Постанова
від 10.06.2010 по справі 2а-2041/10/12/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

10.06.10 Справа №2а-2041/10/12/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі :

Головуючого судді Котарев ої Г.М.,

при секретарі судового зас ідання Суконновій Г.В.,

За участю представників ст орін:

від позивача - не з' явивс я,

від відповідача - не з' я вився,

розглянув адміністративну справу

за позовом Красноперекопс ької об' єднаної державної п одаткової інспекції в АР Кри м,

до відповідача Приватно го підприємства «Холдер - п люс»,

про припинення юридичної о соби.

Суть спору: Позивач - Крас ноперекопської об' єднаної державної податкової інспек ції в АР Крим (далі - позивач) , на підставі ст.38 Закону Ук раїни „ Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців” звер нувся до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з позов ом про припинення юридичної особи Приватного підпри ємства «Холдер - плюс» (далі - відповідач), у зв' язку з нен аданням відповідачем більше року до податкової інспекці ї документів фінансової звіт ності та декларацій в поруше ння вимог Закону України „Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами ” та З акону України „Про систему оподаткування ”.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи за його відсутност і.

Представник відповідача у судове засіданні не з' явив ся, про день та місце розгляду справи був сповіщений належ ним чином, через засоби масов ої інформації про причини не явки суд не повідомив.

У зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, керуючись ст. 128 КА С України суд вважає можливи м розглядати справу за відсу тністю представника відпові дача за наявними в ній матері алами.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Х олдер - плюс» зареєстроване в иконавчим комітетом Армянсь кої міської ради АР Крим 22.10.01 ро ку (ідентифікаційний код 31684118), щ о підтверджується копією сві доцтва про державну реєстрац ію юридичної особи (а.с.11).

Законом, що визначає стат ус державної податкової служ би в Україні, її функції та пра вові основи діяльності є Зак он України “Про державну под аткову службу в Україні” від 4 грудня 1990 р. №509 - ХІІ (далі Зако н №509).

Згідно із ст. 2 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” завданням органів державної податково ї служби є: здійснення контро лю за додержанням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством (далі - податки, і нші платежі); внесення у встан овленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податков ого законодавства; прийняття у випадках, передбачених зак оном, нормативно-правових ак тів і методичних рекомендаці й з питань оподаткування; фор мування та ведення Державног о реєстру фізичних осіб - плат ників податків та інших обов 'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників по датків - юридичних осіб; роз'яс нення законодавства з питань оподаткування серед платник ів податків; запобігання зло чинам та іншим правопорушенн ям, віднесеним законом до ком петенції податкової міліції , їх розкриття, припинення, роз слідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Частиною 17 ст. 11 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” встановл ено, що органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право звертатися у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.

Законом, що регулює відно сини, які виникають у сфері де ржавної реєстрації юридични х осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України про “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” від 15 трав ня 2003 року N 755-IV.

Частиною 2 статті 38 Закону України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” вс тановлено, що підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути; провадження нею діял ьності, що суперечить устано вчим документам, або такої, що заборонена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Згідно до ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи кер ується принципом законності , відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

З системного аналізу зазна чених норм вбачається, що орг ани ДПІ мають право звертати ся до суду у порядку встановл еному ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємств” тільки у ча стині, що стосується його ком петенції.

Суд, враховуючи положення с татті 2 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні”, яка встановлює за вдання органів державної под аткової служби, статті 10 Зак ону, що визначає функції де ржавних податкових інспекці й в районах, містах без районн ого поділу, районах у містах, м іжрайонних та об'єднаних дер жавних податкових інспекцій , приходить до висновку, що до компетенції позивача Зако ном не віднесено здійсненн я контролю за місцезнаходжен ням юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців.

В силу викладеного суд зазн ачає, що позивач не має права з вертатися до суду з позовами про припинення юридичних ос іб з підстав незнаходження з а адресою місця реєстрації.

Разом з цим суд зазначає, що до матеріалів справи позива чем надано Повідомлення про відсутність платника податк ів за місцезнаходження № 79/29-0 в ід 09.10.07р. (а.с. 12), Лист контрольних заходів про обстеження місц я здійснення підприємницьк ої діяльності № 17/15-0 від 03.08.09р., яки м встановленню відсутність п озивача за місцезнаходження м (а.с. 13), відомості щодо юридич ної особи Приватного під приємства «Холдер - плюс», згі дно якому у графі “місцезнах одження” зазначено: “96012, АРК, м . Армянськ, вул. Промислова, 2”, а у графі “стан платника”: “До Є ДР внесено запис про відсутн ість за місцезнаходженням ” (а.с. 18).

Проте суд вважає, що єдиним документом який підтверджує наявність запису в ЄДР про мі сцезнаходження є данні держа вного реєстратора.

Також, суд зазначає, що відп овідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”, абз. 4 ч . 2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців” органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право звертат ися до судових органів із зая вою (позовною заявою) про скас ування державної реєстрації юридичної особи, тільки у раз і неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності.

Аналіз підстав для припине ння юридичної особи передба чених ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємств” дає можлив ість зробити висновок про те , що обов' язковою умовою при йняття рішення про припиненн я юридичної особи внаслідок неподання податкових деклар ацій є факт неподання звітно сті протягом року органам по даткової служби.

Відповідно до ст. 251 ЦК Україн и строком є певний період у ча сі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

Згідно з ст. 252 ЦК України стр ок визначається роками, міся цями, тижнями, днями або годин ами.

Відповідно до ст. 253 ЦК Україн и перебіг строку починається з наступного дня після відпо відної календарної дати або настання події, з якою пов'яза но його початок.

Відповідно до ст. 254 ЦК Україн и строк, що визначений роками , спливає у відповідні місяць та число останнього року стр оку.

Якщо останній день строку п рипадає на вихідний, святков ий або інший неробочий день, щ о визначений відповідно до з акону у місці вчинення певно ї дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.

Згідно наданого позивачем акту № 62/15-1/31684118 від 09.06.10р. датою з як ої позивач встановив факт не подання звітності є 01.03.10р. (а.с. 32) .

Таким чином на час зверненн я до суду 10.02.10р. не сплинув річни й строк неподання відповідач ем декларацій, документів фі нансової звітності до податк ового органу.

За таких обставин суд дійшо в висновку щодо відсутності законодавчо встановлених пі дстав у позивача звертатись до суду з позовом про припине ння юридичної особи до закін чення річного терміну подан ня декларації.

Виходячи з наведеного, суд в важає, що вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 160-163, с т. 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. У задоволенні адміні стративного позову відмовит и.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.06.2010
Оприлюднено07.08.2010
Номер документу10275902
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2041/10/12/0170

Постанова від 10.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні