ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 травня 2010 року 15:18 № 2а-16322/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Кузьменка В.А., за участю секретаря Хижняк І. В. та предс тавників:
позивача: Нестеренка Д. О.;
відповідача: не з' явився;
розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Управління Пенсійного фо нду України в Шевченквському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Спецбудупр авління № 1”
про стягнення заборгованост і
На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 20 тр авня 2010 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И :
16 грудня 2009 року (відпов ідно до відмітки канцелярії) Управління Пенсійного фонду України в Шевченквському ра йоні міста Києва (далі по текс ту - позивач, УПФУ) звернулос я до Окружного адміністратив ного суду міста Києва з адмін істративним позовом до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Спецбудуправління № 1” (далі по тексту - відповіда ч, ТОВ “Спецбудуправління № 1” ), в якому просить стягнути заб оргованість по відшкодуванн ю фактичних витрат на виплат у та доставку пенсій на суму 33 180,98 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 18 грудня 2009 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-16322/09/2670, закінчено п ідготовче провадження та при значено справу до судового р озгляду на 12 лютого 2010 року, як е відкладалося на 16 квітня 2010 р оку, у зв' язку з неприбуттям представників відповідача.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 16 квітня 2010 року відкладен о розгляд справи на 20 травня 20 10 року, у зв' язку із повторно ю неявкою представника відпо відача та долучено до матері алів справи клопотання предс тавника позивача про збільше ння розміру позовних вимог, о скільки сума заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставк у пенсій відповідача станом на 16 квітня 2010 року збільшилас я до 49 923,36 грн.
В судовому засіданні 20 трав ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судові засідання не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином . У зв' язку з неприбуттям в су дове засідання представникі в відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгля д справи відкладався, ухвала про призначення розгляду сп рави та повістки направлялис я відповідачу за адресою, вне сеною відповідачем до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців. Відповідно до зміст у частини другої статті 17, час тини першої статті 18 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” та з ур ахуванням положень частини в осьмої статті 35 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни така адреса вважається достовірною, а повістка, напр авлена за нею, врученою юриди чній особі.
Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю “Спецбуд управління № 1” зареєстрован е в Управлінні Пенсійного фо нду України в Шевченквському районі міста Києва в якості п латника страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування та інших платежів в тому числі ф актичних витрат на виплату і доставку пенсій.
Відповідно до матеріалів с прави на час розгляду справи ТОВ “Спецбудуправління № 1” м ає заборгованість по відшкод уванню фактичних витрат на в иплату та доставку пенсій на суму 49 923,36 грн.
Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, визначають коло осіб, які п ідлягають державному пенсій ному страхуванню, платників страхових внесків, їх права т а обов' язки, порядок нараху вання, обчислення та сплати с трахових внесків та інших пл атежів, в тому числі фактични х витрат на виплату і доставк у пенсій, стягнення заборгов аності за цими внесками і пла тежами, умови набуття права т а порядок визначення розмірі в пенсійних виплат і регулюю ться Законом України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування” (тут і далі по тексту нормативно-п равові акти в редакції на мом ент виникнення правовідноси н).
Як свідчать матеріали спра ви, у Товаристві з обмеженою в ідповідальністю “Спецбудуп равління № 1” працювали грома дяни, яким пенсії призначені відповідно до частини друго ї Прикінцевих положень Закон у України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування”.
Так, відповідно до абзацу пе ршого частини 2 Прикінцевих п оложень Закону України “Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування” пенс ійне забезпечення застрахов аних осіб, які працювали або п рацюють на підземних роботах , на роботах з особливо шкідли вими і особливо важкими умов ами праці за списком №1 та інши х роботах із шкідливими і важ кими умовами праці за списко м №2 виробництв, робіт, професі й, посад і показників, затверд жених Кабінетом Міністрів Ук раїни, та за результатами ате стації робочих місць, на поса дах, що дають право на признач ення пенсії за віком на пільг ових умовах або за вислугу ро ків, які відповідно до законо давства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, з дійснюється згідно з окремим законодавчим актом через пр офесійні та корпоративні фон ди.
До запровадження пенсійно го забезпечення через профес ійні та корпоративні фонди:
1) особам, зазначеним в абзац і першому цього пункту, пенсі ї призначаються за нормами ц ього Закону в разі досягненн я пенсійного віку та наявнос ті трудового стажу, передбач еного Законом України “Про п енсійне забезпечення”.
При цьому зберігається пор ядок покриття витрат на випл ату і доставку пенсій, що діяв до набрання чинності Законо м України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування”.
Підприємства та організац ії з коштів, призначених на оп лату праці, вносять до Пенсій ного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливи ми і особливо важкими умовам и праці за списком №1 виробниц тв, робіт, професій, посад і по казників, затверджених Кабін етом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо за йняті повний робочий день на підземних роботах (включаюч и особовий склад гірничоряту вальних частин) з видобутку в угілля, сланцю, руди та інших к орисних копалин, на будівниц тві шахт та рудників за списк ом робіт і професій, затвердж еним Кабінетом Міністрів Укр аїни, починаючи з дня набранн я чинності цим Законом, у розм ірі 20 відсотків з наступним зб ільшенням її щороку на 10 відсо тків до 100 відсоткового розмір у відшкодування фактичних ви трат на виплату і доставку ци х пенсій до набуття права на п енсію за віком відповідно до цього Закону.
Порядок відшкодування під приємствами витрат на виплат у і доставку пенсій, призначе них на пільгових умовах визн ачено в Інструкції про поряд ок обчислення і сплати страх увальниками та застраховани ми особами внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування до Пенсійног о фонду України (далі - Інструк ція), яка затверджена постано вою правління Пенсійного фон ду України від 19 грудня 2003 року №21-1.
Згідно пункту 6.1 розділу 6 Інс трукції, відшкодуванню підля гають витрати Пенсійного фон ду на виплату та доставку пен сій, призначених на пільгови х умовах відповідно до части ни другої Прикінцевих положе нь Закону України “Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування” в розмірах - для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділ у 2 цієї Інструкції (крім тих, я кі є платниками фіксованого сільськогосподарського под атку), - також 100 відсотків факти чних витрат на виплату і дост авку пенсій, призначених від повідно до абзацу першого ча стини другої Прикінцевих пол ожень Закону застрахованим о собам, які працювали або прац юють на роботах із шкідливим и і важкими умовами праці за с писком №2 виробництв, робіт, пр офесій, посад і показників, за тверджених Кабінетом Мініст рів України та за результата ми атестації робочих місць, н а посадах, що дають право на пр изначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Пенсійний фонд Укра їни (далі по тексту - Положен ня про ПФУ), затвердженого Ука зом Президента України від 01 березня 2001 №121/2001, Пенсійний фонд України є центральним орган ом виконавчої влади, що здійс нює управління фінансами пен сійного забезпечення, діяльн ість якого спрямовується і к оординується Кабінетом Міні стрів України.
Пунктом 15. Положення про ПФУ визначено, що Пенсійний фонд України здійснює свої повно важення безпосередньо та чер ез утворені в установленому порядку головні управління Ф онду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Се вастополі, управління в райо нах, містах і районах у містах .
Згідно пункту 6.4 розділу 6 Інс трукції, розмір сум до відшко дування на поточний рік визн ачається відділами надходже ння доходів органів Пенсійно го фонду України щорічно у ро зрахунках фактичних витрат н а виплату та доставку пільго вих пенсій, призначених відп овідно до частини 2 Прикінцев их положень Закону України “ Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування” ( згідно з додатками 6 та 7 Інстр укції ), які надсилаються підп риємствам до 20-го січня поточн ого року та протягом 10 днів з н овопризначених (перерахован их) пенсій.
Відповідно до пункту 6.10 розд ілу 6 Інструкції, орган Пенсій ного фонду за місцем признач ення пенсії надсилає повідом лення із розрахунками фактич них витрат на виплату та дост авку пільгових пенсій, призн ачених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закон у України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування” для зазначених під приємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонд у за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на випл ату та доставку пенсій, призн ачених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки ор гану Пенсійного фонду за міс цем його реєстрації.
З матеріалів справи вбачає ться, що Управлінням Пенсійн ого фонду України в Шевченкв ському районі міста Києва у в ідповідності до п. 6.10 р.6 Інстру кції неодноразово направлял ися на адресу відповідача по відомлення про розрахунок су м фактичних витрат на виплат у та доставку пільгових пенс ій, де зазначений розрахунок сум, які підлягають відшкоду ванню.
Згідно пункту 6.8 розділу 6 Інс трукції, підприємства щоміся ця до 25-го числа вносять до Пен сійного фонду зазначену в по відомлені місячну суму факти чних витрат на виплату та дос тавку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Судом встановлено, що, відпо відач не вніс до управління П енсійного фонду України зазн ачену в повідомленнях суму ф актичних витрат на виплату т а доставку пенсії, призначен ої на пільгових умовах, чим по рушив вимоги пункту 6.8 розділу 6 Інструкції про порядок обчи слення і сплати страхувальни ками та застрахованими особа ми внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України.
З матеріалів справи вбачає ться, що Управлінням Пенсійн ого фонду України в Шевченкі вському районі м. Києва з мето ю досудового врегулювання сп ору на адресу відповідача бу и надіслані претензійні лист и про відшкодування витрат н а виплату та доставку пенсій призначених на пільгових ум овах (№ 7089/03 від 04 грудня 2009 року, № 25 від 11 січня 2010 року, № 69 від 03 бе резня 2010 року, № 119 від 05 березня 2010 року, № 171 від 08 квітня 2010 року ), в яких позивач просив сплати ти існуючу заборгованість у розмірі 49 923,36 грн. у місячний те рмін з моменту отримання пре тензії.
Проте відповіді на претенз ію відповідач в установлений законодавством строк не над ав, а заборгованість не сплат ив.
Станом на день розгляду спр ави відповідач має заборгова ність перед позивачем по від шкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсі й, призначених на пільгових у мовах за списками № 1 та № 2 за п еріод з 01 лютого 2009 року по 31 бе резня 2010 року на суму 49 923,36 грн.
В судовому засіданні 20 трав ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
В судове засідання предста вник відповідача не з' явивс я, своїх пояснень з приводу пр едмета спору по адміністрати вної справи №2а-16322/09/2670 суду не на дав.
Враховуючи всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Статтею 23 Закону України “П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування” встановлено, що спори, що вини кають із правовідносин за ци м Законом, вирішуються орган ами Пенсійного фонду та в суд овому порядку.
Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України, компетенція адміні стративних судів поширюєтьс я на спори фізичних чи юридич них осіб із суб' єктом владн их повноважень щодо оскаржен ня його рішень (нормативно-пр авових актів чи правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Згідно з вимогами пункту 1 ч астини першої статті 3 Кодекс у адміністративного судочин ства України справа адмініст ративної юрисдикції - це пер еданий на вирішення адмініст ративного суду публічно-прав овий спір, у якому хоча б одніє ю зі сторін є орган виконавчо ї влади, орган місцевого само врядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб 'єкт, який здійснює владні упр авлінські функції на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень.
Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 21 травня 2002 року за № 442/6730.
Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.
Таким чином, спір за участю відповідного управління Пен сійного фонду України та суб ' єкта господарювання про ст ягнення заборгованості по ві дшкодуванню фактичних витра т на виплату та доставку пенс ій до Пенсійного фонду Украї ни має вирішуватися в порядк у адміністративного судочин ства.
Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вста новлених законом.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України до казами в адміністративному с удочинстві є будь-які фактич ні дані, на підставі яких суд в становлює наявність або відс утність обставин, що обґрунт овують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у спра ві, та інші обставини, що мають значення для правильного ви рішення справи. Ці дані встан овлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Таким чином, з урахуванням т ого, що сума заборгованості Т овариства з обмеженою відпов ідальністю “Спецбудуправлі ння № 1” по відшкодуванню факт ичних витрат на виплату та до ставку пенсій у розмірі 49 923,36 г рн. відповідачем у встановле ні законодавством строки не сплачено; наявність у нього в казаної заборгованості підт верджується витягом з картки особового рахунку по відшко дуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгови х пенсій за Списком 2, доказів погашення відповідачем зазн аченої заборгованості стано м на день розгляду цього спор у не надано, суд вважає позовн і вимоги Управління Пенсійно го фонду України в Шевченквс ькому районі міста Києва обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Управління Пен сійного фонду України в Шевч енквському районі міста Києв а задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “С пецбудуправління № 1” (04053, м. Киї в, вул. Гоголівська, 39, ідентифі каційний код 04013360) на користь Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Шевченквському район і міста Києва (01054, м. Київ, вул. Во ровського 29, р/р 256093122614 в ГУ Ощадба нку по м. Києву та Київській об ласті, МФО 322669, ідентифікаційн ий код 26087323) заборгованість по в ідшкодуванню фактичних витр ат на виплату та доставку пен сій у розмірі 49 923,36 грн. (сорок де в' ять тисяч дев' ятсот двад цять три гривні тридцять шіс ть копійок).
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2010 |
Оприлюднено | 09.08.2010 |
Номер документу | 10266324 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні