Ухвала
від 28.12.2021 по справі 757/68399/21-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/68399/21-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 грудня 2021 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах першого відділу Управління з досудового розслідування військових кримінальних правопорушень Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань капітан Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001204 від 03.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 426-1 КК України

В С Т А Н О В И В :

До суду надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах першого відділу Управління з досудового розслідування військових кримінальних правопорушень Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань капітан Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором, про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001204 від 03.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 426-1 КК України.

В обґрунтування клопотання зазначено, що Слідчими Управління з досудового розслідування військових кримінальних правопорушень Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001204 від 03.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 426-1 КК України.

Досудовим розслідуванням досліджуються обставини виконання ТОВ «Будмонтажсервіс 1» (код ЄДРПОУ 35876701) будівельних робіт по облаштуванню українсько-російського кордону за договорами, укладеними з Державною прикордонною службою України, та можливої розтрати державних коштів, вчиненої військовими службовими особами та службовими особами вказаного товариства, а також, що було поєднане із перевищення військовою службовою особою службових повноважень в умовах особливого періоду, легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом, вчиненого організованою групою.

Установлено, що 19.12.2019 між 1 Окремим відділом капітального будівництва Державної прикордонної служби України (далі 1 ОВКБ ДПС України) та ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1» укладено два договори № 48-19 та № 49-19 на виконання будівельних робіт по об`єктам «Інженерно-технічне облаштування українсько-російського державного кордону, територій прилеглих до районів проведення антитерористичної операції та Автономної Республіки Крим (комплекс відеоконтролю та сигналізації на ділянці державного кордону) шифр 388-13-15-8 (І черга) та шифр 388-13-15-8 (II черга)».

Відповідного до аудиторського звіту №1 від 16.04.2021 за результатами позапланового внутрішнього аудиту відповідності вартості та обсягу виконання будівельних робіт, проведеного Управлінням внутрішнього аудиту Адміністрації Державної прикордонної служби України, серед інших порушень встановлено, що в рамках виконання договорів №48-19 та №49-19 від 19.12.2019, ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1» виконано прокладання труби захисної комплексною машиною-кабелеукладальником Caterpillar Delta DT-150C, позиція М10-865-16 «Труба захисна, що прокладається кабелеукладальником на глибині не менше 1,2 м в ґрунтах 3 групи», обсягом 109,322 км. При цьому, в актах виконаних робіт підрядник зазначив розцінку, що передбачала використання цілої автоколони у складі бульдозера, кабелеукладальника, монтажної машини, траншеєзасипника причіпного колісного, транспортера причіпного колісного кабельного, крана автомобільного, трактора на гусеничному ходу, волокуші для транспортування барабанів з кабелем та Лижі для перевезення автокранів в заболочених місцевостях замість комплексної машини-кабелеукладальника, крана, бульдозера та тягача. Враховуючи характеристики техніки, що використовувалась фактично, можливість прокладання сигнальної стрічки одночасно з прокладанням захисної труби та відсутність необхідності планування площ ручним способом було виключено позиції М8-143-5 та Е1-145-6 як такі, що виконувались окремо. Також, виконано розрахунок, де виключено шифри ресурсів СН207-150 варіант 1, СН217-900 варіант 1 та СН270-171-5ВД варіант 1, як такі, що фактично не використовувалися. Під час аудиту складений розрахунок до актів виконаних будівельних робіт, відповідно до якого завищення вартості виконання будівельних робіт склало 5 994 094,40 грн., чим заподіяна матеріальна шкода державі.

Крім того, позиції Е1-145-6 «Планування площ ручним способом, група ґрунтів 3» та М8-143-5 «Покривання 1-2 кабелів, прокладених у траншеї, сигнальною стрічкою» вказано як окремі види робіт. Характеристики комплексної машини-кабелеукладальника Caterpillar Delta DT-150C дозволяють покривати кабель, прокладений у траншеї, стрічкою сигнальною одночасно з його прокладанням та не виконувати планування. Включення вказаних позицій як окремих видів робіт до актів приймання виконаних будівельних робіт, призвело до безпідставного завищення вартості будівництва об`єкта. Проведеним розрахунком завищення вартості виконання будівельних робіт склало 4 376 661,12 грн, чим заподіяна матеріальна шкода державі.

Всього за результатами аудиту виявлено завищення вартості виконання будівельних робіт при укладанні кабельної продукції на загальну суму 10 370 755,52 грн.

Крім того, під час аудиту проведено ґрунтовний аналіз вартості матеріалів та обладнання, оплату яких здійснено за актами виконаних робіт. За результатами проведеного дослідження аудиторська група дійшла висновку, що під час виконання умов договорів від 19.12.2019 №48-19, №49-19 з боку ТОВ «Будмонтажсервіс 1» через неналежне виконання обов`язків 1 ОВКБ ДПС України в частині моніторингу цін та дослідження ринку, за яким придбавалось обладнання, втрачена можливість економії бюджетних коштів на суму 11 932 266,61 грн.

Під час виконання договорів № 48-19 та №49-19 від 19.12.2019, ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1», як генпідрядник залучало інші суб`єкти господарської діяльності, серед яких ТОВ «ПРЕСТ КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 42196912), ТОВ «ВІАТЕК» (код ЄДРПОУ 36413740), ТОВ «ЛЮКСОН КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 41023202), ТОВ «АВТОІННОВАЦІЯ ГРУП» (код ЄДРПОУ 43107378), ТОВ «ЄВРОТРАНСЛОГІСТИК-ЖТ» (код ЄДРПОУ 43133916), ТОВ «МЕХТРАНСБУД» (код ЄДРПОУ 31621079), ТОВ «АКСІКОР» (код ЄДРПОУ 38701820).

З інформації Департаменту боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом Державної податкової служби України щодо фінансово-господарської діяльності ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1» убачається, що реальність вчинення окремих господарських операцій із вказаними підприємствами сумнівна.

За таких обставин є обґрунтовані підстави вважати, що кошти, розтрачені на користь ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1», легалізовувались службовими особами цього товариства, шляхом здійснення фіктивних фінансових операцій.

Слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, проведені під час кримінального провадження.

- проведено огляд мультисенсорних оптичних систем (відекамер) Hikvision DS-2TD8166-150ZE2F/V2, поставлених на виконання договорів № 48-19 та №49-19 від 19.12.2019;

- з метою перевірки відповідності обсягів та вартості фактично виконаних робіт призначено 2 будівельно-технічні експертизи;

- з метою перевірки вартості відеокамер марки Hikvision DS-2TD8166-150ZE2F/V2 призначено товарознавчу експертизу;

- для надання письмових консультацій та висновків щодо дотримання законодавства України під час укладання та виконання договорів підряду № 48-19 та № 49-19 від 19.12.2019 залучено, як спеціаліста, інспектора Державної аудиторської служби України;

- на підставі листа Управлінням внутрішнього аудиту Адміністрації Державної прикордонної служби України проведено позаплановий внутрішній аудит 1 ОВКБ ДПС України;

- Департаментом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним Державної митної служби України проведено дослідження за фінансовими операціями ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1»;

- отримано інформацію від СБ України про товариства, які мають дозволи на діяльність, пов`язану з державною таємницею;

- отримано інформацію від ТОВ «ВІАТЕК» щодо мультисенсорних оптичних систем (відекамер) Hikvision DS-2TD8166-150ZE2F/V2;

- отримано інформацію з Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів щодо зареєстрованої спецтехніки;

- отримано інформацію з Головного сервісного центру МВС України що транспортних засобів;

- отримано інформацію з Державної казначейської служби України що відкритих рахунків;

- отримано інформацію з Державної митної служби України щодо митного оформлення мультисенсорних оптичних систем (відекамер) Hikvision DS-2TD8166-150ZE2F/V2;

- отримано відомості з Державного реєстру фізичних осіб платників податків;

- отримано відомості з Головного управління ДПС у Житомирській області;

- отримано відомості з Державної прикордонної служби України щодо IP-адрес, проведених перевірок, отриманих доходів;

- отримано аудиторський звіт за результатами позапланового внутрішнього аудиту 1 ОВКБ ДПС України;

- отримано відомості з Головного управління ДПС у Київській області;

- отримано відомості з 1 ОВКБ Державної прикордонної служби України щодо мультисенсорних оптичних систем (відекамер) Hikvision DS-2TD8166-150ZE2F/V2 та виконання угод, укладених з ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1»;

- отримано відомості та копії документів з ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо об`єктів будівництва;

- отримано відомості з ТОВ «АВТОІННОВАЦІЯ ГРУП» щодо придбання та поставки опор;

- допитаний як свідок військовослужбовець 1 ОВКБ ДПС України ОСОБА_4 , в якого також відібрані експериментальні зразки підпису;

- допитаний як свідок колишній начальник 1 ОВКБ ДПС України ОСОБА_5 , в якого також відібрані експериментальні зразки підпису;

- допитаний як свідок директор ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1» ОСОБА_6 ;

- допитаний як свідок заступник директора ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1» ОСОБА_7

- допитаний як свідок ОСОБА_8 ;

- допитаний як свідок ОСОБА_9 ;

- допитаний як свідок ОСОБА_10 ;

- проведено 5 обшуків за місцем знаходження документів ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС 1»;

- здійснено тимчасовий доступ до документів 1 ОВКБ Державної прикордонної служби України;

- здійснено тимчасовий доступ до документів ПАТ АБ «Укргазбанк»;

- здійснено тимчасовий доступ до документів АТ АБ «Банк Кредит Дніпро»;

- здійснено тимчасовий доступ до документів ПАТ «РВС Банк»;

- здійснено тимчасовий доступ до документів АТ «АЛЬФА БАНК»;

- здійснено тимчасовий доступ до документів АТ КБ «ПРИВАТБАНК»;

- інші процесуальні дії.

На сьогодні будь-якій особі у кримінальному провадженні про підозру не повідомлялося.

У кримінальному провадженні досліджуються обставини вчинення злочинів, передбачених ч. 4 ст. 426-1, ч. 3 ст. 209 та ч. 5 ст. 191 КК України, які згідно ч. 5, 6 ст. 12 КК України відносяться до тяжкого та особливо тяжких злочинів відповідно.

Згідно із ч. 2 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань становить вісімнадцять місяців у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відомості про кримінальне правопорушення за ч. 4 ст. 426-1 КК України до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені 03.07.2020.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1 - 3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Строк досудового розслідування в даному кримінальному провадженні закінчується 06.01.2022 року. Так, відповідно до ч. 1ст.219КПКУкраїни строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; 2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до ч. 1ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першоїстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

У судовому засіданні слідчий просив задовольнити клопотання, з викладених у ньому підстав.

Слідчий суддя, заслухавши слідчого, дослідивши матеріали клопотання та додані до нього документи, приходить до наступного.

За викладених обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що дії органу досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001204 від 03.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 426-1 КК України, спрямовані на забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, що відповідає завданню кримінального провадження.

При вирішенні питання щодо продовження строку досудового розслідування кримінального провадження, слідчий суддя враховує складність провадження, певне зволікання сторони обвинувачення при здійсненні досудового та разом з тим все ж виходить з того, що зазначені у клопотанні обставини мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні слідчого та доданих матеріалах, та з того, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та наявна об`єктивна необхідність у продовженні строку досудового розслідування (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 р., у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 р.).

Крім того, слідчий суддя приймає до уваги пункт 42 рішення Європейського Суду з прав людини від 13.01.2011 р. у справі «Михалкова та інші проти України», в якому зазначено, що розслідування має бути ретельним, безстороннім і сумлінним. Розслідування повинне забезпечити встановлення винних осіб та їх покарання. Органи державної влади повинні вжити всіх заходів для отримання всіх наявних доказів, які мають відношення до події, показань очевидців, доказів експертиз. Будь-які недоліки у розслідуванні, які підривають його здатність встановити відповідальну особу, створюють ризик недодержання такого стандарту.

З огляду на викладене, клопотання слід задовольнити, а строк досудового розслідування кримінального провадження необхідно продовжити на дванадцять місяців.

Керуючись ст.ст. 2, 22, 28, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Продовжити на дванадцять місяців, тобто до 03.01.2023 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001204 від 03.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 426-1 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення28.12.2021
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу102741958
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020000000001204 від 03.07.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 426-1 КК України

Судовий реєстр по справі —757/68399/21-к

Ухвала від 28.12.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Волкова С. Я.

Ухвала від 28.12.2021

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Волкова С. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні