номер провадження справи 4/165/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.01.2022 Справа № 908/3007/21
м.Запоріжжя Запорізької області
Суддя Зінченко Наталя Григорівна, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику представників сторін справу
за позовом Акціонерного товариства Українська залізниця , (03680, м. Київ, вул. Є.Гедройця, буд. 5) в особі регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця , (84404, м. Лиман, вул. Привокзальна, буд. 22)
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ , (69014, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 12-А)
про стягнення 57225,00 грн.
19.10.2021 до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява вих. № 2022/1906 від 30.07.2021 (вх. № 3222/08-07/21 від 19.10.2021) Акціонерного товариства Українська залізниця , м. Київ в особі регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця , м. Лиман до Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ , м. Запоріжжя про стягнення 57225,00 грн. штрафу за неправильне зазначення у накладних маси вантажу.
Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.10.2021 справу № 908/3007/21 за вищевказаною позовною заявою розподілено судді Зінченко Н.Г.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.11.2021 після усунення недоліків позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/3007/21 в порядку спрощеного позовного провадження, справі присвоєно номер провадження справи 4/165/21, ухвалено здійснювати розгляд справи без повідомлення (виклику) учасників справи.
Заявлені позивачем вимоги викладені в позовній заяві та обґрунтовані посиланням на ст. 307 ГК України, ст., ст. 2, 5, 6, 23, 24, 118, 122, 129 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457, положення Законів України Про залізничний транспорт і Про транспорт . Мотивуючи заявлені вимоги позивач зазначає, що 23.05.2021 зі станції Передатна Придніпровської залізниці відповідач здійснив відправлення вагонів № 55591036, № 55082317, № 63659924 згідно накладної № 45164951 на станцію Покровськ Донецької залізниці. 27.05.2020 на станції Покровськ Донецької залізниці на підставі ст. 24 Статуту залізниць України залізницею було здійснено комісійне переважування вагонів № 55591036, № 55082317, № 63659924, під час якого виявлено, що маса вантажу у вищезазначених вагонах не відповідає масі, вказаній відправником у накладній, про що складено комерційний акт № 482004/263 від 27.05.2021. Перевіркою виявлено наступне: в накладній № 45164951 у вагоні № 55591036 маса вантажу складає 69 500 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 65 300 кг, що на 4 200 кг менше, ніж вказано у накладній; в накладній № 45164951 у вагоні № 63659924 маса вантажу складає 69 400 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 65 800 кг, що на 3 600 кг менше, ніж вказано у накладній; в накладній № 45164951 у вагоні № 55082317 маса вантажу складає 69 100 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 65 000 кг, що на 4 100 кг менше, ніж вказано у накладній. Провізна плата по накладній № 45164951 за вагон № 55591036 складає 38150,00 грн., штраф згідно зі ст., ст. 118, 122 Статуту залізниць України складає: 3815,00 грн. х 5 = 19075,00 грн. Провізна плата по накладній № 45164951 за вагон № 55082317 складає 38150,00 грн., штраф згідно зі ст., ст. 118, 122 Статуту залізниць України складає: 3815,00 грн. х 5 = 19075,00 грн. Провізна плата по накладній № 45164951 за вагон № 63659924 складає 38150,00 грн., штраф згідно зі ст., ст. 118, 122 Статуту залізниць України складає: 3815,00 грн. х 5 = 19075,00 грн. Таким чином, загалом сума штрафу що підлягає стягненню за вищезазначеним перевізним документом за 3 вагони складає 57225,00 грн. Враховуючи викладене, позивач просить суд позов задовольнити та стягнути з відповідача на його користь 57225,00 грн. штрафу за неправильне зазначення у накладних маси вантажу. Також позивач просить суд стягнути з відповідача на його користь 2270,00 грн. судового збору.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.11.2021 у справі № 908/3007/21 відповідачу запропоновано у строк не пізніше 01.12.2021 подати відзив на позовну заяву і всі можливі докази у підтвердження його заперечень проти позову або його визнання, у разі незгоди з нарахованою сумою - навести свій контррозрахунок.
Відповідно до безкоштовного Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який роздрукований судом з офіційного сайту Міністерства юстиції України: https://usr.minjust.gov.ua, зареєстрованим місцем знаходження юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ (ідентифікаційний код юридичної особи 00292333) є: 69014, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 12-А, що відповідає адресі відповідача, зазначеній у позовній заяві.
Статтею 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
З наявного в матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (штрих-кодовий ідентифікатор 6900120345071) вбачається, що копія ухвали господарського суду Запорізької області від 16.11.2021 про відкриття провадження у справі № 908/3007/21 отримана уповноваженою особою Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ 22.11.2021.
Отже, суд вважає, що ним вжито достатньо заходів для повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі № 908/3007/21.
При цьому судом враховано, що відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, викладеної у рішенні у справі Пономарьов проти України від 03.04.2008, сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
Отже, не лише на суд покладається обов`язок належного повідомлення сторін про час та місце судового засідання, але й сторони повинні вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
Про хід розгляду даної справи відповідач міг дізнатись з офіційного веб-порталу Судової влади України Єдиний державний реєстр судових рішень http://reyestr.court.gov.ua/. Названий веб-портал згідно з Законом України Про доступ до судових рішень № 3262-IV від 22.12.2005 є відкритим для безоплатного цілодобового користування.
Відзив на адресу суду від відповідача у встановлений в ухвалі суду від 16.11.2021 у справі № 908/3007/21 процесуальний строк для подачі відзиву, так і станом на 07.12.2021 (п`ятнадцятиденний термін від дня отримання відповідачем зазначеної ухвали суду) не надійшов, як і будь-яких клопотань чи заяв до суду від відповідача не надходило.
Згідно ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У відповідності до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.
За таких обставин, суд вирішив розглянути справу за наявними матеріалами.
У відповідності до частин 2 і 3 ст. 252 ГПК України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Отже, 16.12.2021 сплив тридцятиденний термін наданий сторонам на вчинення процесуальних дій, строк вчинення яких обмежений першим судовим засіданням. Будь-яких процесуальних заяв або заяв по суті протягом цього періоду до суду не надходило. Тому суд вважає за можливе розглянути вказану справу по суті.
Відповідно до ч., ч. 5, 7 ст. 252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін до суду не надходило.
Згідно ст. 248 ГПК України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення - 13.01.2022.
Розглянувши матеріали справи, суд
УСТАНОВИВ
23.05.2021 зі станції Передатна Придніпровської залізниці Товариство з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ (відповідач у справі) здійснило відправлення вагонів № 55591036, № 55082317, № 63659924 згідно з накладною № 45164951 на станцію Покровськ Донецької залізниці.
27.05.2021 на станції Покровськ Донецької залізниці на підставі Актів загальної форми № 35131, № 35132 і № 35133 від 26.05.2021 станції Покровськ Донецької залізниці було здійснено комісійне переважування вагонів № 55591036, № 55082317, № 63659924, результат якого зафіксовано в Книзі обліку контрольних зважувань та перевірки кількості вантажу у вагонах за 27.05.2021, і складено Акти загальної форми № 532, № 533 і № 534 від 27.05.2021 та Комерційний акт № 482004/263 від 27.05.2021.
Комерційний акт № 482004/263 від 27.05.2021 засвідчує, що під час комісійного зважування із зупинкою без розчеплення на 150-тонних статичних вагах станції (повірка 15.01.2021) вагонів, відправлених за накладною № 45164951, встановлено розбіжності фактичної маси вантажу з зазначеною в накладній масою, зокрема:
- в накладній № 45164951 у вагоні № 55591036 маса вантажу складає 69 500 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 65 300 кг, що на 4 200 кг менше, ніж вказано у накладній;
- в накладній № 45164951 у вагоні № 63659924 маса вантажу складає 69 400 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 65 800 кг, що на 3 600 кг менше, ніж вказано у накладній;
- в накладній № 45164951 у вагоні № 55082317 маса вантажу складає 69 100 кг, фактично ж встановлено, що маса вантажу складає 65 000 кг, що на 4 100 кг менше, ніж вказано у накладній.
Також в Комерційному акті № 482004/263 від 27.05.2021 зазначено, що поверхня вантажу холмоподібна нижче бортів 50-100 см. Ознак втрати вантажу не має. Вантаж виданий вантажоодержувачу 27.05.2021, про що наявна відмітка в графі 53 накладної № 45164951.
Відповідно до накладної № 45164951 відправником вантажу є Товариство з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ , маса вантажу визначена вантажовідправником без участі представників залізниці (графа 24 накладної № 45164951), завантаження проводилося вантажовідправником (графа 26 накладної № 45164951).
Відповідно до п. 28 Правил приймання вантажів до перевезення , які затверджені наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 861/5082, вантажі, завантажені відправником у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони, тощо), а у даному випадку спірні вагони є напіввагонами , приймаються залізницею до перевезення шляхом візуального огляду вагону, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси та кількості вантажу.
Згідно з положеннями частини 5 статті 307 ГК України, які кореспондуються з положенням частини 2 статті 908 та статті 920 ЦК України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
У статті 3 Закону України Про залізничний транспорт визначено, що законодавство про залізничний транспорт загального користування складається із законів України Про транспорт , Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування , вказаного закону, Статуту залізниць України, який затверджується Кабінетом Міністрів України, та інших актів законодавства України.
Нормативно-правові акти, що визначають порядок і умови перевезень, користування засобами залізничного транспорту загального користування, безпеки руху, охорони праці, забезпечення громадського порядку, перетину залізничних колій іншими видами транспорту і комунікаціями, пожежної безпеки, санітарні норми та правила на залізничному транспорті України, є обов`язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Відповідно до статті 10 Закону України Про залізничний транспорт розрахунки відправників і одержувачів вантажу, вантажобагажу і пошти з підприємствами залізничного транспорту загального користування за перевезення, додаткові збори за вантажні операції і користування рухомим складом, а також за штрафи, пеню, неустойки здійснюються в порядку, передбаченому Статутом залізниць України, іншими актами законодавства України та міжнародними договорами.
За приписами частини 1 статті 918 ЦК України завантаження (вивантаження) вантажу здійснюється організацією, підприємством транспорту або відправником (одержувачем) у порядку, встановленому договором, із додержанням правил, встановлених транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998 затверджено Статут залізниць України, відповідно до статті 6 якого встановлено, що накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до вказаного Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпеченні гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.
Технічні умови навантаження і кріплення вантажів обов`язкові для дотримання всіма учасниками перевезення вимоги щодо розміщення, закріплення, способу навантаження, розвантаження вагонів, забезпечення безпеки руху, збереження залізничного рухомого складу та вантажів.
Згідно з статтею 32 Статуту залізниць України відправник зобов`язаний підготувати вантаж з урахуванням його схоронності під час транспортування і здійснювати навантаження з виконанням Технічних умов.
У пункті 20 Правил приймання вантажів до перевезення визначено, що навантаження вагонів здійснюється згідно з правилами розміщення і кріплення вантажів, правилами перевезення вантажів із забезпеченням безпеки руху, схоронності вантажів і безпечного виконання вантажних робіт.
Відповідно до пункту 1.1 Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 861/5082, на кожне відправлення вантажу, порожніх власних, орендованих вагонів та контейнерів відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) за формою, наведеною у додатку 1 до вказаних Правил.
Згідно з пунктом 1.2 Правил оформлення перевізних документів накладна заповнюється відправником із застосуванням автоматизованих систем залізничного транспорту України або програмних засобів, здатних забезпечити роботу з електронними перевізними документами згідно з установленим форматом, та у разі її оформлення в паперовому вигляді роздруковується на бланку, виготовленому на білому папері формату А4 у трьох примірниках, один із яких після оформлення приймання вантажу до перевезення станцією відправлення видається відправникові вантажу та є квитанцією для приймання вантажу до перевезення, другий і третій передаються з вантажем на станцію призначення.
Пунктом 1.3 Правил оформлення перевізних документів передбачено, що усі відомості, передбачені формою бланка перевізного документа, повинні бути внесені відправником у відповідні графи. Виправлення не допускаються; у разі необхідності зміни відомостей, внесених до перевізного документа, відправник зобов`язаний заповнити новий перевізний документ.
Відповідно до пункту 2.1 Правил оформлення перевізних документів відправник заповнює відповідні графи накладної згідно з додатком 3 до вказаних Правил, у тому числі графу № 20.
У графі 55 Правильність внесених відомостей підтверджую представник відправника вказує свою посаду, розписується, засвідчуючи правильність відомостей, указаних ним у перевізному документі, (пункт 2.3 Правил оформлення перевізних документів).
Так, у графі 20 Найменування вантажу накладної № 45164951, що відповідно до додатку 3 до Правил оформлення перевізних документів заповнюється відправником, мається запис наступного змісту: Вантаж розміщено й закріплено згідно з пунктом 3.1 глави 14 Додатка 3 до СМГС. .
Даний запис, як і всі відомості накладної № 45164951 в цілому засвідченні підписом представника відправника.
Отже, має місце факт невідповідності маси вантажу, зазначеної в накладній № 45164951, та встановленої при контрольному зважуванні.
Згідно з нормами статті 122 Статуту залізниць України підставою для покладання на відправника відповідальності за неправильне зазначення ним відомостей про масу вантажу є комерційний акт, складений у випадках передбачених статтею 129 Статуту.
За змістом статті 129 Статуту залізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць.
Відповідно до статті 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначені у накладній масу , кількість місць вантажу , його назву, код та адресу одержувача з відправника стягується штраф у розмірі згідно зі статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли.
Статтею 118 Статуту залізниць України встановлено, що за пред`явлення вантажу, який заборонено до перевезень або який потребує під час перевезення особливих заходів безпеки, та з неправильним зазначенням його найменування або властивостей з відправника, крім заподіяних залізниці збитків і витрат, стягується штраф у розмірі п`ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення .
Пунктом 5.5 Правил оформлення перевізних документів передбачено, що за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назви, коду та адреси одержувача з відправника стягується штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту. При цьому відправник несе перед залізницею відповідальність за наслідки, які виникли. Цей факт засвідчується актом загальної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний акт.
Підсумовуючи викладене, саме на відправника покладається обов`язок заповнення комплекту перевізних документів, а також надається можливість до укладання договору перевезення перевірити внесені до перевізного документу відомості і при необхідності скласти новий документ. Відповідальність за неправильне оформлення залізничної накладної несе вантажовідправник. При цьому, підставою для покладення на відправника відповідальності за неправильне зазначення ним відповідних відомостей є акт загальної форми або комерційний акт, складений у випадках, передбачених статтею 129 Статуту.
Враховуючи викладене, у відповідності до графи 31 накладної № 45164951 провізна плата за вагон № 55591036 складає 38150,00 грн., тому штраф згідно зі ст., ст. 118, 122 Статуту залізниць України складає: 3815,00 грн. х 5 = 19075,00 грн.; у відповідності до графи 31 накладної № 45164951 провізна плата за вагон № 55082317 складає 38150,00 грн., тому штраф згідно зі ст., ст. 118, 122 Статуту залізниць України складає: 3815,00 грн. х 5 = 19075,00 грн.; у відповідності до графи 31 накладної № 45164951 провізна плата за вагон № 63659924 складає 38150,00 грн., тому штраф згідно зі ст., ст. 118, 122 Статуту залізниць України складає: 3815,00 грн. х 5 = 19075,00 грн.
Загалом сума штрафу що підлягає стягненню за вищезазначеним перевізним документом за 3 вагони складає 57225,00 грн. (19075,00 грн. + 19075,00 грн. + 19075,00 грн.)
Дослідивши розрахунок заявленого до стягнення штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 45164951 масу вантажу, здійснений позивачем у позовній заяві, суд прийшов до висновку, що він є такими, що виконаний у відповідності до норм чинного законодавства та обставин справи, є обґрунтованим та арифметично правильним.
Крім того, слід зазначити, що відповідно до частини 1 статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.
Пункт 3 частини 2 статті 129 Конституції України визначає одним із принципів судочинства змагальність сторін та свободу в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно з частинами 1, 3 статті 74, частиною 1 статті 77 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Отже, обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.
Відповідач не спростував доводів позивача, а також не довів наявність обставин, що могли б бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.
Слід відзначити, що у застосуванні статей 118 та 122 Статуту, визначено, що штраф підлягає стягненню за самий факт допущення вантажовідправником зазначених порушень, незалежно від того, чи завдано залізниці у зв`язку з цим збитки. Збитки (додаткові витрати), завдані залізниці через допущені відправником порушення, зазначені у статтях 118 та 122 Статуту, підлягають відшкодуванню відправником незалежно від сплати ним штрафу, оскільки згідно із статтею 24 Статуту вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній.
Отже, відправник був зобов`язаний зазначити в накладній № 45164951 правильну масу вантажу, який знаходився у відповідних вагонах, і провізна оплата в даному випадку в накладній визначалася, виходячи із маси всього вантажу, який знаходився у відповідних вагонах. Проте, відповідач свого обов`язку щодо зазначення у накладній № 45164951 правильної маси вантажу не виконав.
Відтак, недотримання вимог, визначених Статутом залізниць України, який є спеціальним нормативним актом, що визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом, покладає на порушника відповідальність, яка в даному випадку передбачена пунктами 118, 122 Статуту залізниць України. При цьому, зазначений штраф, відповідно до пунктів 118, 122 Статуту, стягується з вантажовідправника незалежно від наявності збитків та наслідків, можливості його зменшення Статутом не передбачено.
Відповідна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 05.02.2019 у справі № 914/2339/17, від 27.03.2020 у справі № 917/500/19.
Враховуючи все вищевикладене у сукупності, позовні вимоги про стягнення штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу у загальному розмірі 57225,00 грн. визнаються судом обґрунтованими, доведеними належними доказами та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч., ч. 1-4 ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно з ст. 74 ГПК України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Позивач надав всі необхідні докази в обґрунтування позовних вимог.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, проти позову не заперечив, належними доказами доводи позивача не спростував.
Враховуючи зазначене, позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно зі ст. 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача, оскільки спір доведено до суду з його вини.
Керуючись ст., ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 248, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
1. Позов Акціонерного товариства Українська залізниця , м. Київ в особі регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця , м. Лиман до Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ , м. Запоріжжя про стягнення 57225,00 грн. штрафу за неправильне зазначення у накладних маси вантажу задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю СМАРТ ГРАНІТ , (69014, м. Запоріжжя, вул. Миколи Краснова, буд. 12-А, ідентифікаційний код юридичної особи 00292333) на користь Акціонерного товариства Українська залізниця , (03680, м. Київ, вул. Є.Гедройця, буд. 5, ідентифікаційний код юридичної особи 40075815) в особі регіональної філії Донецька залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця , (84404, м. Лиман, вул. Привокзальна, буд. 22, код ЄДРПОУ 40150216) 57225 (п`ятдесят сім тисяч двісті двадцять п`ять) грн. 00 коп. штрафу та 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.
Повне судове рішення складено 13 січня 2022 р.
Суддя Н. Г. Зінченко
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області, а у разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2022 |
Оприлюднено | 17.01.2022 |
Номер документу | 102549778 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Зінченко Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні