Справа № 420/20607/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 січня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 04378379, місцезнаходження: 67204, Одеська область, Березовський район, смт.Іванівка, вул. Центральна, 93, корп. А) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду 29.жовтня 2021 року надійшла позовна заява ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 04378379, місцезнаходження: 67204, Одеська область, Березовський район, смт.Іванівка, вул. Центральна, 93, корп. А), в якій позивач просив:
- визнати неправомірною відмову Іванівської селищної ради Одеської області, у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський (колишній Іванівський) район, на території Баранівської сільської ради (Іванівська ОТГ), що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420, викладену у листі від 04.08.2021 року вих. № 0-525-014,
- зобов`язати Іванівську селищну раду Одеської області повторно розглянути заяву від 17.07.2021 року про надання позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський район, на території Баранівської сільської ради, що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420.
Ухвалою від 03 листопада 2021 року прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомленням (виклику) сторін в адміністративній справі за позовною заявою в порядку ч.5 ст. 262 КАС України.
Позовна заява обґрунтована тим, що 17.07.2021 року позивач звернувся до відповідача з заявою про надання безоплатно у власність 1,98 га землі для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський район, на території Баранівської сільської ради, що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420.
Однак, листом Іванівської селищної ради від 04.08.2021 року №0-525-014 було повідомлено позивача про те, що через обмеженість земельних ресурсів на території Іванівської селищної ради, земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства надаються учасникам ООС на Донбасі та жінкам, які носять звання Мати-героїня .
Позивач вважає таку відмову протиправною, оскільки вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою визначений ч. 7 ст. 118 ЗК України та розширенню не підлягає. Проте уповноважений орган (відповідач) відмовив у наданні дозволу з підстав, що не передбачені зазначеним законодавством.
До суду 06 грудня 2021 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечував повністю щодо задоволення позову, зазначивши, що дана земельна ділянка передбачена для надання у власність учаснику АТО на черговій сесії.
Відповідь на відзив до суду не надходила.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується паспортом громадянина України серії НОМЕР_2 .
Матеріалами справи підтверджено, що 17 липня 2021 року позивач звернувся особисто до Іванівської селищної ради Одеської області із заявою про надання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 1,9873 га, для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Іванівському (Березовському) районі, на території Баранівської сільської ради (Іванівська ОТГ), що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420 та до заяви додатково надав графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки та документи, що посвідчують особу заявника (копію паспорта та картки платника податків).
Листом Іванівської селищної ради від 04.08.2021 року №0-525-014 позивача було повідомлено, що його заява розглянута та через обмеженість земельних ресурсів на території Іванівської селищної ради, земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства надаються учасникам ООС на Донбасі та жінкам, які носять звання Мати-героїня .
Позивач вважає таку відмову протиправною, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Проаналізувавши положення чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню, з огляду на таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 КАС України, встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до статті 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Відповідно до положень частини 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Частиною 7 цієї ж статті передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини першої статті 123 зазначеного Кодексу, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Аналіз наведених норм права доводить, що клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки розглядаються уповноваженим органом у місячний строк (ст. 118 Земельного кодексу України) та за результатами розгляду приймається рішення або про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про надання мотивованої відмови у його наданні.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні №280/97-ВР (надалі- №280/97-ВР), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до п. 34 частини першої статті 26 Закону №280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ч.ч. 1-2 статті 59 Закону № 280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Згідно з частини п`ятої статті 46 Закону № 280/97-ВР, сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Таким чином, аналіз наведених норм доводить, що відповідач як орган місцевого самоврядування має розглядати клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки виключно на пленарних засіданнях ради.
Матеріалами справи підтверджено, що 17 липня 2021 року позивач звернувся особисто до Іванівської селищної ради Одеської області із заявою про надання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 1,98 га, для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський район, на території Баранівської сільської ради, що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420 та до заяви додатково надав графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки та документи, що посвідчують особу заявника.
Проте листом Іванівської селищної ради від 04.08.2021 року №0-525-014 позивача було повідомлено про те, що через обмеженість земельних ресурсів на території Іванівської селищної ради, земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства надаються учасникам ООС на Донбасі та жінкам, які носять звання Мати-героїня , у зв`язку з чим позивачу відмовлено у розгляді клопотання.
Таким чином, з матеріалів справи суд встановив, що Іванівською селищною радою не було розглянуто клопотання позивача на пленарному засіданні ради, що є порушенням п. 34 частини першої статті 26 Закону №280/97-ВР.
Враховуючи вищевикладені та встановлені судом обставини, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача про визнання неправомірною відмову Іванівської селищної ради Одеської області, у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський (колишній Іванівський) район, на території Баранівської сільської ради (Іванівська ОТГ), що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420, викладену у листі від 04.08.2021 року вих. № 0-525-014, є правомірними, та належать задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльність Іванівської селищної ради Одеської області щодо неприйняття передбаченого ч.7 ст.118 Земельного Кодексу України рішення за заявою ОСОБА_1 від 17.07.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський район, на території Баранівської сільської ради, що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420.
Посилання відповідача на те, що через обмеженість земельних ресурсів на території Іванівської селищної ради, земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства надаються учасникам ООС на Донбасі та жінкам, які носять звання Мати-героїня відхиляються судом, оскільки, це не звільняло відповідача від виконання обов`язку щодо розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, спосіб та строки, встановлені ст. 118 Земельного кодексу України.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Іванівську селищну раду Одеської області повторно розглянути заяву від 17.07.2021 року про надання позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський район, на території Баранівської сільської ради, що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420, суд зазначає, що такі вимоги є правомірними та належать задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Тобто, приписами КАС України передбачено, що суд може зобов`язати відповідача прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови.
Надаючи оцінку оскаржуваній бездіяльності, суд дійшов висновку, що відповідачем не виконано всі умови для прийняття такого рішення, оскільки суд встановив, що відповідач не розглянув заяву позивачу у порядку та спосіб визначений Законом України Про місцеве самоврядування в Україні .
Таким чином, матеріалами справи підтверджено, що відповідач по суті порушеного питання заяву позивача від 17.07.2021 року не розглянув, а тому позовні вимоги позивача є правомірними та належать задоволенню шляхом зобов`язання відповідача на найближчому пленарному засіданні ради розглянути заяву ОСОБА_1 від 17.07.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський район, на території Баранівської сільської ради, що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420 та прийняти відповідне рішення.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач, не довів правомірності своєї бездіяльності, в зв`язку з чим позовні вимоги належать задоволенню повністю.
У зв`язку з задоволенням позовних вимог судовий збір стягується з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 04378379, місцезнаходження: 67204, Одеська область, Березовський район, смт.Іванівка, вул. Центральна, 93, корп. А) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 04378379, місцезнаходження: 67204, Одеська область, Березовський район, смт.Іванівка, вул. Центральна, 93, корп. А) щодо неприйняття передбаченого ч.7 ст.118 Земельного кодексу України рішення за заявою ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) від 17.07.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в АДРЕСА_2 , на території Баранівської сільської ради (Іванівська ОТГ), що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420.
Зобов`язати Іванівську селищну раду Одеської області (код ЄДРПОУ 04378379, місцезнаходження: 67204, Одеська область, Березовський район, смт.Іванівка, вул. Центральна, 93, корп. А) на найближчому пленарному засіданні ради розглянути заяву ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) від 17.07.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,9873 га для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в Одеській області, Березовський (колишній Іванівський) район, на території Баранівської сільської ради (Іванівська ОТГ), що є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5121880400:01:001:0420 та прийняти відповідне рішення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Іванівської селищної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 04378379, місцезнаходження: 67204, Одеська область, Березовський район, смт.Іванівка, вул. Центральна, 93, корп. А) на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 908, 00 грн. (дев`ятсот вісім гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2022 |
Оприлюднено | 10.01.2022 |
Номер документу | 102425986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні