Ухвала
від 17.12.2021 по справі 760/33314/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/33314/21

1-кс/760/10870/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2021 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого слідчого відділу Солом`янського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020110330000018 від 17.06.2020,-

ВСТАНОВИВ:

слідчий за погодженням із прокурором звернувся з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у вказаному вище кримінальному провадженні.

В обґрунтування клопотання покликався на те, що слідчим відділом Солом`янського УП ГУ НП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020110330000018 від 17.06.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

Під час досудового слідства встановлено, що у період з 2017 року по теперішній час, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам держави, заступником Голови Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України (далі Держспецзв`язку) полковником ОСОБА_5 , начальником Головного управління урядового зв`язку Держспецзв`язку (далі ГУУЗ Держспецзв`язку) полковником ОСОБА_6 , спільно з керівництвом ТОВ «Спеціальні інформсистеми» створено і впроваджено протиправний механізм розтрати та привласнення державних коштів, які виділені державним бюджетом України на забезпечення функціонування державної системи урядового зв`язку, зокрема кабельних ліній урядового зв`язку а також розбудови Національної телекомунікаційної мережі (далі НТМ).

Так, встановлено, що з 2017 року по теперішній час між Головним управління урядового зв`язку Держспецзв`язку та ТОВ «Спеціальні інформсистеми» укладено низку договорів на загальну суму понад 17,4 млн. грн, серед яких договори підряду на виконання послуг із технічного обслуговування, ремонтних та аварійно-відновлювальних робіт на кабельних лініях урядового зв`язку в м. Києві (№15т від 07.02.2017, №28т від 19.02.2018 №30т від 01.03.2019, №31т від 16.01.2020), будівництво цифрових комплексів абонентських виносів, створення і розбудови структурованих кабельних систем та ін.

При цьому більшість договорів з метою уникнення відкритих тендерних процедур та приховання злочинної діяльності, проведено за закритою процедурою, без проведення маркетингових досліджень у одного постачальника через те, що документація з експлуатації КЛЗ відповідно до ст. 4.9.20 Наказу СБ України від 12.08.05 №400 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 17.08.05 №902/11182 «Про затвердження Зводу відомостей, що становлять державну таємницю», має гриф обмеження доступу «таємно».

Крім того, встановлено, що у ТОВ «Спеціальні інформсистеми» працює близько 12 осіб, які допущені до робіт, пов`язаних з державною таємницею. Для потреб ГУУЗ Держспецзв`язку залучається не більше 4 осіб, які мають необхідні знання та досвід для роботи із кабельно-провідниковою продукцією, що свідчить про те, що вказане СПД не може фактично виконувати такий обсяг робіт.

В подальшому, з метою обготівкування безготівкових бюджетних коштів, які перераховані державним підприємством, ТОВ «Спеціальні інформсистеми» протягом вказаного періоду перерахувало їх на розрахункові рахунки суб`єктів підприємницької діяльності за надання послуг з прокладання, монтажу та модернізації систем та їх обслуговування, а саме:

ТОВ «ГРАНД ЛАЙН ЛТД» (ЄДРПОУ 40327751, м. Київ, вул. Кирилівська 160, корпус А, офіс 408, директор ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , основний вид економічної діяльності 22.21 Виробництво плит, листів, труб і профілів з пластмас);

ТОВ «СІГМА СОЛЮШН» (ЄДРПОУ 42473969, м. Харків, вул. Різдвяна 29-А., директор ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_2 , основний вид економічної діяльності 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням);

ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «УКРСТРОЙ» (ЄДРПОУ 42315397, м. Харків, вул. Данилевського 18, кв. 5., директор ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , основний вид економічної діяльності 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням);

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ЕКОБУД» (ЄДРПОУ 42076831, м. Київ, вул. Ремонтна буд. 5, директор ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , основний вид економічної діяльності 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель);

ТОВ «БУД-ТРАС-СТРОЙ» (ЄДРПОУ 42049656, Київська обл., м. Вишневе, вул. Ватутіна 1, директор ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , основний вид економічної діяльності 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель).

Встановлено, що вказані підприємства мають ознаки ризиковості, а саме: ТОВ «Спеціальні інформсистеми» здійснили закупівлю однотипних робіт та послуг з «Прокладання, монтажу та модернізації систем та їх обслуговуванню» у вказаних суб`єктів підприємницької діяльності,

які не мають можливості та ресурсу виконати зазначені роботи, вид економічної діяльності (КВЕД) не відповідає вимогам, мають малий статутний капітал, відсутня необхідна кількість працівників, директори зазначених суб`єктів господарювання є одночасно і головними бухгалтерами, тощо.

Зокрема, в ході аналізу їх податкової звітності встановлено що суб`єкти підприємницької діяльності відносяться до категорії «ризикових» та входять до групи транзитно-конвертаційних підприємств, які використовуються з метою обготівкування безготівкових коштів та мінімізації обов`язкових платежів до бюджету.

Також, в ході аналізу податкової звітності встановлено, що податкова звітність ТОВ «НВП Укрстрой» (ЄДРПОУ 42315397) та ТОВ «Сігма Солюшн» (ЄДРПОУ 42473969) подавалась з однієї IP-адреси ( НОМЕР_1 ) та з однієї електронної пошти (ІНФОРМАЦІЯ_5 ).

Водночас, в ході додаткових перевірочних заходів щодо визначення (підтвердження) місця знаходження вищевказаних суб`єктів підприємницької діяльності встановлено, що вищевказані підприємства відсутні за місцем їх реєстрації.

Додатково встановлено, що протягом останніх 5 років посадовими особами Держспецзв`язку здійснюються заходи, спрямовані на приховування фактичної відсутності КЛЗ, які знаходяться на балансі ГУУЗ Держспецзв`язку та являються військовим майном.

На даний час в ГУУЗ Держспецзв`язку знаходиться на балансі близько 704 КЛЗ, загальною балансовою вартістю на момент введення їх в експлуатацію (з 1976 року по теперішній час) близько 56 млн. грн.

Проте, реальна вартість зазначених КЛЗ значено перевищує їх балансову вартість, оскільки виходячи із цін, які встановлені на брухт кабелю (відповідно до його технічних характеристик: товщина, кількість жил, його призначення тощо), за якими підрозділи Держспецзв`язку здійснюють передачу уповноваженим підприємствам з утилізації (переробки) металобрухту,

вартість 1 метру кабелю ТЗГ 7х4х1,2 орієнтовно становить від 60 грн. до 100 грн., а 1 м кабелю з вищими характеристиками коштує значно дорожче.

За оперативними даними із 704 КЛЗ, понад 100 (більше 100 км КЛЗ) фактично відсутні, проте стоять на балансі ГУУЗ Держспецзв`язку і являються військовим майном, яке призначене для забезпечення урядовим зв`язком вищих посадових осіб держави.

Також, серед вищезазначених КЛЗ в аварійному стані (заниження надлишкового повітряного тиску та опору ізоляції) знаходиться переважна більшість кабельних ліній, що унеможливлює контроль за лініями та призводить до неконтрольованих аварійних ситуацій та крадіжок.

Крім того, щорічно з державного бюджету України на забезпечення функціонування державної системи урядового зв`язку виділяються наступні грошові кошти: на 2017 рік 3,5 млн. грн., на 2018 рік 4,3 млн. грн., на 2019 рік 9,5 млн. грн., на 2020 рік 3,7 млн. грн.

Вказане свідчить про нецільове використання державних коштів бюджету України керівництвом ГУУЗ Держспецзв`язку, недбале ставлення до військової служби та організації фінансово-господарської діяльності державного підприємства стратегічного значення і зловживання службовим становищем, що наносить значних збитків функціонуванню Держспецзв`язку.

При цьому, ТОВ «Спеціальні інформсистеми» неодноразово залучалось

до робіт, які не передбачені умовами договору. Після виконання таких робіт, відповідно до попередньої домовленості керівників підприємств, складались акти виконаних робіт по неіснуючим пошкодженням КЛЗ.

Також встановлено, що зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам держави, посадовими особами ГУУЗ Держспецзв`язку створено та впроваджено протиправний механізм привласнення державних коштів під час закупівлі у 2018 році програмної продукції Cisco ME3600XSeries ADVANCE METRO IP ACCESS Software Paper License (539 шт.) та програмної продукції ME3600X 10GE Upgrade License with Electronic Delivery (31 шт.) у ПРАТ «Пріоком» на загальну суму 17,4 млн. грн.

За наявними даними, з метою виконання зобов`язань перед державним підприємством та виконання умов договору, ПРАТ «Пріоком» закупило вищевказану програмну продукцію у ТОВ «Інформаційні технології та інформаційна безпека» (далі ТОВ «АЙТІС») за 17,4 млн. грн.

В свою чергу, ТОВ «АЙТІС» закупило зазначену програмну продукцію у ТОВ «Ареон Консалтинг» за 15,9 млн. грн., яке в свою чергу придбало вищезазначену програмну продукцію у ІП «Логін» за 7,1 млн. грн.

Таким чином, в рамках закупівлі вказаної програмної продукції, посадовими особами ГУУЗ Держспецзв`язку, ТОВ «АЙТІС», ТОВ «Ареон Консалтинг» та ІП «Логін» привласнено близько 10,3 млн. грн. державних коштів, що нанесло збитки вищевказаному державному підприємств.

Слідчий вказує в клопотанні, що в ході проведення досудового розслідування органом досудового розслідування було проведено ряд слідчих (розшукових) дій відповідно до письмових вказівок прокурора в кримінальному провадженні від 27.10.2021 року.

Посилається на те, що кримінальне правопорушення, передбачене за ч. 3 ст. 191 КК України, є тяжким злочином, строк досудового розслідування даного кримінального провадження згідно ст.219КПК України становить дванадцять місяців.

У зазначеному кримінальному провадженні строк досудового розслідування закінчується 17.12.2021, однак завершити досудове розслідування до зазначений строк не представляється можливим, оскільки необхідно провести ряд слідчих (розшукових) дій, спрямованих на закінчення досудового розслідування та прийняття законного процесуального рішення у вказаному кримінальному провадженні.

З огляду на це, для отримання доказів, які можуть бути використані під час досудового розслідування, з врахуванням, що вказані дії не могли бути здійснені та завершені раніше з об`єктивних причин, слідчий просить клопотання задовольнити.

Слідчий подав заяву про розгляд клопотання без її участі та підтримала вимоги клопотання у повному обсязі.

Як передбачено ч. 4 ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши матеріали, якими обґрунтовують клопотання, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Відомості по кримінальному провадженню №42020110330000018 від 17.06.2020, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

Як вбачається з матеріалів клопотання, на день розгляду клопотання судом, в рамках розслідування вказаного кримінального провадження про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, нікому не повідомлено.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.219КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Санкцією ч.3 ст. 191 КК України, склад якої є предметом досудового розслідування в межах кримінального провадження №42020110330000018 від 17.06.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, передбачене застосування основного покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до восьми років, відтак таке кримінальне правопорушення, згідно з положеннями ч. 5 ст. 12 КК України, є тяжким злочином.

Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого злочину (п. 2 ч. 2 ст. 219 КПК).

Згідно вимог ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другій статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

З урахуванням положень п. 3 ч. 4 ст.219КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу.

З урахуванням викладеного, враховуючи конкретні обставини кримінального провадження, ті обставини, що у вказаному кримінальному проваджені до теперішнього часу не виконано повний обсяг необхідних слідчих дій, що мають суттєве значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а для всебічного, повного та об`єктивного розслідування є потреба у виконані ряду слідчих дій, які неможливо здійснити до закінчення строку досудового розслідування, і на даний час завершити досудове розслідування не представляється можливим, тому на переконання слідчого судді, необхідність упродовженні строкудосудового розслідування є обґрунтованою.

Слідчий суддя вважає, що клопотання сторони обвинувачення про продовження строку досудового розслідування підлягає частковому задоволенню щодо встановлення строку для продовження досудового розслідування, продовження строку досудового розслідування до шести місяців буде достатнім для завершення досудового розслідування в даному кримінальному провадженні.

Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого, - задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020110330000018 від 17.06.2020за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, на 6 (шість) місяців, тобто до 17.02.2022 року.

В іншій частині клопотання - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2021
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу102567147
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —760/33314/21

Ухвала від 17.01.2022

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

Ухвала від 17.12.2021

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

Ухвала від 17.12.2021

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Макуха А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні