Рішення
від 29.12.2021 по справі 916/2774/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"29" грудня 2021 р.м. Одеса Справа № 916/2774/21

Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.

при секретарі судового засідання Кастровій М.С.

розглянувши справу за позовом Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (65058, м. Одеса, просп. Шевченка, 12, код ЄДРПОУ 43879780) до Комунального підприємства «Калина» (67520, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Трояндове, вул. Сонячна, буд. 4, код ЄДРПОУ 32863485)

про стягнення збитків у розмірі 229 790,54 грн.

Представники:

Від позивача - Польщина Т.Л. (витяг з ЄДРПОУ)

Від відповідача - не з`явився.

Суть спору:

Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (далі - Позивач) звернулась до Господарського суду Одеської області із позовом до Комунального підприємства Калина (далі - Відповідач) про стягнення збитків у розмірі 229 790,54 грн.

Ухвалою суду від 20.09.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 20.10.2021.

Підготовче засідання 20.10.2021 не відбулося у зв`язку перебуванні судді на самоізоляції.

Ухвалою суду від 02.11.2021 призначене підготовче засідання на 10.11.2021.

Протокольною ухвалою від 10.11.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 01.12.2021.

Протокольною ухвалою від 01.12.2021 оголошено перерву в судовому засіданні до 20.12.2021.

Протокольною ухвалою від 20.12.2021 оголошено перерву до 29.12.2021.

Представник Позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Позовні вимоги, із посиланням на статті 6, 13, 14, 16, 66, 68 Конституції України, статті 22, 1166 Цивільного кодексу України, статті 5, 20-2, 41, 67, 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , статті 10, 11, 33, 34 Закону України Про охорону атмосферного повітря , обґрунтовані заподіянням Відповідачем шкоди внаслідок порушення законодавства при водокористуванні за відсутності спеціального дозволу.

Відповідач не забезпечив явку свого повноважного представника до судового засідання. Надав клопотання про розгляд справи без участі його повноважного представника (вх. № 34949/21 від 24.12.2021).

01.12.2021 на адресу суду надійшов Відзив на позовну заяву (вх. № 32341/21) в якому Відповідач просить суд відмовити у задоволенні позову повністю.

Відповідач зазначає, що під час складання Акта перевірки КП Калина здійснювала водокористування артезіанської свердловини № 116-Е на підставі діючого дозволу на спеціальне користування за № 72/ОД/49д-17 від 08.09.2017, термін дії якого закінчується 08.09.2022.

Також Відповідач зазначає, що жодної інформації про наявність розрахунків, будь-яких інших даних пов`язаних з визначенням об`єму (обсягів) водокористування за період 2015-2018 роки в Акті перевірки не зазначено (не зафіксовано).

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши представника Позивача, суд

в с т а н о в и в:

Під час проведення Державною екологічною інспекцією в Одеській області у період з 17.09.2018 по 28.09.2018 позапланового заходу державного нагляду (контролю) за результатами якого складено Акт № 91/10 від 28.09.2018. Під час візуального обстеження було встановлено, що на балансі КП Калина перебуває вісім артезіанських свердловин. На підтвердження зазначеної інформації директором КП Калина держінспекторам було надано балансову відомість. Облік зібраної води, які КП Калина здійснює із свердловин ведеться по електролічильникам.

Статистичні звіти про використання води форми 2-ТП (водгосп) за 2015, 2016 та 2017 роки та Журнали обліку забору води за 2015, 2016, 2017 та 2018 роки, дані документи згідно листа КП КАЛИНА під час проведення перевірки Інспекції не надавались, у подальшому вони були передані начальнику УЗЕ в Одеській області ДЗЕ НП України полковнику поліції Семенцову О.Ю. на підставі його запиту та були використані під час проведення Інспекцією розрахунку розміру збитків.

За результатом перевірки було встановлено, що на території Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області централізоване водопостачання здійснює КП Калина .

В періоди з 01.10.2015 по 30.06.2018 КП Калина здійснювало спеціальне водокористування з артезіанських свердловин № 640/6642, № 8370, №858, № 633, № 158, № 3971, № 4071/358 за відсутності дозволу на спеціальне водокористування, що є порушенням пункту 9 частини першої статті 44, частини першої статті 49 Водного кодексу України.

Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу.

Згідно із статтею 38 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 № 1264-ХІІ використання природних ресурсів в Україні здійснюється в порядку загального і спеціального використання природних ресурсів. Законодавством України громадянам гарантується право загального використання природних ресурсів для задоволення життєво необхідних потреб (естетичних, оздоровчих, рекреаційних, матеріальних тощо) безоплатно, без закріплення цих ресурсів за окремими особами і надання відповідних дозволів, за винятком обмежень, передбачених законодавством України. В порядку спеціального використання природних ресурсів громадянам, підприємствам, установам і організаціям надаються у володіння, користування або оренду природні ресурси на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, - на пільгових умовах.

Частиною першою статті 149 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання використовують у господарській діяльності природні ресурси в порядку спеціального або загального природокористування відповідно до цього Кодексу та інших законів.

Відповідно до статті 151 Господарського кодексу України суб`єктам господарювання для здійснення господарської діяльності надаються в користування на підставі спеціальних дозволів (рішень) уповноважених державою органів земля та інші природні ресурси (в тому числі за плату або на інших умовах). Порядок надання у користування природних ресурсів громадянам і юридичним особам для здійснення господарської діяльності встановлюється земельним, водним, лісовим та іншим спеціальним законодавством.

Статтею 2 Водного кодексу України встановлено, що завданням водного законодавства є регулювання правових відносин з метою забезпечення збереження, науково обгрунтованого, раціонального використання вод для потреб населення і галузей економіки, відтворення водних ресурсів, охорони вод від забруднення, засмічення та вичерпання, запобігання шкідливим діям вод та ліквідації їх наслідків, поліпшення стану водних об`єктів, а також охорони прав підприємств, установ, організацій і громадян на водокористування. Водні відносини в Україні регулюються цим Кодексом, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" та іншими актами законодавства. Земельні, гірничі, лісові відносини, а також відносини щодо використання та охорони рослинного і тваринного світу, територій та об`єктів природно-заповідного фонду, атмосферного повітря, виключної (морської) економічної зони та континентального шельфу України, що виникають під час користування водними об`єктами, регулюються відповідним законодавством України.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 3 Водного кодексу України до водного фонду України, зокрема, належать підземні води та джерела.

Згідно із статтею 1 Водного кодексу України водокористування - використання вод (водних об`єктів) для задоволення потреб населення, промисловості, сільського господарства, транспорту та інших галузей господарства, включаючи право на забір води, скидання стічних вод та інші види використання вод (водних об`єктів); використання води - процес вилучення води для використання у виробництві з метою отримання продукції та для господарсько-питних потреб населення, а також без її вилучення для потреб гідроенергетики, рибництва, водного, повітряного транспорту та інших потреб.

Відповідно до статей 46, 48 Водного кодексу України водокористування може бути двох видів - загальне та спеціальне. Спеціальне водокористування - це забір води з водних об`єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об`єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.

Згідно із частинами першою, другою статті 49 Водного кодексу України спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування. Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Відповідно до статті 50 Водного кодексу України строки спеціального водокористування встановлюються органами, які видали дозвіл на спеціальне водокористування. Спеціальне водокористування може бути короткостроковим (на три роки) або довгостроковим (від трьох до двадцяти п`яти років). У разі необхідності строк спеціального водокористування може бути продовжено на період, що не перевищує відповідно короткострокового або довгострокового водокористування. Продовження строків спеціального водокористування за клопотанням заінтересованих водокористувачів здійснюється державними органами, що видали дозвіл на спеціальне водокористування.

Згідно із статтями 110, 111 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Водокористувачі звільняються від відповідальності за порушення водного законодавства, якщо вони виникли внаслідок дії непереборних сил природи чи воєнних дій. Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні у: недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування. Підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи зобов`язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Відповідно до статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 № 1264-ХІІ порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні, зокрема, у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Згідно із частиною першою статті 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 № 1264-ХІІ шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Розрахунок збитків, здійснено за Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів , затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 № 389.

Розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів визначається Розділом IX Методики.

Відповідно до пункту 9.1 Розділом IX Методики, розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів, здійснюється за формулою: Зсам = 5 х W х Тар (грн.),

де W - об`єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води)), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів, куб.м.;

Тар - розмір, аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання води, встановленої статтею 255 Податкового кодексу України, на дату виявлення порушення (для поверхневих, підземних, шахтних, кар`єрних та дренажних вод - грн/100 куб.м., води для потреб гідроенергетики та рибництва - грн/10000 куб.м., води, яка входить до складу напоїв, - грн/куб.м.). Для морської води та води з лиманів Тар аналогічний ставці рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод для показника "Інші водні об`єкти", встановленої статтею 255 Податкового кодексу України, на дату виявлення порушення

Пунктом 9.2 Розділу IX Методики, визначено, що Фактичний об`єм води, що використана самовільно без дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування та/або спеціального дозволу на користування надрами (підземні води), у разі перевищення встановлених у дозволі на спеціальне водокористування лімітів визначається на основі даних: первинного обліку водокористування, звіту про використання води за Формою № 2ТП-Водогосп (річна), звітності за формою № 7-гр (підземні води) (річна), податкової декларації з рентної плати за спеціальне використання води, ліміту забору та використання води, індивідуальних норм водоспоживання та водовідведення або довідки фізичної особи - підприємця або юридичної особи за підписом керівництва, завіреної печаткою (за наявності).

Судом встановлено, що під час проведення заходу державного нагляду (контролю) директором КП Калина надано журнал Електроенергії та води за 2015, 2016, 2017 та 2018 роки, у якому зазначені індивідуальні норми водоспоживання з кожної свердловини (Розділ Вода ).

Відповідно до пунктів 1.3, 1.15 Порядку державного обліку водокористування, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 03.04.2015 №382/26827, визначено, що Організація ведення державного обліку водокористування здійснюється Держводагентством. Державний облік водокористування здійснюється шляхом подання водокористувачами звітів про використання води за формою № 2ТП-водгосп (річна). Аналіз достовірності звітних даних здійснюється на підставі наданих водокористувачами даних первинного обліку водокористування та результатів хімічних аналізів води, дозволів на спеціальне водокористування, а також нормативних розрахунків водокористування та водовідведення.

Як випливає з розрахунку відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування) відповідно до наданих КП "Калина" журналів "Електроенергія та вода 2015 рік", "Електроенергія та вода 2016 рік", "Електроенергія та вода 2917 рік", "Електроенергія та вода 2018 рік", в період з 01.10.2015 по 30.06.2018 обсяг самовільно використаної води з артезіанської свердловини № 640/6642 становить 64 769 куб.м.

Розмір збитків складає 98 902,26 грн. (3сам = 5 х 64 769 куб.м. х 1,018 грн/куб.м. х 0,3 = 98 902,26 грн.).

Як випливає з розрахунку відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування) відповідно до наданих КП "Калина" журналів "Електроенергія та вода 2015 рік", "Електроенергія та вода 2016 рік", "Електроенергія та вода 2917 рік", "Електроенергія та вода 2018 рік", в періоди з 01.10.2015 по 30.06.2018 обсяг самовільно використаної води з артезіанських свердловин № 8370, № 858, № 633, № 158, № 3971, № 4071/358 становить 90 955 куб.м.

Розмір збитків складає 138 888,28 грн. (3сам = 5 х 90 955 куб.м. х 1,018 грн/куб.м. х 0,3 = 138 888,28 грн.).

Всього збитки за здійснення видобудку підземних вод загальнодержавного значення без дозвільних документів складають 229 790,54 грн. (98 902,26 + 138 888,28 = 237 790,54).

Відповідачем сплачено 8 000,00 грн., що не заперечується Позивачем.

Отже сума несплачених збитків складає 229 790,54 грн. (237 790,54 - 8 000,00 = 229 790,54).

Докази оплати Відповідачем збитків у вищезазначеному розмірі в матеріалах справи відсутні.

Суд не приймає довід відповідача щодо того, що під час складання Акта перевірки КП Калина здійснювала водокористування артезіанської свердловини № 116-Е на підставі діючого дозволу на спеціальне користування за № 72/ОД/49д-17 від 08.09.2017, термін дії якого закінчується 08.09.2022, оскільки дозвіл на спеціальне водокористування від 08.09.2017, на який посилається Відповідач, виданий Трояндівській сільській раді Лиманського району Одеської області, а не КП "Калина", яке було об`єктом перевірки державного нагляду та контролю, за результатами якого було складено Акт № 93/10 від 05.10.2018 та Акт № 91/10 від 28.09.2018.

Щодо доводу Відповідача, про те, що жодної інформації про наявність розрахунків, будь-яких інших даних пов`язаних з визначенням об`єму (обсягів) водокористування за період 2015-2018 роки в Акті перевірки не зазначено (не зафіксовано), суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 6 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.

Міністерством енергетики та захисту довкілля України від 26.11.2019 № 450 прийнято наказ Про затвердження Уніфікованої форми акта, складеного за результатом проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання , відтворення, і охорони .

Згідно пункту 15 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.

Уніфікована форма акту перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства не передбачає внесення відомостей про здійснення розрахунків.

Акт, складений за результатом проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від 28.09.2018 № 91/10 відповідає Уніфікованій формі акта затвердженої наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 26.11.2019 № 450.

Крім того, суд враховує, що Позивачем були використані документи Відповідача, отримані із супровідним листом Комінтернівської місцевої прокуратури Одеської області від 17.10.2018 за № 16-6448-18вих, а саме:

- статистичні звіти про використання води форми 2-ТП (водгосп) за 2015, 2016 та 2017 роки;

- журнали обліку забору води за 2015, 2016, 2017 та 2018 роки;

- висновок судової експертизи по кримінальному провадженню, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017160330000043 від 13.01.2017 року;

- документи, що підтверджують факт самовільного буріння артсвердловини поблизу свердловини № 640/6642 с. Трояндове (Кірове) Лиманського (Комінтернівського) району Одеської області.

Відповідно до пункту 8 частини другої статті 16 Цивільного кодексу України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Згідно із частинами першою, другою статті 1166 Цивільного кодексу України Майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Враховуючи наведене, суд вважає, що шкода, заподіяна КП Калина внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, а саме самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (дозволу на спеціальне водокористування) підлягає компенсації в повному обсязі згідно частини першої статті 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .

На підставі викладеного, суд вважає такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі позовні вимоги про стягнення з Відповідача збитків у розмірі 229 790,54 грн.

При розподілі господарських витрат суд виходить з положень пункту 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України, згідно із якими судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунального підприємства «Калина» (67520, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Трояндове, вул. Сонячна, буд. 4, код ЄДРПОУ 32863485) на користь держави збитки, завдані порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, внаслідок використання підземних вод з артезіанських свердловин без наявності спеціального дозволу в сумі 229 790,54 грн. (двісті двадцять дев`ять тисяч сімсот дев`яносто гривень 54 коп.) в бюджет Доброславської селищної територіальної громади на розрахунковий рахунок № UA148999980333169331000015684, код бюджетної класифікації 24062100, ЄДРПОУ: 37607526, отримувач - ГУК в Од.обл./смт Доброслав/24062100, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат).

3. Стягнути з Комунального підприємства «Калина» (67520, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Трояндове, вул. Сонячна, буд. 4, код ЄДРПОУ 32863485) на користь Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (65058, м. Одеса, просп. Шевченка, 12, код ЄДРПОУ 43879780) витрати на сплату судового збору в розмірі 3 566,86 грн. (три тисячі п`ятсот шістдесят шість гривень 86 грн.) на розрахунковий рахунок № UA438201720343110001000115709 в Держказначейській службі України у м. Києві МФО 820172.

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги в строк встановлений частиною першою статті 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 10 січня 2022 р.

Суддя Ю.А. Шаратов

Дата ухвалення рішення29.12.2021
Оприлюднено17.01.2022
Номер документу102547918
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2774/21

Ухвала від 08.06.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 18.05.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 22.03.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 20.02.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 31.01.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Рішення від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Рішення від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 02.11.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 20.09.2021

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні