ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/5663/21-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "БК Теккомбуд плюс" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
І. РУХ СПРАВИ
1.1. Головне управління ДПС у Чернівецької області (далі - позивач або ДПС) звернулось до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю БК Теккомбуд плюс (далі - відповідач або Товариство) про стягнення податкового боргу за рахунок готівки та з рахунків платника податків у банках у сумі 729724,22 грн до Державного бюджету України.
1.2. Оскільки ця справа не належить до категорії справ, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження, суд, керуючись положеннями статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, визнав за можливим розглянути справу за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, про що 27.10.2021 року постановив ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА АРГУМЕНТИ СТОРІН
2.1. Згідно змісту позовної заяви, за відповідачем станом на 26.01.2020 року рахується податковий борг на загальну суму 729724,22 грн. Наведена сума податкового боргу є в розумінні податкового законодавства України узгодженою.
Однак, в добровільному порядку відповідач податковий борг не сплатив, що обумовило звернення до суду із цим позовом.
2.2. Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористалось, хоча ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі була направлена йому на офіційну адресу завчасно. У зв`язку із цим, суд, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.
ІІІ. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
3.1. Товариство зареєстровано як юридична особа 11.09.2017 року, за адресою: вул. Вижницька, 50, м. Чернівці, 58007 (код ЄДРПОУ 39390427), перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Чернівецької області та має відкриті банківські рахунки (а.с.8-9).
3.2. Згідно наявного у справі розрахунку заборгованості по ТОВ БК Теккомбуд плюс станом на 26.01.2020 року, за ним рахується податковий борг на суму 729724,22 (а.с.7) з них за платежем:
- податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (30 14010100) донарахованого податковим повідомленням-рішенням (форма Р ) №73936151401 (рішення суду від 05.09.2019 року, справа №826/14514/18) на загальну суму 216149,76 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма Р ) №73826151401 (рішення суду від 05.09.2019 року, справа №826/14514/18) на суму 340,00 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма Ш ) №0016215603 від 20.02.2020 року на суму 193,20 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма Ш ) №0016225603 від 20.02.2020 року на суму 6281,80 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №0030725603 від 23.03.2020 року на суму 3060,00 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №0063315603 від 14.07.2020 року на суму 3060,00 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №0074565603 від 28.09.2020 року на суму 3060,00 грн; податковим повідомленням-рішенням (форма ПС ) №000007850414 від 24.11.2020 року на суму 2040,00 грн; нараховано пені у розмірі 213555,60 грн;
- податок на прибуток приватних підприємств (85 11021000) донарахованого податковим повідомленням-рішенням (форма Р ) №73726151401 (рішення суду від 05.09.2019 року, справа №826/14514/18) на загальну суму 146204,00 грн; нараховано пені 135779,89 грн.
3.3. Наведені податкові повідомлення-рішення прийняті за наслідками податкових перевірок, які документовані актом про результати документальної планової виїзної перевірки відповідача податкового законодавства за період з 01.01.2015 року по 31.12.2017 року, валютного - за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 11.09.2014 по 31.12.2017 року (а.с.14-18), актами про результати камеральної перевірки своєчасності надання податкової звітності з податку на додану вартість від 23.11.2020 року, №328/24-13-04-14/39390427 (а.с.27-28), від 25.09.2020 року, №3099/24-13-04-14/39390427 (а.с.36), від 23.03.2020 року, №1063/24-13-56-03/39390427 (а.с.39), від 13.06.2020 року, №1879/24-13-56-03/39390427 (а.с.46-47), від 20.02.2020 року, №553/24-13-56-03/39390427 (а.с.53-54).
3.4. Зазначені вище податкові повідомленням-рішенням надіслані на адресу відповідача відповідно до вимог ПК України і на день пред`явлення позову, в розумінні ПК України є узгодженими.
3.5. Окрім цього, відповідачеві надсилалась податкова вимога форми «Ю» №18744-10 від 15.10.2019 року із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення на офіційну адресу відповідача і яка на день розгляду справи у суді не є відкликаною (а.с.10).
ІV. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ПОЗИЦІЯ СУДУ
4.1. Предметом цього спору є податковий борг, який позивач просить суд стягнути з Товариства. А тому, в межах цієї справи, суд має перевірити наявність такого боргу та чи дотримана процедура його стягнення.
4.2. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
4.3. Механізм адміністрування податків та зборів нормативно закріплений в ПК України.
4.4. Статтею 16 ПК України визначені обов`язки платника податку, серед яких сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1).
4.5. Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України під податковим боргом розуміють суму узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої на суму такого грошового зобов`язання.
4.6. Відповідно до підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення, а також відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 1 зазначеної статті - визначати у порядку, встановленому цим Кодексом, суми податкових та грошових зобов`язань платників податків.
4.7. Крім того, пунктом 75.1 статті 75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
4.8. Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
4.9. Відповідно до підпункту 75.1.2. пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
4.10. Відповідно до підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
4.11. Пунктом 57.3 статті 57 ПК України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
4.12. Як встановлено судом вище (див. пункт 3.2. цього рішення), позивач, реалізуючи свою контрольну функцію, здійснив перевірки відповідача на предмет дотримання вимог податкового законодавства, в ході яких виявив чисельні порушення вимог ПК України, в результаті чого були прийняті наведені вище податкові повідомлення -рішення.
4.13. Суми грошового зобов`язання, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями, перелік яких зазначений у пункті 3.2. цього рішення, на момент розгляду справи у суді, є узгодженими та не сплаченими відповідачем, а тому вони перейшли в категорію податкового боргу.
4.14. Згідно підпункту 129.1.2. пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
4.15. Крім цього, відповідно до пункту 129.4 статті 129 ПК України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
4.16. Оскільки відповідачем грошове зобов`язання своєчасно не сплачено (протягом 10 календарних днів), йому нараховано пеню, розмір якої визначено в розрахунку заборгованості то ТОВ БК Теккомбуд плюс станом на 26.01.2020 року
4.17. Таким чином, з урахування розрахунку заборгованості та інтегрованих карток, на день розгляду справи у суді розмір податкового боргу відповідача, який утворений за рахунок наведених вище податкових повідомлень-рішень, становить 729724,22 грн.
4.18. Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, а згідно пункту 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
4.19. Як встановлено судом (див. пункт 3.5. рішення) відповідачеві, відповідно до вимог ПК України надсилалась податкова вимога форми «Ю» №18744-10 від 15.10.2019 року із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення і яка на день розгляду справи у суді не є відкликаною.
4.20. Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючий орган (в нашому разі позивач) має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
4.21. Пунктом 95.2 статті 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги, а відповідно до пункту 95.3 цієї ж статті ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
4.22. Враховуючи наявність у Товариства податкового боргу, наявність у нього відкритих рахунків в банківських установах, те що позивачем дотримано процедуру звернення з цим позов до суду, суд вважає за необхідним стягнути з рахунків у банках, що належить відповідачу та за рахунок готівки заборгованість у сумі 729724,22 грн.
V.ВИСНОВОК СУДУ
5.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
5.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, на день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо стягнення податкового боргу в сумі 729724,22 грн - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
VІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ
6.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Головного управління ДПС у Чернівецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю БК Теккомбуд плюс про стягнення податкового боргу, задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю БК Теккомбуд плюс податковий борг за рахунок готівки та з рахунків платника податків у банках у сумі 729724 (сімсот двадцять дев`ять тисяч сімсот двадцять чотири) грн 22 коп до Державного бюджету України.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013 код ЄДРПОУ 44057187)
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "БК Теккомбуд плюс" (вул. Вижницька, 50, м. Чернівці, 58004 код ЄДРПОУ 39390427)
Суддя О.В. Анісімов
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2022 |
Оприлюднено | 17.01.2022 |
Номер документу | 102558266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Анісімов Олег Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні