Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2022 р. Справа№200/13453/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Циганенка А.І., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю УКРБІЛД ПРОЕКТ до Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
06 жовтня 2021 року засобами поштового зв`язку позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю УКРБІЛД ПРОЕКТ , подав до суду адміністративний позов до відповідача-1, Головного управління ДПС у м. Донецькій області, відповідача-2, Державної податкової служби України, в якому просив:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Донецькій області від 02.09.2021 №3057357/43131767 та №3057355/43131767 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 15.07.2021, поданих ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ ;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №1 від 15.07.2021 та №2 від 15.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , датою їх фактичного подання.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач покликався на те, що за наслідками здійсненої господарської операції, на дату виникнення податкових зобов`язань, засобами електронного зв`язку через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України ним було надіслало для здійснення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 15.07.2021 на загальну суму 993177,04 грн. (в т.ч. ПДВ 165529,506 грн.) та №2 від 15.07.2021. на загальну суму 592962,28 грн. (в т.ч. ПДВ 98827,046 грн.).
Згідно з квитанцією №9213843612 від 30.07.2021 зупинено реєстрацію податкової накладної №1 від 15.07.2021 з підстав: код УКТЗЕД/ДКПП товару /послуг 42.11.2 відсутній в таблиці даних платника, як товари/послуги що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг перевищує величину залишку обсягів придбання такого товару.
Згідно з квитанцією №9213817549 від 30.07.2021 зупинено реєстрацію податкової накладної №2 від 15.07.2021 з підстав: код УКТЗЕД/ДКПП товару /послуг 42.11.2 відсутній в таблиці даних платника, як товари/послуги що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг перевищує величину залишку обсягів придбання такого товару.
22 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ були надані два повідомлення з додаванням первинних документів, які підтверджують реальності здійснення господарської операції по податкових накладних №1 та №2 від 15.07.2021.
02 вересня 2021 року відповідач прийняв рішення:
№3057357/43131767, яким відмовлено в реєстрації до ЄРПН податкової накладної №1 від 15.07.2021, підставою для відмови зазначено: у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;
№3057355/43131767, яким відмовлено в реєстрації до ЄРПН податкової накладної №2 від 15.07.2021, підставою для відмови зазначено: у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
09 вересня 2021 року позивачем подані:
скарга Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.09.2021 №3057357/43131767 з додаванням пояснення та 8 документів які підтверджують реальності здійснення господарської операції,
скарга Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.09.2021 №3057355/43131767 з додаванням пояснення та 8 документів які підтверджують реальності здійснення господарської операції.
17 вересня 2021 року рішеннями комісії з питань розгляду скарг:
№41780/43131767/2 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення регіонального органу №3057357/43131767 без змін;
№41800/43131767/2 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення регіонального органу №3057355/43131767 без змін.
Позивач вважає, що первинні документи, надані для підтвердження факту здійснення господарських операцій не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу статей 198, 201 Податкового кодексу України, частини 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
Податкова звітність позивача ґрунтується на тому, що господарські операції мають товарний (реальний) характер, вчинені в межах та з метою господарської діяльності суб`єкта господарювання, що свідчить про зобов`язання підприємства щодо формування податкових зобов`язань та наявність права включення сум за цими господарським операціями до складу податкового кредиту з податку на додану вартість.
Позивач покликається на те, що отримані квитанції по зупинення реєстрації податкових накладних містять загальну фразу про необхідність надання достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних документів без конкретизації їх переліку. Але, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків, та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких.
Рішення комісії не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Головне управління ДПС у Донецькій області подало відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнало в повному обсязі, вважає їх безпідставними, необґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ не вносилось комісією Головного управління ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. В той же час, згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС (ДФС) України, ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ виписано наступні податкові накладні (далі - ПН):
1) від 15.07.2021 № 1 на загальну суму ПДВ 165529,51 грн., обсягом постачання 827647,53 грн. на виконання капітального ремонту прибудинкових територій по пр. Перемоги, 104 згідно з актом виконаних робіт №29/1 від 15.07.2021. В подальшому зазначену податкову накладну 30.07.2021 було відправлено підприємством засобами електронного зв`язку на реєстрацію в ЄРПН;
2) від 15.07.2021 № 2 на загальну суму ПДВ 98827,05 грн., обсягом постачання 494135,23 грн. на виконання капітального ремонту прибудинкових територій по пр. Перемоги, 106 згідно з актом виконаних робіт №30/1 від 15.07.2021. В подальшому зазначену податкову накладну 30.07.2021 було відправлено підприємством засобами електронного зв`язку на реєстрацію в ЄРПН.
У відповідності до пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація зазначених податкових накладних ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ у ЄРПН, після проведення перевірки на відповідність ознакам безумовної реєстрації, була перевірена щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій, які зазначено у додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Після цього, за результатами автоматизованого моніторингу податкових накладних було встановлено, що відображені в них операції відповідають пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, тому реєстрація таких податкових накладних була зупинена на підставі пункту 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У зв`язку з зупиненням реєстрації вищевказаних ПН, згідно з пунктами 8, 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також пункту 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 №1246, до електронного кабінету ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ засобами електронного зв`язку надіслано (додається) квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (першу квитанцію) щодо зупинення реєстрації такої ПН у ЄРПН з наступним змістом у полі Результат обробки :
1) по ПН №1 від 15.07.2021: ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.07.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.2, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник В =20.1572%, Р =0 ;
2) по ПН №2 від 15.07.2021: ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.07.2021 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.2, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "В"=20.1572%, "Р"=0 .
Критерій ризиковості здійснення операції, згідно з пунктом 1 додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначено наступним чином: Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС .
Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС (ДФС) господарські операції з виконання капітального ремонту прибудинкових територій за кодом згідно з ДКПП 42.11.2, що відображались у направлених для реєстрації в ЄРПН податкових накладних №1 від 15.07.2021 та №2 від 15.07.2021, відповідали опису критерію ризиковості здійснення операцій №1, оскільки за цими податковими накладними обсяг реалізації виконаних робіт з капітального ремонту перевищував обсяг придбання таких робіт (через те, що субпідрядник зазначених робіт з капітального ремонту (згідно з наданими ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ документами) - ФОП ОСОБА_1 , який не є та не був платником ПДВ, а, отже, не мав передбаченої податковим законодавством України можливості сформувати податковий кредит з ПДВ ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ .
З огляду на викладене, господарські операції з виконання капітального ремонту прибудинкових територій за кодом згідно з ДКПП 42.11.2, що відображались у направлених для реєстрації в ЄРПН ПН № 1 та ПН № 2, відповідали опису пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Внаслідок відповідності критерію ризиковості здійснення операцій реєстрація зазначених ПН в ЄРПН була автоматично зупинена на підставі абзацу 10 пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних.
26 серпня 2021 року позивачем на розгляд комісії контролюючих органів надано повідомлення №1 та №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
02 вересня 2021 року за наслідками розгляду поданих позивачем повідомлень та доданих до них сканкопій документів комісією Головного управління ДПС прийняті рішення:
№3057357/43131767 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 15.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, зазначених у пункті 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), а саме розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;
№3057355/43131767 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 15.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, зазначених у пункті 5 Порядку № 520, а саме розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
Абзацом 4 пункту 5 Порядку № 520 визначені вимоги до обсягу надання первинних документів, які полягають у тому числі у необхідності їх подання не тільки щодо постачання, але й щодо придбання товарів/послуг, при цьому обов`язково з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
Порівнянням переліку наданих документів ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, з переліком, що зазначений у пункті 5 Порядку №520, комісією Головного управління ДПС зроблено висновок про ненадання наступних документів всупереч абзацу 5 пункту 5 Порядку № 520, а саме розрахункових документів, банківських виписок ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , у яких відображено перерахування коштів на адресу субпідрядника ФОП ОСОБА_1 за виконані на користь замовника ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ роботи з капітального ремонту на підставі договорів від 15.02.2021 №1Р/2021 та від 15.02.2021 №2Р/2021.
Платіжні документи та банківські виписки свідчать про рух грошових коштів по ланцюгу постачання між його учасниками, який зазвичай супроводжує рух товарів по такому ланцюгу. Ненадання таких документів у даному випадку не дозволяє вважати виписані податкові накладні ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ від 15.07.2021 №1 та №2 такими, що супроводжені повним пакетом документів, визначених у пункті 5 Порядку № 520.
Згідно з пунктом 3.1 договорів від 15.02.2021 № 10/2021 та від 15.02.2021 № 20/2021, укладених між замовником ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та підрядником ФОП ОСОБА_1 , розрахунок за виконані роботи має здійснюватися на підставі акта приймання виконаних робіт протягом 30 календарних днів після підписання сторонами акту виконаних робіт (форма КБ-2В) та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3.
Згідно з актами виконаних робіт (форма КБ-2В) та довідками про вартість виконаних робіт форми КБ-3, які підписані ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ФОП ОСОБА_1 05.07.2021 (по ПН № 1) та 15.07.2021 (по ПН № 2). Отже, станом на дату повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 та №2, тобто на 26.08.2021 позивач мав розрахуватися з ФОП ОСОБА_1 за придбані роботи з капітального ремонту, та внаслідок цього повинен був мати платіжні документи та банківські виписки, які б підтверджували перерахування коштів субпідряднику, а тому мав змогу надати їх на розгляд комісії Головного управління ДПС відповідно до пунктів 4-7 Порядку № 520, але не зробив цього та не зазначив причин ненадання у поясненнях (від 25.08.2021 №1/Н/2021 та від 25.08.2021 №2/Н/2021).
В податкових накладних №1 та №2, реєстрація яких була зупинена, в графі 2 розділу Б Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця , йде посилання на акти виконаних робіт від 15.07.2021 №29/1 та №30/1, але останні не були надані ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ разом з повідомленнями №1 та №2 від 26.08.2021 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Позивач стверджує, що ним була надана виписка банку від 22.07.2021, внаслідок чого контролюючим органом нібито не було вивчено всі додатки до наданих пояснень.
Зазначене твердження спростовується датою формування зазначеної виписки, а саме 02.09.2021 та переліком документів, зазначених у Поясненнях від 25.08.2021 №1/н/2021 та №2/н/2021. При цьому, дана виписка стосується взаєморозрахунків між позивачем та ККП Маріупольавтодор .
У той же час, позивачем разом з повідомленнями про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, не були надані розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків щодо придбання робіт з капітального ремонту з ФОП ОСОБА_1 .
Враховуючи зазначене вище, відповідач стверджує, що комісією Головного управління ДПС у Донецькій області правомірно, в межах повноважень та у чіткій відповідності вимогам діючого законодавства були прийняті спірні рішення.
Відповідач вважає, що позивачем не надані належні докази в підтвердження реальності витрат, пов`язаних з правничою допомогою адвоката Міхно М.Г., а також розумності їхнього розміру, тобто фактичного та обґрунтованого понесення витрат.
Відповідач-2 відзиву на позовну заяву не подав.
03 листопада 2021 року відкрито провадження у справі та її розгляд призначений за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні.
29 грудня 2021 року допущена заміна Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, ЄДРПОУ 43142826) його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Донецькій області, як відокремленим підрозділом ДПС України (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187).
В період з 04 по 06 січня 2022 року суддя Циганенко А.І. перебував у черговій відпустці.
Дослідивши докази, письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, суд встановив наступне.
По податковій накладній №1 від 15.07.2021
15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР було укладено договір №29, за умовами якого ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , як підрядник, мав з використанням своїх матеріалів, механізмів, устаткування та транспорту здійснити роботи по капітальному ремонту міжквартальних проїздів та прибудинкових територій по пр. Перемоги, 104 в м. Маріуполь. Види і обсяги робіт визначається технічним завданням та дефектним актом, які є невід`ємною частиною договору.
Ціна договору становить 997999,99 гривень.
Згідно з пунктом 4.2.1 договору №29 ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ мало право за погодженням із ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР залучити до виконання робіт за договором 3-х осіб-субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів (а.с. 20-33).
15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ФОП ОСОБА_1 укладено договір №10/201, за умовами якого ФОП ОСОБА_1 , як підрядник, мав здійснити роботи по капітальному ремонту міжквартальних проїздів та прибудинкових територій по пр. Перемоги, 104 в м. Маріуполь. Види і обсяги робіт, визначаються дефектним актом, який є невід`ємною частиною договору.
Ціна договору визначається договірною ціною, яка є невід`ємною частиною договору (а.с. 34-39).
05 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ФОП ОСОБА_1 підписали довідку про вартість виконаних робіт та витрати за липень 2021 року та акт №1 приймання виконаних робіт за липень 2021 року відповідно до договору №10/201 від 15.02.2021. Вартість виконаних робіт становить 268328,38 гривень (а.с.40-41, 42-46)
05 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР підписали довіку про вартість виконаних робіт та витрати за липень 2021 року та акт №29/1 приймання виконаних робіт за липень 2021 року відповідно до договору №29 від 15.02.2021. Вартість виконаних робіт становить 993177,04 гривень (а.с. 47-48, 49-54).
15 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ складена податкова накладна №1 на суму 993177,04 гривень, в тому числі ПДВ 165529,51 гривень (а.с. 16-17).
22 липня 2021 року ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР платіжним дорученням №48 сплатило на поточний рахунок ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ 993177,04 гривень за виконання робіт згідно з актом №29/1, договором №29 від 15.02.2021 (а.с. 55).
По податковій накладній №2 від 15.07.2021
15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР було укладено Договір №30 за умовами якого ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , як підрядник, мав з використанням своїх матеріалів, механізмів, устаткування та транспорту здійснити роботи по капітальному ремонту міжквартальних проїздів та прибудинкових територій по пр. Перемоги, 106 в м. Маріуполь. Види і обсяги робіт визначається технічним завданням та дефектним актом, які є невід`ємною частиною договору.
Ціна договору становить 600090,06 гривень.
Згідно з пунктом 4.2.1 договору №30 ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ мало право за погодженням із ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР залучити до виконання робіт за договором 3-х осіб-субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів (а.с. 60-73)
15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ФОП ОСОБА_1 укладено договір №20/201, за умовами якого ФОП ОСОБА_1 , як підрядник, мав здійснити роботи по капітальному ремонту міжквартальних проїздів та прибудинкових територій по пр. Перемоги, 104 в м. Маріуполь. Види і обсяги робіт, визначаються дефектним актом, який є невід`ємною частиною договору.
Ціна договору визначається договірною ціною, яка є невід`ємною частиною договору (а.с. 74-79).
05 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ФОП ОСОБА_1 підписали довідку про вартість виконаних робіт та витрати за липень 2021 року та акт №2 приймання виконаних робіт за липень 2021 року відповідно до договору №20/201 від 15.02.2021. Вартість виконаних робіт становить 167909,57 гривень (а.с.80-81,82-87).
05 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР підписали довіку про вартість виконаних робіт та витрати за липень 2021 року та акт №30/1 приймання виконаних робіт за липень 2021 року відповідно до договору №29 від 15.02.2021. Вартість виконаних робіт становить 592962,28 гривень (а.с. 88-89, 90-95).
15 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ складена податкова накладна №2 на суму 592962,28 гривень, в тому числі ПДВ 98827,05 гривень (а.с. 56-57).
22 липня 2021 року ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР платіжним дорученням №49 сплатило на поточний рахунок ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ 592962,28 гривень за виконання робіт згідно з актом №30/1, договором №30 від 15.02.2021 (а.с. 96).
30 липня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ подані на реєстрацію податкові накладні №1 та №2 від 15.07.2021 і в цей же день Автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України позивачу направлені:
Квитанція №9213843612 про реєстрацію податкової накладеної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстру податкових накладних згідно з якою податкова накладна №1 від 15.07.2021 була прийнята, але її реєстрація в ЄРПН була зупинена з підстав: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.07.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.2, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник В =20.1572%, Р =0 (а.с. 18-19).
Квитанція №9213817549 про реєстрацію податкової накладеної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстру податкових накладних згідно з якою податкова накладна №2 від 15.07.2021 була прийнята, але її реєстрація в ЄРПН була зупинена з підстав: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 15.07.2021 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.2, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "В"=20.1572%, "Р"=0 (а.с. 56-57).
26 серпня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1. До повідомлення були додані:
пояснення;
податкова накладна №1 від 15.07.2021;
квитанція №9213843612 від 30.07.2021;
договір №29 від 15.02.2021 з ККП МІАРІУПОЛЬАВТОДОР ;
договір №10/2021 від 15.02.2021 з ФОП ОСОБА_1 ;
акт КБ-2В та довідка КБ-3 ФОП ОСОБА_1 від 05.07.2021;
акт КБ-2В та довідка КБ-3 від 15.07.2021 ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ ;
платіжне доручення №48 від 22.07.2021 ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР (а.с.98-100).
26 серпня 2021 року ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2. До повідомлення були додані:
пояснення;
податкова накладна №2 від 15.07.2021;
квитанція № 9213817549 від 30.07.2021;
договір №30 від 15.02.2021 з ККП МІАРІУПОЛЬАВТОДОР ;
договір №20/2021 від 15.02.2021 з ФОП ОСОБА_1 ;
акт КБ-2В та довідка КБ-3 ФОП ОСОБА_1 від 05.07.2021;
акт КБ-2В та довідка КБ-3 від 15.07.2021 ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ ;
платіжне доручення №49 від 22.07.2021 ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР (а.с. 101-103).
02 вересня 2021 року відповідачем-1 прийняті рішення :
№3057357/43131767 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 15.07.2021 в ЄРПН, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;
№3057355/43131767 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 15.07.2021 в ЄРПН, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с. 104-107).
09 вересня 2021 року позивачем подані скарги:
Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.09.2021 №3057357/43131767 з додаванням пояснення та 8 документів які підтверджують реальності здійснення господарської операції,
Щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.09.2021 №3057355/43131767 з додаванням пояснення та 8 документів які підтверджують реальності здійснення господарської операції (а.с. 108-115).
17 вересня 2021 року рішеннями комісії з питань розгляду скарг ДПС України:
№41780/43131767/2 скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення регіонального органу №3057357/43131767 без змін;
№41800/43131767/2 скаргу підприємства залишено без задоволення, а рішення регіонального органу №3057355/43131767 без змін (а.с. 116-117).
При ухваленні рішення суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовано Податковим кодексом України (далі - ПК України, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України встановлено, що податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, здійснення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України), що є комплексом заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій (пункт 71.1 статті 71 ПК України).
Пунктом 44.1 статті 44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з підпунктом а пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з пунктом 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів […].
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року затверджений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246, у редакції постанови Кабінету Міністрів України №204 від 21.02.2018 чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 12 Порядку №1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку №1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
На час виникнення спірних правовідносин діяв Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі - Порядок №1165).
Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної […] в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної […] в Реєстрі […], права та обов`язки їх членів.
Згідно з пунктом 3 Порядку №1165 податкові накладні […], що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності […] ознакам безумовної реєстрації податкової накладної […] (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Пунктом 4 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної […] визначено, що податкова накладна […] відповідає одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної […] не зупиняється в Реєстрі.
Податкова накладна […], що не відповідає жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (пункт 5 Порядку №1165).
Пунктом 7 Поряду №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних […], реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку №1165).
Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної […] в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної […], яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної […] зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної […]; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної […] в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної […] в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку 65) це "Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС".
Згідно з пунктами 4, 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі - Порядок №520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної […] в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній [...], для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної […] в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної […] в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства (пункт 11 Порядку №520).
За наслідками судового розгляду встановлено, що у квитанціях №9213843612 та №9213817549 від 30 липня 2021 року про зупинення реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 15 липня 2021 року підставою зупинення зазначена відповідність операцій, відображених в податкових накладних, пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, зокрема: "коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.2, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання".
Отже, відповідач чітко визначив підстави зупинення реєстрації податкових накладних, а не вжив загальне посилання на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.
Пропозиція відповідача надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, була викладена у відповідності до вимог пунктів 4,5 Порядку №520.
Щодо конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, суд зазначає наступне.
Як зазначалося раніше, зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Зміст господарської операції, у зв`язку із виконанням якої відбувається реєстрація податкової накладної, податковому органу не відомий, а отже саме платник податку має визначити які первинні документи необхідно подати до податкового органу на підтвердження реальності господарської операції та прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Статтею 1 Закону України 16 липня 1999 року №996-XIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , в редакції Закону України від 18 вересня 2018 року №2545-VIII, (далі - Закон №996-XIV) визначено, що господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Згідно частини 1 статті 9 Закону №996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частиною 2 статті 9 Закону №996-XIV встановлено, що первинні […] документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Суд оцінивши подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтувалося на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, відхиляє їх, оскільки на їх підставі неможна встановити дійсні обставини господарської операції.
З поданих позивачем пояснень та первинних документів неможливо встановити, що договори №10/201 та №20/201, які укладені 15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ФОП ОСОБА_1 , є субпідрядними договорами по відношенню до договорів №29 та №30, які були укладені 15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР .
За умовами договорів №29 та №30 ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ мало право залучити до виконання робіт за договором 3-х осіб-субпідрядників лише за погодженням із ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР . Доказів того, ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР погодило залучення до виконання робіт ФОП ОСОБА_1 позивачем не подано.
Позивачем не надано дефектних актів, які є невід`ємною частиною договорів №10/201 та №20/201, і які б мали визначати види і обсяги робіт.
Позивачем не надані так звані договірні ціни до договорів №10/201 та №20/201, хоча за умовами останніх договірні ціни є їх невід`ємними частинами.
Так само позивачем не подано дефектних актів, які є невід`ємною частиною договорів №29 та №30, які укладені з ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР .
Всі зазначені обставини не свідчать про те, що договори №10/201 та №20/201 від 15 лютого 2021 року є субпідрядними договорами відношенню до договорів №29 та №30, які були укладені 15 лютого 2021 року між ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ та ККП МАРІУПОЛЬАВТОДОР .
Суд звертає увагу на те, що як під час адміністративного оскарження спірних рішень, та і під час судового розгляду, позивачем не були подані розрахункові документи, банківські виписки ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , у яких відображено перерахування коштів на адресу ФОП ОСОБА_1 за виконані на користь замовника ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ субпідрядні роботи з капітального ремонту на підставі договорів від 15.02.2021 №10/2021 та від 15.02.2021 №20/2021.
В платіжних доручення №118 та №119 від 12 жовтня 2021 року, які подані позивачем на підтвердження його припущення, що договори №10/2021 та №20/2021 від 15.02.2021, є субпідрядними, підставою платежу вказані договір №1Р від 15.02.2021 та договір №2Р від 15.02.2021, відповідно (а.с. 136, 138).
Отже, платіжні доручення №118 та №119 від 12 жовтня 2021 року не належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами, які спростовують відповідність операцій, відображених в податкових накладних №1 та №1 від 15 липня 2021 року, пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, а саме коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.2, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання .
Отже, суд відхиляє вказані докази.
Податок на додану вартість (ПДВ) це непрямий податок, який входить в ціну товарів (робіт, послуг) та сплачується покупцем, але його облік та перерахування до державного бюджету здійснює продавець (податковий агент).
Облік ПДВ та визначення сум цього податку нерозривно пов`язані з такими основними поняттями:
- податкове зобов`язання - загальна сума податку на додану вартість, одержана платником ПДВ в звітному періоді (в складі вартості проданих покупцеві товарів, робіт, послуг);
- податковий кредит - сума ПДВ, на яку платник цього податку має право зменшити податкове зобов`язання звітного періоду, визначена за правилами, встановленими Податковим кодексом України;
- бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення ПДВ платнику цього податку (за умови підтвердження правомірності бюджетного відшкодування).
Залежно від того, чи набуває різниця між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту звітного періоду позитивного або від`ємного значення, у платника ПДВ виникає або обов`язок сплати ПДВ до бюджету (позитивне значення), або право на бюджетне відшкодування (від`ємне значення).
Правові наслідки у вигляді права позивача, який здійснює операцію, що відповідає критеріям ризиковості, на отримання рішення про реєстрацію податкової накладної, реєстрація якої була зупинена, наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарської операції з продажу товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що мають підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
В адміністративних справах про протиправність рішень суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача (частина 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України).
Проте у разі надання податковим органом доказів, які свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував свої податкові зобов`язання містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи. Наведене випливає зі змісту частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У даній справі позивачем не надано належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів які підтверджують обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги.
Отже, спірні рішення були прийняті відповідачем-1 на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а тому у задоволенні позовних вимог в цій частині слід відмовити.
Оскільки вимоги про зобов`язання відповідача-2 вчинити певні дії є похідними, в їх задоволенні також слід відмовити.
Судові витрати, понесені позивачем, відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 72-76, 90, 132, 139, 143, 241-246, 249, 250, 251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю УКРБІЛД ПРОЕКТ (місцезнаходження: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Громовой, будинок 60, квартира 54, код ЄДРПОУ 43131767) до Головного управління ДПС у Донецькій області, як відокремленого підрозділу ДПС України (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393, про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Донецькій області від 02.09.2021 №3057357/43131767 та №3057355/43131767 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 15.07.2021, поданих ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №1 від 15.07.2021 та №2 від 15.07.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані ТОВ УКРБІЛД ПРОЕКТ , датою їх фактичного подання, відмовити повністю.
Повне рішення складено 10 січня 2022 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту рішення.
Суддя А.І. Циганенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2022 |
Оприлюднено | 11.01.2022 |
Номер документу | 102456150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Циганенко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні