ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
У Х В А Л А
12 січня 2022 року Справа № 923/451/14
Господарський суд Херсонської області у складі судді Литвинової В.В. , за участю секретаря судового засідання Горголь О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою: Публічного акціонерного товариства "Укрнафта", ідентифікаційний код 00135390, пров. Неторівський, 3-5, м. Київ,
до: Приватного підприємства "А-Ліра", ідентифікаційний код 34323178, вул. Радянська, 10, кв.12, м. Скадовськ Херсонської області,
про банкрутство,
за участю представників сторін:
від кредиторів:
ПАТ "Укрнафта" - не прибули
ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі - Кромп О.П.
від боржника - ліквідатор Дудкін Р.А.
в с т а н о в и в:
Постановою Господарського суду Херсонської області від 09.09.2014 року боржника ПП "А-Ліра" визнано банкрутом, введено ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатора.
Ухвалою суду від 25.01.2018 призначено арбітражного керуючого Дудкіна Романа Анатолійовича ліквідатором по справі.
Ухвалою суду від 20.04.2021 відкладено розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута на 21.10.2021, продовжено повноваження ліквідатора арбітражного керуючого Дудкіна Романа Анатолійовича до завершення ліквідаційної процедури.
19.10.2021 ліквідатор подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи на 6 місяців, посилаючись на те, що ліквідаційна процедура ПП "А-Ліра" фактично не завершена та заходи щодо припинення у встановленому законодавством порядку юридичної особи-банкрута у повному обсязі не здійснено.
Ухвалою від 21.10.2021 відкладено розгляд звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута на 13.04.2022.
01.12.2021 ліквідатор Дудкін Р.А. подав до суду клопотання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу боржника, закриття провадження у справі та припинення юридичної особи боржника. До клопотання додано протокол засідання комітету кредиторів від 30.11.2021, на якому прийнято рішення схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс боржника та рекомендувати ліквідатору подати до суду звіт та ліквідаційний баланс для затвердження
Ухвалою від 07.12.2021 суд призначив розгляд клопотання в засіданні 12.01.2022.
Відповідно до ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;
відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;
копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);
реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів;
довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Господарський суд може постановити ухвалу про ліквідацію юридичної особи, що звільнилася від боргів, лише у разі, якщо залишок її майнових активів є меншим, ніж вимагається для продовження нею господарської діяльності згідно із законодавством.
Ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Відповідно до звіту ліквідатора, з метою встановлення фінансово-майнового стану Приватного підприємства "А-Ліра" (далі - ПП "А-Ліра", Банкрут), були надіслані запити до органів та установ, що здійснюють реєстрацію речових прав на майно і майнові права, та зроблено запити для отримання відповідних інформаційних довідок з державних реєстрів.
Отримано інформацію з:
- Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (лист від 28.03.2018р. № 10/01/9401) - ПП "А-Ліра" серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів відсутнє.
- Державної служби України з безпеки на транспорті (лист від 01.06.2018р. № 4670/02/15-18) - повідомлено про відсутність записів щодо суден, власником або судновласником яких є ПП "А-Ліра".
- Державного космічного агентства України (лист від 06.03.2018р. № 1271/10-КЗ.3/18) - повідомлено про відсутність зареєстрованих за ПП "А-Ліра" унікальних об`єктів космічної діяльності та космічної техніки.
- Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (лист від 07.03.2021р. № 23/12-07/9710-07) - законами України в сфері промислової власності (винаходи, корисні моделі, промислові знаки, знаки для товарів і послуг) та нормами положень про відповідні державні реєстри об`єктів промислової власності встановлено, що після внесення до реєстрів відомостей будь-яка особа має право ознайомитися з ними та одержати відповідно до свого клопотання виписку з реєстру щодо відомостей про певний охоронний документ, за умови сплати збору за подання цього клопотання. Пошук охоронних документів здійснюється за їх номерами. Пошук охоронних документів за власниками об`єктів промислової власності або іншими даними нормативно-правовими актами не передбачений. Разом з тим, повідомлено, що Мінекономрозвитку України через мережу Інтернет відкрито доступ до відомостей державних реєстрів, що нею ведуться, з метою отримання заінтересованими особами інформації про охоронні документи за інформаційно-пошуковими реквізитами: "Номер свідоцтва/патенту/заявки", "ключові слова", "власник", "заявник" тощо, для подальшого отримання виписки за номером охоронного документа. З відомостями державних реєстрів можна ознайомитись на офіційному веб-порталі за адресою www.me.gov.ua.
Проведеним аналізом баз даних та інформаційно-довідкових систем, розміщених на офіційному веб-порталі Мінекономрозвитку України, об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема патенти, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, топографії інтегральних мікросхем та зазначення походження товарів, зареєстрованих за ПП "А-Ліра" не виявлено.
- Управління Служби безпеки України в Херсонській області (лист від 12.03.2018р. № 71/22/3-1802) - спеціальний дозвіл на провадження діяльності, пов`язаної з державною таємницею ПП "А-Ліра" не надавався.
- Регіонального сервісного центру МВС України в Херсонській області (лист від 13.03.2018р. № 31/21/8-1304) - повідомлено, що згідно з даними автоматизованого обліку НАІС МВС України станом на 07.03.2018р. в підпорядкованих підрозділах регіонального сервісного центру МВС в Херсонській області за ПП "А-Ліра" транспортні засоби не зареєстровані.
- Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області (лист від 12.03.2018р. № 10/924) - повідомлено, що за ПП "А-Ліра" сільськогосподарської \ та іншої техніки по автоматизованій електронно-обліковій системі "АгроТех" в Херсонській області не зареєстровано.
- Державної фіскальної служби України (лист від 20.03.2018р. № 3795/Д/99-99-07-03-01-14) - повідомлено, що ПП "А-Ліра" перебувало в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами. Дата зняття з обліку - 15.11.2012р.
- Головного управління Держпраці у Херсонській області (лист від 03.03.2018р. № 01-08/1338) - технологічні транспортні засоби, які згідно чинного законодавства підлягають реєстрації в органах Держпраці України за ПП "А-Ліра" не і зареєстровані. Також повідомлено, що за Банкрутом не обліковуються піднімальні споруди (вантажопідіймальні крани та машини, ліфти, ескалатори, канатні дороги, підйомники, фунікулери тощо), парові та водогрійна котли, посудини, що працюють під тиском, трубопроводи пари та гарячої води, атракціони, об`єкти нафтогазового комплексу та інші об`єкти.
- Скадовського районного відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області (лист від 13.03.2018р. № 4055) - повідомлено, що станом на 13.03.2018р. у відділі виконавчі документи по примусовому стягненню з ПП "А-Ліра", а також виконавчі документи по стягненню заборгованості на користь ПП "А-Ліра" не перебувають.
- Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (лист від 20.03.2018р. № 33-21-0.11-1695/2-18) - повідомлено, що відповідно до інформації структурних підрозділів Головного управління у районах (містах) на території Херсонської області станом на 01.01.2013р. земельні ділянки за ПП "А-Ліра" не зареєстровані. Додатково повідомлено, що відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" з 01.01.2013р. реєстрація права власності на земельні ділянки проводиться органами державної реєстрації прав.
- Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - згідно витягу № 1004314068 від 13.08.2018р. ПП "А-Ліра" не є засновником юридичних осіб.
- Кабінету електронних сервісів (https://kap.minjust.gov.ua/) - отримано Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 06.06.2018р. № 126544078:
в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно наявна актуальна
інформація про об`єкти нерухомого майна, а саме:
- будівлі та споруди, що знаходяться за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-6;
- будівля вагової, що знаходяться за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-а.
в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно наявна актуальна
інформація зі спеціального розділу, а саме про державну реєстрацію обтяжень:
- арешт нерухомого майна, накладений 16.12.2013р. Відділом
примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України.
в Реєстрі прав власності на нерухоме майно наявні записи про вищезазначені об`єкти нерухомого майна.
в Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна записи відсутні;
в Державному реєстрі Іпотек записи відсутні.
- Державної авіаційної служби України (лист від 05.04.2018р. № 12.1.16-3989-18) - повідомлено, що відомості щодо повітряних суден, які знаходяться в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, розміщуються на веб-порталі Державної авіаційної служби України (http://avia.gov.ua), доступ до якого відкрито для всіх користувачів.
Дослідженням Державного реєстру цивільних повітряних суден України встановлено, що повітряні судна зареєстровані за ПП "А-Ліра" відсутні.
- Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Херсонській j області (лист від 12.03.2018р. № 1021-1.18/425) - згідно з єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на і доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, з моменту створення Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Херсонській області (2011-2014рр.) та Управління (2014-2017рр.) відсутня інформація щодо реєстрації/видачі ПП "А-Ліра" документів дозвільного та декларативного характеру.
- Головного управління статистики у Херсонській області (лист від 23.03.2018р. № 19-14/49) - повідомлено, що ПП "А-Ліра" протягом 2012-2014 років до Головного управління статистики у Херсонській області не звітувало.
- Херсонської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (лист від 15.03.2018р. № 149/10/21-19-014) -ПП "А-Ліра" протягом періоду з 09.09.2013 по 18.03.2018 року податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1-ДФ) не надавало.
- Широківської сільської ради Скадовського району Херсонської області (лист від 06.02.2019р. № 29/02-28) - сільрада не володіє інформацією стосовно оформлення права користування (іншого права) земельною ділянкою у ПП "А-Ліра" за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-а та вул. 40 років Перемоги 1-6.
- Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру -отримано інформацію з Державного земельного кадастру - відомості про кадастровий номер земельних ділянок під об`єктами нерухомості ПП "А-Ліра" за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-а та вул. 40 років Перемоги 1-6.
> Здійснено обстеження за юридичною адресою ПП "А-Ліра", за результатами якого здійснення господарської діяльності, присутність працівників чи будь-яких інших ознак суб`єктів підприємницької діяльності, у тому числі й ПП "А-Ліра" не виявлено. Майнові активи, які могли б належати Банкруту за юридичною адресою не виявлено.
> Херсонської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області (лист від 13.03.2018р. № 135/10/21-19-014) повідомлено про р/рахунки в установах банків ПП "А-Ліра".
У зв`язку з відсутністю статуту, довідки при взяття на облік в органах статистики, довідки 4-ОПП та інших реєстраційних документів ПП "А-Ліра", необхідних для використання рахунку банкрута, наказом ліквідатора № 2 від 22.05.2019р. "Про використання основного рахунку боржника" було відкрито основний (ліквідаційний) рахунок банкрута № НОМЕР_1 у ПАТ "Кредобанк" на ім`я ліквідатора ПП "А-Ліра". З основного (ліквідаційного) рахунку ПП "А-Ліра", здійснювались виключно виплати пов`язані із здійсненням ліквідаційної процедури у справі про банкрутство № 923/451/14.
До ПуАТ "КБ "Акордбанк" ліквідатором було подано заяву про закриття рахунку ПП "А-Ліра" .
Відповідно до Постанови правління Національного Банку України від 20.08.2020р. № 123 "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України з бухгалтерського обліку", ПАТ "Кредобанк" 21.12.2020р. було змінено' рахунки, що обліковуються за балансовими рахунками 2620 "Кошти на вимогу фізичних осіб" Плану рахунків на балансові рахунки 2621 "Кошти на вимогу суб`єктів незалежної професійної діяльності".
21.12.2020р. ПАТ "Кредобанк" було закрито ліквідаційний рахунок ПП "А-Ліра" № 26205030624272 та відкрито новий рахунок № НОМЕР_2 .
За наслідками проведення ліквідаційної процедури банкрута, ліквідаційний рахунок ПП "А-Ліра" було закрито 23.11.2021р. про що видано довідку ПАТ "Кредобанк" | № 200-38740/21.
> У відповідності до положень ч.2 статті 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якої діяли до 21.10.2019р., було проведено інвентаризацію майнових активів ПП "А-Ліра": основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів, дебіторської заборгованості, виробничих запасів, малоцінних та швидкозношувальних предметів, товарів.
На виконання повноважень, що визначались статтею 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якої діяли до 21.10.2019р., від арбітражного керуючого Запорожця Д.М. було прийнято документи ліквідаційної справи юридичної особи-банкрута, печатку та майнові активи ПП "А-Ліра", а саме: об`єкти нерухомого майна, що знаходяться за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-а та вул. 40 років Перемоги 1-6, про що було складено відповідні акти приймання-передачі.
24.08.2018р. об`єкти нерухомого майна ПП "А-Ліра", що знаходяться за адресою: Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-а та вул. 40 років Перемоги 1-6, було передано на зберігання згідно відповідного договору зберігання.
05.02.2019р. здійснено перевірку стану збереження майна банкрута, відповідно до якої встановлено, що зберігачем вживаються належні заходи для збереження майна, майно перебуває в такому ж стані у якому воно було прийнято на зберігання, придатному для використання за цільовим призначенням, про що було складено акт про проведення перевірки стану збереження майна.
У зв`язку з послідуючою реалізацією об`єктів нерухомості на аукціоні, 12.07.2019р. було розірвано договір зберігання від 24.08.2018р., про що зі зберігачем було укладено відповідну угоду.
Згідно акту від 12.07.2019р. про проведення перевірки стану збереження майна, зберігачем на момент розірвання договору забезпечено належні заходи зі збереження майна банкрута.
Ліквідатором проаналізовано матеріали ліквідаційної справи Банкрута, за наслідками чого було встановлено наступне.
З метою продажу майна боржника, Товарною біржею "Херсонська обласна товарна біржа" (організатор аукціону, визначений попереднім ліквідатором арбітражним керуючим Запорожцем Д.Ю.), 01.06.2017р. організовувався аукціон з продажу майна ПП "А-Ліра" у вигляді цілісного майнового комплексу, відповідно до ч.5, статті 44 Закону про банкрутство.
До складу цілісного майнового комплексу було включено майно ПП "А-Ліра", а саме об`єкти нерухомого майна, що знаходились за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1 -а та вул. 40 років Перемоги 1 -б.
Однак, аукціон з продажу майна банкрута у вигляді цілісного майнового комплексу не відбувся у зв`язку з відсутністю бажаючих прийняти у ньому участь.
Арбітражним керуючим Запорожцем Д.Ю. було укладено договір з оцінщиком щодо визначення вартості нерухомого майна Банкрута, з метою визначення його початкової вартості для подальшої реалізації. Згідно висновку про вартість об`єкта незалежної оцінки від 17.07.2017р. ринкова вартість будівель та споруд, розташованих за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке склала 79 089,00 гривень .
Арбітражним керуючим Запорожцем Д.Ю. було повідомлено комітет кредиторів про зазначений висновок щодо оцінки майна банкрута, однак рішенням комітету кредиторів від 03.11.2017р. було визначено, що зазначена вартість є заниженою та є необхідність проведення іншої оцінки. ПАТ "Укрнафта" зазначено про проведення оцінки за свій рахунок. Як наслідок, комітетом кредиторів протоколом від 03.11.2017р. було заборонено ліквідатору здійснювати відчуження майна до моменту отримання нової оцінки.
Разом з тим, за наслідками дослідження наявних матеріалів ліквідаційної справи банкрута було встановлено, що ухвалою Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. стягнуто солідарно з керівника ОСОБА_1 та засновника ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями банкрута.
Ухвала господарського суду від 14.09.2017р. набрала законної сили, а на її примусове виконання видано накази за № 923/451/14.
Примусове виконання судових рішень здійснювалось в порядку та у спосіб, визначених Законом України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016р.
Відповідно до положень статті 26 Закону України "Про виконавче провадження" примусове виконання здійснюється на підставі заяви стягувача, до якої додається квитанція про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати (редакція Закону станом на 2018 рік).
Від сплати авансового внеску звільнялися стягувачі за рішеннями про: стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин; обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг; відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, а також ! смертю фізичної особи; стягнення аліментів; відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Від сплати авансового внеску також звільняються державні органи, інваліди війни, інваліди І та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів І та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби (абз. 2 та 3, ч.2, статті 26 Закону України "Про виконавче провадження").
Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" від 07.12.2017р. було встановлено мінімальну заробітну плату у розмірі 3723,00 грн.
Таким чином, розмір авансового внеску для примусового виконання ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. по стягненню з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями ПП "А-Ліра" станом на 2018 рік складав 74 460,00 гривень (по 37 230,00 гривень за кожен наказ суду).
Додатково слід відзначити, що рішенням комітету кредиторів (протоколи від 03.11.2017р. та 23.08.2018р. ліквідатору було відмовлено у створенні фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат у справі № 923/451/14 про банкрутство ПП "А-Ліра".
Накази про примусове стягнення заборгованості з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було пред`явлено до органів державної виконавчої служби разом з клопотанням про і звільнення ПП "А-Ліра" від сплати авансового внеску у зв`язку із встановленим фактом неплатоспроможності підприємства та відсутністю коштів.
Повідомленнями від 14.09.2018р. ВПВР Департаменту ДВС Міністерства юстиції України (м. Київ, вул. Городецького, 13) про повернення виконавчого документу стягувачеві без прийняття до виконання, накази Господарського суду Херсонської області №№ 923/451/14 про примусове стягнення вимог субсидіарної відповідальності з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 були повернуті ПП "А-Ліра" (стягувану) без прийняття до виконання у зв`язку з не сплатою авансових внесків.
На адресу ліквідатора надійшов лист ПАТ "Укрнафта" від 24.07.2018р. за №01/01/07/2064 відповідно до якого кредитором повідомлено про проведення оцінки нерухомого майна ПП "А-Ліра" станом на 15.06.2018р. До листа додано оригінал звіту про оцінку, відповідно до якого ринкова вартість об`єктів нерухомого майна, що знаходились за адресою Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги 1-а та вул. 40 років Перемоги 1-6 склала 1 298 000,00 гривень.
ПАТ "Укрнафта" запропоновано ліквідатору організувати проведення засідання комітету кредиторів, з метою вирішення питання щодо здійснення подальших заходів у справі про банкрутство ПП "А-Ліра".
Ліквідатором 30.07.2018р. направлено повідомлення кредиторам, що засідання комітету кредиторів ПП "А-Ліра" у справі про банкрутство № 923/451/14 відбудеться 15.08.2018р.. Порядок денний засідання комітету кредиторів: 1. Розгляд звіту ліквідатора ПП "А-Ліра" про проведену роботу; 2. Вирішення питання щодо здійснення подальших заходів у справі про банкрутство; 3. Інші питання.
У зв`язку з неможливістю провести комітет кредиторів на заплановану дату, засідання комітету було відкладено на 23.08.2018р. з тим же порядком денним.
На засіданні комітету кредиторів, що відбулося 23.08.2018р., кредиторами було прийнято рішення здійснити першочергово реалізацію об`єктів нерухомого майна боржника, що знаходяться у с Широке, а питання щодо примусового стягнення 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за зобов`язаннями боржника вирішити після надходження коштів від продажу майна.
З метою організації продажу майна боржника включеного до складу ліквідаційної маси, ліквідатором організовано зв`язок з Товарною біржею "Херсонська обласна товарна біржа" (організатор аукціону, визначений попереднім ліквідатором) щодо вжиття подальших заходів з продажу майна боржника частинами.
Однак, Товарною біржею "Херсонська обласна товарна біржа" було повідомлено, що біржа тимчасово призупинила свої діяльність та організація аукціонів проводиться нею по мірі накопичення заявок замовників торгів. Біржею запропоновано ліквідатору вичекати час за для продовження подальшої організації аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра".
Вичекавши час, 20.11.2018р. ліквідатором на адресу Товарної біржі "Херсонська обласна товарна біржа" було подано заяву на проведення аукціону з продажу нерухомого майна банкрута.
Однак, заяву ліквідатора було повернуто без вручення товарній біржі, з відміткою на довідці органу поштового зв`язку "за закінченням встановленого строку зберігання".
З метою визначення нового організатора аукціону з продажу належних Банкруту активів, до редакції газети "Наддніпрянська правда" 19.12.2018р. було подано оголошення про конкурс з визначення організатора аукціону з продажу активів ПП "А-Ліра", з проханням до 10.01.2019р. надсилати пропозиції та документи на підтвердження кваліфікаційним критеріям, визначених статтею 49 Закону про банкрутство.
20.12.2018р. в газеті "Наддніпрянська правда" за № 85-88 (22958) було опубліковано відповідне оголошення.
На адресу ліквідатора надійшла заява від 27.12.2018р. за № 85 на участь у конкурсі від Товарної біржі "Аграрна біржа". Сума винагороди за організацію аукціону запропонована товарною біржею складала 7 % від ціни продажу майна.
Інших пропозицій про участь у конкурсі з визначення організатора аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" не надходило.
Протоколом № 1 від 18.01.2019р. переможцем конкурсу з визначення організатора аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" у справі про банкрутство було визначено Товарну біржу "Аграрна біржа".
07.02.2019р. з Товарною біржею "Аграрна біржа" було укладено договір на організацію проведення аукціону з продажу майна банкрута.
07.02.2019р. ліквідатором на адресу Товарної біржі "Аграрна біржа" направлено заяву на проведення аукціону з продажу майна банкрута.
На адресу ліквідатора від Товарної біржі "Аграрна біржа" надійшло повідомлення від 18.02.2019р. про проведення аукціону, який заплановано на 21.03.2019р. о 09:00 годині.
15.02.2019р. на сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 21.03.2019р. аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" частинами (номер публікації 57579):
лот № 1: Нерухоме майно, що знаходиться за адресою: Херсонська область, Скадовський район, село Широке, вулиця 40 років Перемоги 1-а та вулиця 40 років Перемоги 1-6
будівля вагової, літ. "А", загальною площею 79,8 кв.м., яка розташована: Херсонська область, Скадовський район, село Широке, вулиця 40 років Перемоги 1-а;
будівлі та споруди, які розташовані: Херсонська область, Скадовський район, село Широке, вулиця 40 років Перемоги 1-6 та складаються:
- прохідна, літ. "А", загальна площа 12,2 кв.м.;
- зерноочисна установка ЗАВ-20, літ. "З";
- кладова, літ. "Б"; погріб, літ. "І";
- кукурудзосховище, літ. "В";
- зерносховище, літ. "Г";
- сарай, літ. "К";
- підйомна естакада, № 13;
- ЗАВ-25, літ. "Ж";
- критий тік, літ. "Д";
- майданчики, №№ 3-7;
- огорожа току, №№ 1,2.
Початкова вартість продажу майна становила 1 298 000.00 гривень без можливості зниження вартості.
Разом з тим, з метою залучення широкого кола учасників аукціону, оголошення про продаж майна Банкрута (як і подальші оголошення про продаж майна на повторних та других повторних аукціонах) додатково було опубліковано в місцевих засобах масової інформації - газеті "Из рук в руки").
21.03.2019р. Товарною біржею "Аграрна біржа" було організовано аукціон з продажу майна банкрута, який не відбувся у зв`язку з відсутністю заявок на участь в аукціоні.
Повідомлення про результати проведення аукціону з продажу майна банкрута було опубліковано на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України (номер публікації 58299 від 21.03.2019р.).
Згідно статті 65 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якої діяли до 21.10.2019р., якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов`язаний провести повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.
Ліквідатором на адресу Товарної біржі "Аграрна біржа" було направлено заяву про проведення повторного аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" з визначенням початкової вартості у розмірі 1 038 400,00 гривень, без ПДВ (вартість зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону), без можливості зниження початкової вартості в ході торгів.
На адресу ліквідатора від Товарної біржі "Аграрна біржа" надійшло повідомлення від 16.04.2019р. про проведення повторного аукціону, який заплановано на 21.05.2019р. о 09:00 годині.
15.04.2019р. на сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 21.05.2019р. повторного аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" (номер публікації 58848).
21.05.2019р. Товарною біржею "Аграрна біржа" було організовано повторний аукціон з продажу майна банкрута, який не відбувся у зв`язку з відсутністю заявок на участь у аукціоні.
Повідомлення про результати проведення повторного аукціону з продажу майна банкрута було опубліковано на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України (номер публікації 59638 від 21.05.2019р.).
Ліквідатором на адресу Товарної біржі "Аграрна біржа" було направлено заяву на проведення другого повторного аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" з визначенням початкової вартості у розмірі 830 720,00 гривень, без ПДВ (вартість зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього повторного аукціону), з можливістю зниження початкової вартості в ході торгів до граничної вартості - 274 137,60 гривень, без ПДВ.
На адресу ліквідатора від Товарної біржі "Аграрна біржа" надійшло повідомлення від 29.05.2019р. про проведення другого повторного аукціону, який заплановано на 02.07.2019р. о 09:00 годині. Визначено термін подання заяв на участь у аукціоні до 16:00 21.06.2019р.
28.05.2019р. на сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України було оприлюднено оголошення про проведення 02.07.2019р. другого повторного аукціону з продажу майна ПП "А-Ліра" (номер публікації 59838).
02.07.2019р. Товарною біржею "Аграрна біржа" було організовано другий повторний аукціон з продажу майна банкрута.
Згідно протоколу № 23/07/19 про проведення аукціону від 02.07.2019р., лот № 1, а саме: нерухоме майно, що знаходиться за адресою: Херсонська область, Скадовський район, с Широке, вул. 40 років Перемоги буд. 1-а та 1-6, було реалізовано за найвище запропонованою ціною - 290 752,00 (двісті дев`яносто тисяч сімсот п`ятдесят дві грн. 00 коп.) гривень.
Результати аукціону опубліковано на офіційному сайті Вищого господарського суду України та офіційному сайті Міністерства юстиції України (номер публікації 60738 від 02.07.2019р.).
02.07.2019р. на адресу переможця аукціону ліквідатором направлено пропозицію про укладання договору купівлі-продажу майна банкрута та після його підписання перерахувати кошти за придбане на аукціоні майно на банківські рахунки організатора аукціону.
Договір купівлі-продажу майна між переможцем аукціону та ліквідатором підписано 10.07.2019р. та переможцем аукціону сплачено повну вартість придбаного майна на банківські рахунки організатора аукціону.
12.07.2019р. ТБ "Аграрна біржа" на ліквідаційний рахунок ПП "А-Ліра" було перераховано кошти від реалізації майна банкрута у сумі 270 382,36 гривень (ціна продажу майна за вирахуванням біржової винагороди).
12.07.2019р. за актом приймання-передачі переможцю аукціону було передано майно, придбане на аукціоні.
Відповідно до договору № 2 від 07.02.2019р. на організацію проведення аукціону з продажу майна банкрута, біржова винагорода ТБ "Аграрна біржа" за проведення І-аукціону склала 20 352,64 гривень (7% від вартості проданого майна банкрута) та акредитаційний збір - 17 гривень.
24.07.2019р. договір купівлі-продажу майна банкрута було посвідчено приватним нотаріусом Скадовського районного нотаріального округу Херсонської області Гришко С.М. за реєстром № 667.
З метою примусового виконання ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. про стягнення солідарно з керівника ОСОБА_1 та засновника ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями банкрута, приватному виконавцю виконавчого округу Херсонської області Манікіну Д.С. було подано:
- заяву про прийняття до виконання наказу № 923/451/14 про примусове виконання рішення, виданого Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р. про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень, та
- заяву про прийняття до виконання наказу № 923/451/14 про примусове виконання рішення, виданого Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р. про стягнення з ОСОБА_3 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень.
Постановою від 21.08.2019р. було відкрито виконавче провадження № 59868157 про стягнення з ОСОБА_2 боргу на користь ПП "А-Ліра".
Постановою від 21.08.2019р. було відкрито виконавче провадження № 59871998 про стягнення з ОСОБА_1 боргу на користь ПП "А-Ліра".
21.08.2019р. з метою забезпечення фактичного виконання виконавчого документа, приватним виконавцем було винесено постанови про арешт майна Мірзаі та Кечко - накладено арешти на все рухоме та нерухоме майно, що належить боржникам у межах суми звернення стягнення з урахуванням основної винагороди приватного виконавця, витрат виконавчого провадження, штрафів - 36349615,17 гривень.
23.08.2019р. приватним виконавцем винесено постанову про арешт майна ОСОБА_2 - накладено арешт на транспортний засіб SUBARU, реєстраційний номер НОМЕР_3 , який обліковувався за боржником згідно інформації МВС України.
23.08.2019р. приватним виконавцем винесено постанову про арешт майна ОСОБА_1 - накладено арешт на транспортний засіб ПГ, реєстраційний номер НОМЕР_4 , який обліковувався за боржником згідно інформації МВС України.
23.08.2019р. приватним виконавцем винесено постанову про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника ОСОБА_2 - згідно відповіді пенсійного фонду України боржник отримує дохід від ОСОБА_4
23.08.2019р. приватним виконавцем винесено постанову про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника ОСОБА_1 - згідно відповіді пенсійного фонду України боржник отримує дохід від ПП "Регіональна зерноторгівельна компанія".
23.08.2019р. приватним виконавцем винесено постанову про арешт майна ОСОБА_1 - накладено арешт на нерухоме майно - адміністративну будівлю з хозбудівлями та огорожею, за адресою АДРЕСА_1 , яка обліковується за боржником на праві приватної власності згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
У зв`язку з відсутністю інформації щодо місця знаходження транспортного засобу SUBARU реєстраційний номер НОМЕР_3 , який обліковувався за ОСОБА_2 , з метою опису майна та його подальшої примусової реалізації, постановою приватного виконавця від 06.09.2019р. зазначений транспортний засіб було оголошено в розшук.
У зв`язку з відсутністю інформації щодо місця знаходження транспортного засобу ПГ, реєстраційний номер НОМЕР_4 , який обліковувався за ОСОБА_1 , з метою опису майна та його подальшої примусової реалізації, постановою приватного виконавця від 06.09.2019р. зазначений транспортний засіб було оголошено в розшук.
Згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, об`єкт нерухомості, що належить на правах власності боржнику ОСОБА_1 - Адміністративна будівля с хозбудівлями та огорожа, які розташовані за адресою АДРЕСА_1 , є предметом забезпечення відповідно до договору іпотеки, посвідченого приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Шулік А.О. 09.08.2016р. за реєстром № 877 (номер запису про іпотеку 15840663; іпотекодержатель ПАТ "БАНК ВОСТОК"; розмір зобов`язання 600 000,00 долари США).
Зважаючи на наявність запису про іпотеку, приватним виконавцем в порядку статті 51 Закону України "Про виконавче провадження" було надіслано відповідний запит на адресу ПАТ "БАНК ВОСТОК" (м. Дніпро, вул. Курсантська, 24).
У відповідь на запит приватного виконавця, ПАТ "БАНК ВОСТОК" було повідомлено про відсутність прав іпотекодержателя на об`єкт нерухомості адміністративну будівлю, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
З метою перевірки зазначених відомостей та попередження порушення прав та інтересів третіх осіб, приватним виконавцем було надіслано запит на надання письмової згоди заставодержателя до Відділення ПАТ "БАНК ВОСТОК" в м. Херсон.
Однак, Відділенням ПАТ "БАНК ВОСТОК" в м. Херсон приватному виконавцю в порядку статті 51 Закону України "Про виконавче провадження" не було надано згоди заставодержателя на звернення стягнення на заставлене майно ОСОБА_1 для задоволення вимог ПП "А-Ліра", яке не є заставодержателем.
Постановою від 25.02.2020р. про повернення виконавчого документу стягувачу наказ № 923/451/14, виданий Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р., про стягнення з ОСОБА_1 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності, було повернуто ПП "А-Ліра" відповідно до п.2 ч. 1 статті 37 Закону України "Про виконавче провадження", оскільки заходами вжитими в ході виконавчого провадження не було виявлено майно (кошти) боржника на яке можливо звернути стягнення.
Постановою від 25.02.2020р. про повернення виконавчого документу стягувачу наказ № 923/451/14, виданий Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р., про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності, було повернуто ПП "А-Ліра" відповідно до п.2 ч.І статті 37 Закону України "Про виконавче провадження" у зв`язку з не виявленням транспортних засобів та об`єктів нерухомості, на які можливо звернути стягнення.
З метою відображення перебігу ліквідаційної процедури, слід зазначити наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України № 211 від 16.03.2020р., із змінами та доповненнями, з 12.03.2020р. до 22.05.2020р. на всій території України було встановлено карантин.
У зв`язку з введенням карантину було впроваджено заборону до 22.05.2020р., зокрема:
регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, зокрема пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі (пункт 9);
перевезення пасажирів залізничним транспортом в усіх видах внутрішнього сполучення (приміському, міському, регіональному та дальньому) (пункт 11);
перебування в громадських місцях без вдягнутих засобів індивідуального захисту та переміщення групою осіб у кількості більше ніж дві (згодом - вісім) особи, крім випадків службової необхідності (пункти 1 та 2).
Разом з тим, за інформацією співробітників кредитора ГУ ДПС у Херсонській області АРК та м. Севастополі (305 голосів), на час введення карантинних заходів було впроваджено тимчасові обмеження на відвідування засідань зборів та комітетів кредиторів відповідним працівникам податкового органу.
Тому, враховуючи, що місцем знаходження кредитора ПАТ "Укрнафта" (32 882 голосів з 33187) є місто Київ й забороною пасажирських перевезень, та впровадження тимчасових обмежень у роботі апарату кредитора ГУ ДПС у Херсонській області АРК та м. Севастополі, які є членами комітету кредиторів, проведення засідання комітету кредиторів ПП "А-Ліра" з метою визначення подальших заходів у справі про банкрутство не виявлялось за можливе.
В зазначений період ліквідатором засобами телефонного зв`язку проводились консультації з кредиторами щодо вирішення питань здійснення подальших заходів у справі про банкрутство ПП "А-Ліра".
25.08.2020р. на адресу ліквідатора надійшов лист представника ПАТ "Укрнафта" у якому кредитором висловлено бачення обставин справи та запропоновано ліквідатору повторно скористатись можливістю наповнення ліквідаційної маси за рахунок примусового стягнення на користь ПП "А-Ліра" вимог субсидіарної відповідальності з громадян ОСОБА_1 та ОСОБА_2 шляхом звернення до виконавчої служби.
Оскільки задоволення вимог кредиторів у якнайбільшому розмірі є прямим інтересом кредиторів у справі, а здійснення комплексу відповідних заходів у справі може вплинути на дану обставину, ліквідатором було організовано засідання комітету кредиторів ПП "А-Ліра" з метою вирішення питань здійснення подальших заходів у справі про банкрутство.
17.09.2020р. відбулося засідання комітету кредиторів ПП "А-Ліра" на якому кредиторами серед іншого були прийняті рішення:
1. Ліквідатору повторно пред`явити до виконання накази №№ 923/451/14 про примусове виконання рішення, виданого Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р. про стягнення з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" * 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності. Накази подати на примусове виконання до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (вул. Городецького, 13, м. Київ);
2. Ліквідатору звернутись до ПАТ "Банк Восток" із запитом щодо основного зобов`язання забезпеченого договором іпотеки, посвідченого 09.08.2016р. приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Шулік А.О. за реєстром № 877, та обсягу виконання основного зобов`язання ОСОБА_1 , з повідомленням про існуючу заборгованість ОСОБА_1 перед ПП "А-Ліра".
На виконання протокольного рішення комітету кредиторів від 17.09.2020р., ліквідатором на адресу ПАТ "Банк Восток" (м. Дніпро) та Відділення № 12 ПАТ "Банк ] Восток" в м. Херсон були направлені листи з проханням прийняти до відома інформацію про факт заборгованості громадянина ОСОБА_1 перед ПП "А-Ліра" у сумі 33 044 705,43 гривень, що виникла на підставі ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. у справі № 923/451/14 про покладення субсидіарної відповідальності, та надання ліквідатору відомостей щодо основного зобов`язання, забезпеченого договором іпотеки, посвідченого 09.08.2016р. приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Шулік А.О. за реєстром № 877, вчасності та обсягу його виконання, зокрема, й громадянином ОСОБА_5 .
Відповіді від ПАТ "Банк Восток" та з Відділення № 12 ПАТ "Банк Восток" в м. Херсон на адресу ліквідатора не надходило. Не було надано відповідної інформації щодо запитуваних питань й засобами телефонного зв`язку.
Разом з тим, на виконання протокольного рішення комітету кредиторів від 17.09.2020р., ліквідатором до Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України були подані накази №№ 923/451/14 про примусове виконання рішення, видані Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р., про стягнення з ОСОБА_3 та ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника.
В рамках встановлення стану здійснення виконавчих дій щодо примусового стягнення заборгованості з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у ВПВР ДДВС Міністерства юстиції України ліквідатором було отримано інформацію, що відповідними постановами (державний виконавець Німченко) виконавчі документи було повернуто стягувачу без прийняття до виконання.
Так, згідно п.4 Розділу І Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 02.04.2012р. за № 512/5 (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1385/5 від 06.05.2019р.) Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України підвідомчі рішення, за якими сума зобов`язання становить п`ятдесят та більше мільйонів гривень чи еквівалентну суму в іноземній валюті або двадцять п`ять та більше мільйонів гривень чи еквівалентну суму в іноземній валюті, якщо місцем виконання рішення є місто Київ (в абзаці третьому слово "двадцять" замінено словом "п`ятдесят").
Окрім того, державним виконавцем (Німченко) виконавчі документи було повернуто стягувачу на його юридичну адресу - АДРЕСА_2 , незважаючи на обставину, що відповідно до пунктів 3 резолютивних частин заяв про примусове виконання рішення ліквідатором було висловлено прохання направляти поштову кореспонденцію стягувачу на адресу: 73003, м. Херсон, бульвар Мирний, 3, офіс 612, оскільки за місцем реєстрації юридичної особи діяльність не здійснюється (підприємство є банкрутом згідно постанови Господарського суду Херсонської області від 09.09.2014р. у справі № 923/451/14).
Разом з тим, на час з`ясування обставин повернення без виконання виконавчих L| документів стягувачу державний виконавець Німченко звільнився із займаної посади ВПВР ДДВС Міністерства юстиції України.
З метою повернення до належного адресата, ліквідатором з`ясовувалось місце знаходження виконавчих документів по стягненню боргу на користь ПП "А-Ліра", встановлювались відповідні співробітники ВПВР ДДВС для вирішення зазначеного питання, подавались відповідні клопотання.
Згідно супровідного листа від 06.04.2021р. ВПВР ДДВС Міністерства юстиції України виконавчий документ - наказ № 923/451/14 про примусове виконання рішення, про стягнення на користь банкрута заборгованості з ОСОБА_1 було повернуто стягувачу.
За наслідками вжитих заходів по з`ясовуванню місця знаходження виконавчого документу по стягненню боргу з ОСОБА_2 було отримано лист ВПВР ДДВС Міністерства юстиції України від 21.04.2021р., відповідно до якого повідомлено, що матеріали виконавчого провадження, конверт з документами по стягненню боргу на користь ПП "А-Ліра" на адресу виконавчого органу не повертався.
Враховуючи зазначені обставини, ліквідатором до Господарського суду Херсонської області було подано заяву про видачу дублікату наказу № 923/451/14 про примусове виконання рішення по стягненню з ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 22.05.2021р. заяву ліквідатора було задоволено, видано дублікат наказу № 923/451/14 по стягненню з ОСОБА_2 боргу на корить банкрута.
З метою примусового виконання ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. про стягнення солідарно з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями | банкрута, 31.05.2021р. до Відділу примусового виконання рішень Управління -забезпечення примусового виконання рішень у Херсонській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Одеса) було подано:
- заяву про примусове виконання рішення - наказу № 923/451/14, виданого Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р. про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень, та
- заяву про примусове виконання рішення - наказу № 923/451/14, виданого Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р. про стягнення з ОСОБА_3 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень.
Постановою від 02.06.2021р. ВПВР УЗПВР у Херсонській області було відкрито виконавче провадження № 65629876 про стягнення з ОСОБА_1 боргу на користь ПП "А-Ліра".
Постановою від 23.06.2021р. було відкрито виконавче провадження №65630172 про стягнення з ОСОБА_2 боргу на користь ПП "А-Ліра".
02.06.2021р. з метою забезпечення фактичного виконання виконавчого документа, державним виконавцем було винесено постанову про арешт майна ОСОБА_1 - накладено арешти на все рухоме та нерухоме майно, що належить боржнику у межах суми звернення стягнення з урахуванням виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів - 36 349 327,97 гривень.
02.06.2021р. з метою забезпечення фактичного виконання виконавчого документа, державним виконавцем було винесено постанову про арешт коштів ОСОБА_1 , що належить боржнику у межах суми звернення стягнення з урахуванням виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів - 36 349 327,97 гривень
02.06.2021р. державним виконавцем було винесено постанову про стягнення з ОСОБА_1 виконавчого збору у сумі 3304470,54 гривень.
02.06.2021р. державним виконавцем в рамках примусового стягнення боргу з ОСОБА_1 було винесено постанову про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження.
23.06.2021р. державним виконавцем було винесено постанову про арешт майна ОСОБА_2 - накладено арешти на все рухоме та нерухоме майно, що належить боржнику у межах суми звернення стягнення з урахуванням виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів - 36 349 327,97 гривень.
23.06.2021р. та 22.07.2021р. державним виконавцем були винесені постанови про арешт на грошові кошти ОСОБА_2 , що містяться на відкритих рахунках, а також на кошти на рахунках, що будуть відкриті після винесення постанови про арешт коштів.
23.06.2021р. постановою державного виконавця оголошено в розшук майно ОСОБА_2 місцезнаходження якого невідоме - транспортний засіб SUBARU реєстраційний номер НОМЕР_3 .
23.06.2021р. державним виконавцем було винесено постанову про стягнення з ОСОБА_2 виконавчого збору у сумі 3304470,54 гривень.
23.06.2021р. державним виконавцем в рамках примусового стягнення боргу з ОСОБА_2 було винесено постанову про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження.
На адресу ліквідатора надійшов запит державного виконавця від 08.10.2021р. щодо надання діючих банківських реквізитів ПП "А-Ліра", у зв`язку з частковим стягненням заборгованості з ОСОБА_2 у ході виконавчого провадження № 65630172.
На виконання запиту державного виконавця, ліквідатором на адресу ВПВР УЗПВР у Херсонській області було надіслано листа з повідомленням реквізитів ліквідаційного рахунку ПП "А-Ліра".
02.11.2021р. до Господарського суду Херсонської області надійшла скарга ОСОБА_2 на дії головного державного виконавця в межах контролю виконання наказу господарського суду по справі № 923/451/14.
Відповідно до змісту скарги на дії державного виконавця Мірзаї О.В. стверджувалось, що в ході виконавчого провадження з виконання наказу господарського суду зі стягнення з неї на користь ПП "А-Ліра" грошових коштів, державним виконавцем було накладено арешт на р/рахунок, який нею використовується для отримання грошових коштів від держави на допомогу на дитину у зв`язку з втратою годувальника, так як її чоловік помер ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Посилаючись на норми Закону України "Про виконавче провадження" та Закону України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю" ОСОБА_2 просила господарський суд визнати накладення арешту на грошові кошти неправомірним та зобов`язати державного виконавця зняти арешт, оскільки грошові кошти є державною допомогою на дитину та звернення стягнення на них заборонено законом.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.11.2021р. скаргу ОСОБА_2 на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Херсонській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції було залишено без розгляду у зв`язку із пропуском строків для подання скарги.
Постановою від 29.10.2021р. головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Херсонській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про повернення виконавчого документу стягувачу наказ № 923/451/14, виданий Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р. про стягнення з ОСОБА_2 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності, було повернуто ПП "А-Ліра" відповідно до статті 37 Закону України "Про виконавче провадження".
Постановою від 10.11.2021р. головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Херсонській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про повернення виконавчого документу стягувачу наказ № 923/451/14, виданий Господарським судом Херсонської області 20.09.2017р., про стягнення з ОСОБА_1 на користь ПП "А-Ліра" 33 044 705,43 гривень субсидіарної відповідальності, було повернуто ПП "А-Ліра" відповідно статті 37 Закону України "Про виконавче провадження".
Згідно протокольного рішення комітету кредиторів ПП "А-Ліра" від 30.11.2021р., визнано безнадійними до стягнення та неліквідними, а тому такими, що підлягають списанню з балансу вимоги субсидіарної відповідальності ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за зобов`язаннями ПП "А-Ліра", що виникли на підставі ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. по справі № 923/451/14.
Наказом ліквідатора від 30.11.2021р. було списано з балансу ПП "А-Ліра" вимоги субсидіарної відповідальності ОСОБА_1 та ОСОБА_2 за зобов`язаннями ПП "А-Ліра", що виникли на підставі ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. по справі № 923/451/14.
Наявні на ліквідаційному рахунку грошові кошти, які були отримані у зв`язку з реалізацією майнових активів (ліквідаційної маси) ПП "А-Ліра", було використано ліквідатором на покриття витрат ліквідаційної процедури, а саме на виплату грошової винагороди за період з 25.01.2018р. по 25.10.2019р. та за період з 01.03.2021р. по 20.08.2021р., відшкодування витрат за період з 25.01.2018р. по 25.10.2019р.
> Нарахування та виплата грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора у справі про банкрутство ПП "А-Ліра" склали:
- за період з 25.01.2018р. по 25.10.2019р.:
нарахування грошової винагороди - 166 105,05 грн.;
виплата грошової винагороди - 166 105,05 грн.; здійснення витрат - 4 391,56 грн.;
відшкодування витрат - 4 391,56 грн.
- за період з 01.03.2021р. по 20.08.2021р.:
нарахування грошової винагороди - 101612,00 грн.; виплата грошової винагороди - 100 425,75 грн..
В період з 26.10.2019р. до 01.03.2021р. та в період з 21.08.2021р. нарахування грошової винагороди та підрахунок понесених витрат ліквідатором не здійснювалось. Зазначене міра впроваджена за для дотримання збалансованості інтересів кредиторів на погашення вимог у справі, з одного боку, та оплатою витрат ліквідаційної процедури, з іншого, оскільки не було прогнозованим фактичний об`єм надходжень від стягнення на користь ПП "А-Ліра" вимог субсидіарної відповідальності з громадян ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , згідно ухвали Господарського суду Херсонської області від 14.09.2017р. У зв`язку з відсутністю майнових активів та не здійснення боржником господарської діяльності, за рахунок яких можливо було б здійснити виплату грошової винагороди та відшкодувати витрати ліквідатора, грошова винагорода та відшкодування витрат за період з 26.10.2019р. до 01.03.2021р. та в період з 21.08.2021р. є такими що не можуть бути виплачені та відшкодовані.
30.11.2021р. знищено печатку ПП "А-Ліра", про що складено акт про знищення печатки.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про відокремленні підрозділи ПП "А-Ліра" відсутні.
Документи ПП "А-Ліра", які згідно чинного законодавства підлягають обов`язковому довгостроковому зберіганню в архівних установах не виявлено.
Комітет кредиторів банкрута в засіданні, яке відбулося 30.11.2021 та оформлено протоколом, прийняв до відома звіт ліквідатора про проведену роботу, яку визнано задовільною. До того ж, комітет кредиторів визнав безнадійними до стягнення та неліквідними, а тому такими, що підлягають списанню з балансу вимоги субсидіарної відповідальності ОСОБА_3 та ОСОБА_2 за зобов"язаннями боржника, що виникли на підставі ухвали від 14.09.2017. Крім того, комітет кредиторів схвалив звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс і рекомендував ліквідатору звернутись до суду для затвердження звіту та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 2 ст. 46 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Дослідивши та оцінивши матеріали звіту, суд вважає, що ліквідатором у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 61-65 Кодексу України з процедур банкрутства, що відображено у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі банкрута.
Відповідно до ст.61 Кодексу України з процедур банкрутства, до повноважень ліквідатора відноситься формування ліквідаційної маси, пред`явлення до третіх осіб вимог щодо повернення дебіторської заборгованості банкрута, вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом.
Письмовий звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та закриття провадження у справі.
Відповідно до ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
Господарський суд може постановити ухвалу про ліквідацію юридичної особи, що звільнилася від боргів, лише у разі, якщо залишок її майнових активів є меншим, ніж вимагається для продовження нею господарської діяльності згідно із законодавством.
У відповідності з ч.7 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
У частині 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства зазначено, що ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Згідно ч.4 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства, у випадках, передбачених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
За таких обставин, враховуючи повноту вжитих ліквідатором заходів в ліквідаційній процедурі, позиції представників кредиторів щодо можливості затвердження звіту ліквідатора та закриття провадження у справі, господарський суд вважає за можливе затвердити звіт ліквідатора по справі №923/451/14 і ліквідаційний баланс банкрута, та закрити провадження у справі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 58 - 65, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
постановив:
1. Звіт ліквідатора у справі №923/451/14 про визнання Приватного підприємства "А-Ліра" (ідентифікаційний код 34323178, вул. Радянська, 10, кв.12, м. Скадовськ Херсонської області) банкрутом затвердити.
2. Ліквідаційний баланс банкрута Приватного підприємства "А-Ліра" (ідентифікаційний код 34323178, вул. Радянська, 10, кв.12, м. Скадовськ Херсонської області) затвердити.
3. Юридичну особу банкрута - Приватного підприємства "А-Ліра" (ідентифікаційний код 34323178, вул. Радянська, 10, кв.12, м. Скадовськ Херсонської області) ліквідувати та виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
4. Вимоги кредиторів, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважати погашеними.
5. Відповідно до ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
6. Припинити ліквідаційну процедуру Приватного підприємства "А-Ліра" (ідентифікаційний код 34323178, вул. Радянська, 10, кв.12, м. Скадовськ Херсонської області).
8. Ліквідатору повідомити Державний орган з питань банкрутства про завершення ліквідаційної процедури.
9. Провадження у справі №923/451/14 закрити.
10. Ліквідатору арбітражному керуючому Дудкіну Р.А. відповідно до ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, виконувати свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення Приватного підприємства "А-Ліра" (ідентифікаційний код 34323178, вул. Радянська, 10, кв.12, м. Скадовськ Херсонської області).
11. Копію ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, Державному реєстратору Скадовської міської ради (м. Скадовськ вул. Гагаріна 63), Державному органу з питань банкрутства, Головному управлінню статистики в Херсонській області.
Ухвалу підписано 12.01.2022
Ухвала суду набрала законної сили з моменту її прийняття (ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства) та може бути оскаржена протягом 10 днів до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області.
Суддя В.В.Литвинова
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2022 |
Оприлюднено | 18.01.2022 |
Номер документу | 102550866 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Литвинова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні