Рішення
від 11.01.2022 по справі 600/1791/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/1791/21

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фатіх і К" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. Товариство з обмеженою відповідальністю Фатіх і К (далі - позивач або ТОВ Фатіх і К ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (далі - відповідач або ГУ ДПС), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0000850501 від 21.10.2020 року форми »В1» , №0000980501 від 21.10.2020 року форми »В4» , №0000990501 від 21.10.2020 року форми »ПН» Головного управління ДПС у Чернівецькій області, винесених на підставі акту позапланової документальної перевірки № 3084/24-13-07- 01/36965886 від 24.09.2020 року про результати документальної позапланової перевірки Товариством з обмеженою відповідальністю «Фатіх і К» , код ЄДРПОУ 36965886 з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банку по декларації з податку на додану вартість та від`ємного значення з моменту його виникнення по декларації за липень 2020 року.

1.2. Ухвалою суду від 20.04.2021 року позовну заяву залишено без руху.

1.3. Ухвалою суду від 27.04.2021 року відкрито спрощене позовне провадження в справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

1.4. 17.05.2021 року до суду надійшов відзив на позов.

1.5. 31.05.2021 року до суду надійшла відповідь на відзив.

1.6. Ухвалою суду від 03.06.2021 року відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

1.7. Ухвалою суду від 08.06.2021 року задоволено клопотання представника відповідача про заміну сторони, допущено заміну відповідача Головне управління ДПС в Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 43143196) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 44057187).

1.8. 17.06.2021 року до суду надійшло заперечення на відзив.

1.9. Ухвалою суду від 27.09.2021 року справу призначеного до розгляду у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

1.10. 07.10.2021 року судом задоволено клопотання представників сторін про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, за їх відсутності.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ПОЗИЦІЇ СТОРІН

Аргументація позивача

2.1. Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення, які прийняті за результати документальної позапланової перевірки ТОВ «Фатіх і К» , з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банку по декларації з податку на додану вартість та від`ємного значення з моменту його виникнення по декларації за липень 2020 року є протиправними, оскільки господарська операція, яка обумовила їх прийняття між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон щодо переробки лісоматеріалів на шпон струганий, його подальшої сушки та відповідної обмірки, обв`язки та упаковки в піддони є реальною, документована необхідними первинним документами.

2.2. Стверджує, що матеріал для виготовлення шпону струганого дубового в обсягах 181,46 куб.м., в тому числі: за грудень 2019 року в кількості 50,05 куб.м. та за липень 2020 року 131,41 куб.м., використаний в його господарській діяльності, а саме це є відходи за наслідками переробки ТОВ Єврошпон лісоматеріалів, що відповідає Нормам витрат фанерної сировини на виготовлення струганого шпону.

Аргументація відповідача

2.3. Відповідач щодо задоволення позову заперечив, суду пояснив, що ТОВ Фатік і К не надало для перевірки документи, що могли б свідчити про використання матеріалу (норми витрат матеріалу, залишки та відходи) списаного в кількості 181,46 куб.м., в тому числі: за грудень 2019 року в кількості 50,05 куб.м. та за липень 2020 року 131,41 куб.м. для виготовлення шпону струганого дубового в господарській діяльності.

Внаслідок чого сума занижених платником податкових зобов`язань з ПДВ визначених пунктом 198.5 статті 198 ПК України, що виникають у разі, якщо придбані товари/послуги використані не в господарській діяльності становить 131392,56 грн, в тому числі за грудень 2019 року на суму ПДВ 39858,92 грн та за липень 2020 року 91533,64 грн.

IІІ. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

3.1. Товариство з обмеженою відповідальністю Фатіх і К зареєстровано та взято на податковий облік 17.02.2010 року за №32538, на дату проведення перевірки перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області; основний вид діяльності 46.19. діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; є платником податку на додану вартість (далі - ПДВ) (дата початку дії свідоцтва №200341323 31.05.2017 року) (Т.1, а.с.19).

3.2. У перевіряємий період ТОВ Фатіх і К здійснювало придбання круглих лісоматеріалів дуб червоний, які транспортувались на склад товариства з обмеженою відповідальністю Єврошпон (далі - ТОВ Єврошпон ), с. Новий Яр, Яворівського району, Львівської області для переробки на шпон струганий на давальницьких умовах. Отримана готова продукція (шпон струганий дубовий) в подальшому експортувався в Єгипет на умовах поставки : FCA UA c. Новий Яр, у відповідності до Інкотермс 2010 (Т.1, а.с.19).

3.3. Посадовими особами ГУ ДПС у період часу з 09.09.2020 року по 15.09.2020 року, на підставі наказу від 07.09.2020 року, №367 та направлень від 08.09.2020 року, №№1195,1196 проведено документальну позапланову перевірку ТОВ Фатіх і К з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення з моменту його виникнення по декларації з ПДВ за липень 2020 року (податкова декларація з ПДВ №32815382 від 20.08.2020 року) в сумі 137913 грн.

Перевірка задокументована актом перевірки від 24.09.2020 року, №3084/24-13-07-01/36965886 (Т.1, а.с.16-45).

3.4. Проведеною перевіркою встановлено порушення ТОВ Фатіх і К :

1. Пункту 44.1 статті 44, пункту 188.1 статті 188, пункту 189.1 статті 189, пункту 198.5 статті 198 та абз. в) пункту 200.4 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року, №2755-VI (далі - ПК України) внаслідок чого встановлено:

- завищення заявленої суми бюджетного відшкодування на поточний рахунок платника податку по декларації з ПДВ за липень 2020 року в сумі 91534,00 грн та завищення суми бюджетного відшкодування по декларації за грудень 2019 року в сумі 36454,00 грн, яке вже відшкодована платнику на розрахунковий рахунок платника податку на момент перевірки;

- завищення значення рядка 21 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за липень 2020 року на суму 3405,00 грн.

2. Пункту 201.10 статті 201 ПК України в результаті чого: встановлено відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму податкових зобов`язань з ПДВ в розмірі 131392,56 грн, в тому числі за грудень 2019 року на суму ПДВ 39858,92 грн та за липень 2020 року 91533,64 грн.

Перевіркою не встановлено порушення ТОВ Фатіх і К вимог ПК України в частині достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника по декларації за липень 2020 року та підтверджено бюджетне відшкодування в сумі 46379,00 грн (Т.1, а.с.42-43).

3.5. За наслідками перевірки прийняті:

- податкове повідомлення-рішення від 21.10.2020 року, №0000850501, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 127988,00 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкцій у розмірі 31997,00 грн (Т.1, а.с.11);

- податкове повідомлення-рішення від 21.10.2020 року, №0000980501, яким визначено суму завищення від`ємного значення, яку зараховано до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 340500 грн (Т.1, а.с.12);

- податкове повідомлення-рішення від 21.10.2020 року, №0000990501, яким застосовано штраф у розмірі 3400,00 грн (Т.1, а.с.13).

3.6. Також, судом встановлено, що 14.01.2019 року між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон укладено договір підряду №14/01/19, згідно якого останнє зобов`язується на свій ризик виконати роботи щодо переробки лісоматеріалів першого на шпон струганий, його подальшої сушки та відповідної обмірки, обов`язки та упаковки в піддони (Т.1, а.с.98-101).

Відповідно до пункту 1.3. цього договору ТОВ Фатіх і К гарантує за власний рахунок транспортування своєї сировини на склад ТОВ Єврошпон (вул. Заводська, 19А, с. Новий Яр, Яворівського району, Львівської області).

Згідно пункту 2.2. договору упаковка: поліетиленова плівка, металева стрічка - входить у ціну продукції. Піддони виготовляються ТОВ Єврошпон з матеріалів ТОВ Фатіх і К , тобто з дошки, яка залишається в процесі виробництва.

Відповідно до пункту 3.2. договору відходи (шпон-рванина, відструги і вирізки, горбиль, тирса), отримані в результаті переробки сировини, зберігаються у ТОВ Єврошпон протягом 15 днів з дня підписання сторонами акту прийому-передачі шпону. Протягом цього часу ТОВ Фатіх і К при бажанні може забрати відходи. По закінченні вищевказаного строку відходи переходять у власність ТОВ Євпрошпон .

3.7. Також, 03.01.2020 року між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон укладено договір підряду №03/01/20, згідно якого останнє зобов`язується на свій ризик виконати роботи щодо переробки лісоматеріалів першого на шпон струганий, його подальшої сушки та відповідної обмірки, обов`язки та упаковки в піддони (Т.1, а.с.93-96).

Відповідно до пункту 1.3. цього договору ТОВ Фатіх і К гарантує за власний рахунок транспортування своєї сировини на склад ТОВ Єврошпон (вул. Заводська, 19А, с. Новий Яр, Яворівського району, Львівської області).

Згідно пункту 2.2. договору упаковка: поліетиленова плівка, металева стрічка - входить у ціну продукції. Піддони виготовляються ТОВ Єврошпон з матеріалів ТОВ Фатіх і К , тобто з дошки, яка залишається в процесі виробництва.

Відповідно до пункту 3.2. договору відходи (шпон-рванина, відструги і вирізки, горбиль, тирса), отримані в результаті переробки сировини, зберігаються у ТОВ Єврошпон протягом 15 днів з дня підписання сторонами акту прийому-передачі шпону. Протягом цього часу ТОВ Фатіх і К при бажанні може забрати відходи. По закінченні вищевказаного строку відходи переходять у власність ТОВ Євпрошпон .

3.8. 13.01.2020 року між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон укладено додаткову угоду №1 про внесення змін до договору підряду №03/01/20 від 03.01.2020 року (Т.1, а.с.97), якою пункт 2.2. договору викладено в новій редакції:

2.2. Упаковка: поліетиленова плівка, металева стрічка - входить у вартість переробки Виконавця.

Піддони виготовляються Виконавцем з відходів сировини Замовника, тобто з відстругів, які утворюються в процесі виробництва шпону і є одноразовою незворотною тарою, що використовується для складування та транспортування шпону Замовником .

Пункт 3.2. викладено в новій редакції:

3.2. Відходи (шпон-рванина, відструги та вирізки, горбиль, тирса, відходи деревини кускові, кора дервини), отримані в результаті переробки деревини Замовнику не повертаються, а використовуються частково для виготовлення одноразової незворотної тари (піддонів), відповідно до пункту 2.2. Договору. Відходи, що не піддаються переробці - шпон-рванина, тирса, кора деревини, горбиль, відходи деревини кускові, а також частина відстругів, що не придатні для виготовлення піддонів, використовуються Виконавцем на паливні потреби - спалюються на власних виробничих потужностях з метою забезпечення технологічного процесу кінцевої переробки деревини Замовника .

3.9. Наведені вище господарські операції документовані товарно-транспортними накладними при перевезенні деревини автомобільним транспортом (Т.1, а.с.106-107), актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) (Т.1, а.с.53-64, 108-119, 132-142), митними деклараціями та міжнародними товарно-транспортними накладними (Т.1, а.с.73-84,120-131), актами здачі-прийняття (готової продукції) з видатковими накладними (Т.1, а.с.67-72), товарно-транспортними накладними, специфікаціями-накладними на відпуск лісоматеріалів необроблених, та іншими документами, які дослідженні під час розгляду цієї справи.

3.10. Також у справі наявні Норми витрат фанерної сировини на виготовлення струганого шпону, які затверджені директором ТОВ Єврошпон та погоджені проректором з наукової роботи Українського державного лісотехнічного університету (Т.1, а.с.143-152).

ІV. ПОЗИЦІЯ СУДУ

4.1. Предметом цього позову є податкові повідомлення-рішення №0000850501 від 21.10.2020 року форми »В1» , №0000980501 від 21.10.2020 року форми »В4» , №0000990501 від 21.10.2020 року форми »ПН» , які прийняті за результати документальної позапланової перевірки ТОВ «Фатіх і К» , з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банку по декларації з податку на додану вартість та від`ємного значення з моменту його виникнення по декларації за липень 2020 року.

4.2. Господарська операція, яка обумовила прийняття цих податкових повідомлень-рішень, є операція між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон щодо переробки лісоматеріалів на шпон струганий, його подальшої сушки та відповідної обмірки, обв`язки та упаковки в піддони.

ГУ ДПС вважає, що ТОВ Фатік і К не надало для перевірки документи, що могли б свідчити про використання матеріалу (норми витрат матеріалу, залишки та відходи) списаного в кількості 181,46 куб.м., в тому числі: за грудень 2019 року в кількості 50,05 куб.м. та за липень 2020 року 131,41 куб.м. для виготовлення шпону струганого дубового в господарській діяльності. Внаслідок чого сума занижених платником податкових зобов`язань з ПДВ визначених пунктом 198.5 статті 198 ПК України, що виникають у разі, якщо придбані товари/послуги використані не в господарській діяльності становить 131392,56 грн, в тому числі за грудень 2019 року на суму ПДВ 39858,92 грн та за липень 2020 року 91533,64 грн.

Натомість позивач вважає такі доводи ГУ ДПС безпідставними, оскільки матеріал для виготовлення шпону струганого дубового в обсягах 181,46 куб.м., в тому числі: за грудень 2019 року в кількості 50,05 куб.м. та за липень 2020 року 131,41 куб.м., використаний в його господарській діяльності, а саме це є відходи за наслідками переробки ТОВ Єврошпон лісоматеріалів, що відповідає Нормам витрат фанерної сировини на виготовлення струганого шпону.

4.3. Отже, у цій справі суд насамперед має перевірити, чи дійсно обсяги списаного лісоматеріалу в кількості 181,46 куб.м., в тому числі: за грудень 2019 року в кількості 50,05 куб.м. та за липень 2020 року в кількості 131,41 куб.м., пов`язані з господарською діяльністю позивача і чи підтверджується це первинними документами.

4.4. Водночас суд звертає увагу, що у даному разі мова не йде про нереальність господарських операцій між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон щодо переробки лісоматеріалів на шпон струганий. Орган податкової служби погоджується з тим, що господарська операція мала місце і продукт, отриманий за її наслідками, був використаний в господарській діяльності позивача (експорт в Єгипет), однак відповідач не погоджується з заявленими обсягами господарської операції, що вплинуло на формування податкового зобов`язання з ПДВ і як наслідок завищення заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банку.

Щодо природи поставлених для переробки матеріалів та їх обліку

4.5. Відповідно до підпункту 14.1.41 пункту 14.1 статті 14 ПК України під давальницькою сировиною розуміють сировину, матеріали, напівфабрикати, комплектуючі вироби, енергоносії, що є власністю одного суб`єкта господарювання (замовника) і передаються іншому суб`єкту господарювання (виробнику) для виробництва готової продукції, з подальшим переданням або поверненням такої продукції або її частини їх власникові або за його дорученням іншій особі.

Згідно підпункту 14.1.134 пункту 14.1 статті 14 ПК України операція з давальницькою сировиною є операція з переробки (обробки, збагачення чи використання) давальницької сировини (незалежно від кількості замовників і виконавців, а також етапів (операцій)) з метою одержання готової продукції за відповідну плату. До операцій з давальницькою сировиною належать операції, в яких сировина замовника на конкретному етапі її переробки становить не менш як 20 відсотків загальної вартості готової продукції;

4.6. Отже, підсумовуючи наведене, слід прийти до висновку, що в розумінні ПК України поставлені ТОВ Фатіх і К до ТОВ Єврошпон для переробки лісоматеріали на шпон струганий, є давальницькою сировиною, а тому їх облік має відповідати вимогам щодо обліку сировини та матеріалів.

4.7. Наказом Міністерства статистики України від 21.06.1996 року, №193 Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів (був чинний на момент проведення перевірки) затверджено типові форми з обліку сировини та матеріалів, які введені в дію з липня 1996 року, а саме: М-1 "Журнал обліку вантажів, що надійшли"; М-2а "Акт списання бланків довіреностей"; М-3 "Журнал реєстрації довіреностей"; М-4 "Прибутковий ордер"; М-7 "Акт про приймання матеріалів"; М-8 "Лімітно-забірна картка"; М-9 "Лімітно-забірна картка"; М-10 "Акт-вимога на заміну (додатковий відпуск) матеріалів"; М-11 "Накладна вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів"; М-12 "Картка N


складського обліку матеріалів"; М-13 "Реєстр N
приймання - здачі документів"; М-14 "Відомість обліку залишків матеріалів на складі"; М-15 "Акт про приймання устаткування"; М-15а "Акт приймання - передачі устаткування до монтажу"; М-16 "Матеріальний ярлик"; М-17 "Акт N
про виявлені дефекти устаткування"; М-18 "Сигнальна довідка про відхилення фактичного залишку матеріалів від установлених норм запасу"; М-19 "Матеріальний звіт"; М-21 "Інвентаризаційний опис N
"; М-23 "Акт N _____ про витрату давальницьких матеріалів"; М-26 "Картка обліку устаткування для установлення"; М-28 "Лімітно-забірна картка N
"; М-28а "Лімітно-забірна картка N
".

4.8. Наведені документи в розумінні Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 року, №996-XIV та наказу Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року, №88 Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку є первинними документами та є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій.

4.9. Разом з цим, дослідженням матеріалів справи встановлено, що наведені документи, які мали документувати господарську операцію між ТОВ Фатіх і К до ТОВ Єврошпон щодо переробки лісоматеріалів на шпон струганий, не складались, суду та посадовим особам відповідача при перевірці - не надавались.

4.10. Крім цього, як встановлено судом вище (див. пункти 4.6.- 4.8. цього рішення) між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон укладено договори підряду №14/01/19 від 14.01.2019 року та №03/01/20 від 03.01.2020 року про виконання робіт щодо переробки лісоматеріалів на шпон струганий, його подальшої сушки та відповідної обмірки, обов`язки та упаковки в піддони.

Загальна кількість сировини для переробки згідно цих договорів становила 4000 куб.м. (по 2000 куб.м. по кожному договору), ціна переробки одного куб.м. становила 3600,00 грн по договору №14/01/19 від 14.01.2019 року та 3900 грн по договору №03/01/20 від 03.01.2020 року.

4.11. Відповідно до пункту 1.4. наведених договорів, сировина, надана Замовником (ТОВ Фатіх і К ) для виготовлення шпону, прийматиметься Виконавцем (ТОВ Єврошпон ) на складі Виконавця з подальшим складанням акту прийому-передачі сировини, в якому Виконавець має право вказувати якісні показники сировини, включаючи її дефекти.

Вимірювання об`єму сировини проводиться згідно діючих стандартів.

4.12. Разом з цим, акти прийому-передачі сировини сторонами по договорам підряду №14/01/19 від 14.01.2019 року та №03/01/20 від 03.01.2020 року не складались (ні суду, ні органу податкової служби не були надані), що не відповідає пункту 1.4. цих договорів та ускладнює процедуру дослідження обсягів постачаємої сировини (лісоматеріалів) на виконання цих договорів.

4.13. Також, відповідно до статті 840 Цивільного кодексу України, якою врегульовано питання виконання робіт з матеріалу замовника по договору підряду, якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу. Підрядник зобов`язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок (частина 1).

Якщо робота виконується з матеріалу замовника, у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх обов`язків (частина 2).

Підрядник відповідає за невиконання або неналежне виконання роботи, спричинене недоліками матеріалу, наданого замовником, якщо не доведе, що ці недоліки не могли бути ним виявлені при належному прийманні матеріалу (частина 3).

4.14. Однак, всупереч положень статті 840 Цивільного кодексу України ТОВ Єврошпон не надав ТОВ Фатіх і К звіт про використання матеріалу, що унеможливлює документально визначити кількість відходів, які утворились у зв`язку із використанням матеріалу.

4.15. При цьому суд звертає увагу, що позивач, будучи добросовісним платником податків, зацікавлений в детальному обліку обсягів відходів, оскільки чим менше буде відходів тим більше буде виготовлено продукції, що надасть можливість отримати більші прибутки, а також надасть можливість правильно вести облік матеріальних цінностей на підприємстві.

4.16. Тому в даному разі цілком є логічною і правильною позиція відповідача, про необхідність документально оформляти передачу давальницької сировини замовником на склад переробника видатковою накладною або актом приймання-передачі давальницької сировини, який має містити погоджену між замовником і переробником інформацію щодо найменування і кількості переданої замовником і отриманої переробником давальницької сировини, місце зберігання і переробки такої сировини.

4.17. Однак, господарська операція між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон по виконанню робіт щодо переробки лісоматеріалів на шпон струганий, його подальшої сушки та відповідної обмірки, обв`язки та упаковки в піддони в частині передачі сировини, документована виключно договорами підряду №14/01/19 від 14.01.2019 року та №03/01/20 від 03.01.2020 року. Будь-яких інших документів щодо передачі сировини від ТОВ Фатіх і К до ТОВ Єврошпон не складалось.

Натомість суд звертає увагу, що операції по передачі шпону струганого від ТОВ Єврошпон до ТОВ Фатіх і К документовані актами здачі-прийняття робіт, видатковими накладними, що надає можливість прослідкувати обсяги поставки.

4.18. Обґрунтовуючи законність прийнятих рішень, ГУ ДПС виходить з того, що ТОВ Єврошпон на замовлення ТОВ Фатіх і К виконано в грудні 2019 року - січні 2020 року та липні 2020 року роботи щодо переробки лісоматеріалів (сировини) в кількісному вираженні 450,68 куб.м, в тому числі: за грудень 2019 року 184,9 куб.м та за липень 2020 року 265,78 куб.м.

Загальна кількість оприбуткованої готової продукції ТОВ Фатіх і К відображено за дебетом рахунку 26 Готова продукція та кредитом субрахунку 23 Виробництво становить:

- у січні 2020 року в кількості 134,85 куб.м.;

- у липні 2020 року в кількості 134,37 куб.м.

Отже, має місце невідповідність в кількості переданих переробнику матеріалів (списання їх в бухгалтерському обліку) та в кількості оприбуткованої виготовленої продукції на 181,46 куб.м., а саме:

- списано за грудень 2019 року при переробці круглі лісоматеріали дуб червоний (куб.м) - 50,05;

- списано за липень 2020 року при переробці круглі лісоматеріали дуб червоний (куб.м) - 131,41.

4.19. У зв`язку з цим, відповідач прийшов до висновку, що сума занижених ТОВ Фатіх і К податкових зобов`язань з ПДВ визначених пунктом 198.5 статті 198 ПК України, що виникають у разі, якщо придбані товари/послуги використані не в господарській діяльності становить 131392,56 грн, в тому числі за грудень 2019 року на суму ПДВ 39858,82 грн (50,05 *3981,91*20%) грн та за липень 2020 року 91533,64 грн (131,41*3482,75*20%).

Суд погоджується з такою позицією відповідача та зазначає наступне.

4.20. Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України господарська діяльність це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

4.21. Згідно пункту 44.1 статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

4.22. Отже, формування показників податкової звітності, в тому числі щодо визначення податкового зобов`язання з ПДВ, здійснюються виключно на підставі первинних документів. Саме первинні документи надають змогу ідентифікувати операцію та обліковувати її відповідно до положень ПК України.

Відсутність первинних документів по господарській операції унеможливлює формування по ній показників податкової звітності, навіть за реальності такої операції. Саме на платнику податку лежить тягар формування показників податкової звітності та зберігання первинних документів, на підставі яких сформовані такі показники.

4.23. Відповідно до підпунктів а та б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

4.24. Згідно підпункту 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 ПК України постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Постачанням товарів також вважаються: в) будь-яка із зазначених дій платника податку щодо матеріальних активів, якщо платник податку мав право на віднесення сум податку до податкового кредиту у разі придбання зазначеного майна чи його частини (безоплатна передача майна іншій особі; передача майна у межах балансу платника податку, що використовується у господарській діяльності платника податку для його подальшого використання з метою, не пов`язаною із господарською діяльністю такого платника податку; передача у межах балансу платника податку майна, що планувалося для використання в оподатковуваних операціях, для його використання в операціях, що звільняються від оподаткування або не підлягають оподаткуванню.

4.25. Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).

4.26. Згідно пункту 198.5 статті 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.

4.27. Згідно пункту 189.1 статті 189 ПК України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

4.28. Підсумовуючи наведене, слід прийти до висновку, що господарська операція між ТОВ Фатіх і К та ТОВ Єврошпон у розумінні ПК України є поставкою, база оподаткування якої визначається виходячи з її договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів, а у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).

4.29. Відповідно до акту перевірки, заяв по суті та пояснень наданими представниками сторін у судовому засіданні, сторонами визнається, а в бухгалтерському обліку обліковано факти придбання позивачем у інших суб`єктів господарювання лісодеревини, що надало можливість йому формувати за рахунок цих сум податковий кредит з ПДВ, який враховувався при визначення податкового зобов`язання з ПДВ.

4.30. Придбана лісодеревина транспортувалась до ТОВ Євпрошпон для переробки на шпон струганий на давальницьких умовах, після чого готова продукція експортувалась до Єгипту.

4.31. Однак, як встановлено судом вище, господарська операція з постачання давальницької сировини від ТОВ Фатіх і К до ТОВ Єврошпон не документована первинними документами (видаткові накладні, акти прийому-передачі сировини, тощо), що унеможливлює її точний облік та облік відходів, які підлягають списанню.

4.32. Фактично передача давальницької сировини документована лише договорами підряду №14/01/19 від 14.01.2019 року та №03/01/20 від 03.01.2020 року, зміст яких не надає можливості встановити точні обсяги передачі сировини на моменту формування податкової звітності та заявленя сум бюджетного відшкодування.

4.33. Списання лісоматеріалів позивачем здійснено за відсутності первинних документів, якими документована формування відходів, а отже за відсутності останнього, та наявності факту придбавання такої сировини ТОВ Фатіх і К , слідує що лісоматеріали не були використанні в господарській діяльності позивача і за рахунок вартості списаних лісоматеріалів, ТОВ Фатіх і К не могло формувати показники податкової звітності.

4.34. За таких обставин, суд приходить до висновку про правомірність позиції відповідача, згідно якої на вартість списаних круглих лісоматеріалів дуб червоний, як непридатних для використання в господарській діяльності, нараховано податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 ПК України у розмірі 656962,77 грн, в тому числі за грудень 2019 року 39858,92 грн та за липень 2020 року 91533,64 грн.

4.35. Водночас суд звертає увагу, що проведеною податковою перевіркою встановлено заниження задекларованих позивачем показників у рядку 9 Декларацій на суму 131393,00 грн. дана сума вплинула на завищення показників задекларованих в розділі ІІІ Розрахунки за звітний період , а саме у зв`язку із збільшенням перевіркою суми податкового зобов`язання за грудень 2019 року в розмірі 39859 грн зменшено від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (від`ємне значення) р.19 Декларації з ПДВ за грудень 2019 року на 39859 грн, що вплинуло на завищення суми від`ємного значення, що відшкодовано ТОВ Фатіх і К на розрахунковий рахунок у банку в розмірі 36454,00 грн та завищено від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на 3405 грн.

4.36. Крім цього, у зв`язку із збільшенням за наслідками перевірки суми податкового зобов`язання за липень 2020 року в розмірі 91534 грн, зменшено від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (від`ємне значення) р.19 Декларації з ПДВ за липень 2020 року на 91534 грн, що вплинуло на завищення суми від`ємного значення, що заявлене ТОВ Фатіх і К до бюджетно відшкодовано на рахунок у банку в розмірі 91534 грн.

Щодо реєстрації податкових накладних

4.37. Відповідно до статті 201 ПК України податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань продавця.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів /послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та / або порушення порядку заповнення обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 ПК України, не дає право покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

4.38. Згідно пункту 120-1.2 статті 120-1 ПК України у разі відсутності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та/або податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень.

4.39. Оскільки перевіркою встановлено відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму податкових зобов`язань 131392,56 грн, в тому числі за грудень 2019 року в сумі 199294,6 грн, сума ПДВ 39858,92 грн, за липень 2020 року в сумі 457668,20 грн, сума ПДВ 91533,64 грн, у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності, слідує, що до позивача правомірно застосовано штраф у розмірі 3400 грн. (з урахуванням положень пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України).

Щодо позиції позивача

4.40. Як зазначалось судом вище, позивач вважає доводи ГУ ДПС безпідставними, оскільки матеріал для виготовлення шпону струганого дубового в обсягах 181,46 куб.м., в тому числі: за грудень 2019 року в кількості 50,05 куб.м. та за липень 2020 року 131,41 куб.м., використаний в його господарській діяльності, а саме це є відходи за наслідками переробки ТОВ Єврошпон лісоматеріалів, що відповідає Нормам витрат фанерної сировини на виготовлення струганого шпону.

4.41. З даного приводу суд зазначає, що статтею 44 ПК України визначені вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, а також документального підтвердження виконання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи

Зокрема, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту (пункт 44.1).

Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статей 39 та 39-2 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії) (пункт 44.3).

У разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає в порядку пункту 86.7 статті 86 цього Кодексу документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення (пункт 44.6).

У разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи) (пункт 44.7).

4.42. Аналізуючи наведені положення ПК України, слід прийти до висновку, що надання в повному обсязі платником податків фінансово-господарських документів під час перевірки є необхідною умовою підтвердження правомірності задекларованих платником податків показників податкового обліку. Обов`язок платника податків зберігати документи у надавати їх під час перевірки контролюючому органу кореспондує в компетенцію контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі документів. Ненадання платником податків документів на підтвердження задекларованих показників податкового обліку прирівнюється ПК України до їх відсутності. Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені ним у податковій звітності, але не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

4.43. Оскільки позивач не надав для перевірки документи, які б свідчили про використання матеріалу (норми витрат матеріалу, залишки та відходи) списаного в кількості 181,46 куб.м., у контролюючого органу були законні підстави провести перевірку на підставі наявних документів щодо задекларованих позивачем сум податкового кредиту та визнати ці суми не підтвердженими документально.

4.44. У судовому засіданні позивач доводив суду, що списаний лісоматеріал у кількості 181,46 куб.м. є відходами від переробки лісоматеріалу на шпон струганий, що є ймовірним та може відповідати Нормам витрат фанерної сировини на виготовлення струганого шпону.

4.45. Однак податкове законодавство вимагає від платника податків не тільки проведення реальних господарських операцій, а і їх документування первинними документами, виключно на підставі яких формується податкова звітність.

Такі документи позивач ні посадовим особам ГУ ДПС, під час проведення перевірки, ні суду, під час слухання справи, не надав, натомість виключно пояснював виробничий процес, який обумовлює утворення відходів, що є недостатнім для податкової звітності.

До увагу беруться лише ті операції, які документально підтверджені належними первинними документами.

4.46. При цьому суд звертає увагу на обсяги відходів, які згідно обліку позивача у липні 2020 року склали майже половину лісоматеріалів, що надійшли на переробку (131,41 куб.м. з 265,78 куб.м.). Така кількість відходів викликає обґрунтований сумнів щодо їх реальності, а тому без первинних документів, які документують обсяги відходів та кількість поставленої давальницької сировини, перевірити їх неможливо.

V. ВИСНОВКИ СУДУ

5.1. Одним із критеріїв законності рішення суб`єкта владних повноважень є його обґрунтованість, тобто урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (пункт 3 частини 2 статті 2 КАС України).

5.2. Такий критерій вимагає від суб`єкта владних повноважень врахувати як обставини, на обов`язковість яких вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Суб`єкт владних повноважень, яким є відповідач у цій справі, повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивоване.

5.3. У цій справі при прийнятті оскаржуваного рішення орган податкової служби використовував належні та допустимі докази, які за критерієм достатність створили підстави для прийняття оскаржуваних рішень.

5.4. Позивач дійсно займався експортом шпону до Єгипту і задля цього, він здійснював діяльність, пов`язану з його виготовленням. Однак така діяльність має документуватись відповідно до правил ведення бухгалтерського обліку та підтверджуватись первинними документами, на підставі яких формуються показники податкової звітності.

5.5. Натомість позивач жодним чином не документував поставку давальницької сировини на ТОВ Єврошпон та обсяг відходів, які утворилися під час переробки лісоматеріалу, що призвело до прийняття відповідачем оскаржуваних рішень.

5.6. За таких обставин суд вважає, що у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Фатіх і К» про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000850501 від 21.10.2020 року форми »В1» , №0000980501 від 21.10.2020 року форми »В4» , №0000990501 від 21.10.2020 року форми »ПН» Головного управління ДПС у Чернівецькій області, винесених на підставі акту позапланової документальної перевірки № 3084/24-13-07- 01/36965886 від 24.09.2020 року про результати документальної позапланової перевірки Товариством з обмеженою відповідальністю «Фатіх і К» , код ЄДРПОУ 36965886 з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість на розрахунковий рахунок у банку по декларації з податку на додану вартість та від`ємного значення з моменту його виникнення по декларації за липень 2020 року, необхідно відмовити.

VІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

6.1. Оскільки у задоволенні цього позову відмовлено у повному обсязі, суд не стягує на користь позивача понесені ним судові витрати.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Фатіх і К до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити у повному обсязі.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фатіх і К" (вул. Севастопольська, 18-А, м. Чернівці, 58000 код ЄДРПОУ 36965886)

Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А,м. Чернівці, 58013 44057187)

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2022
Оприлюднено17.01.2022
Номер документу102530940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1791/21-а

Ухвала від 02.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 19.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 18.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 10.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 11.01.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні