Справа № 420/12086/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючої судді Бойко О.Я.
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Папріка про стягнення штрафу за порушення Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів їх шкідливого впливу на здоров`я населення, вирішив адміністративний позов задовольнити.
І. Суть спору
Позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю Папріка , в якому просило суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Папріка суму штрафних санкцій у розмірі 31 000,00 (тридцять одна тисяча) гривень.
ІІ. Аргументи сторін
(а) Позиція Позивача
Поданий позов обґрунтовувався тим, що Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області проведена позапланова виїзна перевірка дотримання норм законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на населення у ТОВ Папріка , за адресою здійснення господарської діяльності, а саме: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/2, оф. 4.
Проведеною перевіркою встановлено порушення п.9 ч.2 ст.13, а.1 і 5 ч.1 ст.16, ч.4 і ч.7 ст.13 Закону України Про заходи попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення , а саме куріння тютюнових виробів, а саме кальянів, факт стимулювання продажу тютюнових виробів (кальянів), у закладі відсутні спеціальні споруди чи окремі приміщення спеціально відведені для куріння, у закладі, де куріння заборонено не розміщено наочну інформацію, яка складається із відповідного графічного знаку про заборону куріння та тексту Куріння заборонено у закладі Горячі Перці , за адресою м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/2, оф. 4.
В результаті проведеної перевірки позивачем 17.12.2020 винесені відповідні постанови №183 і №184 про застосування штрафних санкцій до відповідача у загальному 31 000 грн.
Оскільки відповідачем не було сплачено штрафні санкції, позивач звернувся до суду.
(б) Позиція Відповідача
Відповідач не скористався своїм правом та не подав відзив на позовну заяву та докази сплати штрафу.
ІІІ. Процедура та рух справи
Ухвалою суду від 15.07.2021 року залишено без руху адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до ТОВ Папріка про стягнення штрафу.
27.07.2021 на виконання ухвали суду представником позивача до суду подано докази сплати судового збору.
02.08.2021 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд, прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
29.09.2021 ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв рішення про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначення підготовчого засідання.
08.12.2021 у судовому засідання Одеський окружний адміністративний суд ухвалив продовжити розгляд справи по суті у порядку письмового провадження.
ІV. Обставини справи встановлені судом та докази на їх підтвердження
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 10.06.2014 проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю Папріка , номер запису про проведення державної реєстрації: 15561020000052978.
Видами економічної діяльності зазначено: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування.
У грудні 2020 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області була проведена позапланова виїзна перевірка дотримання норм законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на населення у Товариства з обмеженою відповідальністю Папріка . Захід державного контролю проводився за адресою здійснення господарської діяльності, а саме: м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/2, оф. 4, про що складено акт від 08.12.2020 року №5286/05.
Перевіркою було виявлено порушення Закону України Про заходи попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення , а саме актом від 08.12.2020 року №5286/05 встановлено: п.9 ч.2 ст.13, а.1 і 5 ч.1 ст.16, ч.4 і ч.7 ст.13 Закону України Про заходи попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення , а саме куріння тютюнових виробів, а саме кальянів, факт стимулювання продажу тютюнових виробів (кальянів), у закладі відсутні спеціальні споруди чи окремі приміщення спеціально відведені для куріння, у закладі, де куріння заборонено не розміщено наочну інформацію, яка складається із відповідного графічного знаку про заборону куріння та тексту Куріння заборонено у закладі Горячі Перці , за адресою м. Одеса, вул. Маршала Говорова, 10/2, оф. 4.
З метою забезпечення дотримання суб`єктом господарювання вимог чинного законодавства 17.12.2020 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області було винесено постанови №183, 184 про накладення на відповідача стягнення, передбаченого статтею 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення зживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення у загальному розмірі 31000 гривень.
V. Джерела права та висновки суду
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до п. 9 ч. 2 ст. 13 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства. Разом з цим, ч. 4 ст. 13 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення перебачає, що у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: "Куріння заборонено!"
Частиною 7 статті 13 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення встановлено, що власник, уповноважені ним особи або орендарі відповідних споруд чи окремих приміщень зобов`язані відвести спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити інформацію, передбачену частиною п`ятою цієї статті.
Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення забороняються будь-яка реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, в тому числі проведення заходів з безоплатної роздачі, у тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, обміну тютюнових виробів на тютюнові вироби чи будь-які інші товари, роботи, послуги;
використання тютюнових виробів з метою отримання товарів, робіт, послуг; пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування на придбання або використання тютюнових виробів;
пропонування або надання бонусів, премій, повернення готівкових коштів, права на участь у будь-якій грі, лотереї, конкурсі, події, прямо або опосередковано пов`язаних з тютюновими виробами, або якщо умовою надання, або участі в яких, є придбання або вживання тютюнових виробів;
продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами або послугами;
розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, за виключенням одного плаката розміром не більше 40х30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні в продажу тютюнові вироби та ціни на них;
розміщення інформації з метою стимулювання продажу тютюну безпосередньо на тютюнових виробах та/або їх упаковці, у тому числі: малюнків та інших зображень, які не є частиною захищеної торгової марки; адрес веб-сайтів, електронної пошти; вкладень до упаковки тютюнових виробів; текстової або графічної інформації на прозорій обгортці упаковки тютюнових виробів;
розміщення інформації щодо тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, в місцях проведення розважальних заходів, в місцях роздрібної торгівлі, на автотранспортних засобах та обладнанні;
надсилання повідомлень поштою, електронною поштою, повідомлень на мобільні телефони, поширення відеодисків, відеоматеріалів, компакт-дисків, комп`ютерних та інших ігор, розміщення інформації в мережі Інтернет з метою стимулювання продажу тютюнових виробів;
продаж, пропонування для продажу, поставка чи реклама нетютюнових виробів, послуг, реклама або упаковка яких містить напис, малюнок чи будь-яке інше зображення, повідомлення, які повністю або в частині ідентифікуються чи асоціюються з тютюновим виробом, знаком для тютюнових товарів і послуг чи з виробником тютюнових виробів;
інші заходи прямого та непрямого стимулювання продажу тютюнових виробів та вживання тютюну.
Відповідно до ч.1 статті 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення , особи, винні у порушенні законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення, несуть відповідальність згідно з законом.
Згідно абз. 13 ч.2 статті 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб`єктів господарювання у разі: порушення заборони щодо реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів - від тридцяти тисяч гривень до п`ятдесяти тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів.
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, може бути оскаржено до суду (ч.3 ст.20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення ).
Рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині шостій цієї статті. Рішення про накладення фінансових санкцій оформляється постановою, що надсилається суб`єкту господарювання, на якого накладено фінансові санкції, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи (ч.7 ст.20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення ).
Згідно до вимог ч. 4 статті 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення , фінансові санкції, накладені центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, стягуються у встановленому законом порядку.
Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
Відповідачем не сплачена сума фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 31000 гривень, при цьому доказів скасування постанови, якою застосовано такі фінансові санкції, відповідачем до суду не надано.
Згідно з ч.3 ст.12 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності уразі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області підлягають задоволенню у повному обсязі.
VI. Розподіл судових витрат
Згідно з ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки суд не залучав свідків та призначав проведення експертизи з відповідача судові витрати не стягуються.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Керуючись ст. ст. 2, 139, 243-246КАС України суд,
ВИРІШИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Папріка (ЄДРПОУ 39248855) суму штрафних санкцій у розмірі 31 000,00 (тридцять одна тисяча) гривень.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо розглянуто справу в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області : адреса вул. 7-ма Пересипська, 6, м. Одеса, 65042, код ЄДРПОУ: 40342996.
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Папріка , адреса: 65038, м. Одеса, Дачна, 6, код ЄДРПОУ 39248855 .
Суддя Бойко О.Я.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2022 |
Оприлюднено | 13.01.2022 |
Номер документу | 102484262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні