ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"11" січня 2022 р.м. Одеса Справа № 916/53/22
Господарський суд Одеської області у складі:
судді В.С. Петрова
при секретарі судового засідання Г.С. Граматик
за участю представників:
від позивача (заявника) - Божук Б.С., Ягич М.М.,
від відповідача - Лупу С.С.,
розглянувши у судовому засіданні заяву Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України (вх. 2-16/22 від 05.01.2022 р.) про забезпечення позову у справі № 916/53/22 за позовом Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України до Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про витребування земельних ділянок із незаконного володіння та скасування державної реєстрації, -
ВСТАНОВИВ:
Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області про:
- витребування із незаконного володіння Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області на користь Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України земельних ділянок: із кадастровим номером 5120885600:01:001:0327, площею 31,36 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0326, площею 6,2890 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0328, площею 51,5502 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0874, площею 6,3337 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0871, площею 0,3369 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0330, площею 0,7242 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0870, площею 1,6499 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0872, площею 3,0457 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0875, площею 5,2914 га;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 46011191 від 29.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 3,0457 га, із кадастровим номером 5120885600:04:001:0872 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2549425251040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 46010948 від 29.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 0,7242 га, із кадастровим номером 5120885600:01:001:0330 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2549416551040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 46011262 від 29.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 1,6499 та, із кадастровим номером 5120885600:04:001:0870 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2549427751040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 46048222 від 30.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 6,3337 га, із кадастровим номером 5120885600:04:001:0874 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2551085551040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 46011087 від 29.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 0,3369 га, із кадастровим номером 5120885600:04:001:0871 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2549421951040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 46048174 від 30.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 5,2914, із кадастровим номером 5120885600:04:001:0875 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2551083651040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 45724676 від 15.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 6,2890 га, із кадастровим номером 5120885600:01:001:0326 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2536706351040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 45678325 від 14.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 31,36 га, з кадастровим номером 5120885600:01:001:0327 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2534647851040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області;
- скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації за № 45724635 від 15.12.2021 р. права комунальної власності на земельну ділянку, площею 51,5502 га, із кадастровим номером 5120885600:01:001:0328 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2536704051040), з одночасним припиненням права на комунальну власність на вказану земельну ділянку за Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що Сергіївська селищна рада Білгород-Дністровського району Одеської області без законних на те підстав набула право власності на земельні ділянки: із кадастровим номером 5120885600:01:001:0327, площею 31,36 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0326, площею 6,2890 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0328, площею 51,5502 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0874, площею 6,3337 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0871, площею 0,3369 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0330, площею 0,7242 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0870, площею 1,6499 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0872, площею 3,0457 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0875, площею 5,2914 га, в результаті чого такі земельні ділянки вибули із володіння позивача, як законного власника землі, без його згоди.
Разом із позовною заявою 05.01.2022 р. Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України подано до господарського суду заяву про забезпечення позову в порядку ст. 136 Господарського процесуального кодексу України, згідно якої заявник просить суд вжити заходів щодо забезпечення позову шляхом накладення арешту на земельні ділянки: кадастровий номер 5120885600:01:001:0330, площа земельної ділянки 0,7242 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0870, площа земельної ділянки 1,6499 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0871, площа земельної ділянки 0,3369 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0872, площа земельної ділянки 3,0457 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0874, площа земельної ділянки 6,3337 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0875, площа земельної ділянки 5,2914 га, які знаходяться за адресою: Одеська область, село Курортне та заборонити Сергіївській селищній раді Білгород-Дністровського району Одеської області здійснювати будь-які дії щодо поділу, відчуження чи передачі в користування земельних ділянок: кадастровий номер 5120885600:01:001:0330, площа земельної ділянки 0,7242 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0870 площа земельної ділянки 1,6499 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0871, площа земельної ділянки 0,3369 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0872, площа земельної ділянки 3,0457 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0874, площа земельної ділянки 6,3337 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0875, площа земельної ділянки 5,2914 га, на користь інших осіб.
В обґрунтування вказаної заяви про забезпечення позову заявник вказує, що у Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України на підставі державного акту на право постійного користування землею від 12.03.2000 р. І-ОД 004275 Санаторію «Приморський» знаходиться у постійному користуванні 150,6279 гектарів землі в межах населеного пункту: Одеська область, село Курортне. Як вказує заявник, на замовлення санаторію було виготовлено технічну документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), на підставі якої було зареєстровано земельні ділянки 03.12.2021 р. 5120885600:01:001:0327, площа 31,3600 га та 5120885600:01:001:0326, площа 6,2890 га та 07.12.2021 р. 5120885600:01:001:0328, площа 51,5502 га, з державною формою власності землі оздоровчого призначення та зареєстровано за Санаторієм «Приморський» право постійного користування вказаною земельною ділянкою. Водночас, як вказує заявник, 16.12.2021 р. державним реєстратором Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області Єрошенком Олександром Борисовичем шляхом незаконного втручання в державні реєстри без законних підстав було змінено форму власності земельних ділянок 5120885600:01:001:0328 площа 51,5502 га, 5120885600:01:001:0327 площа 31,3600 га, 5120885600:01:001:0326 площа 6,2890 га з державної власності на комунальну та власником записано Сергіївську селищну раду Білгород-Дністровського району Одеської області.
Наразі заявник додає, що Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України подано до господарського суду Одеської області заяву про забезпечення позову (вх. № 4-89/21 від 23.12.2021 р.), яку судом задоволено ухвалою від 24.12.2021 р. у справі № 916/3966/21 та накладено арешт на земельні ділянки № 5120885600:01:001:0328 площа 51,5502 га, № 5120885600:01:001:0327 площа 31,3600 га, № 5120885600:01:001:0326 площа 6,2890 га, які знаходяться за адресою: Одеська область, село Курортне, а також заборонено Сергіївській селищній раді Білгород-Дністровського району Одеської області здійснювати будь-які дії щодо поділу, відчуження чи передачі в користування вказаних земельних ділянок на користь інших осіб. За ствердженнями заявника, наявність ухвали господарського суду Одеської області, заборона вчиняти певні дії та накладений арешт на земельні ділянки не зупинили Сергіївську селищну раду Білгород-Дністровського району Одеської області та державного реєстратора Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області Єрошенко Олександра Борисовича від подальших дій по перереєстрації інших земельних ділянок державної власності, яка знаходиться у Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 12.03.2000 р. І-ОД 004275.
Так, заявник зауважує, що на підставі виготовленої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка була виготовлена на замовлення санаторію, було зареєстровано 28 та 29 грудня 2021 року наступні земельні ділянки з державною формою власності землі оздоровчого призначення та зареєстровано за Санаторієм «Приморський» право постійного користування ними: кадастровий номер 5120885600:04:001:0874 площа земельної ділянки 6,3337 га; к.н. 5120885600:04:001:0871 площа 0,3369 га; к.н. 5120885600:01:001:0330 площа 0,7242 га; к.н. 5120885600:04:001:0870 площа 1,6499 га; к.н. 5120885600:04:001:0872 площа 3,0457 га; к.н. 5120885600:04:001:0875 площа 5,2914 га.
Разом з тим, як наголошує заявник, 29 та 30 грудня 2021 року шляхом незаконного втручання в державні реєстри без законних підстав державним реєстратором Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області Єрошенком Олександром Борисовичем було змінено форму власності земельних ділянок: к.н. 5120885600:01:001:0330 площа 0,7242 га; к.н. 5120885600:04:001:0870 площа 1,6499 га; к.н. 5120885600:04:001:0871 площа 0,3369 га; к.н. 5120885600:04:001:0872 площа 3,0457 га; к.н. 5120885600:04:001:0874 площа 6,3337 га; к.н. 5120885600:04:001:0875 площа 5,2914 га з державної власності на комунальну та власником записано Сергіївську селищну раду Білгород-Дністровського району Одеської області.
Таким чином, за ствердженнями заявника, зазначені дії державного реєстратора Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області Єрошенка О.Б. щодо здійснення реєстраційних дій та незаконного втручання в державний реєстр призвели до втрати Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України 17,3818 га землі, яка була передана з державної власності в комунальну Сергіївській селищній раді Білгород-Дністровського району Одеської області. При цьому заявник зауважує, що такі дії державного реєстратора є протиправними та мають на меті виведення земель із державної власності в комунальну за попередньою змовою з третіми особами шляхом прийняття завідомо протиправних рішень, при цьому зловживаючи своїми повноваженнями та без наявності правових підстав на їх вчинення для подальшого поділу та передачі зазначених земельних ділянок з комунальної власності в приватну.
Відтак, посилаючись на ст. ст. 136 ,137 ГПК України, заявник зазначає, що в разі не застосування заходів забезпечення позову при вирішенні позову на користь Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України останній не зможе виконати рішення суду щодо повернення земельних ділянок, оскільки буде змінено власника цих земельних ділянок та відповідно санаторій буде змушений подавати новий позов до інших осіб.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 06.01.2022 р. у справі № 916/53/22 розгляд заяви Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України призначено в засіданні суду на 10 січня 2022 р.
В судовому засіданні 10.01.2022 р. представник відповідача проти поданої заяви заперечував.
Так, у судовому засіданні господарського суду по розгляду заяви про забезпечення позову 10 січня 2022 року було протокольно оголошено перерву до 11 січня 2022 року об 16 год. 00 хв.
11.01.2022 р. заявником - Державним закладом «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України подано до господарського суду клопотання про приєднання до матеріалів заяви документів, а саме копії листа ПП «Гео-кадастр» № 11-01/1 від 11.01.2022 р., копії ухвали Вищого адміністративного суду України К/800/5208/13 від 31.07.2013 р. та копії акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки № 424-ДК/407/АП/09/01/-21 від 03.09.2021 р.
Також 11.01.2022 р. від відповідача на електронну адресу суду надійшла заява, в якій відповідач вказав, що зазначаючи у заяві про забезпечення позову про незаконну зміну форми власності відповідних земельних ділянок з державної власності на комунальну, заявник правових підстав не навів та доказів не надав, що вказані земельні ділянки є землями державної власності. Більш того відповідач вказує, що наявним у технічній документації, яка розроблена саме на замовлення заявника, рішенням Приморської сільської ради 343-ХХІІІ від 22.08.2000 р. спростовуються вказані доводи заявника та підтверджується належність вказаних земельних ділянок до земель комунальної власності, якими розпоряджалась на той час Приморська сільська рада.
Розглянувши вказану заяву про забезпечення позову в порядку ст. 136-140 ГПК України та матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, господарський суд дійшов наступних висновків.
Одним з механізмів забезпечення ефективного юридичного захисту є передбачений національним законодавством України інститут вжиття заходів забезпечення позову.
Забезпечення позову за правовою природою є засобом запобігання можливим порушенням майнових прав чи охоронюваних законом інтересів юридичної або фізичної особи.
Відповідно до ст. 136 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 137 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
У відповідності до ч. 1 ст. 137 Господарського процесуального кодексу України позов забезпечується, зокрема, накладенням арешту на майно та (або) грошові кошти, що належать або підлягають передачі або сплаті відповідачу і знаходяться у нього чи в інших осіб; забороною відповідачу вчиняти певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві, або виконувати щодо нього інші зобов`язання.
При вирішенні питання про забезпечення позову господарський суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням, зокрема, наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову та імовірності утруднення виконання або невиконання рішення господарського суду в разі невжиття таких заходів.
Більше того, заходи до забезпечення позову застосовуються господарським судом як засіб запобігання можливим порушенням майнових прав чи охоронюваних законом інтересів особи та гарантія реального виконання рішення суду за наявності фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного заходу до забезпечення позову. Заходи щодо забезпечення позову обов`язково повинні застосовуватися відповідно до їх мети, з урахуванням безпосереднього зв`язку між предметом позову та заявою про забезпечення позову.
Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, висловленою ним в ухвалі від 20.08.2018 у справі № 917/1390/17.
Таким чином, суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення господарського суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу. При цьому види забезпечення позову повинні бути співвідносними із заявленими позивачем вимогами.
Як встановлено судом та як вбачається зі змісту позовної заяви, даний спір між сторонами виник у зв`язку з незаконним, на думку позивача, порушенням відповідачем права власності позивача на земельні ділянки: із кадастровим номером 5120885600:01:001:0327, площею 31,36 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0326, площею 6,2890 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0328, площею 51,5502 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0874, площею 6,3337 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0871, площею 0,3369 га; із кадастровим номером 5120885600:01:001:0330, площею 0,7242 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0870, площею 1,6499 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0872, площею 3,0457 га; із кадастровим номером 5120885600:04:001:0875, площею 5,2914 га, які знаходяться за адресою: Одеська область, село Курортне саме з огляду на набуття Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровського району Одеської області без законних на те підстав права власності на вказані земельні ділянки.
При цьому з наведених позивачем обставин та документів випливає, що у Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України» на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 12.03.2000 р. І-ОД 004275 знаходиться у постійному користуванні 150,6279 гектарів землі в межах населеного пункту: Одеська область, село Курортне. Більш того, листом від 11.01.2022 р. у відповідь на лист Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України» (вих. № 01-09/01-05/5 від 10.01.2022 р.) Приватним підприємством «Гео-кадастр» повідомлено, що в ході проведення землевпорядних робіт земельні ділянки, що було встановлено, що земельні ділянки із кадастровими номерами: 5120885600:04:001:0770, 5120885600:04:001:0798, 5120885600:04:001:0830, 5120885600:04:001:0834, 5120885600:04:001:0839, 5120885600:04:001:0871, 5120885600:04:001:0875, 5120885600:01:001:0328, 5120885600:04:001:0790, 5120885600:04:001:0811, 5120885600:04:001:0832, 5120885600:04:001:0837, 5120885600:04:001:0870, 5120885600:04:001:0874, 5120885600:01:001:0327, 5120885600:04:001:0789, 5120885600:04:001:0801, 5120885600:04:001:0831, 5120885600:04:001:0835, 5120885600:04:001:0841, 5120885600:04:001:0872, 5120885600:01:001:0326, 5120885600:01:001:0330, знаходяться в межах 150,6279 гектарів, визначених Державним актом на право постійного користування землею від 12.03.2000 р. І-ОД 004275.
З огляду на зазначене господарський суд зазначає, що у заявника - Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України» є підстави вважати, що спірні земельні ділянки належать саме йому на праві постійного користування землею відповідно до Державного акту на право постійного користування землею від 12.03.2000 р. І-ОД 004275.
При цьому господарський суд зауважує, що докази скасування вказаного Державного акту на право постійного користування землею від 12.03.2000 р. І-ОД 004275 в матеріалах даної заяви про забезпечення позову відсутні, а відтак останній на даний час є чинним.
Разом з тим господарський суд вважає посилання відповідача на рішення Приморської сільської ради № 413-ХХІІІ від 13.09.2000 р. як на доказ належності спірних земельних ділянок до комунальної власності недоречним, оскільки, по-перше, орган місцевого самоврядування не може скасовувати прийняті свої ж рішення, а, по-друге, розгляду судом питання належності спірних земельних ділянок до земель державної чи комунальної власності буде здійснюватися судом під час розгляду справи по суті.
Отже, суд вважає, що з урахуванням характеру правовідносин, що склалися між сторонами, предмету спору та обставини справи, існує дійсна ймовірність того, що невжиття обраних позивачем заходів до забезпечення позову може утруднити або зробити неможливим виконання судового рішення у разі задоволення позову внаслідок незаконних дій відповідача, спрямованих на відчуження, поділ, передачу в користування спірних земельних ділянок на користь інших осіб чи здійснення дій, пов`язаних із переоформленням права власності на такі земельні ділянки.
Враховуючи зазначене, на думку суду, існує реальна загроза того, що внаслідок здійснення відповідачем відповідних дій, можуть бути порушені вищезазначені права позивача відносно цих земельних, у разі встановлення судом їх наявності та задоволення позову, для відновлення яких потрібно буде додати значних зусиль, при цьому позивач не зможе захистити їх в межах одного судового провадження без подання нових позовів.
У зв`язку з викладеним суд вважає, що є підстави для вжиття заходів забезпечення позову, які служать засобом запобігання можливим порушенням майнових прав чи охоронюваних законом інтересів юридичної або фізичної особи.
Відтак, господарський суд вважає цілком обґрунтованим обраний позивачем спосіб забезпечення позову шляхом накладення арешту на вказані земельні ділянки із кадастровим номером 5120885600:01:001:0330, площа 0,7242 га; к.н. 5120885600:04:001:0870, площа 1,6499 га; к.н. 5120885600:04:001:0871, площа 0,3369 га; к.н. 5120885600:04:001:0872, площа 3,0457 га; к.н. 5120885600:04:001:0874, площа 6,3337 га; к.н. 5120885600:04:001:0875, площа 5,2914 га, які знаходяться за адресою: Одеська область, село Курортне.
Стосовно інших вимог заявника про забезпечення позову шляхом заборони Сергіївській селищній раді Білгород-Дністровського району Одеської області здійснювати будь-які дії щодо поділу, відчуження чи передачі в користування зазначених земельних ділянок на користь інших осіб, суд зазначає, що вказані заходи є похідними від заходів про накладення арешту. Більш того, накладення арешту охоплює всі зазначені в заяві дії, пов`язані з відчуженням земельних ділянок на користь будь-яких осіб, їх поділу чи передачі в користування іншим особам. У зв`язку з цим зазначені вимоги заявника не підлягають задоволенню.
Разом з тим згідно з ч. 6 ст. 140 Господарського процесуального кодексу України про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу. В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову і підстави його обрання та вирішує питання зустрічного забезпечення. Суд може також зазначити порядок виконання ухвали про забезпечення позову.
Частинами 1 та 4 ст. 141 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд може вимагати від особи, яка звернулася із заявою про забезпечення позову, забезпечити відшкодування можливих збитків відповідача, які можуть бути спричинені забезпеченням позову (зустрічне забезпечення). Питання застосування зустрічного забезпечення вирішується судом в ухвалі про забезпечення позову або в ухвалі про зустрічне забезпечення позову. Якщо клопотання про зустрічне забезпечення подане після застосування судом заходів забезпечення позову, питання зустрічного забезпечення вирішується судом протягом десяти днів після подання такого клопотання.
З урахуванням відсутності у суду інформації з приводу можливих збитків Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області у зв`язку із вжиттям заходів забезпечення позову, правові підстави для зустрічного забезпечення наразі не вбачаються. Разом з тим, вказана особа не позбавлена права подати до суду відповідне клопотання, яке підлягає розгляду в порядку та протягом строків, встановлених статтею 141 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 136, 137, 140, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Заяву Державного закладу «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України про вжиття заходів забезпечення позову (вх. 2-16/22 від 05.01.2022 р.) у справі № 916/53/22 задовольнити частково.
2. Накласти арешт на земельні ділянки: кадастровий номер 5120885600:01:001:0330, площа земельної ділянки 0,7242 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0870, площа земельної ділянки 1,6499 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0871, площа земельної ділянки 0,3369 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0872, площа земельної ділянки 3,0457 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0874, площа земельної ділянки 6,3337 га; кадастровий номер 5120885600:04:001:0875, площа земельної ділянки 5,2914 га, які знаходяться за адресою: Одеська область, село Курортне.
3. Стягувачем за цією ухвалою є Державний заклад «Спеціалізований (спеціальний) санаторій «Приморський» Міністерства охорони здоров`я України (67793, Одеська область, Білгород-Дністровський район, с. Курортне, вул. Чорноморська, буд. 11А; код ЄДРПОУ 01982005).
4. Боржником за цією ухвалою є Сергіївська селищна рада Білгород-Дністровського району Одеської області (67780, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, смт. Сергіївка, вул. Гагаріна, буд. 3; код ЄДРПОУ 05383649).
Ухвала набирає чинності з дня її постановлення.
Ухвалу дійсна для пред`явлення до виконання до органу державної виконавчої служби протягом строку, встановленого Законом України "Про виконавче провадження".
Ухвалу може бути оскаржено у 10-денний термін з дня її постановлення.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.
Суддя Петров Володимир Степанович
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2022 |
Оприлюднено | 13.01.2022 |
Номер документу | 102477538 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні