Ухвала
від 19.01.2022 по справі 344/692/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/692/22

Провадження № 1-кс/344/341/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2022 року м. Івано-Франківськ

Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Івано-Франківську в залі суду клопотання про відсторонення від посади ОСОБА_4 в рамках кримінального провадження №62021140040000132 від 18.11.2021, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчий Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Івано-Франківську) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, за погодженням із прокурором звернувся до слідчого судді з клопотанням про відсторонення від посади ОСОБА_4 в рамках кримінального провадження №62021140040000132 від 18.11.2021.

Матеріалами клопотання зазначається, що наказом виконувача обов`язків начальника Галицької митниці Держмитслужби №26-о від 05.12.2019, з 08.12.2019 ОСОБА_4 призначено на посаду державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби, в порядку переведення з Івано-Франківської митниці ДФС.

28.11.2019 наказом Галицької митниці Держмитслужби № 14, затверджено положення про митний пост «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби (далі Положення).

У відповідності до Пункту 1.1 Положення, митний пост «Прикарпаття» (далі митний пост) є органом доходів і зборів, який входить до складу Галицької митниці Держмитслужби (далі Митниця) як відокремлений структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань, покладених на органи доходів і зборів.

У відповідності до Пункту 1.2 Положення, митний пост у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, що належать до компетенції органів виконавчої влади, що реалізують державну митну політику, наказами Державної митної служби України (далі Держмитслужба), дорученнями Голови Держмитслужби, іншими актами законодавства України, положенням про митний пост.

Згідно Пункту 1.4 Положення, Зоною діяльності митного поста є: м. Івано-Франківськ, Богородчанський, Галицький, Надвірнянський, Рогатинський, Тисменицький, Тлумацький райони Івано-Франківської області.

Згідно Пункту 1.5 Положення, до складу митного поста входять такі підрозділи, розташовані за адресами:

- відділ митного оформлення № 1, м. Івано-Франківськ, вул. Польова, 6 територія СТЗ ТзОВ «Кобра»;

- відділ митного оформлення № 2, м. Івано-Франківськ, вул. Юності, 47 територія СТЗ ТзОВ «ТЕП»;

- відділ митного оформлення № 3, м. Івано-Франківськ, вул. Є. Коновальця, 264а територія міжнародного пункту пропуску для повітряного сполучення «Івано-Франківськ» ТзОВ «Скорзонера»;

- відділ митного оформлення № 4 Івано-Франківська область, Тисменицький р-н, с. Ямниця, вул. Н.Яремчука, 2, промзона ПАТ «Івано-Франківськцемент».

Наказом виконувача обов`язків начальника Галицької митниці Держмитслужби 06.12.2019 затверджено положення про відділ митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби (далі Положення).

У відповідності до Пункту 1.1 Положення, відділ митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» (далі відділ), є структурним підрозділом, який входить до складу митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби (далі Митниця) як структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань, покладених на органи доходів і зборів.

У відповідності до Пункту 1.2 Положення, відділ у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, що належать до компетенції органів виконавчої влади, що реалізують державну митну політику, наказами Державної митної служби України (далі Держмитслужба), дорученнями Голови Держмитслужби, іншими актами законодавства України, положенням про митний пост та положенням про відділ.

У відповідності до Пункту 1.5 Положення, відділ розташовується за адресою:м. Івано-Франківськ, вул. Польова, 6 територія СТЗ ТзОВ «Кобра».

Згідно Пункту 2.1 Положення, відділ, крім інших, виконує такі завдання:

- безпосереднє здійснення митної справи, контроль за додержанням усіма юридичними й фізичними особами законодавства України з питань митної справи;

- застосування відповідно до законів України заходів митно-тарифного й нетарифного регулювання, повне та своєчасне справляння податків, зборів (інших обов`язкових платежів) при переміщенні товарів і транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або проведенні митних процедур;

- боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил.

Виконувачем обов`язків начальника Галицької митниці Держмитслужби 06.12.2019 затверджено посадову інструкцію державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби, згідно з Пунктом 2 якої, метою діяльності державного інспектора є здійснення митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України суб`єктами ЗЕД та громадянами, боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил, контроль за дотриманням фізичними та юридичними особами законодавства України з питань митної справи.

Згідно з Пунктом 3 посадової інструкції, основними посадовими обов`язками державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби є: забезпечення застосування митних режимів, здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, поміщених у відповідні митні режими; вжиття заходів щодо захисту прав інтелектуальної власності у процесі зовнішньоекономічної діяльності, недопущення переміщення через митний кордон України контрафактних товарів; здійснення контролю за доставкою товарів, які перебувають під митним контролем до Митниці призначення; здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також правильності визначення країни їх походження; здійснення контролю правильності класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності, поданих до митного оформлення та після завершення процедур їх митного контролю та митного оформлення; проведення заходів із запобігання та протидії контрабанді, боротьби з порушеннями митних правил на митній території України; здійснення контролю за товарами, оформленими у режимі «тимчасове ввезення», «тимчасове вивезення». Здійснення безпосереднього контролю за дотриманням режиму «переробка на митній території України», «переробка за межами митної території України» та виходом продуктів переробки; митний контроль та митне оформлення гуманітарної допомоги; здійснення обліку товарів на складах тимчасового зберігання підприємств, відповідно до Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 №613.

Згідно з Пунктом 4 посадової інструкції, державний інспектор відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби в межах компетенції, окрім іншого, має право: вимагати від суб`єктів підприємницької діяльності, декларантів і перевізників документи, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України; відмовити в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України з оформленням картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України; готувати запити та одержувати в установленому порядку від підрозділів митниці, інших державних органів, суб`єктів підприємницької діяльності та громадян інформацію й матеріали, потрібні для виконання завдань, покладених на відділ; ставити законні вимоги до суб`єктів ЗЕД з метою забезпечення належного митного контролю.

Згідно з Пунктом 5 посадової інструкції, державний інспектор відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби має знати: Конституцію України; Митний кодекс України; Податковий кодекс України; акти законодавства України, що стосуються органів доходів і зборів України; антикорупційне законодавство; акти Держмитслужби, інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність Держмитслужби та її територіальних органів; порядок взаємодії з іншими правоохоронними органами; технологічні схеми здійснення митного контролю; технічні засоби контролю та зв`язку; фінансово-бюджетну податкову політику; митну статистику; трудове законодавство; законодавство з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежної безпеки; нормативно-правові акти та розпорядчі документи з питань діловодства.

Відповідно до вимог ст. ст. 19, 68 Конституції України, ОСОБА_4 зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також неухильно їх додержуватись.

ОСОБА_4 , працюючи на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби, будучи у відповідності до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», працівником правоохоронного органу, службовою особою органу Держмитслужби, уповноваженою на виконання функцій держави, зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог Закон України від 16.01.2020 №466-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністративних податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», Податкового кодексу України та листа роз`яснення Держмитслужби від 22.05.2020 № 15/15-01-01/7/1193 вчинив зловживання службовим становищем, що завдало істотної шкоди державним інтересам, за наступних обставин.

30.05.2020 декларантом фізичною особою приватним підприємцем ОСОБА_6 , в інтересах ТОВ «СПС ФІНАНС ГРУП» (код ЄДРПОУ:42976801), до митного оформлення надана електронна митна декларація типу ІМ 40 ДЕ №UA209250/2020/009392 на товари «Нові сонячні полікристалічні кремнієві фотогальванічні модулі марки TP660P-270W, потужністю 270W, розмірами 1650*992*35 mm 260 штук, 70200W» та «марки TP672P-335W, потужністю 335W, розмірами 1960*992*40mm 485 штук, 162475W призначені для акумулювання сонячного світла та перетворення його в електроенергію. Торгова марка-TALESUN» код товару згідно з Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі УКТЗЕД) 8541409000.

У графі 36 митної декларації типу ІМ 40 ДЕ№UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 «Преференція», а саме преференції із сплати ПДВ, декларантом ОСОБА_6 вказана преференція 181.

У графі 47 «Нарахування мита та митних платежів», вид платежу 028 (сплата податку на додану вартість) зазначена сума 254 288,20 грн., а спосіб платежу 06 (сума податку, нарахована умовно, у зв`язку із звільненням від оподаткування передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг), експорту).

Тобто, відповідно до преференції 181, вказані кошти нараховані умовно та не сплачені до державного бюджету України.

Пізніше, 30.05.2020 державний інспектор відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби ОСОБА_4 , виконуючи свої службові обов`язки, за електронною митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № UA209250/2020/009392 від 30.05.2020, через автоматизовану систему митного оформлення «Інспектор», здійснив митне оформлення товару «Нові сонячні полікристалічні кремнієві фотогальванічні модулі марки TP660P-270W, потужністю 270W, розмірами 1650*992*35 mm 260 штук, 70200W» та «марки TP672P-335W, потужністю 335W, розмірами 1960*992*40mm 485 штук, 162475W призначені для акумулювання сонячного світла та перетворення його в електроенергію. Торгова марка-TALESUN», код товару згідно з УКТЗЕД 8541409000.

23.05.2020 набув чинності Закон України від 16.01.2020 №466-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністративних податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», п.п. 1 п. 155 пункт 64 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України викладено в новій редакції. Зокрема скасовано норму, що передбачала звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій із ввезення на митну територію України товарів, зазначених у товарних підкатегоріях 8502310000, 8541409000, 8504230000, 8504408800.

Указані зміни були доведені до відома усіх структурних підрозділів Держмитслужби відповідно до листа-роз`яснення від 22.05.2020 № 15/15-01-01/7/1193, з яким ОСОБА_4 як державний інспектор відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби ознайомлений 25.05.2020.

В ході оформлення митної декларації ІМ 40 ДЕ № UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 ОСОБА_4 , працюючи на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби, будучи службовою особою органу Держмитслужби, уповноваженою на виконання функцій держави, зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, діючи в інтересах ТОВ «СПС ФІНАНС ГРУП» (код ЄДРПОУ:42976801) з метою одержання цією юридичною особою неправомірної вигоди, у графі 36 електронної митної декларації типу ІМ 40 ДЕ №UA209250/2020/009392 від 30.05.2020, через автоматизовану систему митного оформлення «Інспектор», протиправно підтвердив преференцію 181 в результаті чого вказаного суб`єкта господарювання було звільнено від сплати ПДВ в розмірі 254 288,20 гривень.

Код пільги «181», що вказано у графі 36 митної декларації типу ІМ 40 ДЕ №UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 «Преференція», передбачено Класифікатором звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, що затверджений наказом Мінфіну від 20.09.2012 №1011.

Код способу розрахунку «06», що вказано у графі 47 цієї митної декларації «Нарахування мита та митних платежів» передбачено Класифікатором способів розрахунку, що затверджений наказом Мінфіну від 20.09.2012 №1011 і передбачає, що сума податку нараховується умовно, у зв`язку із звільненням від оподаткування, передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та відповідним способом узгодженими міжнародними договорами.

Частиною 2 розділу ІІ порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, що затверджений наказом Мінфіну від 30.05.2012 №651, визначено порядок заповнення граф митних декларацій при поміщенні товарів у митний режим імпорту, а саме, в графі митної декларації 36 «Преференція» зазначається цифровий код пільги відповідно до Класифікатору звільнень від сплати митних платежів при ввезенні товарів на митну територію України, що затверджений наказом Мінфіну від 20.09.2012 №1011, а в інших випадках у графі проставляються «000000000».

Цим же порядком вказано, що при нарахуванні податку на додану вартість у четвертій колонці 47 графи митної декларації зазначається нарахована сума відповідного митного платежу, а у п`ятій колонці код способу розрахунку відповідно до Класифікатору способів розрахунку, що затверджений наказом Мінфіну від 20.09.2012№1011, при цьому Класифікатором способів розрахунку передбачено «Загальні» способи розрахунку, які передбачають сплату митних платежів (код способу розрахунку: 01, 02, 15, 72).

Підпунктом 4.5.9. пункту 4.5 розділу ІV «Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа» (затверджено наказом Мінфіну від 30.05.2012 №631), встановлено, що при виконанні митних формальностей за митною декларацією, заповненою у звичайному порядку здійснюється перевірка правильності застосування пільг в оподаткуванні.

Згідно висновку спеціаліста ОСОБА_7 від 17.11.2021, заниження суми митних платежів під час митного оформлення товарів за митною декларацією №UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 на суму 254 288,20 грн., документально підтверджується.

Згідно того ж висновку, внаслідок заниження суми митних платежів під час митного оформлення товарів за митною декларацією №UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 завдано матеріальних збитків (майнової шкоди) у сумі 254 288,20 грн.

Згідно висновку експерта Івано-Франківського відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України №2423/2521/21-28 від 10.12.2021, складеного за результатами проведення судової економічної експертизи, станом на 30.05.2020 заниження суми митних платежів під час митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ№UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 на суму 254 288,20 грн., документально підтверджується.

Згідно того ж висновку, спричинення матеріальної шкоди бюджету внаслідок заниження суми митних платежів під час митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ№UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 на суму 254 288,20 грн., підтверджується.

Внаслідок зловживання державним інспектором відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби ОСОБА_4 своїм службовим становищем при оформленні митної декларації ІМ 40 ДЕ № UA209250/2020/009392 від 30.05.2020 ТОВ «СПС ФІНАНС ГРУП» (код ЄДРПОУ:42976801) було звільнено від сплати ПДВ в розмірі 254 288,20 гривень а охоронюваним законом державним інтересам завдано істотної шкоди.

Таким чином, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

14.01.2022 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що наказом виконувача обов`язків начальника Галицької митниці Держмитслужби №26-о від 05.12.2019, з 08.12.2019 ОСОБА_4 призначено на посаду державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби, в порядку переведення з Івано-Франківської митниці ДФС.

Відповідно до відомостей Івано-Франківської митниці, станом на даний час ОСОБА_4 перебуває на посаді завідувача сектору забезпечення митного контролю та оформлення Івано-Франківської митниці Держмитслужби.

Як вбачається з матеріалів кримінального провадження, саме перебування ОСОБА_4 на посаді державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби сприяло вчиненню ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Окрім цього, наведені вище обставини дають підстави вважати, що перебування ОСОБА_4 на посаді завідувача сектору забезпечення митного контролю та оформлення Івано-Франківської митниці Держмитслужби, після оголошення йому підозри у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення дискредитує репутацію Івано-Франківської митниці Держмитслужби перед громадськістю.

Поряд з цим, наведені вище обставини дають підстави вважати, що ОСОБА_4 , використовуючи надані йому повноваження працівника правоохоронного органу, може незаконними засобами впливати на свідків, протиправно перешкоджати кримінальному провадженню, зокрема може негативно впливати на хід досудового розслідування, перешкоджати встановленню істини у справі, узгоджувати свої показання з показанням інших осіб, які є свідками у справі чи іншими учасниками кримінального провадження, надавати цим особам поради з врахуванням відомих йому обставин справи, схиляти їх до дачі завідомо неправдивих показань в ході досудового розслідування, з метою створення штучних доказів своєї непричетності до вчинення інкримінованого йому кримінального правопорушення, тим самим перешкоджаючи кримінальному провадженню.

Кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 364 КК України, відноситься до розділу XVII Кримінального кодексу України «Кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг».

Слідчим зазначається, що ОСОБА_4 є службовою особою правоохоронного органу, обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України, а тому просить клопотання задовольнити.

Прокурор в судовому засіданні підтримав подане клопотання та просив його задовольнити.

В судовому засіданні захисник підозрюваного заперечив щодо задоволення клопотання про відсторонення від посади, зазначивши, що злочин у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 відноситься до категорії нетяжких злочинів, запобіжний захід йому не обирався, у ОСОБА_4 позитивна характеристика з місця роботи та відсутні докази того, що перебуваючи на посаді він може впливати на свідків, перешкоджати кримінальному провадженню. Окрім того у підозрюваного на утриманні троє неповнолітніх дітей, а дружина перебуває у відпустці по догляду за дитиною.

В судовому засіданні підозрюваний підтримав думку захисника.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, заслухавши думку учасників процесу, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

В провадженні четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Івано-Франківську) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, знаходиться кримінальне провадження №62021140040000132 від 18.11.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

14.01.2022 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Матеріалами клопотання зазначається, що наказом виконувача обов`язків начальника Галицької митниці Держмитслужби №26-о від 05.12.2019, з 08.12.2019 ОСОБА_4 призначено на посаду державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Прикарпаття» Галицької митниці Держмитслужби, в порядку переведення з Івано-Франківської митниці ДФС, та відповідно до ст. 364 КК України є службовою особою.

Наявні у матеріалах кримінального провадження докази у їх сукупності дають підстави слідчому судді прийти до висновку, що органи досудового розслідування обґрунтовано підозрюють ОСОБА_4 у причетності до інкримінованого йому злочину, оскільки підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного та неупередженого спостерігача в тому, що підозрюваний можливо міг вчинити вказане правопорушення.

Відповідно дост. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.

Частиною 5 статті 65 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Наведена норма закону визначає, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка є службовою особою незалежно від тяжкості злочину.

Статтею 157 КПК України передбачено вирішення питання про відсторонення від посади. Слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

У відповідності до вимог ст. 2 КПК Українизавданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Стороною обвинувачення жодним чином не доведено наявність достатніх підстав вважати, що такий захід забезпечення кримінального провадження необхідний для припинення кримінального правопорушення, оскільки таке є закінченим.

Також, стороною обвинувачення жодним чином не доведено наявність достатніх підстав вважати, що такий захід забезпечення кримінального провадження необхідний для припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, оскільки на даний час підозрюваний ОСОБА_4 перебуває на посаді завідувача сектору забезпечення митного контролю та оформлення Івано-Франківської митниці Держмитслужби.

Крім того, стороною обвинувачення не доведено, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків, оскільки матеріали справи не містять доказів перебування у службовій або іншій залежності від подізрюваного свідків, або даних, що свідчать про можливість підозрюваного схиляти свідків до дачі завідомо неправдивих показань.

Слідчий суддя вважає, що жодних можливостей для знищення чи підроблення доказів, які мають значення для досудового розслідування, немає, оскільки необхідні для досудового розслідування документи вже були вилучені.

На думку слідчого судді, підозрюваний не має змоги незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, враховуючи і сам час здійснення досудового розслідування та момент події, з якою пов`язаний інкримінований підозрюваному злочин.

Не доведеність наявності зазначених вище підстав є свою чергу у відповідності до ч. 1 ст. 157 КПК України безумовною підставою для відмови у задоволенні клопотання про відсторонення особи від посади.

Крім цього, слід врахувати можливі негативні наслідки у випадку відсторонення підозрюваного від посади для інших осіб, які в свою чергу перевищуватимуть необхідність та можливість досягнення завдань в даному кримінальному провадженні.

Слідчий суддя враховує, що згідно зі ст. 43 Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Підозрюваний має на утриманні трьох неповнолітніх дітей, його дружина перебуває у відпустці по догляду за дитиною, він позитивно характеризується за місцем роботи, і його відсторонення від посади поставить осіб, що перебувають на його утриманні та членів його сім`ї у скрутне становище.

Отже, враховуючи вищенаведене та те, що потреби досудового розслідування не виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, не вбачаю підстав для задоволення зазначеного вище клопотання.

Керуючись ст.ст.155-157, 534,309,392 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

В задоволенні клопотання про відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від займаної посади завідувача сектору забезпечення митного контролю та оформлення Івано-Франківської митниці Держмитслужби відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського Апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення19.01.2022
Оприлюднено16.01.2023
Номер документу102601701
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —344/692/22

Ухвала від 19.01.2022

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Татарінова О. А.

Ухвала від 18.01.2022

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Татарінова О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні