ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
01.07.10 Справа №2а-6532/10/6/0170
(12 г. 57 хв.)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Латинін а Ю.А.,
при секретарі Усковій О. І.,
за участю представника поз ивача Бахаревої Н. Ю., пред ставника відповідача Хале цької Т. І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
,
за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Товариства з обмеже ною відповідальністю "Сиваш -Енерго"
про стягнення заборговано сті
Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулось до Окружного ад міністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Сиваш-Ен ерго" із вимогами про стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій в розмірі 11 000,00 гр н. за невиконання нормативу р обочих місць для працевлашту вання інвалідів за 2009 рік. Позо вні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідно до За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” зобов' язаний виконувати норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів, при цьому якщо сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, то відповідач зобов' язаний сп латити відповідним відділен ням фонду адміністративно-го сподарські санкції, які дорі внюють середньорічній зароб ітній платі роботодавця за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів та не зайняте ними. Прийм аючи до уваги, що відповідач п овинен був забезпечити у 2009 ро ці працевлаштування одного і нваліду на даному робочому м ісці, однак, цього не зробив, щ о підтверджується відомостя ми наданого відповідачем зві ту за формою №10-ПІ. Отже, відпов ідач повинен сплатити адміні стративно-господарську санк цію в розмірі 11 000,00 грн., що дорів нює одній середньорічній зар обітній платі роботодавця на підприємстві.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив адміністративний позов задовольнити з підста в, зазначених у позовній заяв і.
Представник відповідача п ід час судового розгляду спр ави проти позову заперечував , зазначив, що підприємство у 2 009 році додержувалось вимог ді ючого законодавства, направл ялись необхідні звіти до від повідних органів, які повинн і здійснювати заходи щодо пр ацевлаштування, однак, у 2009 роц і інваліди до ТОВ "Сиваш-Енерг о" для працевлаштування не на правлялись, у зв'язку з цим на роботу інваліди не приймалис ь, тому необхідна кількість і нвалідів не була працевлашто вана у 2009 році не з вини відпові дача. Просив у позові відмови ти.
Розглянув подані документ и та матеріали справи, всебіч но і повно з' ясував всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, об' є ктивно оцінив докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 7 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 контроль за виконанням но рмативів робочих місць та пе ревірки підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, щодо їх р еєстрації у Фонді соціальног о захисту інвалідів, його від діленнях, подачі щорічного з віту та сплати ними адмініст ративно-господарських санкц ій, а також надання державній службі зайнятості інформаці ї, необхідної для організаці ї працевлаштування інваліді в, визначаються Кабінетом Мі ністрів України.
Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності зазн ачено Фонду визначені Положе нням про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому.
Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"
Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.
Правовий статус Кримськог о республіканського відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів визначений Полож енням про Кримське республік анське відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Наказом директ ора Фонду соціального захист у інвалідів № 16 від 01.03.2007 року. Пу нктом 1 Положення встановлен о, що відділення являється те риторіальним органом Фонду с оціального захисту інваліді в, а відповідно до пункту 12 Пол оження відділення має стату с юридичної особи, та реалізу є завдання, визначені пусток 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додер жанням підприємствами, устан овами, організаціями, фізичн ими особами, які використову ють найману працю, нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.
Отже, судом встановлено, що Кримське республіканське ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів являється територіальним органом Фонд у соціального захисту інвалі дів, яке визнано урядовим орг аном державного управління.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів з мет ою контролю за виконанням но рмативу робочих місць, мають право в порядку, передбачено му Кабінетом Міністрів Украї ни, здійснювати перевірки пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звіті в про зайнятість та працевла штування інвалідів, виконанн я нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі шл яхом зарахування, та сплати н ими адміністративно-господа рських санкцій.
З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірк у підприємств щодо реєстраці ї, подання ними звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів, виконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Фонд також відповідн о до покладених на нього завд ань здійснює контроль за спл атою роботодавцями адмініст ративно-господарських санкц ій і пені (підпункт 3 пункту 4 за значеного Положення).
Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, реа лізуючі свої завдання та фун кції у відносинах з фізичним и та юридичними особами явля ється органом виконавчої вла ди та, відповідно, суб' єктом владних повноважень.
Частиною дев'ятою, десятою с татті 20 Закону України “Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 встановлено, що спори , які виникають із правовідно син за статтями 19, 20 Закону, вир ішуються відділеннями Фонду в судовому порядку. Фонд соці ального захисту інвалідів, й ого відділення мають право з ахищати свої права та законн і інтереси, у тому числі в суді . Отже, позивачами у зазначені й категорії справ виступають відділення Фонду.
Таким чином, Кримське респу бліканське відділення Фонду соціального захисту інвалід ів є органами державної влад и, які у правовідносинах з роб отодавцям, зокрема у зв'язку і з здійсненням контролю за пе рерахуванням штрафних санкц ій, передбачених статтею 20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” від 21.03.1991 року № 875, ре алізують владні управлінськ і функції, а право відділень Ф онду на звернення до суду у ві дповідних відносинах визнач ено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 Закону.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючі господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано влено законом порядку визнаю ться суб' єктами господарюв ання.
Судом встановлено, що Тов ариство з обмеженою відпов ідальністю "Сиваш-Енерго" зар еєстроване у якості юридично ї особи виконавчим комітетом Армянської міської ради АР К рим 12.07.2007 р., дані внесені до Єдин ого державного реєстру підпр иємств і організацій України (а. с. 6).
Таким чином, відповідач є су б' єктом господарювання, юри дичною особою, зобов' язаний виконувати обов' язки, покл адені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господар ської діяльності.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державний гарантій для забезпечення ін валідів рівними правами з ін шими громадянами регулюєтьс я Законом України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кілько сті одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основ ним місцем роботи працює 8 і бі льше осіб, реєструються у від повідних відділеннях Фонду с оціального захисту інваліді в за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону. При цьому до право відносин із стягнення адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених цим Закон ом, не застосовуються строки , визначені статтею 250 Господа рського кодексу України.
Відповідно до частини 8 стат ті 20 Закону Порядок сплати адм іністративно-господарських санкцій і пені до відділень Ф онду соціального захисту інв алідів, їх акумуляції, обліку , а також з урахуванням пропоз ицій всеукраїнських громадс ьких організацій інвалідів - використання цих коштів зат верджується Кабінетом Мініс трів України.
Відповідно до пункту 2 Поряд ку сплати підприємствами, ус тановами, організаціями та ф ізичними особами, що викорис товують найману працю, суми а дміністративно-господарськ их санкцій та пені за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70, роботода вці сплачують суму адміністр ативно-господарських санкці й відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів до 15 кві тня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів.
Обчислення суми адміністр ативно-господарських санкці й проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядко м заповнення звіту про зайня тість і працевлаштування інв алідів, затвердженим Мінпрац і за погодженням з Держкомст атом.
Судом встановлено, що відпо відач Товариство з обмеж еною відповідальністю "Сиваш -Енерго" використовує найман у працю, та відповідно до Зако ну подає Кримському республі канському відділенню Фонду с оціального захисту інваліді в звіт про зайнятість та прац евлаштування інвалідів.
Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у кількості одного ро бочого місця. Він зазначив се редньооблікову чисельність штатних працівників обліков ого складу, що працювали у 2009 ро ці у кількості 19 осіб, з них сер едньооблікова кількість шта тних працівників, яким відпо відно до чинного законодавст ва встановлена інвалідність склала 0 осіб; кількість інвал ідів - штатних працівників, які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до вимог ст. 19 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” склала 0 осіб; фонд оплати праці штатних працівників с клав 209 тис. гривен, при цьому се редньорічна заробітна плата штатного працівника станові ть - 11 000,00 гривень. (а.с.8).
Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2009 року сам остійно визначити та сплатит и адміністративно-господарс ьку санкцію за невиконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі 11 000,00 грн.
Посилання представника ві дповідача на те, що у 2009 році ін валіди до ТОВ "Сиваш-Енерго" дл я працевлаштування не направ лялись, у зв'язку з цим на робо ту інваліди не приймались, то му необхідна кількість інвал ідів не була працевлаштована у 2009 році не з вини відповідача , суд не може прийняти до уваги , оскільки обов'язком підприє мства є самостійно визначит и та сплатити адміністративн о-господарську санкцію за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
На день судового розгляду с прави по суті у суду відсутні відомості, що у визначений За коном строк відповідачем адм іністративно-господарська с анкція сплачена, що підтверд жено також поясненнями предс тавників сторін, тому Товар иством з обмеженою відпові дальністю "Сиваш-Енерго" пору шено вимоги статей 19, 20 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" від 21.03.1991 року № 875.
Під час судового розгляду с прави, судом встановлено, що в ідповідачем до Армянського міського центру зайнятості за період з 01.01.2009 року по 01.01.2010 року звітів “Про наявність вакан сій” по формі 3-ПН із зазначенн ям вакансій для працевлаштув ання інвалідів надавався оди н раз станом на 18.11.2009 року.
Однак, у відповідності до по ложень ч. 4 статті 20 Закону "Про зайнятість населення" підпри ємства, установи і організац ії незалежно від форми власн ості реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх міс цезнаходженням як платники з бору до Фонду загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування України на в ипадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адмініст ративні дані у повному обсяз і про наявність вільних робо чих місць (вакансій), у тому чи слі призначених для працевла штування інвалідів, та про пр ацівників, які працюють непо вний робочий день (тиждень), як що це не передбачено трудови м договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробницт ва з не залежних від них причи н, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому зак онодавством. Несвоєчасна реє страція або відмова від неї, п орушення порядку подання адм іністративних даних тягне за собою відповідальність, пер едбачену законом. Приймаючі до уваги, що створення робочо го місця та працевлаштування інваліду можливо лише після виконання відповідачем обов ' язку, передбаченого частин ою 4 ст. 20 Закону України “Про за йнятість населення”про необ хідність подання до центру з айнятості відповідних звіті в, які подаються щомісячно, то ді як цього обов' язку відпо відач виконав не виконав в по вному обсязі не подавав звіт ів № 3-ПН, яки повинен був подав ати щомісячно.
Таким чином, суд не може пог одиться із доводами відповід ача стосовно того, що у 2009 році відповідачем виконувались у сі вимоги діючого законодавс тва стосовно здійснення захо дів для працевлаштування інв алідів, у тому числі подавали сь усі необхідні звіти, та не б уло працевлаштоване необхід не кількість інвалідів не з в ини підприємства, оскільки, в ідповідачем не доведено нале жним чином інформування відп овідних державних органів з працевлаштування про вільні робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів відповідно до діючого закон одавства.
В порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2009 році од ного інваліда, також не надан о доказів сплати за не працев лаштування інваліда адмініс тративно-господарської санк ції у розмірі 11 000,00 грн., натоміс ть позивач надав суду наявні сть такої заборгованості.
За таких обставин позовні в имоги Кримського республіка нського відділення Фонду соц іального захисту інвалідів є обґрунтованими та підлягают ь задоволенню у повному обся зі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.
Під час судового засідання , яке відбулось 01.07.2010 року були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАС України пос танову складено 05.07.2010 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задоволь нити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніс тю "Сиваш-Енерго" (96012, АР Крим, м. Армянськ, Промзона, 7, ЄДРПОУ 3320 1591, МФО 384920, ФКДАБ "Клірінговий ді м" м. Сімферополь п/р 260070524503) на кор исть Кримського республікан ського відділення Фонду соці ального захисту інвалідів (9500 1, АР Крим, м. Сімферополь, вул. К рилова, 133, одержувач: Держбюдж ет м. Армянськ, 50070000, банк одержу вача: Управління Державного казначейства в АР Крим м. Сімф ерополь, МФО 824026, ЄДРПО України 34740976; п\р 31217230700022; призначення плате жу: *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; адм іністративно-господарські с анкції за робочі місця не зай няті інвалідами за 2009 рік) у роз мірі 11 000,00 грн..
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд АР К рим в 10-ти денний строк з дня пр оголошення (складення в повн ому обсязі) постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п одання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Суддя Ла тинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10275874 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні