ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 січня 2022 рокуЛьвівСправа № 300/3171/21 пров. № А/857/18481/21
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ільчишин Н.В.,
суддів Коваля Р.Й., Гуляка В.В.,
розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2021 року (судді Могили А.Б., ухвалене у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження в м. Івано-Франківськ) у справі №300/3171/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 29.06.2021 звернувся в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо формування Витягу від 25.05.2021 №953 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 1,7690 га. з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671, яка розташована по АДРЕСА_1 із застосуванням показників, коефіцієнтів та порядку, які не відповідають її цільовому призначенню, зобов`язати відповідача здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки загальною площею 1,7690 га. з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671, яка розташована по АДРЕСА_1 із застосуванням показників, коефіцієнтів та порядку, які відповідають її цільовому призначенню, а саме для іншого сільськогосподарського призначення (Код КВЦПЗ 01.03).
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2021 року відмовлено в задоволенні позову.
Не погоджуючись із вказаним рішенням ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, яку обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позов. Вказує, що на підставі рішення Отинійської селищної ради Коломийського району йому передано в оренду земельну ділянку площею 1,7690 га з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 з кодом 11.03 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств за адресою АДРЕСА_1 терміном на 1 рік та встановлено орендну плату в розмірі 6 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки, сума якої 1756885,72 грн. Пізніше, селищною радою змінено цільове призначення земельної ділянки на 01.13 для іншого сільськогосподарського призначення та передано позивачу в оренду на 7 років, орендну плату встановлено в розмірі 6 % від нормативно грошової оцінки. На день звернення (24.05.2021) до Міськрайонного управління у Коломийському районі та м.Коломиї про надання Витягу про нормативну грошову оцінку, цільове призначення зазначеної земельної було змінено, про що містилися відомості в Державному земельному кадастрі, однак Управлінням не було враховано вказаних змін та здійснено розрахунок за показниками, коефіцієнтами та порядком визначеними для земель промисловості, що в свою чергу значно завищують розмір нормативної грошової оцінки та відповідно розмір орендної платити за землю.
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач заперечує проти її задоволення посилаючись на безпідставність викладених у ній доводів і просить оскаржуване рішення суду залишити без змін, вважаючи його законним та обґрунтованим.
Відповідно до статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Відповідно до статті 311 КАС України розгляд справи проводиться без повідомлення учасників справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга підлягає частковому задоволенню з наступних мотивів.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що на підставі рішення Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області від 30.12.2020 №149-2/2020 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 площею 1,7690 га. без зміни цільового призначення, а саме залишивши цільове призначення з кодом 11.03 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств за адресою АДРЕСА_1 . Передано ОСОБА_1 земельну ділянку площею 1,7690 га з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 з кодом 11.03 на 1 (один) рік та встановлено орендну плату у розмірі 6% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки, сума якої становить 1756885,72 грн. згідно Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки №1524 від 17.12.2020 (а.с.9).
Рішенням Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області від 09.04.2021 №241-6/2021 внесено зміни в попереднє рішення та затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 площею 1,7690 га. із зміною цільового призначення з 11.03 для розміщення та експлуатації основних, підсобних та допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств на 01.13 для іншого сільськогосподарського призначення . Пунктом 2 цього рішення передано в оренду ОСОБА_1 земельну ділянку площею 1,7690 га. з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 для іншого сільськогосподарського призначення терміном на 7 (сім) років та встановлено орендну плату у розмірі 6% від нормативно грошової оцінки (а.с.10).
На звернення позивача міськрайонне управління у Коломийському районі та м. Коломиї Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області надало Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.05.2021 №953, згідно якого нормативно грошова оцінка запитуваної земельної ділянки становить 1463383,3 грн. (а.с.11-12).
Вищезазначений Витяг розроблено відповідно до Технічної документації з нормативно грошової оцінки земель населеного пункту смт. Отинія Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області , затвердженої рішенням сесії Отинійської селищної ради від 17.06.2015 за №1255-29/2015 та введеної в дію з 01.01.2016.
Позивач вказує, що у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за № 953 від 25.05.2021 відповідачем зазначено категорію земель - землі сільськогосподарського призначення та цільове призначення - 01.13 для іншого сільськогосподарського використання. В той же час, відповідачем не враховано коефіцієнти, які повинні застосовуватися до вказаної категорії земель, а застосовано відповідні коефіцієнти для земель промисловості, що у свою чергу значно завищують розмір нормативно грошової оцінки та відповідно розмір орендної плати.
З огляду на те, що на думку позивача вказаний Витяг складено з порушенням вимог чинного законодавства позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.
Суд першої інстанції відмовляючи в задоволенні позову дійшов висновку, що оскаржуючи дії відповідача щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки конкретного коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки, позивач фактично оскаржує зміст Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в той час як оформлення такого Витягу та його змістове наповнення належить до виключної компетенції відповідача. Вчинення дій щодо зазначення у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки певних приміток належить до повноважень управління Держгеокадастру. Тобто, такі дії є частиною процесу реалізації повноважень, наданих такому суб`єкту чинним законодавством, а саме, повноважень щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Даючи правову оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлено, що базою оподаткування земельним податком є, зокрема нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно з пунктом 286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
За правилом пункту 289.1 статті 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
Згідно з частинами 4, 5 статті 5 Закону України Про оцінку земель №1378-ІV від 11 грудня 2003 року (далі - Закон №1378-ІV в редакції чинній на час виникнення спірних відносин) грошова оцінка земельних ділянок, залежно від призначення та порядку проведення, може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Статтею 1 Закону №1378-ІV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
В силу статті 12 Закону №1378-ІV нормативно-методичне регулювання оцінки земель здійснюється у відповідних нормативно-правових актах, що встановлюють порядок проведення оцінки земель, організації і виконання землеоціночних робіт, склад і зміст технічної документації та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, вимоги до них, порядок їх виконання.
Нормативно-правові акти з проведення оцінки земель, які розробляються з урахуванням вимог положень національних стандартів, затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 15 Закону №1378-ІV підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу місцевого самоврядування.
Згідно статті 18 Закону №1378-ІV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не сільськогосподарського призначення проводиться не рідше як один раз у 5 - 7 років, а сільськогосподарського призначення - не рідше як один раз у 7 - 10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які отримали ліцензії на проведення робіт із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .
Як встановлює стаття 20 Закону №1378-ІV за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів, затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Відповідно до матеріалів справи, згідно інформації отриманої від міськрайонного управління у Коломийському районі та м. Коломия Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області встановлено, що відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 з цільовим призначенням 11.03 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств було внесено до Державного земельного кадастру 05.10.2020 року на підставі технічної документації із землеустрою.
Так, рішенням II сесії VIII демократичного скликання Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області від 30.12.2020 № 149-2/2020, затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 площею 1,760 га. без зміни цільового призначення, а саме залишити цільове призначення з кодом 11.03 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств за адресою АДРЕСА_1 та вирішено передати в оренду ОСОБА_1 земельну ділянку з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 площею 1,760 га. з кодом 11.03 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств за адресою АДРЕСА_1 терміном на 1 рік та встановлено орендну плату у розмірі 6 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки, сума якої згідно Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 17.12.2020 року № 1524 становить 1756885,72 грн.
Згідно рішення IV сесії VIII демократичного скликання Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області від 09.04.2021 № 241-6/2021 внесено зміни в рішення II сесії VIII демократичного скликання Отинійської селищної ради від 30.12.2021 року № 149-2/2020, зокрема пункт 1 рішення викладено в наступній редакції Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 площею 1,7690 га зі зміною цільового призначення з 11.03 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств на 01.13 - для іншого сільськогосподарського призначення за адресою АДРЕСА_1 . Пункт 2 викладено в наступній редакції: Передати в оренду ОСОБА_1 земельну ділянку площею 1,7690 га з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 для іншого сільськогосподарського призначення за адресою АДРЕСА_1 терміном на 7 років та встановити орендну плату у розмірі 6% від нормативної грошової оцінки.
Відповідно до рішення IV сесії VIII демократичного скликання Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області від 09.04.2021 №241-6/2021 державним кадастровим реєстратором 21.05.2021 було внесено зміни до Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки, а саме з 11.03 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств на 01.13 - для іншого сільськогосподарського призначення.
Як вказує відповідач, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами технічна документація з нормативної грошової оцінки населеного пункту смт. Отинія Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області розроблена у відповідності з діючими нормами, правилами, інструкціями та державними стандартами на підставі рішення 26 сесії 6 демократичного скликання Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області від 08.12.2014 № 1154-26/2014 та договору №-19ГО/14 від 14.07.2014 укладеного між Отинійською селищною радою та суб`єктом оціночної діяльності ТзОВ ДІК .
Міськрайонне управління у Коломийському районі та м. Коломиї Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області надало Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.05.2021 №953, згідно якого нормативно грошова оцінка запитуваної земельної ділянки становить 1463383,3 грн. (а.с.11-12), який розроблено відповідно до Технічної документації з нормативно грошової оцінки земель населеного пункту смт. Отинія Отинійської селищної ради Коломийського району Івано-Франківської області , затвердженої рішенням сесії Отинійської селищної ради від 17.06.2015 за №1255-29/2015 та введеної в дію з 01.01.2016.
Щодо доводів апелянта про формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 953 від 25.05.2021, застосування відповідачем Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 № 679/30547 та Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2016 № 831, апеляційний суд погоджується із доводами суб`єкта владних повноважень, що вказані акти застосовуються виключно для визначення ставок земельного податку від нормативної грошової оцінки сільськогосподарського призначення, які розташовані виключно за межами населених пунктів і відповідно до земельної ділянки яка розташована в межах населеного пункту по вул. Дорошенка, 76, смт. Отинія Коломийського району Івано-Франківської області не застосовуються.
Відповідно до пункту 4 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 № 679/30547 у разі застосування статті 277 Податкового кодексу України щодо визначення ставок земельного податку від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по автономній Республіці Крим або по області за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів нормативну грошову оцінку яких не проведено, нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області приймається згідно з додатком 1.
Згідно пункту 18 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 (в редакції яка діяла на момент затвердження Технічної документації) нормативна грошова оцінка окремої земельної ділянки (території сільськогосподарських угідь, що знаходяться у власності або користуванні юридичних та фізичних осіб, в тому числі земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби) визначається на основі шкал нормативної грошової оцінки агровиробничих груп грунтів.
Відповідно до вищенаведеного, оскільки у Технічній документації відсутні коефіцієнти, які застосовуються для обчислення нормативної грошової оцінки земельної ділянки сільськогосподарського призначення, в тому числі за кодом 01.13 для іншого сільськогосподарського використання , Витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 був сформований шляхом застосування коефіцієнту Кф=1,0 (землі житлової забудови, транспорту, зв`язку, промисловості).
Як встановлено судом згідно Витягу з Державного земельного кадастру за № НВ-2610887072020 від 05.10.2020 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671 площею 1,7690 га. за адресою АДРЕСА_1 , така складає: землі під будівлями та спорудами промислових підприємств - 0,0981 га., 0,0101 га., 0,6576 га., 0,9331 га.; природні водотоки (річки та струмки) - 0,0229 га.; ставки 0,0471 га. (аркуші справи 16-18).
В матеріалах справи також міститься копія Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється із земель для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств у землі для іншого сільськогосподарського призначення позивачу складена ФОП ОСОБА_2 щодо земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 в якому наявне свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 22.05.2007, тип об`єкту - цегельного завод, власник ОСОБА_1 , форма власності - приватна, частка 1/1, адреса АДРЕСА_1 (аркуш справи 32).
У вказаному проекті землеустрою міститься висновок експерта державної експертизи Гребенюка Володимира Анатолійовича від 17.11.2020 №13783/82-20. У розділах 8 та 9 вказано: Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється із земель для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств у землі для іншого сільськогосподарського призначення гр. ОСОБА_1 АДРЕСА_1 не відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Відомості про категорію земель, зазначені в кадастровому плані земельної ділянки, не відповідають статті 19 Земельного кодексу України.
Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Стаття 73 КАС України встановлює, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Відповідно до статті 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
А відповідно стаття 76 КАС України вказує, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно частин 1 та 4 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Докази суду надають учасники справи.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили, а суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Колегія суддів дійшла висновку, що проаналізувавши всі наявні матеріали справи та докази, які надані сторонами відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України складаючи та формуючи Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки загальною площею 1,7690 га. з кадастровим номером 2623255400:01:003:0671, яка розташована по АДРЕСА_1 від 25.05.2021 №953, а апелянтом не подано обґрунтованих доводів на спростування правильного висновку у вказаній частині позовних вимог щодо відмови в задоволенні позовних вимог.
Щодо висновків суду першої інстанції, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер, що викладено у постановах Верховного Суду від 12.11.2018 у справі №814/789/17, від 27.11.2018 у справі №817/1819/17, то колегія суддів враховує постанову Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду від 24 листопада 2021 року справа № 817/1780/17, яка вказує, що дії з формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки можуть бути предметом судового оскарження, а підстави позову слугуватимуть висновку про належність обраного способу захисту прав.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно частини 4 статті 317 КАС України зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.
З огляду на зазначене, колегія суддів вважає, що рішення суду апеляційної інстанцій підлягає зміні в мотивувальній частині, а саме в частині висновку суду першої інстанції, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер, а в іншій частині - залишенню без змін, оскільки судом першої інстанції правильно відмовлено в задоволенні позову.
Підстав для розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції на підставі статті 139 КАС України у апеляційного суду немає.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2021 року у справі №300/3171/21 - змінити в мотивувальній частині, у решті - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий суддя Н.В. Ільчишин
Судді Р.Й. Коваль
В.В. Гуляк
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2022 |
Оприлюднено | 10.01.2022 |
Номер документу | 102430637 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні