Рішення
від 05.01.2022 по справі 200/13853/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 січня 2022 р. Справа№200/13853/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Зеленова А.С.

за участю:

секретаря Бондарцової О.Д.,

представника позивача Лупола С.В.,

представника відповідача Бутка О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №200/13853/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В:

19 жовтня 2021 року до суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" , в якій просить суд:

- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки;

- встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання директора Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" зупинити експлуатацію Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період з 14 вересня 2021 року по 15 вересня 2021 року проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25.

Актом перевірки суб`єкту господарювання - Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" (далі - Акт) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 (далі - ППБУ).

Порушення, встановлені актом перевірки від 15 вересня 2021 року №148К створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Подальша робота Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25, із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Просить суд задовольнити позов.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що за наслідками проведення перевірки суб`єкту господарювання - ТОВ Торгспецснаб було складено відповідний Акт №148К від 15.09.2021, в якому зазначені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, та інших нормативно - правових актів, а всього 39 найменувань порушень. З часу проведення вищезазначеної позапланової перевірки, відповідачем більшість із виявлених порушень були усунуті, а саме:

- забезпечено встановлення адресного вказівника (назва вулиці та номер будинку) ( вул. Богдана Ступки, 25) на видному місці, освітлюваному у темний час доби (п.1 Акту № 148К від 15.09.2021);

- приміщення та територія підприємства були забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ EN ISO 7010:2019 (п.2 Акту № 148К від 15.09.2021);

- наказом директора ТОВ ТОРГСПЕЦСНАБ №81-ОТ від 20.10.2021 Про встановлення протипожежного режиму на підприємстві було затверджено відповідну Інструкцію якою встановлено протипожежний режим (п.4 Акту № 148К від 15.09.2021);

- заведено журнал обліку ремонту устаткування (п.6 Акту № 148К від 15.09.2021);

- посадові особи підприємства пройшли навчання і перевірку знань з пожежної безпеки (п.7 Акту № 148К від 15.09.2021);

- загально-об`єктову інструкцію про заходи пожежної безпеки складено у відповідності до розділу XII НАПБ В01.058-2008/112 (п.8 Акту № 148К від 15.09.2021);

- заведено експлуатаційний журнал (п.9 Акту №148К від 15.09.2021);

- на території підприємства було встановлено на видних місцях таблички із зазначенням порядку виклику підрозділів ДСНС та показники місць розміщення первинних засобів пожежогасіння (п.10 Акту №148К від 15.09.2021);

- укладено договір на встановлення системи пожежного захисту приміщень адміністративної будівлі, охорони та складу ПММ (п.11 Акту № 148К від 15.09.2021);

- укладено договір на проведення заміру опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (п.15 Акту №148К від 15.09.2021);

- розроблено графік очищення внутрішньої поверхні резервуарів (п.18 Акту № 148К від 15.09.2021);

- витяги основних положень з інструкції, якою встановлено протипожежний режим були вивішені на видних місцях (п.19 Акту №148К від 15.09.2021);

- на території підприємства пожежні щити були доукомплектовані необхідним комплектом засобів пожежогасіння (п.20 Акту №148К від 15.09.2021);

- на пожежних щитах було вказано порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувального підрозділу (п.21 Акту №148К від 15.09.2021);

- працівники підприємства пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму та отримали відповідні кваліфікаційні посвідчення (п. 22 Акту №148К від 15.09.2021);

- наказом директора на підприємстві заборонено допуск до роботи працівників, які не пройшли інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки (п.27 Акту №148К від 15.09.2021);

- на підприємстві розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення в разі виникнення аварії (п.28 Акту №148К від 15.09.2021);

- на підприємстві встановлено інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту відповідно до вимог пункту 13 ПКМУ від 26.06.2013 р. № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (п.31 Акту №148К від 15.09.2021);

- розроблено та затверджено інструкцію з питань техногенної безпеки та цивільного захисту щодо дій персоналу суб`єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій (п.32 Акту №148К від 15.09.2021);

- розроблено і затверджено схеми оповіщення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації (п.35 Акту №148К від 15.09.2021);

- організовані евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій (п.36 Акту №148К від 15.09.2021);

- наказом директора підприємства призначені відповідальні особи з питань цивільного захисту (п.37 Акту №148К від 15.09.2021);

- наказом директора створено об`єктовий матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (п.38 Акту №148К від 15.09.2021).

Застосування заходу реагування у вигляді повної зупинки роботи підприємства на якому працює 29 найманих працівників, буде неспівмірним з характером допущених порушень та ступенем небезпеки, не пропорційним меті застосування та впливатиме на права третіх осіб, оскільки позивачем не доведено чи загрожують життю та здоров`ю людей порушення які лишилися не усунутими та чи наявний в даному випадку факт існування явної чи очевидної в тому небезпеки.

При цьому поняття "загрози життю та здоров`ю" є оціночним. Однак це не спростовує необхідність дослідження судами доказів, якими обґрунтовується їх наявність та зважаючи, що такі позови розглядаються за позовними заявами суб`єктів владних повноважень, суди не повинні обмежуватися тільки даними актів перевірок. Достовірність інформації про зафіксовані в них порушення має бути перевірена судами шляхом зібрання відповідних доказів, а застосування судом обраного заходу реагування обґрунтовуватися з дотриманням всіх принципів адміністративного судочинства.

Просить суд відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2021 року відкрито провадження по справі та призначено підготовче провадження /а.с.73/.

22 листопада 2021 року до суду надійшла заява представника відповідача про відкладення підготовчого судового засідання та ознайомлення із матеріалами справи /а.с.77/.

22 листопада 2021 року судом за клопотанням представника відповідача відкладено підготовче судове засідання до 06 грудня 2021 року.

03 грудня 2021 року до суду надійшов відзив на позовну заяву із додатками/а.с.84-176/.

06 грудня 2021 року ухвалою суду постановленою без видалення до нарадчої кімнати закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду на 16 грудня 2021 року.

13 грудня 2021 року до суду надійшла заява представника відповідача про відкладення розгляду справи /а.с.181/.

13 грудня 2021 року за заявою представника відповідача відкладено судовий розгляд по справі до 20 грудня 2021 року.

20 грудня 2021 року до суду надійшла заява представника позивача про проведення судового засідання у письмовому провадженні, у зв`язку із участю представника у судових засіданнях в Першому апеляційному адміністративному суді/а.с.188/.

20 грудня 2021 року судове засідання не відбулось у зв`язку із повідомленням про замінювання будівлі Донецького окружного адміністративного суду та припинення роботи суду на період проведення оперативних дій. У зв`язку із чим судовий розгляд призначено на 29 грудня 2021 року.

Ухвалою суду від 29 грудня 2021 року відкладено судовий розгляд по справі №200/13853/21 до 05 січня 2022 року 15год.00хв. та визнано обов`язковою явку представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області у судове засідання/а.с.189/.

29 грудня 2021 року до суду надійшла заява представника позивача про розгляд справи без його участі /а.с.191-192/.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним у позові, окремо зазначив, що порушення зазначені у п.11, п.12, п.13, п.15, п.17, п.39 створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. Зауважив, що товариство до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області з відповідним повідомленням про усунення встановлених порушень не зверталося. Просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав суду пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву. Зазначив, що підприємством було усунуто порушення встановлені у п.1, п.2, п.4, п.6, п.7, п.8, п.9, п.10, п.15, п.18, п.19, п.20, п.21, п.22, п.27, п.28, п.31, п. 32, п.п.35-35. Щодо порушення зазначеного у п.11 акту перевірки, а саме необладнення приміщень системою протипожежного захисту представник повідомив, що підприємством було укладено договір на встановлення протипожежної сигналізації. Просив суд відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб. Згідно пунктів 39-48 глави 4 положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту. Є суб`єктом владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" зареєстровано в якості юридичної особи, розташовано за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25.

Відповідно до наказу Головного управління ДСНС України у Донецькій області від 10 вересня 2021 року №468 в період з 14 вересня 2021 року по 15 вересня 2021 року проведено позапланову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25 /а.с.27-39/.

Актом перевірки суб`єкту господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25, від 15.09.2021 №148К (далі - Акт) встановлені численні порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:

- не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку) встановленим на фасаді або іншому видному місці освітлюваним у темний час доби, що призводить до збільшення часу прибуття пожежних підрозділів;

- приміщення та територія не забезпечені відповідними знаками безпеки, що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ EN КО 7010:2019 Кольори та знаки безпеки ;

-господарська діяльність здійснюється без зареєстрованої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимога законодавства з питань пожежної безпеки, у разі відсутності якої забороняється провадження господарської діяльності на об`єкті;

- наказом керівника не затверджено інструкцію, якою встановлено протипожежний режим, що може призвести до незнання користування первинними засобами пожежогасіння та первинних дій при виникненні пожежі;

- відсутній графік з переліком робіт і строками проведення ТО, поточного і капітального ремонтів технологічного обладнання встановленого згідно з експлуатаційною та ремонтною документацією, внаслідок чого технологічне обладнання може бути у несправному стані, що призведе до розтікання палива при пожежі, поширення пожежі на інші резервуари, будівлі, споруди, транспортні засоби та унеможливить підступи до осередку пожежі для його гасіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- відсутній журнал обліку ремонту устаткування;

- посадові особи до початку виконання своїх обов`язків не пройшли навчання і перевірку знань з питань пожежної безпеки, внаслідок чого працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння та не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працівниками установи;

- загально-об`єктову інструкцію про заходи пожежної безпеки не складено у відповідності до розділу ХІІ НАПБ В.01.058-2008/112, що може призвести до загибелі та травмування людей в наслідок незнання порядку дій в разі виникнення пожежі;

- відсутній експлуатаційний журнал в якому необхідно вказувати режим експлуатації, кількість відпрацьованого часу і помічати неполадки в роботі обладнання, внаслідок чого технологічне обладнання може бути у несправному стані, що призведе до розтікання палива при пожежі, поширення пожежі на інші резервуари, будівлі, споруди, транспортні засоби та унеможливить підступи до осередку пожежі для його гасіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- на території підприємства на видних місцях не встановлено таблички із зазначенням порядку виклику підрозділів ДСНС, покажчики місць розміщення первинних засобів пожежогасіння, що може призвести до ускладнення виклику підрозділів ДСНС, ускладнення знаходження первинних засобів пожежогасіння;

- приміщення адміністративної будівлі, складу ПММ, приміщення охорони не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту , що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;

- сходові клітини ,коридори, проходи та інші шляхи евакуації в адміністративній будівлі не забезпечено евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;

- плани евакуації на випадок пожежі в адміністративній будівлі не виконані згідно вимог ДСТУ 7317:2013 Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання , що призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не проведено замір опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, внаслідок чого унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- лінії живлення до побутового кондиціонера в приміщенні адміністративної будівлі, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в адміністративній будівлі, складі ПММ, складі не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів у всіх розподільчих коробках, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не розроблено графік очищення внутрішньої поверхні резервуарів, що може призвести до виникнення пожежі від найменших джерел запалення, як природних, так і по необережності, з подальшим розвитком пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- витяги основних положень з інструкції, якою встановлено протипожежний режим не вивішено на видних місцях, може призвести до загибелі та травмування людей в наслідок незнання порядку дій в разі виникнення пожежі;

- на території пожежні щити не доукомплектовано необхідним комплектом засобів пожежогасіння, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- на пожежному щиті не вказано порядковий номер, номер телефону для виклику пожежно-рятувального підрозділу, що може призвести до ускладнення виклику пожежно-рятувального підрозділу;

- допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму та не отримали кваліфікаційне посвідчення, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху;

- не організовано проведення ідентифікації, не складено Повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки та не узгоджено з органом державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки, що унеможливлює встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій;

- не організовано проведення суб`єктом господарювання паспортизації потенційно небезпечного об`єкту, внаслідок чого унеможливлюється встановлення можливого рівня ризику та масштабів можливих наслідків потенційних аварій на об`єкті підвищеної небезпеки, які можуть змінюватися внаслідок змін у технологічному процесі, системах протиаварійного захисту, зміни обсягів небезпечних речовин, що знаходяться в обігу на об`єкті, а також неможливо оцінити готовність до локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на об`єкті;

- не організовано проведення суб`єктом господарювання ідентифікації щодо визначення об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого унеможливлюється встановлення можливого рівня ризику та масштабів можливих наслідків потенційних аварій на об`єкті підвищеної небезпеки, які можуть змінюватися внаслідок змін у технологічному процесі, системах протиаварійного захисту, зміни обсягів небезпечних речовин, що знаходяться в обігу на об`єкті, а також неможливо оцінити готовність до локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на об`єкті;

- посадові особи підприємства, що залучаються до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, не пройшли спеціальну підготовку на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту, що призведе до невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей та перешкоджає ліквідації надзвичайної ситуації, а в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації або вибуху;

- не заборонено допуск до роботи працівників, які не пройшли інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що призведе до невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей та перешкоджає ліквідації надзвичайної ситуації, а в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації або вибуху;

- не розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення в разі виникнення аварії, що призведе до невірним діям населення при виникненні аварії, що в свою чергу сприяє її розвитку;

- не здійснюється оцінка ризиків виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру на підпорядкованому небезпечному об`єкті, внаслідок чого унеможливлюється встановлення можливого рівня ризику та масштабів можливих наслідків потенційних аварій на об`єкті підвищеної небезпеки, які можуть змінюватися внаслідок змін у технологічному процесі, системах протиаварійного захисту, зміни обсягів небезпечних речовин, що знаходяться в обігу на об`єкті, а також неможливо оцінити готовність до локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на об`єкті;

- не проведене інформування органів влади, сил цивільного захисту про основні загрози на небезпечному об`єкті;

- не встановлено інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту відповідно до вимог пункту 13 Постанови кабінету міністрів України від 26.06.2013 р. № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , що призведе до невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей та перешкоджає ліквідації надзвичайної ситуації, а в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації або вибуху;

- не організовано розробку та затвердження інструкції з питань техногенної безпеки та цивільного захисту щодо дій персоналу суб`єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій, що призведе до невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей та перешкоджає ліквідації надзвичайної ситуації, а в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації або вибуху;

- відсутній графік проведення спеціальних об`єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту, затверджений керівником підприємства та попередньо погоджений з органами виконавчої влади та територіальним органом ДСНС України відповідно до Порядку організації та проведення спеціальних об`єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту затвердженого наказом МВС України від 28.11.2019 року № 991, що призведе до невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей та перешкоджає ліквідації надзвичайної ситуації, а в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації або вибуху;

- по периметру небезпечного об`єкту не встановлені попереджувальні знаки, електронні інформаційні табло тощо, для інформування населення про небезпеку, яка загрожує населенню від небезпечного об`єкту;

- не забезпечено розроблення і затвердження схеми оповіщення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайної ситуації, внаслідок чого унеможливлюється своєчасне оповіщення населення, органів влади та пожежних підрозділів про виникнення надзвичайної ситуації;

- не організовані евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій, що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;

- не призначені штатні працівники (спеціальні підрозділи) цивільного захисту або спеціально призначені особи з питань цивільного захисту;

- не створено об`єктовий матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до пункту 3 ПКМУ від 30.09.2015р. № 775 "Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій", що призведе до ускладнення ліквідації надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприятиме розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджатиме евакуації людей;

- працівники не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання. Не проведено розрахунок засобів індивідуального захисту органів дихання згідно потреб чисельності працюючих на об`єкті, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків /а.с.40-70/.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877)державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21 вересня 2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.

Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Отже, державний нагляд (контроль) здійснюється уповноваженим органом щодо суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів.

Разом з цим, суд звертає увагу на наступне.

Як вже встановлено судом і підтверджено матеріалами справи, посадовими особами позивача проведено позапланову перевірку відповідача, за результатами якої складено акт щодо додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки від 15.09.2021 №148К. Вказаним актом встановлено ряд порушень, допущених відповідачем у сфері пожежної та техногенної безпеки, а також цивільного захисту.

Судом встановлено, що під час проведення позапланової перевірки позивачем виявлено та зафіксовано в акті перевірки порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що стало підставою для звернення позивача до суду із даним позовом у передбачений Кодексом адміністративного судочинства України строк.

Порушення встановлені при проведенні перевірки, а саме:

- приміщення адміністративної будівлі, складу ПММ, приміщення охорони не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5 - 56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту , що призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння( п.11 опису виявлених порушень а.с.61);

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення (крокв, лат) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі (п.12 опису виявлених порушень а.с.62);

- сходові клітини ,коридори, проходи та інші шляхи евакуації в адміністративній будівлі не забезпечено евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (п.13 опису виявлених порушень а.с.62);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в адміністративній будівлі, складі ПММ, складі не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів у всіх розподільчих коробках, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (п.17 опису виявлених порушень а.с.63);

- працівники не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання. Не проведено розрахунок засобів індивідуального захисту органів дихання згідно потреб чисельності працюючих на об`єкті, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків (п.39 опису виявлених порушень а.с.67) створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 20.06.2018 (справа №826/4267/16), законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання і розповсюдження вогню.

Вказані порушення на переконання суду не є формальними, а стосуються наявності у відповідача порушень, які можуть призвести до займання і відсутності необхідної системи заходів для уникнення пожежі, забезпечення своєчасного її виявлення та гасіння, попередження людей про небезпеку, тобто такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Суд зауважує, що застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.

Крім того, застосування до відповідача заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення суб`єктом господарювання виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на об`єкті підвищеної небезпеки.

Вищезазначене узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові № 812/1262/18 від 23 квітня 2020 року.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно із частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Щодо твердження відповідача про усунення ним низки порушень, суд зазначає наступне. Згідно частини 2 статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Також суд зазначає, що відповідно до п.3 ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Разом з тим, відповідач зазначаючи про усунення порушень виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), не надав доказів щодо повідомлення позивача про усунення ним встановлених порушень, заяви про проведення на підприємстві позапланової перевірки на підтвердження факту усунення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей встановлених актом від 15.09.2021 №148К.

Суд окремо зазначає, що договір №76-2021 ПР-ПС від 02 грудня 2021 року укладено не на встановлення протипожежної сигналізації, як зазначає відповідач, а лише на розробку робочого проекту автоматичної системи протипожежної сигналізації.

Відсутність доказів усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування заходу реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25, до повного усунення порушень.

Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером неусунених на час розгляду цієї справи відповідачем порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.

Позиція суду узгоджується із позицією викладеною в постановах вищевказаних постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що відповідачем не усунуто порушення, що створювали небезпеку для життя та здоров`я людей, суд задовольняє позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

Щодо зазначеного в позові клопотання позивача про встановлення в судовому рішенні способу і порядку його виконання, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 372 КАС України передбачено, що у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

Суд дійшов висновку про відсутність підстав для встановлення в цьому судовому рішенні способу і подяку його виконання, оскільки "повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів" безпосередньо передбачено ст. 70 Кодексу цивільного захисту України і не потребує визначення судом певної відповідальної за виконання рішення суду особи.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись Конституцією України, положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (вул. Митрополитська, 175, м. Маріуполь, 87547, ЄДРПОУ 38652962) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ" (вул. Богдана Ступки, 25, Слов`янськ, Донецька обл., ЄДРПОУ 24642565) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити частково.

Застосувати застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГСПЕЦСНАБ", розташованого за адресою: Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Богдана Ступки, 25 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 05 січня 2022 року.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 10 січня 2022 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2022
Оприлюднено12.01.2022
Номер документу102456139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/13853/21

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 05.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні