Виноградівський районний суд Закарпатської області
Справа № 299/2811/21
У Х В А Л А
17.01.2022 року м. Виноградів
Виноградівський районний суд Закарпатської області в особі головуючого - судді Трагнюк В.Р., секретар судового засідання Конар В.М., заявник ОСОБА_1 , представник заявника ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про заміну сторони у виконавчому провадженні за позовом ОСОБА_1 до Управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації в особі голови ліквідаційної комісії про стягнення грошових коштів не виплачених при звільненні та виплати середньої заробітної плати за час затримки розрахунку при звільненні,
В С Т А Н О В И В:
Стягувач ОСОБА_1 звернулася до суду з заявою про заміну сторони (боржника) виконавчого провадження.
Заявлені вимоги мотивує тим, що 02.07.2021 року Виноградівський районний суд Закарпатської області ухвалив рішення по справі №299/2811/21, яким позовні вимоги задоволено повністю та ухвалено стягнути із Управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02143301, м. Виноградів вул. Копанська, 10 Закарпатської області) на мою користь належну суму при звільненні - 14 920,66 (чотирнадцять тисяч дев`ятсот двадцять гри. 66 к.), з яких: невиплачена заробітна плата в сумі 2590,17 грн., компенсація за щорічну основну відпустку в сумі 1 210,44 грн. та вихідна допомога в сумі 11 120,05 грн. з відрахуванням податків, зборів та обов`язкових платежів, середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 542, 38 (п`ятсот сорок дві грн. 38 коп.) з відрахуванням податків, зборів та обов`язкових платежів за кожен робочий день по день фактичного розрахунку.за про стягнення грошових коштів не виплачених при звільненні та виплати середньої заробітної плати за час затримки розрахунку при звільненні.
На підставі вищезазначеного рішення суду, видано виконавчий лист щодо стягнення заборгованості з Боржника.
Разом з тим заявник зазначає, що у зв`язку зі зміною адміністративно-територіального устрою України здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій ліквідованих районів, в тому числі їх структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах утворених районів, у зв`язку зі зміною адміністративно-територіального устрою України здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій ліквідованих районів, в тому числі їх структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах утворених районів.
На підставі Розпорядження голови Виноградівської районної державної адміністрації Закарпатської області №3-о від 06.09.2019 року, відповідач перебуває в процедурі ліквідації. Засновник відповідача Виноградівська районна державна адміністрація Закарпатської області на підставі розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації №19 від 14.01.2021 року також перебуває на стадії припинення шляхом реорганізації.
З моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється та з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації, повноваження, права та обов`язки Виноградівської районної державної адміністрації припинились та перейшли до Берегівської районної державної адміністрації, як райдержадміністрації новоутвореного району, та відповідно Берегівська районна державна адміністрація стала правонаступником всього майна, прав та обов`язків Управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації.
А тому на підставі вищенаведеного просить замінити сторону (боржника).
Представник Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області подав заперечення на заяву про заміну сторони виконавчого провадження, яким просить відмовити в задоволеннні заяви ОСОБА_1 , оскільки правове обгрунтування, наведене заявницею, хибне та не узгоджується з чинними правовими нормами, що регулюють спірні правовідносини між сторонами у справі.
Одночасно зазначив, що Виноградівська районна державна адміністрація, правонаступником якої є Берегівська районна державна адміністрація, у даній справі має статус третьої особи, а не боржника. Відтак Виноградівська районна державна адміністрація у даній справі може бути замінена Берегівською районною державною адміністрацією лише у статусі третьої особи. Відповідачем (боржником у виконавчому провадженні) є управління освіти, молоді та спорту, як окрема юридична особа публічного права, а не Виноградівська районна державна адміністрація в цілому. Виноградівська районна державна адміністрація є лише засновником управління освіти, молоді та спорту і не несе відповідальність за його зобов`язаннями як юридичної особи.
Управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації має статус юридичної особи публічного права, розпорядження про ліквідацію якого прийнято ще в 2019 році, тобто до прийняття розпорядження КМУ № від 16.12.2020 року №1635-р. Про реорганізацію районних державних адміністрацій та постанови КМУ від 16.12.2020 року № 1321 „Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються".
У передавальному акті, затвердженому Закарпатською обласною державною адміністрацією, міститься посилання про правонаступництво Берегівської районної державної адміністрації щодо всіх зобов`язань, в тому числі боргових, лише Виноградівської районної державної адміністрації (без структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права). Згідно із пунктом 11 названої вище постанови КМУ, структурні підрозділи зі статусом юридичних осіб публічного права підлягали реорганізації шляхом приєднання до відповідних структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права Берегівської районної державної адміністрації на підставі окремих розпоряджень голови Виноградівської районної державної адміністрації.
Розпорядження голови Виноградівської районної державної адміністрації № 3-о „Про припинення шляхом ліквідації юридичної особи публічного права - управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації" прийнято 06.09.2019р., тобто задовго до прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020р. №1635-р. „Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", відповідно до якого Виноградівська районна державна адміністрація підлягала реорганізації шляхом приєднання до Берегівської районної державної адміністрації. Отже, рішення про ліквідацію (без правонаступництва) структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права - управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації не пов`язане із реорганізацією Виноградівської районної державної адміністрації.
На день прийняття розпорядження КМУ №1635-р. та постанови КМУ №1321 від 16.12.2020 року управління освіти, молоді та спорту не було в структурі Виноградівської районної державної адміністрації, а тому головою Виноградівської районної державної адміністрації не видавалось розпорядження про реорганізацію управління освіти, молоді та спорту.
Інші структурні підрозділи Виноградівської районної державної адміністрації зі статусом юридичної особи публічного права на підставі відповідних розпоряджень голови Виноградівської районної державної адміністрації реорганізовані шляхом приєднання до відповідних самостійних галузевих структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права Берегівської районної державної адміністрації, зокрема відділу освіти та відділу культури, молоді та спорту, управління соціального захисту Берегівської районної державної адміністрації.
Із зазначеного вище випливає, що правонаступництво Берегівської районної державної адміністрації щодо усіх прав та зобов`язань, в тому числі і боргових Виноградівської районної державної адміністрації не розповсюджується на самостійні структурні підрозділи зі статусом юридичної особи публічного права.
Заявник ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 у судовому засіданні підтримали заявлені вимоги у повному осязі.
Інші особи в судове засіджання не з"явилися, про розгляд заяви повідомлені належним чином.
У відповідності до ч. 1 ст. 442 Цивільного процесуального кодексу України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
За змістом статті 512 ЦК України, статті 442 ЦПК України та статті 15 Закону України Про виконавче провадження у разі вибуття кредитора в зобов`язанні він замінюється правонаступником.
Така заміна кредитора відбувається поза межами виконавчого провадження у разі смерті кредитора, припинення юридичної особи чи відступлення права вимоги.
Дослідивши матеріали заяви, суд приходить до переконання, що така є обґрунтованою та такою, що підлягає до задоволення з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що 02.07.2021 року Виноградівський районний суд Закарпатської області ухвалив рішення по справі №299/2811/21 за позовом ОСОБА_1 до управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації в особі голови ліквідаційної комісії про стягнення грошових коштів не виплачених при звільненні та виплати середньої заробітної плати за час затримки розрахунку при звільненні, яким позовні вимоги задоволено (а.с.25-28).
На підставі рішення суду, видано виконавчий лист щодо стягнення заборгованості з боржника (а.с.32).
У зв`язку зі зміною адміністративно-територіального устрою України здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій ліквідованих районів, в тому числі їх структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах утворених районів, у зв`язку зі зміною адміністративно-територіального устрою України здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій ліквідованих районів, в тому числі їх структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах утворених районів.
На підставі Розпорядження голови Виноградівської районної державної адміністрації Закарпатської області №3-о від 06.09.2019 року, відповідач перебуває в процедурі ліквідації. Засновник відповідача Виноградівська районна державна адміністрація Закарпатської області на підставі розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації №19 від 14.01.2021 року також перебуває на стадії припинення шляхом реорганізації.
Статтею 442 ЦПК України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
Підставами правонаступництва є смерть громадянина, що був стороною виконавчого провадження, оголошення його померлим, реорганізація юридичної особи, відступлення права вимоги, переведення боргу (глава 47 ЦК України). Аналогічна правова позиція викладена в постановах Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 01.01.2020 у справі № 344/14408/15-ц (провадження № 61-1777св20), від 04.03.2020 у справі № 2-1018/11 (провадження № 61-21230св19), від 18.02.2020 у справі № 2-1216/09 (провадження № 61 -17795св 19).
Згідно положень ст. 7-1 Закону України Про місцеві державні адміністрації утворення та реорганізація районних державних адміністрацій здійснюються Кабінетом Міністрів України після прийняття Верховною Радою України рішення про утворення та ліквідацію районів з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
У разі здійснення реорганізації районних державних адміністрацій шляхом приєднання повноваження з управління справами таких юридичних осіб, забезпечення підготовки та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, та їх посадовими особами рішень як суб`єктами владних повноважень з дня прийняття рішення про початок реорганізації здійснює голова районної державної адміністрації, до якої здійснюється приєднання інших юридичних осіб.
Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Постановою Верховної Ради України Про утворення та ліквідацію районів від 17 липня 2020 року № 807-ІХ утворено у Закарпатській області: Берегівський район (з адміністративним центром у місті Берегове) у складі територій Батівської селищної, Берегівської міської, Великоберезької сільської, Великобийганської сільської, Вилоцької селищної, Виноградівської міської, Кам`янської сільської, Королівської селищної, Косоньської сільської, Пийтерфолвівської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України (пп. 7 п. 1 постанови від 17 липня 2020 року № 807-ІХ).
Підпунктом 7 п. 3 постанови від 17 липня 2020 року № 807-ІХ постановлено ліквідувати у Закарпатській області: Берегівський, Великоберезнянський, Виноградівський, Воловецький, Іршавський, Міжгірський, Мукачівський, Перечинський, Рахівський, Свалявський, Тячівський, Ужгородський, Хустський райони.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій від 16 грудня 2020 року № 1635-р відповідно до статті 7-1 Закону України Про місцеві державні адміністрації вирішено, зокрема, здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів , шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1, відповідно до якого, до Берегівської райдержадміністрація (райдержадміністрації, до якої приєднуються райдержадміністрації ліквідованих районів) приєднано Виноградівську райдержадміністрацію (райдержадміністрації, які реорганізуються шляхом приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району).
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються (далі Порядок від 16 грудня 2020 року № 1321). Цей Порядок визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України.
Згідно з п. 7 Порядку від 16 грудня 2020 року № 1321 перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації).
Перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації (п. 8 Порядку від 16 грудня 2020 року № 1321).
Відповідно до п. 16 Порядку від 16 грудня 2020 року № 1321 передавальний акт складається комісією з реорганізації у визначені законодавством порядку та строки після завершення заходів з реорганізації, але не пізніше ніж протягом трьох місяців з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, та підписується усіма членами комісії.
Передавальний акт затверджується протягом 10 днів з моменту його складення розпорядженням голови облдержадміністрації за поданням голови комісії з реорганізації. Зазначений документ повинен містити положення про правонаступництво щодо всіх фінансових (у тому числі боргових) зобов`язань райдержадміністрації, що припиняється, всіх його кредиторів та боржників, у тому числі зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Подане заперечення Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області суд не приймає до уваги, оскільки зазначені в запереченні докази не спростовують встановлені обставини, відповідно до яких розпорядженням Закарпатської обласної державної адміністрації Про затвердження передавального акта Виноградівської районної державної адміністрації Закарпатської області до правонаступника Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області від 11.03.2021 № 175 відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації , розпорядження Кабінету Міністрів України Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій від 16 грудня 2020 року № 1635-р, Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321, затверджено передавальний акт Виноградівської районної державної адміністрації Закарпатської області.
Відомості відносно реорганізації Виноградівської районної державної адміністрації внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно з ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Отже, в силу зазначених положень законодавства з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється та з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації, повноваження, права та обов`язки Виноградівської районної державної адміністрації припинились та перейшли до Берегівської районної державної адміністрації, як райдержадміністрації новоутвореного району, та відповідно Берегівська районна державна адміністрація стала правонаступником всього майна, прав та обов`язків Управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації.
У відповідності до статті 442 ЦПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Частиною 5 статті 15 Закону України Про виконавче провадження , визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що заява є обґрунтованою та підлягає до задоволення.
Керуючись ст. 512 ЦК України, ст. 8 Закону України Про виконавче провадження", суд,
У Х В А Л И В:
Заяву ОСОБА_1 задовольнити.
Замінити сторону боржника у справі №299/2811/21 - Управління освіти, молоді та спорту Виноградівської районної державної адміністрації (90300, Закарпатська обл., Виноградівський район, місто Виноградів, вулиця Копанська, будинок 10, код ЄДРПОУ 02143301) на його правонаступника Берегівську районну державну адміністрацію Закарпатської області (90202, Закарпатська обл., місто Берегове, вулиця Мукачівська, 6, код ЄДРПОУ 04053708).
Ухвала суду може бути оскаржена на протязі п`ятнадцяти днів з дня її оголошення до Закарпатського апеляційного суду.
Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом 15 днів з дня отримання його копії.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Головуючий В. Р. Трагнюк
Повний текст ухвали
складено 18.01.2022 року
Суд | Виноградівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2022 |
Оприлюднено | 24.01.2022 |
Номер документу | 102648406 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Виноградівський районний суд Закарпатської області
Трагнюк В. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні