Рішення
від 06.12.2021 по справі 908/2803/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 12/176/21

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.12.2021 Справа № 908/2803/21

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Смірнова О.Г.,

розглянувши матеріали справи № 908/2803/21

за позовом: Приватного підприємства Будмаркет Бердянськ (71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Гагаріна, буд. 1)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані (71101, Запорізька область, м. Бердянськ, Мелітопольське шосе, буд. 68, кабінет 213)

про стягнення 303607,70 грн.

Без виклику представників сторін

СУТЬ СПОРУ

Приватне підприємство Будмаркет Бердянськ звернулося до Господарського суду Запорізької області з позовною заявою за вих. № 23 від 23.09.2021 до Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані про стягнення боргу в сумі 303607,70 грн. за договором поставки від 28.01.2021.

При цьому в тексті поданої позовної заяви позивач зазначив, що очікує понести судові витрати на професійну правничу допомогу в орієнтовному розмірі 25 000,00 грн.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.09.2021 вищевказану позовну заяву передано для розгляду судді Смірнову О.Г.

Ухвалою суду від 04.10.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/2803/21, присвоєно справі номер провадження 12/176/21, визначено здійснення розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання. Вказаною ухвалою запропоновано відповідачу не пізніше п`яти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати заяву із запереченнями щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження; проте не пізніше п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати відзив на позов із урахуванням вимог ст. 165 ГПК України.

Відповідно до ч. 5, 7 ст. 252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та заперечень щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження до суду не надходило.

Згідно із ч. 2, 3 ст. 252 ГПК України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи у порядку спрощеного провадження не проводиться.

На адресу суду від відповідача надійшло повідомлення пошти з позначкою «за закінченням терміну зберігання» .

Так, місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця визначається на підставі відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (стаття 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» № 755-IV від 15.05.2003).

Відповідно до наявної у відкритому доступі інформації на сайті Міністерства юстиції України Безкоштовний запит https://usr.minjust.gov.ua/ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження відповідача відповідає адресі, на яку направлялась ухвала суду від 04.10.2021 у даній справі, а саме: 71101, Запорізька область, м. Бердянськ, Мелітопольське шосе, буд. 68, кабінет 213.

Копію ухвали про відкриття провадження в даній справі 24.11.2021 було перенаправлено відповідачу за адресою, зазначеною в договорі поставки від 28.01.2021, а саме: 71108, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. В.Довганюка, 64/26, кв. 94.

Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за вищевказаною адресою відповідач отримав копію ухвали суду від 04.10.2021 в даній справі 29.11.2021.

06.12.2021 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання, в якому останній просить відкласти розгляд справи № 908/2803/21 у зв`язку з неотриманням позову від позивача та надати додатковий час для надання пояснень, відзиву, відповідей у справі.

Розглянувши клопотання відповідача суд відмовляє в його задоволенні, оскільки по-перше, справа № 908/2803/21 розглядається судом в порядку спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання, що унеможливлює відкладення розгляду даної справи, по-друге, суд зобов`язаний розглянути дану справу у строк, передбачений нормами ГПК України, який є обмеженим та спливає 04.12.2021.

Крім того, у разі неотримання позову від позивача відповідач не був позбавлений можливості звернутися до суду із клопотанням про ознайомлення з матеріалами справи.

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву у строк, встановлений судом, не скористався.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення - 06.12.2021 (враховуючи що 04.12.2021 є вихідним днем).

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, суд встановив.

Позов мотивовано тим, що 28.01.2021 між Приватним підприємством Будмаркет Бердянськ , далі Постачальник (позивач), та Товариством з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані , далі Покупець (відповідач) був укладений договір поставки, далі Договір, відповідно до п. 1.1. якого Постачальник зобов`язується передати (поставити) у власність Покупця товар, а Покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах, визначених цим договором. Найменування товару, його асортимент, кількість, ціну сторони узгоджують у специфікаціях, що є невід`ємною частиною цього договору, або такі є визначеними (узгодженими сторонами без необхідності підписувати специфікацію в такому разі) шляхом виставлення Постачальником рахунку на оплату (який містить найменування товару, його асортимент, кількість, ціну) та його оплатою Покупцем.

Згідно із п. 2.1. - 2.5. Договору постачання товару здійснюється за адресою, вказаною Покупцем, або склад Постачальника, залежно від домовленості. Постачальник поставляє Товар Покупцю окремими партіями. Склад партії до відвантаження (найменування Товару, його асортимент, кількість у партії) визначається Постачальником. Покупець для отримання Товару зобов`язаний за вимогою надати Постачальнику довіреність про право на отримання товарно-матеріальних цінностей. Прийняття Товару здійснюється представником Покупця (вантажоодержувача) уповноваженим за довіреністю на отримання товару. Постачальник зобов`язаний надати Покупцю наступний пакет документів:

- рахунок на оплату - 1 екз.;

- видаткову накладну на Товар - 1 екз.;

- інші документи (товарно-транспортна накладна тощо) - за необхідності. Податкова накладна виписується в день виникнення податкових зобов`язань і надається Покупцю після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді.

Умовами п. 4.1. - 4.4. Договору сторони узгодили, що розрахунки за Товар здійснюються в національній валюті України - в гривнях. Форма розрахунків: безготівкова - шляхом банківського переказу грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Датою оплати рахунку є дата надходження грошових коштів від Покупця за товар на поточний рахунок Постачальника. Рахунок за Товар здійснюється за фактом поставки Товару протягом 30 (тридцяти) календарних днів на підставі отриманого оформленого належним чином рахунку від Постачальника. Загальна сума Договору складається із вартості всіх партій товару у відповідності до видаткових накладних, що були поставлені за цим Договором у період його дії.

Пунктом 5.1. Договору передбачено, що приймання Товару по кількості та якості здійснюється Покупцем у момент його одержання від Постачальника (перевізника). Покупець зобов`язаний перевірити комплектацію, цілісність та відсутність явних недоліків, відсутність ознак ушкодження і псування товару.

Згідно із п. 8.1. Договору цей договір вступає в силу з моменту його підписання і скріплення печатками і діє до 31.12.2021р. і повного виконання сторонами по ньому зобов`язань.

Матеріали справи свідчать, що сторонами до договору поставки від 28.01.2021 були укладені та підписані наступні специфікації:

- специфікація № 1 від 28.01.2021, за якою передбачено поставку будівельних матеріалів та надання послуги з їх доставки загальною вартістю 8 252,00 грн.;

- специфікація № 2 від 28.01.2021, за якою передбачено поставку будівельних матеріалів та надання послуг з їх доставки загальною вартістю 34 127,00 грн.;

- специфікація № 3 від 28.01.2021, за якою передбачено поставку будівельних матеріалів та надання послуг з їх доставки загальною вартістю 153 785,81 грн.

Позивач в позові зазначає, що інших специфікацій до договору поставки від 28.01.2021, окрім специфікацій № 1, 2, 3 від 28.01.2021, сторони не підписували.

Позивач в позові вказує, що товар позивачем був поставлений, а послуги з його доставки надані у повній відповідності до специфікацій №№ 1, 2, 3 від 28.01.2021, та крім того позивачем був поставлений товар та надані послуги з його доставки без укладення сторонами специфікацій до договору поставки від 28.01.2021 у формі єдиного документу. Зазначає, що обставина не укладення сторонами специфікацій до договору поставки у формі єдиного документу, не свідчить про неукладеність правочину, оскільки сторонами вчинені дії, що засвідчують їх волю до настання відповідних правових наслідків: позивачем переданий, а відповідачем прийнятий у власність товар за ціною, зазначеною у видаткових накладних, позивачем надана послуга з доставки товару, а відповідачем послуга прийнята за ціною, визначеною в актах-приймання передачі послуг.

Так, на виконання умов укладеного Договору та специфікацій № 1, 2, 3 Постачальником (позивачем) поставлено товар (будівельні товари різноманітної номенклатури) та надані послуги з доставки цього товару Покупцю (відповідачу) на загальну суму 196164,81 грн., що підтверджується підписаними між сторонами:

1) видатковою накладною № 25 від 28.01.2021 на загальну суму 8 102,00 грн. та актом надання послуг № 25 від 28.01.2021 на загальну суму 150,00 грн., разом - 8 252,00 грн., здійснення 28.01.2021 перевезення товару, про виконання якого сторонами підписаний акт надання послуг № 25 від 28.01.2021, підтверджується товарно-транспортною накладною № Р25 від 28.01.2021;

2) видатковою накладною № 32 від 01.02.2021 на загальну суму 32 972,00 грн. та актом надання послуг № 32 від 01.02.2021 на загальну суму 240,00 грн., разом - 33 212,00 грн., здійснення 01.02.2021 перевезення товару, про виконання якого сторонами підписаний акт надання послуг № 32 від 01.02.2021, підтверджується товарно-транспортними накладними № Р32/1 від 01.02.2021, № Р32/2 від 01.02.2021;

3) видатковою накладною № 196 від 14.05.2021 на загальну суму 625,00 грн . ;

4) видатковою накладною № 283 від 16.06.2021 на загальну суму 290,00 грн.;

5) видатковою накладною № 65 від 03.03.2021 на загальну суму 111 302,31 грн. та актом надання послуг № 65 від 03.03.2021 на загальну суму 400,00 грн., разом - 111 702,31 грн., здійснення 03.03.2021 перевезення товару, про виконання якого сторонами підписаний акт надання послуг № 65 від 03.03.2021, підтверджується товарно-транспортними накладними № Р65/1 від 03.03.2021, № Р65/2 від 03.03.2021;

6) видатковою накладною № 98 від 19.03.2021 на загальну суму 41 683,50 грн. та актом надання послуг № 98 від 19.03.2021 на загальну суму 400,00 грн., разом - 42 083,50 грн., здійснення 19.03.2021 перевезення товару, про виконання якого сторонами підписаний акт надання послуг № 98 від 19.03.2021, підтверджується товарно-транспортними накладними № Р98/1 від 19.03.2021, № 98/2 від 19.03.2021.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем виставлені відповідачу на оплату товару та наданих послуг рахунок № 16 від 18.01.2021 на загальну суму 8252,00 грн., рахунок № 29 від 01.02.2021 на загальну суму 34 127,00 грн., рахунок № 73 від 02.03.2021 на загальну суму 153 785,81 грн.

Докази у справі свідчать, що 28.05.2021 відповідач здійснив оплату рахунка № 29 від 01.02.2021 на суму 34127,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку позивача.

Матеріали справи свідчать, що Постачальником (позивачем) поставлено товар (будівельні товари різноманітної номенклатури) та надані послуги з доставки цього товару Покупцю (відповідачу) без укладення сторонами специфікацій до договору поставки від 28.01.2021 на загальну суму 168033,39 грн., що підтверджується підписаними між сторонами:

1) видатковою накладною № 115 від 04.04.2021 на загальну суму 59 153,14 грн. та актом надання послуг № 115 від 04.04.2021 на загальну суму 400,00 грн., разом - 59 553,14 грн., здійснення 04.04.2021 перевезення товару, про виконання якого підписаний сторонами акт надання послуг № 115 від 04.04.2021, підтверджується товарно-транспортними накладними № Р115/1 від 04.04.2021, № Р115/2 від 04.04.2021;

2) видатковою накладною № 197 від 14.05.2021 на загальну суму 2 325,00 грн.;

3) видатковою накладною № 276 від 15.06.2021 на загальну суму 79 291,75 грн. та актом надання послуг № 276 від 15.06.2021 на загальну суму 400,00 грн., разом - 79 691,75 грн., здійснення 15.06.2021 перевезення товару, про виконання якого підписаний сторонами акт надання послуг № 276 від 15.06.2021, підтверджується товарно-транспортними накладними № Р276/1 від 15.06.2021, № Р276/2 від 15.06.2021;

Позивач в позові вказує, що специфікація до договору поставки від 28.01.2021 на поставку товару, який був поставлений позивачем відповідачу згідно з видатковими накладними № 115 від 04.04.2021, № 197 від 14.05.2021, № 276 від 15.06.2021, та на надання послуг з доставки товару, які були надані згідно з актами надання послуг № 115 від 04.04.2021, № 276 від 15.06.2021 - сторонами не укладалася. Зазначає, що оплата за поставлений згідно з видатковими накладними № 115 від 04.04.2021, № 197 від 14.05.2021, № 276 від 15.06.2021 товар мала бути здійснена відповідачем негайно після його прийняття.

На здійснення оплати за товар, що був поставлений згідно з видатковими накладними № 115 від 04.04.2021, № 197 від 14.05.2021, № 276 від 15.06.2021, та за послуги з доставки товару, позивачем виставлено рахунок № 109 від 26.03.2021 на загальну суму 141 569,89 грн.

4) видатковою накладною № 202 від 14.05.2021 на загальну суму 11 688,50 грн. та актом надання послуг № 202 від 14.05.2021 на загальну суму 200,00 грн., разом - 11 888,50 грн., здійснення 14.05.2021 перевезення товару, про виконання якого підписаний сторонами акт надання послуг № 202 від 14.05.2021, підтверджується товарно-транспортною накладною № Р202 від 14.05.2021;

5) видатковою накладною № 233 від 27.05.2021 на загальну суму 14 375,00 грн. та актом надання послуг № 233 від 27.05.2021 на загальну суму 200,00 грн., разом - 14 575,00 грн., здійснення 27.05.2021 перевезення товару, про виконання якого підписаний сторонами акт надання послуг № 233 від 27.05.2021, підтверджується товарно-транспортною накладною № Р233 від 27.05.2021.

Позивач в позові вказує, що специфікація до договору поставки від 28.01.2021 на поставку товару та на надання послуг з його доставки, який був поставлений позивачем відповідачу згідно з видатковими накладними № 202 від 14.05.2021, № 233 від 27.05.2021, а послуги на надані згідно з актами надання послуг № 202 від 14.05.2021, № 233 від 27.05.2021 - сторонами не укладалася.

На здійснення оплати за товар, що був поставлений за видатковими накладними № 202 від 14.05.2021, № 233 від 27.05.2021, та за послуги з доставки товару позивачем виставлено рахунок № 204 від 14.05.2021 на загальну суму 26 463,50 грн.

Докази у справі свідчать, що 28.05.2021 відповідач здійснив оплату рахунка № 204 від 14.05.2021 на суму 26463,50 грн., що підтверджується заключною банківською випискою по рахунку позивача.

Отже, на підставі вищезазначених видаткових накладних та актів надання послуг позивач поставив відповідачу товар та надав послуги з його доставки на загальну суму 364198,20 грн.

Позивач в позові вказує, що відповідачем не виконані зобов`язання з оплати позивачу поставленого товару та зобов`язання з оплати за перевезення товару (доставку) на загальну суму 303 607,70 грн.

З матеріалів справи вбачається, що станом на 31.08.2021 сторонами звірені розрахунки, про що керівниками та головними бухгалтерами позивача і відповідача підписаний акт звіряння взаємних розрахунків за період: 01.01.2021-31.08.2021, відповідно до якого станом на 31.08.2021 заборгованість на користь позивача становить 303 607,70 грн.

Матеріали справи свідчать, що 02.09.2021 позивач цінним листом з описом вкладення направив відповідачу вимогу про сплату боргу в сумі 303 607,70 грн., до якої додав не оплачені відповідачем рахунки № 16 від 18.01.2021 на суму 8252,00 грн., № 73 від 02.03.2021 на суму 153785,81 грн., № 109 від 26.03.2021 на суму 141569,89 грн., що підтверджується накладною № 7110200300063 від 02.09.20121, описом вкладення в цінний лист № 7110200300063, фіскальним чеком від 02.09.2021.

Позивач в позові зазначає, що оскільки відповідачем заборгованість за поставлений товар та за надані послуги з його доставки у загальній сумі 303607,70 грн. не сплачена, позивач вимушений звернутися до господарського суду за захистом порушених прав у спосіб стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості.

Судом дана належна правова кваліфікація правовідносинам сторін. За своєю правовою природою між сторонами укладений договір поставки. Відповідно до вимог Господарського кодексу України договір вважається укладеним у випадку досягнення сторонами умов щодо його предмету, строку та ціни. Сторони досягли всіх істотних умов відносно вказаного виду договору, тобто встановили його предмет, визначили ціну та суму договору, порядок приймання товару, умови поставки товару, порядок здійснення оплати, а тому відповідно до вимог ст. ст. 638, 639, 712 ЦК України та ст. ст. 180, 181 ГК України, договір вважається укладеним, а саме подія, до якої прагнули сторони відбулася.

Відповідно до ч. 1 ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Статтею 265 ГК України також визначено, що за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. У частині 1 статті 266 ГК України визначено, що предметом поставки є визначені родовими ознаками продукція, вироби з найменуванням, зазначеним у документації до зразків (еталонів), прейскурантах чи товарознавчих довідниках. Предметом поставки можуть бути також продукція, вироби, визначені індивідуальними ознаками. Предмет поставки за Договором відповідає вказаним вимогам.

Матеріали справи свідчать, що сторонами до договору поставки від 28.01.2021 були укладені та підписані наступні специфікації: специфікація № 1 від 28.01.2021, специфікація № 2 від 28.01.2021, специфікація № 3 від 28.01.2021, за якими передбачалось постачання товару та надання послуг з його доставки.

Правовідносини з доставки позивачем відповідачу товару за своїм змістом та правовою природою є договором перевезення вантажу, який підпадає під правове регулювання норм ст. ст. ст. 908 - 928 Цивільного кодексу України, ст. ст. 306 - 316 Господарського кодексу України.

Згідно із ч. 1 ст. 307 ГК України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Відповідно до ч. 5 ст. 307 ГК України умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються кодексами, законами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

На виконання умов укладеного Договору та специфікацій № 1, 2, 3 Постачальником (позивачем) поставлено товар (будівельні товари різноманітної номенклатури) та надані послуги з доставки цього товару Покупцю (відповідачу) на загальну суму 196164,81 грн., що підтверджується підписаними між сторонами видатковими накладними та актами надання послуг, які містяться в матеріалах справи.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем виставлені відповідачу на оплату товару та наданих послуг рахунок № 16 від 18.01.2021 на загальну суму 8252,00 грн., рахунок № 29 від 01.02.2021 на загальну суму 34 127,00 грн., рахунок № 73 від 02.03.2021 на загальну суму 153 785,81 грн.

Умовами п. 4.1. - 4.3. Договору сторони узгодили, що розрахунки за Товар здійснюються в національній валюті України - в гривнях. Форма розрахунків: безготівкова - шляхом банківського переказу грошових коштів на поточний рахунок Постачальника. Датою оплати рахунку є дата надходження грошових коштів від Покупця за товар на поточний рахунок Постачальника. Рахунок за Товар здійснюється за фактом поставки Товару протягом 30 (тридцяти) календарних днів на підставі отриманого оформленого належним чином рахунку від Постачальника.

Враховуючи підтвердження факту поставки товару та його доставки позивачем відповідачу підписаними між сторонами видатковими накладними з урахуванням п. 4.3. Договору строк оплати товару та послуг з його доставки настав.

Докази у справі свідчать, що 28.05.2021 відповідач здійснив оплату рахунка № 29 від 01.02.2021 на суму 34127,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку позивача.

Втім всупереч умов п. 4.3. Договору оплату рахунка № 16 від 18.01.2021 на загальну суму 8252,00 грн. та рахунка № 73 від 02.03.2021 на загальну суму 153785,81 грн. відповідач не здійснив.

Разом з тим матеріали справи свідчать, що Постачальником (позивачем) поставлено товар (будівельні товари різноманітної номенклатури) та надані послуги з доставки цього товару Покупцю (відповідачу) без укладення сторонами специфікацій до договору поставки від 28.01.2021 на загальну суму 168033,39 грн., що підтверджується підписаними між сторонами видатковими накладними та актами надання послуг.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем виставлені відповідачу на оплату товару та наданих послуг рахунок № 109 від 26.03.2021 на загальну суму 141 569,89 грн., рахунок № 204 від 14.05.2021 на загальну суму 26 463,50 грн.

Враховуючи те, що поставка товару відповідачу та надання послуг з його доставки на загальну суму 168033,39 грн. здійснювались без укладення сторонами специфікацій до договору поставки від 28.01.2021 та без посилання на вказаний договір, відтак суд дійшов висновку про те, що відповідно до приписів ч. 1 ст. 692 ЦК України Покупець (відповідач) зобов`язаний оплатити поставлений товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього.

Докази у справі свідчать, що 28.05.2021 відповідач здійснив оплату рахунка № 204 від 14.05.2021 на суму 26463,50 грн., що підтверджується заключною банківською випискою по рахунку позивача.

Втім оплату рахунка № 109 від 26.03.2021 на загальну суму 141 569,89 грн. відповідач не здійснив.

З врахуванням здійснених відповідачем часткових оплат заборгованість відповідача за поставлений товар та надані послуги з його доставки в загальній сумі складає 303607,70 грн.

В силу загальної норми, передбаченої у статті 599 ЦК України, та спеціальної норми, визначеної у частині першій ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами. Частиною 1 статті 530 ЦК України визначено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили згідно вимог ч. 2 статті 86 ГПК України. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Позивачем доведено суду факт порушення з боку відповідача своїх зобов`язань щодо не здійснення в повному обсязі оплати за поставлений товар та надані послуги з його доставки, а наявність заборгованості в розмірі 303607,70 грн., що підтверджується підписаними сторонами видатковими накладними, актами надання послуг з урахуванням здійснених часткових оплат боргу. Відповідач доказів сплати боргу в повному обсязі станом на день розгляду справи суду не надав, заявлених до нього вимог не спростував.

За таких обставин, позовні вимоги Приватного підприємства Будмаркет Бердянськ до Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані про стягнення боргу в сумі 303607,70 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Витрати зі сплати судового збору в сумі 4554,12 грн. покладаються на відповідача у справі - Товариство з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 129 ГПК України.

Як вказано вище в тексті поданої позовної заяви позивач зазначив, що очікує понести судові витрати на професійну правничу допомогу в орієнтовному розмірі 25 000,00 грн.

Суд не здійснює розподіл витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 25000,00 грн., про які позивач зазначив в орієнтовному розрахунку судових витрат, оскільки позивач не надав суду докази надання йому послуг з правової допомоги, докази щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, докази понесення вказаних витрат, та детальний опис таких витрат.

Керуючись ст. ст. 7, 8, 13, 74, 86, 123, 129, 233, 236, 238, ч. 4 ст. 240, 247-252 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В

1. Позовні вимоги Приватного підприємства Будмаркет Бердянськ до Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Інвестпром Компані (71101, Запорізька область, м. Бердянськ, Мелітопольське шосе, буд. 68, кабінет 213, ідентифікаційний код 41000431) на користь:

- Приватного підприємства Будмаркет Бердянськ (71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Гагаріна, буд. 1, ідентифікаційний код 39405270) заборгованість в сумі 303607 (триста три тисячі шістсот сім) грн. 70 коп., витрати зі сплати судового збору в сумі 4554 (чотири тисячі п`ятсот п`ятдесят чотири) грн. 12 коп., видавши наказ.

Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст. ст. 240, 241 ГПК України 14.01.2022 року.

Суддя О.Г. Смірнов

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено26.01.2022
Номер документу102727603
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2803/21

Судовий наказ від 14.02.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Рішення від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Рішення від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

Ухвала від 04.10.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Смірнов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні