ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17.06.10
Справа №2а-3629/10/14/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., при секретарі Белової Ю.Г., за участю представників сторін:
від позивача – Сефляев, представник за дов.,
від відповідача – Яремко, паспорт,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим,
до ОСОБА_1,
про стягнення,
Суть спору: Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим (далі - позивач) звернулося до адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 (далі - відповідач), про стягнення незаконно отриманої держаної соціальної допомоги у сумі 8559,37 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що у порушення п.49 Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми», ст.22 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» відповідач не надав інформацію щодо відмови від своєї дитини, у зв’язку з чим позивачем була проведена переплата державної соціальної допомоги до огляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 06.04.05р. по 18.01.08р. у розмірі 3317,71 грн., державної допомоги одиноким матерям за період з 01.02.05р. по 31.03.09р. у розмірі 5241,66 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 18.03.10р. відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач у судовому засіданні проти позову не заперечувала, однак письмовий відзив до суду не представила.
Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).
Одночасно приписами ст. 22 вищевказаного Закону передбачено, що органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги мають перевіряти матеріальний стан сімей з дітьми. Суми державної допомоги, виплачені надмірно внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо) стягуються згідно з законом.
Відповідно типовому положенню про управління праці та соціального захисту населення районної, районної у м. Києві та Севастополі державної адміністрації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.07 № 790 основним завданням управління праці та соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі державної адміністрації є забезпечення у межах своїх повноважень додержання законодавства про працю, зайнятість, трудову міграцію, загальнообов'язкове державне соціально страхування, пенсійне забезпечення, соціальний захист та соціальне обслуговування населення, у тому числі громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Згідно з ст. 5 вказаного Положення управління має право здійснювати контроль за наданням інвалідам, ветеранам війни та праці, сім'ям з дітьми, іншим громадянам пільг, установлених законодавством.
Аналіз вищенаведених норм свідчить про те, що вирішуваний спір є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб'єкта владних повноважень, який реалізував у спірних правовідносинах надані чинним йому законодавством владні управлінські функції. Вимоги пред'явлені Управлінням праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим як суб'єктом владних повноважень і стосуються безпосередньо прав та обов'язків ОСОБА_1 як особи, що отримувала державну допомогу.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, 07.05.78р. народження, ідентифікаційний код НОМЕР_1, знаходилася на обліку в Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим та отримувала допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 06.04.05р. по 31.03.09р. , державної допомоги одиноким матерям за період з 01.02.05р. по 31.03.09р. у розмірі 5241,66 грн.
Відповідач - ОСОБА_1, заявою від 08.02.05р. відмовилася від своєї дитини ОСОБА_2, 18 січня 2005р. народження, у зв’язку з множинними природженими пороками нервової системи. Листом від 10.03.09р. відповідачка зобов’язалася повернути переплату незаконно отриманої допомоги у сумі 5241,66 грн. Однак станом на день розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена.
10.03.09р. відповідач надала до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської РДА заяву про закриття справи за виплатою допомоги за доглядом за дитиною до досягнення нею трирічного віку та допомоги одиноким матерям на ОСОБА_2 з 08.02.05р.
Судом встановлено, що 07.05.09р., 17.09.09р. та 02.12.09р. на адресу ОСОБА_1 позивачем були направлені листи №642, №352, №01/2297 з вимогою з’явиться до Управління для з’ясування питання щодо повернення грошових коштів.
Згідно з ст.7 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають за цим Законом всі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" право на виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку має один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, дідусь, бабуся або інший родич, який фактично здійснює догляд за дитиною.
Згідно з п. 19 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми (далі - Порядок) допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення зазначеної допомоги по день досягнення дитиною вказаного віку включно.
Згідно п.23 вказаного Порядку, виплата допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку припиняється у разі відмови отримувача допомоги від виховання дитини.
Відповідно до ст. 22 Закону одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.
На підставі ст. 1166 ЦК України, незаконно виплачена державна допомога підлягає стягненню з відповідача.
Суд зазначає, що ОСОБА_1 несвоєчасно надала до Управління праці та соціального захисту населення Кіровської районної державної адміністрації АР Крим відомості про відмову від виховання своєї дитини, але продовжувала отримувати грошову допомогу по огляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 06.04.05р. по 18.01.08р. у сумі 3317,71 грн. та допомогу одиноким матерям за період з 01.02.05р. по 31.03.09р. у сумі 5241,66 грн., тому відповідно до п.49 Постанови Кабінету Міністрів України та ст.22 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» отримана ОСОБА_1 сума у розмірі 8559,37 грн. належить стягненню.
Таким чином, виходячи з вищевикладеного, суд задовольняє позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 94, 158 –163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) у доход Державного бюджету м. Сімферополь державну соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у сумі 3317,71 грн. та допомогу одиноким матерям у розмірі 5241,66 грн. (р/р 35412022000720, р/р35419025000720 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, ЗКПО 03193927).
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то постанова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання особою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апеляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10243995 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні