ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 травня 2010 р. Справа № 49173/09/9104
Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі
Головуючого судді Шавеля Р.М.
Суддів Олендера І.Я. , Лі щинського А.М.
при секретарі судового зас ідання Романишин О.Р .
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в м.Льво ві апеляційну скаргу Державн ої інспекції з контролю за ці нами у Волинській обл. на пост анову господарського суду Во линської обл. від 29.09.2008р. у адмін істративній справі за позово м Державної інспекції з конт ролю за цінами у Волинській о бл. до Дубівського спожив чого товариства про стягненн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін,-
В С Т А Н О В И Л А:
08.07.2008р. позивач Державна і нспекція з контролю за цінам и у Волинській обл. звернулас я до суду з адміністративним позовом, в якому, із врахуванн ям поданої під час розгляду с прави заяви про уточнення по зовних вимог, просила стягну ти з відповідача Дубівсько го споживчого товариства в дохід державного бюджету 5798 г рн. 70 коп. необгрунтовано отри маної виручки та економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін (а.с.2-6).
Постановою господарськог о суду Волинської обл. від 29.09.2008 р. у задоволенні заявленого п озову відмовлено (а.с.52-55).
Не погодившись із винесени м судовим рішення, його оскар жила позивач Державна ін спекція з контролю за цінами у Волинській обл., яка поклика ючись на порушення судом нор м матеріального права, що при звело до неправильного виріш ення справи, просить постано ву суду скасувати (а.с.58-59).
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що проведен ою перевіркою встановлено, щ о відповідачем в період з 26.09.2007р . по 23.05.2008р. застосовувалися тор говельні надбавки на хліб з б орошна першого ґатунку, сумі ші борошна пшеничного першог о ґатунку і житнього до оптов о-відпускних цін виробника (В АТ «Ковельський хлібокомбін ат») в завищених розмірах, а са ме від 11 до 21,4 відсотків, заміст ь граничних торгівельних над бавок 8 відсотків, установлен их на зазначені види хлібу ро зпорядженням Волинської обл асної державної адміністрац ії № 371 від 21.09.2007р. «Про заходи щод о стабілізації цін на основн і продовольчі товари» (із змі нами і доповненнями) для закл адів торгівлі споживчої кооп ерації у сільській місцевост і.
Щодо включення до вартості хлібу транспортних витрат с тосовно іногородніх постача льників, то відповідно до нак азу Міністерства статистики України № 150 від 27.05.1996р. «Про затв ердження Інструкції про поря док обліку пасажирів, що пере возяться громадським трансп ортом на маршрутах» міжміськ і перевезення - це перевезе ння пасажирів у міжміському сполученні на внутрішньообл асних і міжобласних маршрута х, довжина яких перевищує 50 км . Оскільки магазини відповід ача розміщені на відстані ві д 4,5 км до 27,3 км від постачальник а (без врахування шляху повер нення до контори відповідача ), тому позивачем було визнано , що транспортні витрати по до ставці хліба, які враховані п онад граничні рівні торговел ьних надбавок при формуванні роздрібних цін на хліб, є пору шенням вимог вищевказаного р озпорядження.
Заслухавши суддю-доповіда ча по справі, представника по зивача на підтримання подано ї скарги, заперечення предст авників відповідача, перевір ивши матеріали справи та апе ляційну скаргу в межах навед ених у ній доводів, колегія су ддів дійшла висновку, що апел яційна скарга підлягає до ча сткового задоволення, з наст упних підстав.
Як слідує з матеріалів спра ви, позивачем Державною і нспекцією з контролю за ціна ми у Волинській обл. проведен о протягом 23.05.2008р.-30.05.2008р. перевірк у відповідача Дубівського споживчого товариства Ков ельської районної споживчої спілки на предмет дотриманн я вимог розпорядження Волинс ької обласної державної адмі ністрації № 371 від 21.09.2007р. «Про за ходи щодо стабілізації цін н а основні продовольчі товари », із змінами і доповненнями з гідно розпорядження Волинсь кої обласної державної адмін істрації № 462 від 26.11.2007р., при форм уванні та застосуванні цін п ри реалізації товарів, по рез ультатам якої складено Акт п еревірки № 000097 від 30.05.2008р. (а.с.7-9, 10-14).
Згідно складеного Акта поз ивачем виявлені допущені про тягом обревізованого період у порушення державної дисцип ліни цін - при реалізації хл іба білого 1 гатунку, хліба хот инського та дарницького відп овідачем неправомірно засто совувалися торговельні надб авки понад установлений гран ичний розмір, у зв' язку з чим порушені вимоги п.1 розпорядж ення Волинської обласної дер жавної адміністрації № 371 від 21.09.2007р. «Про заходи щодо стабілі зації цін на основні продово льчі товари» та одержано нео бґрунтовану виручку в сумі 1932 грн. 90 коп.
Відповідно до рішення Держ авної інспекції з контролю з а цінами у Волинській обл. № 43-А від 03.06.2008р. за виявлене порушен ня державної дисципліни цін до відповідача застосовані е кономічні санкції в подвійно му розмірі необґрунтовано од ержаної в результаті порушен ня виручки на загальну суму 386 5 грн. 80 коп. (а.с.15).
Відмовляючи у задоволенні заявленого позову, суд першо ї інстанції виходив з того, що листом № 4594/38/2-07 від 12.10.2007р. позивач а було повідомлено першим за ступником Волинської обласн ої державної адміністрації п ро те, що при формуванні грани чних торговельних надбавок о станні повинні покривати фак тичні транспортні витрати на доставку продукції у межах о дного населеного пункту; пон ад установлені граничні рівн і торговельних надбавок тран спортні витрати можуть включ атися лише на продукцію, що на дходить від іногородніх пост ачальників за наявності підт верджуючих документів.
Тобто, до початку перевірки позивачем було отримане офі ційне роз' яснення органу, я кий прийняв розпорядження, ч ерез що суб' єкт владних пов новажень повинен був керуват ися ним при проведенні перев ірки.
Разом з тим, в Акті перевірк и вказується лише про реаліз ацію відповідачем трьох сорт ів хліба з перевищенням 8-відс откової торговельної надбав ки до оптово-роздрібних цін в иробника, без зазначення у як их саме населених пунктах Ду бівське споживче товариство реалізовувало хліб, та при ві дсутності покликань на наявн ість чи відсутність підтверд жуючих документів; при винес енні рішення про застосуванн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін не враховано розшифровк у транспортних витрат. Також покликання позивача на те, що іногороднім є постачальник, який розміщений на відстані 50 км від покупця, не обґрунтов ане останнім з посиланням на норми чинного законодавства .
Між тим, такі висновки суду першої інстанції є невірним и, оскільки вони не відповіда ють вимогам чинного законода вства, з огляду на таке.
Як слідує з матеріалів спра ви, предметом розглядуваного позову є стягнення необгрун товано отриманої виручки та економічних санкцій за поруш ення державної дисципліни ці н.
Органом державного управл іння в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (т арифами), відповідно до Полож ення про Державну інспек цію з контролю за цінами, затв . постановою КМ України № 1819 від 13.12.2000р. (в редакції, чинній на мом ент виникнення спірних право відносин), є Державна інсп екція з контролю за цінами , як а є урядовим органом державн ого управління та діє у склад і Мінекономіки і підпорядков ується останньому.
Згідно з п.11 вказаного Полож ення Держцінінспекція має те риторіальні органи - державн і інспекції з контролю за цін ами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі, які становлят ь єдину систему органів держ авного контролю за цінами і м ають права, передбачені п.п.5, 6 П оложення.
За змістом абзацу третього п.4 Положення Держцінінспекц ія відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї к омпетенції здійснює перевір ки додержання порядку формув ання, встановлення і застосу вання цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування .
Відповідно до п.5 Положення Держцінінспекція, зокрема, м ає право приймати рішення пр о вилучення до відповідного бюджету сум всієї необгрунто вано одержаної підприємство м, установою, організацією ви ручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розм ірі, а також звертатись з позо вами до судів про стягнення з підприємств, установ та орга нізацій зазначених сум у раз і невиконання ними рішень де ржавних інспекцій з контролю за цінами.
Згідно з Інструкцією про по рядок застосування економіч них та фінансових (штрафних) с анкцій органами державного к онтролю за цінами, затв. наказ ом Міністерства економіки та з питань європейської інтег рації України, Міністерства фінансів України № 298/519 від 03.12.2001р ., прийняття рішень про застос ування економічних або фінан сових (штрафних) за фактами по рушення державної дисциплін и цін покладено на Держцінін спекцію та відповідні держав ні інспекції з контролю за ці нами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві т а Севастополі.
У разі незгоди з прийнятим р ішенням спір про визнання йо го недійсним вирішується гос подарським судом.
У випадку невиконання ріше ння, повного або часткового в ідхилення претензії чи залиш ення її без відповіді орган д ержавного контролю за цінами в 30-денний термін подає позов до місцевого господарського суду про примусове стягненн я суми економічних санкцій р азом з третім примірником рі шення.
Виходячи із системного ана лізу наведених норм слідує, щ о під час розгляду вказаного позову суд перевіряє правил ьність обчислення необґрунт овано отриманої виручки та з астосованих економічних сан кцій; питання правомірності винесення рішення про застос ування економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін, а також наявності до пущених порушень законодавс тва про ціни і ціноутворення , складають предмет окремого позову.
Між тим, рішення Державної інспекції з контролю за ціна ми у Волинській обл. № 43-А від 03.06 .2008р. про застосування економі чних санкцій за порушення де ржавної дисципліни цін в суд овому порядку відповідачем н е оспорювалося, чого не запер ечили сторони під час апеляц ійного розгляду справи.
Щодо обчислення необґрунт овано отриманої виручки у ро змірі 1932 грн. 90 коп., то її правил ьність стверджується матері алами перевірки, а також пред ставленим розрахунком (а.с.7-9, 10 -14).
Економічні санкції розрах овані позивачем у відповідно сті до вимог ст.14 Закону Украї ни «Про ціни і ціноутворення » та п.п.3.1, 3.4 Інструкції про поря док застосування економічни х та фінансових (штрафних) сан кцій органами державного кон тролю за цінами, а саме у двокр атному розмірі від суми необ ґрунтовано отриманої виручк и, і становлять 3865 грн. 80 коп.
За таких обставин заг альна сума необґрунтованої в иручки, одержаної відповідач ем внаслідок порушення вимог п.1 розпорядження Волинської обласної державної адмініст рації № 371 від 21.09.2007р. «Про заходи щодо стабілізації цін на осн овні продовольчі товари», та застосованих економічних са нкцій за порушення державної дисципліни цін склала 5798 грн. 7 0 коп. та підлягає стягненню в дохід державного бюджету.
Таким чином, представленим и доказами позивачем в поряд ку ч.2 ст.71 КАС України доведено правомірність своїх вимог, ч ерез що заявлений позов є обґ рунтованим, а тому підлягає д о задоволення.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підста ви для висновку про неповне з ' ясування судом обставин, щ о мають значення для справи, п орушення судом першої інстан ції норм матеріального права , що призвело до неправильног о вирішення справи, через що п останова суду підлягає скасу ванню з прийняттям нової пос танови про задоволення позов у з вищевикладених мотивів.
Керуючись ст.94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.3 ч.1 ст.198, п.п.1, 4 ст.202, ч.2 ст.205, ст.ст .207, 254 КАС України, колегія судді в, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державн ої інспекції з контролю за ці нами у Волинській обл. задово лити частково.
Постанову господарського суду Волинської обл. від 29.09.2008р. скасувати та прийняти нову п останову, якою позов Державн ої інспекції з контролю за ці нами у Волинській обл. задово лити.
Стягнути з Дубівського споживчого товариства (Воли нська обл., м.Ковель, вул.Незал ежності, 129, код ЄДРПОУ 01743625) в дох ід Державного бюджету Україн и (р/р 31118106700156 в УДК у Ковельському районі, МФО 803014, ідентифікацій ний код 21740379) економічні санкці ї за порушення державної дис ципліни цін у розмірі 5798 (п' ят ь тисяч сімсот дев' яносто в ісім) грн. 70 коп.
Постанова апеляційного су ду набирає законної сили з мо менту її проголошення, але мо же бути оскаржена у касаційн ому порядку шляхом подачі ка саційної скарги безпосередн ьо до адміністративного суду касаційної інстанції протяг ом одного місяця з дня набран ня постановою законної сили, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня ск ладення постанови в повному обсязі.
Головуючий суддя Шавель Р.М .
Судді Олендер І.Я. , Л іщинський А.М.
< Текст >
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2010 |
Оприлюднено | 09.08.2010 |
Номер документу | 10267537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Р.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні