14 (6 + 6 + 6 кВт) Котел електричний опалювальний настінний (380 В) з шиною eBus у кількості 1 одиниця; eRelax Регулятор для котлів з шиною eBus з можливістю дистанційного керування через інтернет. у кількості 1 одиниця; Комплект для горизонтального проходу крізь стіну 1000 мм з точкою відбору, 60/100 мм (турбо) Код УКТ ЗЕД 8404100010 у кількості 10 одиниць; recoVAIR VAR360/4 E Компактна система вентиляції з рекуперацією тепла та тепла конденсації вологи повітря. До 360 м3/год. у кількості 1 одиниця; sensoCOMFORT VRC 720 Погодозалежний регулятор для опалювального обладнання з шиною eBus з сенсорним керуванням. Управляє каскадом опалювального обладнання до 7 одиниць у кількості 1 одиниця; Датчик температури водонагрівача у кількості 6 одиниць; sensoNet VR 921 Блок передачі даних з LAN / WLAN з`єднанням у кількості 1 одиниця; turboTEC plus VU 362/5-5 Котел газовий настінний з примусовим відведенням відпрацьованих газів, номінальна теплова потужність 36 кВт у кількості 1 одиниця; VR 11 Датчик температури колектора у кількості 1 одиниця; VU INT IV 246/5 5 Котел газовий конденсаційний настінний, номінальна теплова потужність опалення 20 кВт, ГВП 24 кВт (при роботі з водонагрівачем) у кількості 1 одиниця; Адаптер для переходу з системи Ду 80/125 мм на систему Ду80/80 мм для конденсаційних котлів до 65 кВ у кількості 1 одиниця; Датчик темпер. бойлера NTC 10k 1=3750 у кількості 1 одиниця; Гідравлічні підключення 2 вертикальних коллекторів VFK 135 VD для AuroSTEP у кількості 1 одиниця; Група безпеки для водонагрівачів до 200 л з тиском до 10 бар у кількості 1 одиниця; Датчик у кількості 1 одиниця; Комплект відводів концентричної труби 45° 60/100 РР (2шт., конд.) у кількості 1 одиниця; Комплект для вертикального проходу крізь дах, 60/100 мм (чорний)(конд.) у кількості 1 одиниця; Комплект переналадки двоконтурного котла VUW в одноконтурний VU для роботи з водонагрівачем у кількості 1 одиниця; Концентрична труба 60/100 мм, РР (1 м.) (конд.) у кількості 1 одиниця; Розподільчий колектор для підключення 2-х контурів опалення у кількості 1 одиниця; Теплоносій для сонячних систем 10 л, готова суміш у кількості 1 одиниця; Теплоносій для сонячних систем 20 л, готова суміш у кількості 1 одиниця; Комплект для горизонтального проходу крізь стіну 60/100, Код УКТ ЗЕД 8404100010 у кількості 9 одиниць; Ray (Скат) 6KE/14 - (3 + 3) кВт Котел електричний опалювальний настінний (220/380 В) з шиною Ebus у кількості 6 одиниць; Гідравлічне поєднання до Аква Комплекту до електрокотлів у кількості 2 одиниці.

Товаро-транспортна накладна № Р135 від 12 травня 2021 року вказує на рух товару від "ТЕХНОКАРПАТИ" до ПП "ЄВРОТЕРМ-ЛЬВІВ" ( а.с.а.с. 47, 48).

Відповідно до статті 14 пункту 14.1 підпункту 14.1.60 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Статтею 187 пунктом 187.1 статті 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Позивачем було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 6 від 12 травня 2021 року на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість у розмірі 527877 грн. Згідно з отриманою квитанцією від 19 травня 2021 року податкова накладна прийнята, але реєстрацію зупинено (а.с.а.с. 41, 36).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно до вимог пункту 32 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки; відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 та 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, зазначені норми податкового законодавства кореспондуються і з постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затвердженні порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 8 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року за № 1165 (далі по тексту Порядок № 1165) у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тексту - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі по тексту - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 520).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку № 520).

Згідно з пунктом 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

З наведеного позивачем та відповідно до наданих письмових доказів вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної потрібно враховувати, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для Позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників. їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості.

В той же час необхідно зазначити, що надані позивачем документи підтверджували фактичне здійснення операції з постачання товару на адресу контрагента, кількісні та вартісні показники цих операцій і були достатніми для реєстрації податкової накладної.

Позивачем були надані контролюючому органу пояснення та копії первинних бухгалтерських документів щодо реальності здійснення господарської операції, за результатами яких складено податкову накладну № 6 від 12 травня 2021 року.

При цьому зауважень до поданих позивачем документів відповідачами не зазначено.

Щодо доводів відповідачів про відсутність розрахункових документів необхідно вказати, що позивачем у поясненнях було зазначено, що податкова накладна № 6 від 12 травня 2021 року складена за фактом першої події згідно статті 187 пункту 187.1 ПК України, а саме по факту зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, що підлягають постачанню.

Таким чином, судом виснується, що рішення відповідача від 28 травня 2021 року № 2705786/37172989 є необґрунтованим, з його змісту не вбачаються дійсні та об`єктивні підставі для відмови у реєстрації податкової накладної, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації

Таким чином, оскаржуване рішення від 28 травня 2021 року № 2705786/37172989 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН не відповідають вимогами статті 2 КАС України, оскільки ухвалене контролюючим органом не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (частина 2 пункт 3 зазначено статті КАС України), тому є протиправним та таке необхідно скасувати.

Щодо позовних вимог позивача в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 6 від 12 травня 2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладених суд зазначає таке.

Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/а бо розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Після визнання судом протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 28 травня 2021 року № 2705786/37172989, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 12 травня 2021 року № 6 року датою її фактичного отримання контролюючим органом.

В даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням відповідних гарантій, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до статті 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Частиною 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що заявлений позов слід задовольнити частково.

Згідно із статтею 139 частини 1 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 242-246 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" (89600,Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Кооперативна, буд.46, код ЄДРПОУ 37172989) до Головного управління ДПС в Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ ВП 44106694) та Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії - задовольнити .

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області від 28 травня 2021 року № 2705786/37172989 про відмову у реєстрації податкової накладної від 12 травня 2021 року № 6 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Технокарпати".

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 12 травня 2021 року № 6 подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" датою її подання.

Стягнути з Головного управління ДПС в Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ ВП 44106694) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокарпати" (89600,Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Кооперативна, буд.46, код ЄДРПОУ 37172989) судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят гривень) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 28 грудня 2021 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду. Рішення суду у повному обсязі було складено 05 січня 2022 року.

СуддяС.Є. Гаврилко

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2021
Оприлюднено10.01.2022
Номер документу102419047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/4106/21

Ухвала від 11.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 12.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 13.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 27.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 28.12.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Рішення від 28.12.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні