Овруцький районний суд житомирської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 286/3140/21
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 січня 2022 року м. Овруч
Овруцький районний суд Житомирської області в складі:
головуючого судді Білоусенко І. В.
з секретарем Максимець О. В.,
розглянувши в порядку загального позовного провадження позовну заяву ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання рішення недійсним, скасування державного акту , -
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до відповідача ОСОБА_2 , в якому просить: 1). визнати недійсним Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯК №619600, який видано 09.02.2010 року, яким посвідчується право власності ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 0,1593 га, розташовану в АДРЕСА_1 призначену для ведення особистого господарства, кадастровий номер ділянки 1824280600:01:001:0024; 2). визнати незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 1824280600:01:001:0024, площею 0,1593 га, цільове призначення: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), місце розташування: АДРЕСА_1 .
Позов мотивований тим, що позивач, проживає у житловому будинку за адресою АДРЕСА_2 , який належить йому на праві власності та розташований на земельній ділянці, яка передана йому 07.05.1996 року рішенням Бондарівської сільської ради у приватну власність для будівництва та обслуговування житлового будинку площею 0,18 га. Для виготовлення документації із землеустрою та присвоєння кадастрового номеру позивачем було замовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Після цього, для реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі він звернувся до державного кадастрового реєстратора через електронний сервіс, так як з 10 червня 2020 року і строком до двох років реалізується пілотний проект у територіальних органах Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, що забезпечують здійснення повноважень з державної реєстрації земельних ділянок, із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок. Але відповідно до рішення №РВ-2301238302021 від 25.08.2021р. державного кадастрового реєстратора йому було відмовлено у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки у зв`язку із тим, що його земельна ділянка перетинається із земельною ділянкою кадастровий номер 1824280600:01:001:0024. Площа співпадає на 89,4294%. Земельна ділянка, яка знаходиться в межах його земельної ділянки знаходиться у власності ОСОБА_2 та належить їй на підставі державного акту серії ЯК №619600. Рішенням Бондаріської сільської ради від 20.07.1994р. ОСОБА_2 було передано у приватну власність земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку площею 0,08 га. В подальшому, Відповідачем здійснено дії щодо виготовлення документації із землеустрою та внесення відомостей до Державного земельного кадастру і реєстрації права власності земельної ділянки.
Так, рішенням Бондарівської сільської ради від 19.01.2010 було затверджено технічну документацію із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_2 в АДРЕСА_1 та передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,1593 га., що перевищує площу на 0,0793 га., яка виділялась на підставі рішення від 20.07.1994.
При виготовленні технічної документації із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_2 в АДРЕСА_1 було допущено помилку у координатах земельної ділянки, яка перебуває у власності Відповідача кадастровий номер 1824280600:01:001:0024, внаслідок чого його земельна ділянка знаходиться в межах земельної ділянки відповідача. В головному управлінні Держгеокадастру у Житомирській області йому повідомили, що помилка виникла внаслідок неправильної фіксації координат під час заміру земельної ділянки. А тому державна реєстрація даної земельної ділянки підлягає скасуванню. Про порушення свого права він дізнався, коли отримав відмову у державній реєстрації земельної ділянки.
15.12.2021 позивач надав уточнюючу позовну заяву, в якій просить уточнити позовні вимоги, а саме визнати недійсним рішення Бондарівської сільської ради від 19.01.2020, яким було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку ОСОБА_2 в АДРЕСА_1 та передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,1593 га.
Позивач в судове засідання не з`явився, але подав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує.
Відповідач в судове засідання не з`явилась, про причини неявки не повідомила. Про час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення їй судових повісток. Клопотань про відкладення справи не надійшло, що розцінюється судом як визнання позову.
Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, але від останнього надійшов відзив на позовну заяву та розгляд справи просять розглядати без їх участі.
Згідно з ч.ч.3, 4 ст. 200 ЦПК України за результатами підготовчого судового засідання суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем. Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі визнання позову провадиться в порядку, встановленому статтями 206, 207 цього Кодексу.
Враховуючи, що неявка учасників справи в судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті, у задоволення клопотання сторін, керуючись нормами ст.223 ЦПК України, суд здійснює розгляд справи за відсутності її учасників.
Дослідивши та оцінивши наявні у матеріалах справи докази, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до Витягу із рішення виконавчого комітету Бондарівської сільської ради народних депутатів Овруцького району Житомирської області від 07.05.1996 року № 7 Про передачу у приватну власність громадянам земельних ділянок ОСОБА_1 передано безоплатно у приватну власність земельну ділянку 0,18 га для будівництва та обслуговування житлового будинку.
Відповідно до Витягу із рішення виконавчого комітету Бондарівської сільської ради народних депутатів Овруцького району Житомирської області від 20.07.1994 року № 16 Про передачу у приватну власність земельних ділянок громадян ОСОБА_2 передано безоплатно у приватну власність земельну ділянку 0,08 га для обслуговування житлового будинку.
Рішенням голови Бондарівської сільської ради від 19.01.2010 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 на території Бондарівської сільської ради , яким було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку ОСОБА_2 загальною площею 0,1593 га АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування жилого будинку господарських будівель і споруд - 0,1593 га, в тому числі забудовані землі - 0,1593 га; передано в приватну власність гр. ОСОБА_2 земельну ділянку, що розміщена в АДРЕСА_1 загальною площею 0,1593 га, для будівництва та обслуговування жилого будинку господарських будівель і споруд - 0,1593 га, з них забудовані землі - 0,1593 га; внесено зміни в рішення 1 сесії 22 скликання Бондарівської сільської ради народних депутатів Овруцького району Житомирської області від 20.07.1994 року в частині передачі безоплатно у приватну власність гр. ОСОБА_2 земельну ділянку для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд - 0,08 га, замінити на площу розміром - 0,1593 га; дозволено виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку гр. ОСОБА_2 загальною площею 0,1593 га в організаціях, що мають ліцензію на проведення землевпорядних робіт.
Згідно з копією кадастрового плану земельної ділянки, яка передається у власність для будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель та споруд гр. ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 . Кадастровий номер 1824280600:01:001:0024.
Рішенням № РВ-2301238302021 від 25.08.2021 Державним кадастровим реєстратором відділу в Мелітопольському районі Міжрайонного управління у Мелітопольському районі та м. Мелітополі Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, з якого вбачається, що електронний документ не відповідає установленим вимогам та розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Висновком щодо перевірки електронного документа, з якого вбачається, що відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру встановлено, що: Перетин ділянок з ділянкою 1824280600:01:001:0024; площа співпадає на 89,4294%.
Відповідно до ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Статтею 152 ЗК України передбачено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.
Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав, визнання угоди недійсною, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування тощо.
Крім того, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою (ч. 2 ст. 152 ЗК України).
З огляду на положення статті 22 ЗК України право власності на землю або право користування наданою земельною ділянкою виникало після встановлення землевпорядними організаціями меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання документа, що посвідчує право.
Пунктом 1 Розділу Х Перехідні положення ЗК України передбачено, що рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992 року Про приватизацію земельних ділянок є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.
На підставі викладеного, позивачу перейшло право власності і на земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, яка була передана йому безоплатно у приватну власність.
Відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування (в редакції станом на 11.11.2005) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується: питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу.
Відповідно до ст.12 ЗК України (в редакції станом на 2005 рік) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Згідно зі ст.17 ЗК України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Статтею ст.116 ЗК України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно зі ст. 126 ЗК України, яка діяла на час видачі спірного державного акту, право користування земельною ділянкою посвідчувалось державним актом.
Державний акт на право користування земельною ділянкою є правовстановлюючим документом, який видавався на підставі рішення відповідного органу місцевого самоврядування, тому вимога про скасування державного акту на право приватної власності на земельну ділянку є похідною й залежить від доведеності незаконності рішення органу місцевого самоврядування, на підставі якого виданий оспорюваний державний акт.
Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав, визнання угоди недійсною, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування тощо.
Згідно з вимогами частини першої статті 155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акту, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
Враховуючи викладене, державний акт на право власності на земельну ділянку ОСОБА_2 загальною площею 0,1593 га, розташовану в АДРЕСА_1 призначену для ведення особистого господарства підлягає визнанню недійсним в частині земельної ділянки із кадастровим номером 1824280600:01:001:0024.
Щодо вимоги позивача про визнання незаконною та скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 1824280600:01:001:0024, площею 0,1593 га, цільове призначення: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), місце розташування: АДРЕСА_1 , то вона задоволенню не підлягає, в зв`язку з не доведенням.
Таким чином, виходячи із встановлених судом фактичних обставин справи, досліджених доказів та з урахуванням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.
Позивач звільнений від сплати судового збору на п. 10 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір .
Тому керуючись ст.ст. 4, 12, 13, 81, 141, 258, 259, 263-265, 273, 354, пп.15.5) п.15) п.1 розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України, ст.ст. 116, 126, 155 ЗК України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги задоволити частково.
Визнати недійсним рішення Бондарівської сільської ради від 19.01.2020, яким було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку та виготовлення державного акту на право власності на земельну ділянку ОСОБА_2 в АДРЕСА_1 та передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,1593 га.
Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку ОСОБА_2 загальною площею 0,1593 га, розташовану в АДРЕСА_1 призначену для ведення особистого господарства підлягає визнанню недійсним в частині земельної ділянки із кадастровим номером 1824280600:01:001:0024.
В решті вимог відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Житомирського апеляційного суду або через Овруцький районний суд Житомирської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя: І. В. Білоусенко
| Суд | Овруцький районний суд Житомирської області |
| Дата ухвалення рішення | 21.01.2022 |
| Оприлюднено | 24.01.2022 |
| Номер документу | 102627449 |
| Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Овруцький районний суд Житомирської області
Білоусенко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні