Постанова
від 18.01.2022 по справі 585/3469/21
РОМЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 585/3469/21

Номер провадження 3/585/13/22

П О С ТА Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2022 року м.Ромни

Суддя Роменського міськрайонного суду Сумської області Євтюшенкова В. І.,

розглянувши матеріали, які надійшли від Державної екологічної інспекції у Сумській області (інспекції) про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянина України, уродженця

с. Глинськ Роменського району Сумської області, головного інженера ТОВ Агрохімтрейд , мешканця АДРЕСА_1 , раніше до адміністративної відповідальної не притягувався,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

10 листопада 2021 року о 16 год. під час позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства було встановлено, що планова діяльність зі зберігання хімічних продуктів на земельній ділянці 5924182000:01:007:0235 здійснюється ТОВ Агрохімтрейд , без висновку з оцінки впливу на довкілля, передбаченого п.4 додатку до Закону України від 19.05.2011 № 3392-VІ, що є порушенням абз. 3 п.7 ч.3 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля від 23.05.2017 № 2059-VІІІ.

Головним інженером указаного товариства та відповідальним в сфері екології, охорони навколишнього середовища, раціонального використання і охорони природних ресурсів є ОСОБА_1 .

ОСОБА_1 суду пояснив , що вину у вчиненні правопорушення не визнає, оскільки планована діяльність по зберіганню добрив фактично не розпочата, а лише завозиться обладнання. При цьому 04.10.2021 року підприємством укладений договір на створення науково-технічної документації, у тому числі і оцінки впливу на довкілля. Також пояснив, що Акт перевірки і Припис про усунення виявлених недоліків не оскаржував, тая як на той час не був ознайомлений з вимогами законодавства у цій сфері.

Додатково пояснив, що дійсно резервуари у кількості 7 штук завезені, проте вони є тимчасовими спорудами і не являються об`єктами нерухомості, які не потребують спеціального дозволу на їх встановлення, а Будівництво вважається розпочатим тоді, коли через ЦНАП зареєстрований початок будівництва. Такого повідомлення ТОВ Агрохімтрейд не реєстрував. Фірми в Єдиному реєстрі як суб`єкта господарювання, що почало будівництво, не має.

У судовому засіданні інспектор Божок А.В. суду пояснив, що позапланова перевірка указаного товариства була проведена на підставі звернення фізичної особи, у період з 09.11. по 10.11.2021. ТОВ Агрохімтрейд є мікропідприємством, тому строк проведення перевірки 2 дні. В користуванні товариства знаходиться земельна ділянка за адресою: вул. Марківська, 7 с. Біловод Роменського району. На ній проводились роботи по монтажу ємностей для зберігання рідких мінеральних добрив. Оскільки зазначена планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля, то було запропоновано надати нам для перевірки висновок оцінки впливу на довкілля. Так, відповідно до п.3 ч.1 ст. 1 Закону України Про оцінку впливу на довкілля планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання об`єктів. Основна діяльність указаного товариства - продаж, зберігання мінеральних добрив, у тому числі рідких. Для зберігання таких добрив закон передбачає отримання такого висновку. Хоча саме зберігання і не настало, оскільки воно ще не побудовано, але планована діяльність включає в себе будівництво. Таким чином, було порушено абз. 4 п.7 ч. 3 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля . Згідно інформації, яка розміщена на Державному порталі єдиної електронної системи у сфері будівництва зазначений суб`єкт господарювання почав саме нове будівництво відкритого складу мінеральних добрив на указаній земельній ділянці. Оскільки суб`єкт господарювання почав будівництво зазначених складів до отримання оцінки впливу на довкілля, то в діях відповідальної особи вбачаються склад адміністративного правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП. Оскільки Законом України Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (Додаток 1 , п.4) - висновок оцінки впливу на довкілля є саме дозвільним документом, який необхідно отримати до початку провадження планованої діяльності. Саме планована діяльність включає в себе будівництво, а монтаж резервуарів розпочався, тому на відповідальну особу був складений протокол.

Також пояснив, що перед складанням протоколу перевірено в Єдиній електронній системі у сфері будівництва зазначений суб`єкт господарювання, а також відповідний Витяг надано і самим суб`єктом господарювання, в ньому вказано про початок нового будівництва і його назва Нове будівництво складу мінеральних добрив на земельній ділянці за адресою, вказаній у протоколі. Будівництво фактично було розпочато.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши матеріали, суддя дійшов наступного.

Згідно вимог ст. 245 КУпАП, серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з ч.1 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Відповідно до абз. 4 п.7 ч.3 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля друга категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає: хімічну промисловість: зберігання хімічних продуктів (базисні і витратні склади, сховища, бази).

В Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (Додаток до Закону України від 19.05.2011 № 3392-VI) вказано про те, що висновок з оцінки впливу на довкілля є документом дозвільного характеру.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 1 Закону України Про оцінку впливу на довкілля планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання об`єктів.

ТОВ Агрохімтрейд , код ЄДРПОУ 39132199 є суб`єктом мікропідприємництва, має високий ступінь ризику, код КВЕД 46,75 Оптова торгівля хімічними продуктами (основний), що було встановлено при складенні Акту від 10.11.2021 №538/04 (а.с.7).

Згідно відомостей, розміщених на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, розміщеного на сайті з електронною адресою: https://e-construction.gov.ua/permits_doc_detail/2700163751348275092 було внесено та зареєстровано за № У051211105208 Нове будівництво відкритого складу мінеральних добрив за межами с. Біловод. Також з розділу Об`єкти будівництва, вбачається, що Резервуари та ємності інші, Код ДКБС:1252.2 відноситься до типу БУДІВЛІ. У подальшому, 06.12.2021 року Реєстрацію було скасовано, проте на час проведення позапланової перевірки вона була чинною.

Враховуючи вимоги Закону України Про оцінку впливу на довкілля планована діяльність, яка включає в себе початок будівництва, підлягає оцінці впливу на довкілля.

Тобто, відсутність такої оцінки на початку будівництва, це порушення вимог абз. 4 п.7 ч. 3 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля .

З довідки ТОВ Агрохімтрейд №38 вбачається, що станом на 09.11.2021 на земельній ділянці 5924182000:01:007:0235 зберігаються вертикальні резервуари РВС-1000 в кількості 7 од., які являються тимчасовими спорудами та не експлуатуються підприємством (а.с.49).

Тимчасові будівлі та споруди - це виробничі, складські, допоміжні, житлові і суспільні будівлі та споруди, необхідні для виконання будівельно-монтажних робіт і обслуговування працівників будівництва, які спеціально будуються або пристосовуються на період будівництва (пп. 3.1.14.1 ДБН Д.1.1-1-2000 1 ), тобто є складовою процесу початку будівництва.

Роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації

і обслуговування будівництва:

- розміщення мобільних (інвентарних) споруд (будівель) виробничого, складського, допоміжного, санітарно-побутового та громадського призначення, влаштування складських майданчиків і приміщень для матеріалів, конструкцій, обладнання, відходів, вторинної сировини;

- будівництво тимчасових споруд (будівель) за індивідуальним проектом або облаштування існуючих

будівель і споруд у випадку використання їх для потреб будівництва;

- облаштування будівельного майданчика засобами освітлення, протипожежного водопостачання,

пожежогасіння, сигналізації та зв`язку (п.п. е) п. 6.3.3. ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва).

Наказом директора ТОВ Агрохімтрейд від 10.01.2020 головного інженера ОСОБА_2 призначено відповідальним за дотриманням вимог законодавства при проведенні робіт на всіх об`єктах ТОВ Агрохімтрейд в сфері екології, охорони навколишнього середовища, раціонального використання і охорони природних ресурсів (а.с.37).

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення за ч.1 ст. 164 КУпАП підтверджується матеріалами справи:

- Актом, складеним за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів від 10.11.2021 за №538/04 , з якого вбачається, що з 09.11.2021 по 10.11.2021 в ТОВ Агрохімтрейд головним інженером якого є ОСОБА_1 , було проведено державний нагляд щодо дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього середовища і встановлено порушення абз.4 п.7 ч.3 ст. 3 Закону України Про оцінку впливу на довкілля , друга категорія планової діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, оскільки висновок з оцінки впливу на довкілля планової діяльності зі зберігання хімічних продуктів (зберігання КАС) за адресою: АДРЕСА_2 - відсутній (а.с.7-29);

- Приписом №287/04 від 10.11.2021 Державної екологічної інспекції у Сумській області, в якому ТОВ Агрохімтрейд надано строк для отримання указаного висновку до 01.04.2021 (а.с.30);

- Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 09.09.2021 кадастровий номер 5924182000:01:007:0235, з якого вбачається цільове-призначення указаної земельної ділянки - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площа земельної ділянки - 2. 0000 гектарів, форма власності - приватна (а.с.31-36);

- договором №64-021 на створення (передачу) науково-технічної документації, укладеним між ТОВ Інноваційна відповідальність Інноваційна компанія Екоінжиніринг (Виконавець) та ТОВ Агрохімтрейд (Замовник) та Додатками до нього, предметом якого є розроблення Звіту з оцінки впливу на довкілля планової діяльності для проекту Нове будівництво складу мінеральних добрив за адресою: вул. Марківська, 7 с. Біловод Роменського району , звіт з оцінки впливу на довкілля. Договір укладено 04.10.2021. Строк виконання робіт до 31.12.2022 (38-39, 40, 41-42);

- договором купівлі-продажу земельної ділянки від 24.09.2020 кадастровий номер 5924182000:01:007:0235, яким підтверджується те, що указана земельна ділянка належить ТОВ Агрохімтрейд (а.с.45-48);

Проаналізувавши, відповідно до ст. 252 КУпАП всебічно, повно і об`єктивного всі обставини справи в їх сукупності, суддя вважає, що своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 164 КУпАП, оскільки будучі відповідальною особою за дотриманням вимог законодавства при проведенні робіт на всіх об`єктах ТОВ Агрохімтрейд в сфері екології, охорони навколишнього середовища, раціонального використання і охорони природних ресурсів допустив проведення указаним товариством господарської діяльності без одержання документа дозвільного характеру, одержання якого передбачене законом .

Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Приймаючи до уваги характер вчиненого правопорушення, дані про особу правопорушника, ступінь його вини, суд вважає за необхідне накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу, в межах санкції ч.1 ст. 164 КУпАП, при цьому не застосовувати конфіскацію бочок для зберігання хімічної продукції, оскільки вони не є власністю особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

На думку суду, саме такий вид стягнення буде достатньою і необхідною мірою відповідальності для запобігання вчиненню нових правопорушень.

При цьому суд не вбачає підстав для застосування ст. 22 КУпАП навіть за наявності договору на розробку оцінки впливу на довкілля, оскільки справи, пов`язані з порушенням законодавства про екологію носять значне суспільне значення з урахуванням постійного погіршення екологічної ситуації в державі.

Відповідно ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Таким чином, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 496,20 грн., доказів про звільнення від сплати судового збору він суду не надав.

Керуючись ст. 40-1, ч. 1 ст. 164, ст. ст. 221, 280, 283,284, 287-291, 298,299 КУпАП,

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцять тисяч) грн., без конфіскації об`єктів планованої діяльності.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) 20 коп.

Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, до Сумського апеляційного суду через Роменський міськрайонний суд Сумської області шляхом подачі скарги протягом 10 днів з дня її винесення.

СУДДЯ РОМЕНСЬКОГО МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ В. І. Євтюшенкова

СудРоменський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення18.01.2022
Оприлюднено24.01.2022
Номер документу102668731
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —585/3469/21

Постанова від 18.01.2022

Адмінправопорушення

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Євтюшенкова В. І.

Постанова від 13.12.2021

Адмінправопорушення

Роменський міськрайонний суд Сумської області

Євтюшенкова В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні