Рішення
від 24.01.2022 по справі 158/157/22
КІВЕРЦІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 158/157/22

Провадження № 2-а/0158/17/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2022 року м. Ківерці

Ківерцівський районний суд Волинської області у складі:

головуючого судді Поліщук С.В.,

при секретарі Квач Н.А.,

за участю представника позивача Іванова С.В.,

відповідача ОСОБА_1 ,

перекладача Лозінської А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Ківерці в режимі відеоконференцзв`язку справу за адміністративним позовом військової частини НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 до громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 про продовження строку затримання з метою забезпечення передачі іноземця відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, -

В С Т А Н О В И В

21.01.2022р. позивач - військова частина НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 звернувся до Ківерцівського районного суду Волинської області з адміністративним позовом до громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 про продовження строку затримання з метою забезпечення передачі іноземця відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію.

Рішенням Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 29 липня 2021 року відповідача по справі - громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 затримано з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в України на строк достатній для виконання судового рішення, але який не може перевищувати шість місяців, починаючи з часу фактичного затримання.

Підставою для прийняття такого рішення стало те, що відповідач по справі громадянин Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 о 02 год. 15 хв. була виявлена та затримана дільничним інспектором прикордонної служби на ділянці відповідальності ВПС "Ужгород" в районі 302 знаку близько 600м. до державного кордону України, при спробі незаконного перетину державного кордону з України в Словацьку Республіку, поза встановленими пунктами пропуску.

На момент затримання оригінали документів, що посвідчують особу, підтверджують законність перебування на території України та дають право на перетинання державного кордону, передбачені п. п. 16-20 ст. 4, ст. 15 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» та ст. 8 Закону України «Про прикордонний контроль» у відповідача по справі громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 були відсутні.

Своїми діями громадянка Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 204-1 КУпАП, та відповідно до ст. 263 КУпАП була затримана в адміністративному порядку на термін до трьох діб з метою з`ясування обставин правопорушення.

В подальшому відповідач по справі гр. Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 була поміщена до Волинського пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України.

Стосовно відповідача по справі громадянки Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , у межах їх компетенції, на адресу Посольства Соціалістичної Республіки В`єтнам в Україні направлялись листи щодо затримання громадянки Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 та щодо її ідентифікації, за результатами яких було отримано паспорт № НОМЕР_2 виданий 23.11.2021р., строком дії до 23.11.2022р., на підставі якого було ідентифіковано особу відповідача.

На даний час до ДКС МЗС України та Посольства Соціалістичної Республіки В`єтнам в Україні направлено лист «Щодо повернення громадян В`єтнаму» в якому адміністрацією ДПС України просить узгодити з уповноваженим органом В`єтнаму питання щодо міграційного дозволу на в`їзд відповідача та проходження нею відповідних карантинних вимог у зв`язку із запровадженням в`єтнамською стороною заходів протидії пандемії COVID-19, однак на час звернення з даним позовом до суду, відповіді від вищевказаних органів не надійшло.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що строк затримання відповідача в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні закінчується 27 січня 2022 року, відповідач вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань та про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, що виразилось в спробі незаконного перетину державного кордону поза встановленими пунктами пропуску з України в Словацьку Республіку, відсутність коштів та родичів на території України, які б могли б надати допомогу у поверненні у країну походження, незнання мови, просить продовжити строк затримання громадянки Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію на строк 6 місяців.

Ухвалою судді Ківерцівського районного суду Волинської області від 21 січня 2022р. дану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Ухвалено проводити розгляд справи даної адміністративної справи в режимі відеоконференції.

У судовому засіданні представник позивача Іванов С.В. позовні вимоги підтримав, просить даний адміністративний позов задовольнити в повному об`ємі з підстав наведених у позовній заяві. Пояснив суду, що відповідач по справі на даний час є ідентифікована, крім того, 24.01.2022р. нею надано паспорт, що підтверджує її громадянську належність, однак у зв`язку з тимчасовим припиненням авіасполучення з Соціалістичної Республіки В`єтнам у 2021 році, а також відсутністю фінансування не було можливості забезпечити реадмісію вказаної особи.

Відповідачка гр. Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 в судовому засіданні позов визнала, просить продовжити термін її затримання у Волинському пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні ДМС України так як родичів на території України, які могли б забезпечити її проживання на території даної держави, а також коштів для придбання квитка на авіарейс до країни походження у неї немає. Крім того пояснила, що поданий від її імені відзив на позовну заяву вона не писала і його зміст їй невідомий.

Заслухавши пояснення учасників справи, кожного зокрема, дослідивши матеріали даної адміністративної справи, оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За правилами частини сьомої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України іноземці, особи без громадянства та іноземні юридичні особи користуються в Україні таким самим правом на судовий захист, що й громадяни та юридичні особи України.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод втілює основоположне право людини, а саме захист особи від свавільного втручання держави в її право на свободу. Підпункти з «a» до «f» пункту 1 статті 5 Конвенції містять вичерпний перелік дозволених підстав позбавлення свободи і жодне позбавлення свободи не буде законним, якщо не відповідатиме одній з цих підстав (рішення Європейського суду з прав людини в справі "Хлаіфія та інші проти Італії" (Khlaifia and Others v. Italy), пункт 88).

Правовий статус іноземців та осіб без громадянства, які проживають або тимчасово перебувають в Україні, їх основні права, свободи та обов`язки, порядок вирішення питань, пов`язаних з їх в`їздом в Україну або виїздом з України, регулюються Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

Частиною третьою статті 3 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що іноземці та особи без громадянства зобов`язані неухильно додержуватися Конституції та законів України, інших нормативно-правових актів, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей, інтереси суспільства та держави.

Зокрема, ст. ст. 26, 30 вказаного Закону регламентують питання щодо примусового повернення іноземців та осіб без громадянства та наявності підстав для ініціювання адміністративного позову про примусове видворення.

Стаття 29 вказаного Закону регламентує також інститут реадмісії. Передача з території України або приймання на територію України іноземців та осіб без громадянства здійснюється відповідно до міжнародного договору про реадмісію (ч. 1). Іноземці або особи без громадянства, прийняті відповідно до міжнародного договору про реадмісію, які не мають законних підстав для перебування на території України, підлягають примусовому видворенню у разі, якщо між Україною і країною громадянської належності чи країною попереднього постійного проживання таких іноземців або осіб без громадянства відсутній договір про реадмісію (ч. 3).

Законом України «Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Соціалістичної Республіки В`єтнам про реадмісію громадян обох держав» від 03 вересня 2008 року було ратифіковано Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Соціалістичної Республіки В`єтнам про реадмісію громадян обох держав, підписану 25 вересня 2007 року у місті Нью - Йорк.

Стаття 1 вказаної Угоди визначає, що відповідно до положень цієї Угоди та на запит однієї Договірної Сторони, інша Договірна Сторона здійснює реадмісію осіб, які не виконують чи більше не виконують правові вимоги стосовно в`їзду чи перебування на території держави запитуючої Договірної Сторони. Запитуюча Договірна Сторона негайно та без будь-яких спеціальних процедур здійснює реадмісію осіб, які підлягають реадмісії та які, відповідно до результатів перевірки компетентними органами, не є громадянами держави запитуваної Договірної Сторони або не відповідають вимогам, передбаченим у статті 2 цієї Угоди.

Процедура реадмісії громадян В`єтнаму визначена нормами ст. 4 цієї Угоди.

Таким чином, відповідач підлягає видворенню не за процедурою, передбаченою ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», а за процедурою, яка визначена ст. 29 вищевказаного Закону та Угодою між Кабінетом Міністрів України та Урядом Соціалістичної Республіки В`єтнам про реадмісію громадян обох держав, ратифікованою Законом України «Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Соціалістичної Республіки В`єтнам про реадмісію громадян обох держав».

Судом встановлено, що 27 липня 2021 року о 02 год. 15 хв. громадянку Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 , було виявлено та затримано дільничним інспектором прикордонної служби на ділянці відповідальності ВПС "Ужгород" в районі 302 знаку близько 600м. до державного кордону України, при спробі незаконного перетину державного кордону з України в Словацьку Республіку, поза встановленими пунктами пропуску.

На момент затримання оригінали документів, що посвідчують особу, підтверджують законність перебування на території України та дають право на перетинання державного кордону, передбачені п. п. 16-20 ст. 4, ст. 15 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» та ст. 8 Закону України «Про прикордонний контроль» у відповідача по справі громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 були відсутні.

Рішенням Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 29 липня 2021 року відповідача по справі - громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 затримано з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію з поміщенням до пункту тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в України на строк шість місяців, починаючи з часу фактичного затримання.

Чопським прикордонним загоном стосовно відповідача по справі громадянки Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 на адресу Посольства Соціалістичної Республіки В`єтнам в Україні направлялись листи щодо її затримання та ідентифікації, за результатами яких було отримано паспорт № НОМЕР_2 виданий 23.11.2021р., строком дії до 23.11.2022р., на підставі якого було ідентифіковано особу відповідача.

Крім того 24.01.2022р відповідачем по справі надано паспорт, що підтверджує її громадянську належність, що свідчить про її співпрацю під час процедури її ідентифікації.

Стаття 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» регламентує, що іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більше як на 18 місяців (ч. 4).

Особливості провадження у справах за адміністративними позовами з приводу затримання та видворення іноземців та осіб без громадянства визначені статтею 289 КАС України.

Згідно ч. ч. 11, 13 ст. 289 КАС України строк затримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, або особою без громадянства цей строк може бути продовжений, але не більш як на вісімнадцять місяців. Умовами, за яких неможливо ідентифікувати іноземця чи особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи, є:

1) відсутність співпраці з боку іноземця або особи без громадянства під час процедури його ідентифікації;

2) неодержання інформації з країни громадянської належності іноземця або країни походження особи без громадянства чи документів, необхідних для ідентифікації особи.

Виходячи з правового аналізу ст. 289 КАС України можна стверджувати, що інститут продовження строку затримання застосовується адміністративним судом у разі наявності альтернативних умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця чи особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи, якими є:

- або відсутність співпраці з боку іноземця або особи без громадянства під час процедури його ідентифікації;

- або неодержання інформації з країни громадянської належності іноземця або країни походження особи без громадянства чи документів, необхідних для ідентифікації особи.

Таким чином, частиною 13 статті 289 КАС України чітко передбачено підстави, за яких можливо продовжити строк затримання іноземців та осіб без громадянства, які є вичерпними та широкому тлумаченню не підлягають.

Позивачем доведено неможливість на момент закінчення 6-ти місячного строку затримання відповідача забезпечити процедуру реадмісії щодо неї.

Враховуючи вищевказане та встановлені обставини справи, з метою забезпечення передачі відповідача відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 19, 72, 77, 243-245, 250, 271-272, 289 КАС України, ст. ст. 29, 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», суд

У Х В А Л И В :

Адміністративний позов військової частини НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 до громадянина Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 про продовження строку затримання з метою забезпечення передачі іноземця відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію задовольнити частково.

Продовжити строк затримання відповідача по справі громадянки Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, з метою забезпечення її передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, строком на 1 (один) місяць, а саме до 27.02.2022 року включно.

Рішення суду звернути до негайного виконання.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня проголошення рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

На виконання п. 4 ч. 5 ст. 246 КАС України суд зазначає повне найменування сторін та інших учасників справи:

позивач військова частина НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса: АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ;

представник позивача ОСОБА_2 , адреса: АДРЕСА_1 ;

відповідач - громадянин Соціалістичної Республіки В`єтнам ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , місце перебування: Волинський пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, юридична адреса: АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ 34435054;

Суддя Ківерцівського районного суду

Волинської області Поліщук С.В.

СудКіверцівський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.01.2022
Оприлюднено24.08.2022
Номер документу102748226
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо біженців

Судовий реєстр по справі —158/157/22

Постанова від 04.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 24.01.2022

Адміністративне

Ківерцівський районний суд Волинської області

Поліщук С. В.

Ухвала від 23.01.2022

Адміністративне

Ківерцівський районний суд Волинської області

Поліщук С. В.

Ухвала від 23.01.2022

Адміністративне

Ківерцівський районний суд Волинської області

Поліщук С. В.

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Ківерцівський районний суд Волинської області

Поліщук С. В.

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Ківерцівський районний суд Волинської області

Поліщук С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні