Ухвала
від 10.01.2022 по справі 913/901/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

10 січня 2022 року м.Харків Справа № 913/901/21

Провадження № 14/913/901/21

Господарський суд Луганської області у складі судді Лісовицького Є.А .,

за участі секретаря судового засідання Пати А.С. , розглянувши матеріали справи

за позовом Комунального підприємства Жилбудсервіс , м. Щастя Луганської області

до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м. Щастя Луганської області

про визнання недійсним договору

У засіданні брали участь:

від позивача - представник не прибув;

від відповідача - представник не прибув.

в с т а н о в и в:

Комунальне підприємство Жилбудсервіс звернулося до Господарського суду Луганської області з позовною заявою до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, в якій просить визнати недійсним договір про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем житлових будинків № 498 від 17.12.2020, укладений між ФОП ОСОБА_2 та КП Жилбудсервіс .

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що договір про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем житлових будинків № 498 від 17.12.2020 укладений з порушенням вимог Закону України Про запобігання корупції . Так, спірний договір підписаний від імені позивача попереднім директором ОСОБА_1 з колишнім працівником КП Жилбудсервіс - ОСОБА_2 .

ОСОБА_1 розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації Щастинської міської військово-цивільної адміністрації Щастинського району Луганської області від 17.03.2021 звільнено з посади директора КП Жилбудсервіс у зв`язку з вчиненням ним дій, які необґрунтовано впливали на підвищення тарифів на централізоване водопостачання та на централізоване водовідведення для споживачів у м. Щастя.

Після звільнення ОСОБА_1 з посади директора КП Жилбудсервіс було виявлено, що у грудні 2020 року, тобто за три місяці до звільнення ним від імені КП Жилбудсервіс та всупереч інтересам підприємства було укладено 43 ідентичні договори з колишнім працівником - ОСОБА_2 .

Як зазначає позивач, оспорюваний договір укладено в умовах реального конфлікту інтересів в обхід тендерних процедур, оскільки директор КП Жилбудсервіс ОСОБА_3 був особисто знайомий з ОСОБА_2 , який працював на цьому підприємстві з 09.10.2008 по 09.10.2017 на посаді начальника житлово-комунального господарства.

Також позивач зазначив, що ОСОБА_1 у період з 16.12.2020 по 23.12.2020 від імені КП Жилбудсервіс здійснив закупівлю ідентичних послуг на загальну суму 2001355,20 грн шляхом укладення 43 договорів про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем житлових без проходження процедури публічної закупівлі шляхом ділення предмету закупівлі на частини. Позивач вважає, що наведене є порушенням вимог Закону України Про публічні закупівлі і є самостійною підставою для визнання договору недійсним.

Крім того, у позовній заяві КП Жилбудсервіс поставив сім запитань ФОП ОСОБА_2 в порядку ст. 90 ГПК України та навів попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, зокрема на правову допомогу, які позивач поніс та які очікує понести у зв`язку із розглядом справи, що складають 10000 грн.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.12.2021 позовну заяву передано на розгляд судді Лісовицькому Є.А.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.12.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 913/901/21. Суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 10.01.2022 о 10 год. 00 хв.

19.12.2021 відповідач через підсистему Електронний суд надіcлав суду відзив на позовну заяву б/н від 19.12.2021, яким він проти позовну заперечує, посилаючись на те, що ФОП ОСОБА_2 не є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції .

Крім того, відповідач не погоджується з твердженням позивача, що договір № 498 було укладено в умовах реального конфлікту інтересів. Робота ОСОБА_2 в період часу з 2008 по 2017 роки в КП Жилбудсервіс жодним чином не свідчить про наявність у ОСОБА_1 приватного інтересу. Жодних обґрунтувань наявності між ОСОБА_2 та ОСОБА_1 особистих, сімейних, дружніх чи інших позаслужбових стосунків, які мали місце на момент укладання договору, у позовній заяві не наведено та доказів таких стосунків до позовної заяви не долучено.

Також, відповідач наголошує, що не є підставою визнання договору № 498 недійсним і наявність кримінального провадження за фактом укладання ОСОБА_1 з ОСОБА_2 43 договорів про надання послуг. По цій справі колишні посадові особи КП Жилбудсервіс та ФОП ОСОБА_2 не є ані підозрюваними, ані обвинувачуваними, сама справа розслідується за можливим фактом порушення тендерних процедур і жодних рішень на підтвердження цього слідчими органами не винесено.

Крім того, відповідач зауважив, що позивач у позовній заяві на підставу визнання договору недійсним посилається на ч. 7 ст. 2 Закону України Про публічні закупівлі , проте вказана стаття містить лише чотири частини, отже позивач посилається на неіснуючі норми закону.

Відповідач вважає, що умови договору № 498 не суперечать вимогам чинного законодавства. Сторонами цей договір прийнято до виконання, про що свідчить здійснення ФОП ОСОБА_2 послуг у відповідності до умов договору, що підтверджується актами виконаних послуг. Умови даного договору були виконані ФОП ОСОБА_2 належним чином, доказів невиконання або неналежного виконання ФОП ОСОБА_2 умов договору суду не надано. Таким чином, відсутні підстави для визнання договору № 498 недійсним згідно з вимогами ст. 203, 215 ЦК України. Поданням позову про визнання недійсним договору № 498 позивач намагається уникнути необхідності провести розрахунок з відповідачем за надані послуги.

Також, відповідач зазначив, що вартість послуг у сумі 10000,00 грн на правову допомогу адвоката є неспівмірною з обсягом послуг, не надано доказів їх надання та не доведено їх обсяг і вартість.

З огляду на викладене, відповідач просить у задоволенні позову відмовити, розгляд справи здійснювати за його відсутністю.

Крім того, через підсистему Електронний суд відповідач надіслав суду заяву свідка б/н від 19.12.2021, в якій ОСОБА_2 надав відповіді на поставлені позивачем в позовній заяві запитання № 3, 4, 6 та 7. Надати відповіді на питання № 1, 2, 5 відповідач відмовився, зазначивши, що у позовній заяві позивач не ставить під сумнів виконання відповідачем зобов`язань за договором № 498 і не наводить цьому жодних обґрунтувань.

Також, відповідач 19.12.2021 через підсистему Електронний суд надіcлав суду додаткові пояснення б/н від 19.12.2021, які зареєстровані судом 20.12.2021. В своїх поясненнях відповідач зазначив, що вважає позовну заяву КП Жилбудсервіс необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Зокрема, відповідач посилається на те, що 17.11.2017 виконком Щастинської міської ради оголосив конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків. Згідно рішення конкурсної комісії переможцем було визнано КП Жилбудсервіс та 03.01.2018 рішенням виконкому Щастинської міської ради його призначено управителем багатоквартирних будинків. В січні 2018 року між виконавчим комітетом Щастинської міської ради та КП Жилбудсервіс були підписані договори окремо на кожний будинок на управління багатоквартирними будинками з затвердженою ціною. Таким чином, КП Жилбудсервіс став суб`єктом управління кожного окремого будинку, для якого індивідуально розрахована ціна послуги з управління, в тому числі послуга з технічного обслуговування внутрішньобудинкових мереж, і ця ціна відрізняється від іншого будинку внаслідок унікальності його технічних характеристик, але управитель не набув права чи обов`язку виступати суб`єктом управління групою цих будинків як єдиним житловим комплексом.

КП Жилбудсервіс , як управитель, отримав повноваження вчиняти від свого імені правочини, необхідні для дотримання правил управлінням будинком, в тому числі, бути замовником в розумінні Закону України Про публічні закупівлі . Отже, маючи намір призвести закупівлю послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкових мереж як замовник КП Жилбудсервіс одночасно має право виступати покупцем від одного будинку, а не від групи будинків. Тобто, виступаючи замовником при укладанні Договорів № 470-488 від 16.12.2020р., 489-507 від 17.12.2020р., 523-527 від 23.12.2020р. КП Жилбудсервіс не мав жодних правових підстав ідентифікувати сукупність окремих житлових будинків як єдиний лот, таким чином, не порушував норму Закону України Про публічні закупівлі в частині заборони дроблення товару.

Щодо групування будинків при укладанні Договорів № 470-488 від 16.12.2020р., 489-507 від 17.12.2020р., 523-527 від 23.12.2020р. відповідач зазначив наступне.

Формування груп будинків для укладання договорів № 470-488 від 16.12.2020р., 489-507 від 17.12.2020р., 523-527 від 23.12.2020р. було призведено з метою уникнення складнощів при надмірному документообігу, який міг виникнути при укладанні договорів на кожний окремий будинок. На час укладання такий спосіб влаштовував обидві сторони договорів. Крім цього, подібний спосіб - об`єднання різних лотів - при укладанні договорів визнається законодавством. Так, згідно з п. 15 ст. 29 Закону України Про публічні закупівлі у разі якщо учасник стає переможцем декількох або всіх лотів, замовник може укласти один договір про закупівлю з переможцем, об`єднавши лоти.

Крім того відповідач зазначив, що 16.12.2020р. та 17.12.2020р. КП Жилбудсервіс на офіційному вебпорталі публічних закупівель Prozorro оприлюднено звіти про укладені договори без використання електронної системи закупівель за номерами: 1. UA-2020-12-17-002672-c; 2. UA-2020-12-17-003825-c; 3. UA-2020-12-17-003338-c; 4. UA-2020-12-17-003129-c; 5. UA-2020-12-17-004719-c; 6. UA-2020-12-17-001141-c; 7. UA-2020-12-17-000562-c; 8. UA-2020-12-16-011932-c; 9. UA-2020-12-16-015284-c; 10. UA-2020-12-17-004441-c; 11. UA-2020-12-16-002417-c; 12. UA-2020-12-16-000382-c; 13. UA-2020-12-17-002259-c; 14. UA-2020-12-17-001888-c; 15. UA-2020-12-16-001074-c; 16. UA-2020-12-17-002077-c; 17. UA-2020-12-17-000387-c; 18. UA-2020-12-16-012371-c; 19. UA-2020-12-17-001001-c; 20. UA-2020-12-17-000845-c; 21. UA-2020-12-16-013215-c; 22. UA-2020-12-16-002106-c; 23. UA-2020-12-16-001597-c; 24. UA-2020-12-16-011547-c; 25. UA-2020-12-16-014977-c; 26. UA-2020-12-16-003141-c; 27. UA-2020-12-16-003473-c; 28. UA-2020-12-16-001366-c; 29. UA-2020-12-17-001285-c; 30. UA-2020-12-16-002885-c; 31. UA-2020-12-16-012807-c; 32. UA-2020-12-16-001807-c; 33. UA-2020-12-16-014330-c; 34. UA-2020-12-16-013760-c; 35. UA-2020-12-23-003622-c; 36. UA-2020-12-23-003367-c; 37. UA-2020-12-23-004919-c; 38. UA-2020-12-23-003914-c; 39. UA-2020-12-23-003094-c; 40. UA-2020-12-17-003597-c; 41. UA-2020-12-17-002455-c; 42. UA-2020-12-17-004966-c; 43. UA-2020-12-17-002880-c.

Відповідно до п. 1.1 договору про надання послуг з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем житлових будинків № 498 фізична особа-підприємець ОСОБА_2, виконавець за договором, зобов`язався за завданням Комунального підприємства Жилбудсервіс , замовника за договором, надати згідно Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 50700000-2 (послуги з ремонту і технічного обслуговування будівельних конструкцій), а саме: послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем житлових будівників м. Щастя, згідно додатку № 1 до договору (що є його невід`ємною частиною). Проте, внутрішньобудинкові системи не є будівельними конструкціями або їх частиною. Єдиний закупівельний словник не містить інформації щодо обслуговування внутрішньобудинкових систем.

Таким чином, хоча КП Жилбудсервіс підпадає під поняття замовник в розумінні Закону України Про публічні закупівлі , але при цьому виконати закупівлю послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем з дотриманням норм цього нормативного акту не був зобов`язаний у зв`язку з відсутністю належного коду в ЕЗС.

Щодо застосування Закону України Про публічні закупівлі відповідач зазначив наступне.

Відповідно до п.п. 6 п. 5 ст. 3 цей Закон не застосовується у випадку, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі: товари, роботи і послуги, якщо ціни (тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами, іншими органами влади відповідно до їх повноважень або визначаються в порядку, встановленому зазначеними органами, у тому числі якщо визначення таких цін здійснюється на аукціонах.

На час проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирними будинками органом, який затверджував ціну послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем житлових будинків був виконавчий комітет Щастинської міської ради.

Таким чином, у зв`язку з тим, що КП Жилбудсервіс є замовником в розумінні вимог пункту 4 частини 1 статті 2 Закону України Про публічні закупівлі , а ціни на послугу з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем затверджені виконкомом Щастинської міської ради за результатами проведеного конкурсу, то при закупівлі КП Жилбудсервіс як замовник предмету закупівлі технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем норми Закону України Про публічні закупівлі застосовувати не повинен.

Разом з тим, відповідач у додаткових поясненнях повідомив, що шлюб ОСОБА_2 з ОСОБА_4 офіційно розірвано 27.06.2013 року.

На підставі викладеного, відповідач просить у задоволенні позову відмовити, розгляд справи здійснювати за відсутності відповідача.

Сторони правом на участь у судовому засіданні 10.01.2022 своїх повноважних представників не скористались.

Згідно з ч. 1 ст. 177 ГПК України завданнями підготовчого провадження є остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Частиною 3 ст. 177 ГПК України визначено, що підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 183 ГПК України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

З метою повного з`ясування обставин справи та надання можливості сторонам подати по справі необхідні докази і клопотання, суд дійшов висновку відкласти підготовче засідання.

Суд звертає увагу, що згідно з ч. 2 ст. 207 ГПК України суд залишає без розгляду заяви та клопотання, які без поважних причин не були заявлені в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом.

З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 120, 183, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1 . Відкласти підготовче засідання на 07.02.2022 о 12 год. 00 хв.

2. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, буд. 5, зал судових засідань № 108 .

3. Позивачу в строк до 01.02.2021 подати відповідь на відзив з урахуванням вимог ст. 166 ГПК України, копію відповіді та додані до неї докази надіслати відповідачу одночасно з надісланням відповіді до суду, докази на підтвердження такого направлення надати суду.

4. Відповідачу в строк до 07.02.2022 подати заперечення на відповідь на відзив з урахуванням вимог ст. 167 ГПК України з доказами надіслання позивачу.

5. Явку сторін у судове засідання визнати необов`язковою.

Інформацію у справі можна отримати на сторінці суду на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за вебадресою: https://court.gov.ua/fair/sud5014.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею 13.01.2022 та оскарженню не підлягає.

Суддя Євген ЛІСОВИЦЬКИЙ

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення10.01.2022
Оприлюднено18.01.2022
Номер документу102550353
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/901/21

Рішення від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 08.08.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 17.07.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 07.02.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

Ухвала від 10.12.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Лісовицький Є.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні