ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
27.04.10 Справа №2а-14876/09/11/0170
о 17 годині 58 хвилин
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі
судді Москаленка С.А. , при се кретарі Бурдейній Г.Ю.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Сімферо полі АР Крим
до Приватного підприємст ва "Сарай-Кермен Кімерія"
про припинення юридичної о соби,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інс пекція в м. Сімферополі АР Кр им звернулася до Окружного а дміністративного суду АР Кри м із адміністративним позово м до Приватного підприємства "Сарай-Кермен Кімерія" про при пинення юридичної особи.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач на пору шення вимог Закону України "П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" та Закону У країни "Про систему оподатку вання" більше року не надає до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим п одаткової звітності.
Позивач явку представника у судове засідання не забезп ечив, про час, дату та місце су дового розгляду справи повід омлений належним чином, нада в клопотання про розгляд спр ави у відсутність його предс тавника за наявними у справі матеріалами.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повід омлений належним чином - че рез засоби масової інформаці ї, про поважність причин непр ибуття у судове засідання су д не повідомив.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим про з акінчення підготовчого пров адження та призначення справ и до судового розгляду від 14.12.2 009р. відповідача зобов'язано н адати письмові заперечення н а позов із їх правовим та доку ментальним обгрунтованням. Явку сторін визнано обов'язк овою.
Відповідно до ч.2 ст.40 КАС Укр аїни, особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, сп еціалісти, перекладачі, які н е можуть з поважних причин пр ибути до суду, зобов' язані с воєчасно повідомити про це с уд.
Згідно ч.6 ст.71 КАС України, як що особа, яка бере участь у спр аві, без поважних причин не на дасть докази на пропозицію с уду для підтвердження обстав ин, на які вона посилається, су д вирішує справу на основі на явних доказів.
За таких обставин, суд вважа є можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказ ів за відсутністю не з' явив шихся представників сторін.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, суд дійшов вис новку, що позовні вимоги не пі длягають задоволенню, з наст упних підстав.
Відповідно до ст.19 Конститу ції України органи державної влади, їх посадові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.
Частиною 1, 3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990 № 509-ХІІ (зі змінами та доповненн ями) Державна податкова адмі ністрація України є централь ним органом виконавчої влади . Державні податкові інспекц ії у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), района х у містах, міжрайонні та об'єд нані державні податкові інсп екції підпорядковуються від повідним державним податков им адміністраціям в Автономн ій Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі .
Відповідно до підпункту 2.1.4 п ункту 2.1. статті 2 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” від 21.1 2.2000 року №2181-ІІІ (надалі - Закон №2181) податкові органи визнані контролюючими органами стос овно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справл яються до бюджетів та держав них цільових фондів. Отже, вон и наділені компетенцією, виз наченою підпунктом 2.2.1 пункту 2.2. статті 2 даного Закону здійс нювати перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування та сплати зазначен их податків.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу У країни суб' єктами господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з пунктом 1 частини 2 ста тті 55 ГК України юридичні особ и, створені відповідно до Цив ільного кодексу України, під приємства, створені відповід но до Господарського кодексу України та зареєстровані в у становленому законом порядк у визнаються суб' єктами гос подарювання.
Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації визначаються Законом Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців" від 15.05.2003 №755-IV.
Відповідно до частини 1 стат ті 4 даного Закону державна ре єстрація юридичних осіб - це з асвідчення факту створення а бо припинення юридичної особ и, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.
Приватне підприємство "Сар ай-Кермен Кімерія" (код ЄДРПОУ 34797404) юридична адреса: 95022, м. Сім ферополь, вул. М.Залки,3 кв.63, 15.1 2..2006р. зареєстровано виконавчи м комітетом Сімферопольсько ї міської ради, як юридична ос оба (а.с.6).
Відповідач знаходиться на обліку, як платник податків у ДПІ в м. Сімферополь АР Крим.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни "Про систему оподаткуванн я" від 25.06.1991р. платники податків зобов' язані подавати до де ржавних податкових органів та інших органів відповідно до законів декларації, бухга лтерську звітність та інші д окументи і відомості, пов' я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів.
Таким чином, відповідач як с уб' єкт господарювання, що з ареєстрований у встановлено му законом порядку у якості п латника податків, зобов' яза ний подавати до ДПІ у м. Сімфер ополь АР Крим податкову зві тність у встановлений законо м строк.
Частиною 2 статті 38 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” встан овлено, що підставами для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма, є неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону .
Згідно з ч.1 ст.9 КАС України с уд при вирішенні справи керу ється принципом законності, відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.
Законом, що визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та право ві основи діяльності є Закон України “Про державну подат кову службу в Україні”.
Пунктом 17 частини 1 статті 11 З акону України “Про державну податкову службу в Україні” встановлено, що органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зве ртатися у передбачених закон ом випадках до судових орган ів із заявою (позовною заявою ) про скасування державної ре єстрації суб'єкта підприємни цької діяльності.
Згідно положень Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння" та Закону України "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами" відповідач зобов'я заний подавати до органів де ржавної податкової служби та інших контролюючих органів податкові декларації та розр ахунки (далі - податкові декла рації) у строки встановлені з аконодавством, на підставі я ких здійснюється нарахуванн я та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Пунктом "б" статті 9 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання" передбачено, що платник и податків та інших обов'язко вих платежів зобов'язані под авати до державних податкови х інспекцій та інших державн их органів відповідно до зак онодавства декларації, бухга лтерську звітність та інші д окументи і відомості, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків та інших обов'язкових платежів;
Відповідно до Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" № 2181-ІІІ, а саме п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 - податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідачем остання пода ткова звітність надана, згід но довідки ДПІ в м. Сімферополь (а.с.4) за 9 місяці в 2008р.
Наступна звітність відпов ідачем повинна була бути на дана до ДПІ, відповідно абз . а) п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону 2181 у стро к до 09.02.2009р., зокрема, деклараці я з прибутку підприємств.
Відтак, саме з цієї дати поч ав перебіг строк неподання в ідповідачем звітності.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України від 04.12.1990 № 509-XII "Про дер жавну податкову службу в Укр аїни" органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядку, в становлених законами Україн и, мають право звертатися у пе редбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців” вст ановлено, що підставами для п остановлення судового рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкр утством юридичної особи, зок рема, є неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну
Позивач звернувся до суду і з позовною заявою 11.12.2009р., але на цей час не сплив річний стро к, передбачений Законом, спли в якого є підставою для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністрати вному є будь-які фактичні дан ні, на підставі яких суд встан овлює наявність або відсутні сть обставин, що обґрунтовую ть вимоги і заперечення осіб , які беруть участь у справі, т а інші обставини, що мають зна чення для правильного виріше ння справи. Частиною 1 статті 7 1 КАС України встановлено, що к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.
Позивачем не надано доказі в, що підтверджують порушенн я відповідачем правил здійсн ення господарської діяльнос ті, зокрема не подання звітно сті більш року, що є підставою для припинення юридичної ос оби за позовом органів ДПІ.
За таких обставин суд вважа є, що позовні вимоги є не обґру нтованими, не підтверджуютьс я матеріалами справи та задо воленню не підлягають.
Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено у судовому засіданні 27.04.2010 року.
У повному обсязі постанову складено 05.05.2010 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163, Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні п озовних вимог.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання заяви про апеля ційне оскарження обчислюєть ся з дня отримання нею копії п останови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Москаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10263227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні