Постанова
від 30.06.2010 по справі 2а-3267/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2010 року 13:15 Справа № 2а-3267/10/08 70

Запорізький окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді - Садов ого І.В.,

при секретарі судового зас ідання - Сірик К.Л.

за участю:

представника позивача: Коршун В.В.

представника відповідача: Горобченко В.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовною заявою: Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ЛІК -СВ»

до: Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м.Запоріжжя

про: визнання протиправним та скасування акту про анулю вання реєстрації платника П ДВ та зобов' язання відповід ача відновити реєстрацію пл атника ПДВ з моменту проведе ння анулювання свідоцтва

08.06.2010 Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІК -СВ» з вернулося до Запорізького ок ружного адміністративного с уду із позовною заявою до Дер жавної податкової інспекції у Ленінському районі м.Запор іжжя про визнання протиправн им та скасування акту про ану лювання реєстрації платника ПДВ №190 від 25.05.2010 та зобов' язанн я відповідача відновити реєс трацію платника ПДВ з момент у проведення анулювання свід оцтва - з 25.05.2010.

Ухвалою суду від 09.06.2010 відкри то провадження в адміністрат ивній справі №2а-3267/10/0870, закінчен о підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи на 30.06.2010.

Також, ухвалою суду від 08.06.2010 у задоволенні клопотання пози вача про вжиття заходів забе зпечення позову було відмовл ено.

У судовому засіданні позив ач надав повторне клопотання про вжиття заходів забезпеч ення позову шляхом зупинення дії акту №190 від 25.05.2010 про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість ТОВ « ЛІК -СВ» до набрання законної сили постанови суду у даній а дміністративній справі.

Ухвалою суду від 30.06.2010 клопот ання Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК - СВ» про забезпечення адміністра тивного позову задоволено, з упинено дію акту ДПІ у Ленінс ькому районі м.Запоріжжя № 190 в ід 25.05.2010 про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість ТОВ «ЛІК - СВ» до моменту набрання законної с или постанови суду у даній ад міністративній справі.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів, а саме: програмно-апара тного комплексу «Камертон».

У судовому засіданні 30.06.2010 на підставі ст.160 КАС України суд ом проголошено вступну та ре золютивну частину постанови .

Позивач підтримав вимоги п озовної заяви з підстав, зазн ачених у позовній заяві. Зазн ачає, що підставою для анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість було невизнання податковим орган ом поданих позивачем, як плат ником податку на додану варт ість, звітних документів за к вітень 2010 року та не внесення в казаної податкової звітност і до електронної бази даних Д ПІ. Проте, зазначене не відпов ідає дійсності. Підстава ска сування реєстрації позивача платником ПДВ, а саме: платник податків виписав податкові накладні, згідно з якими - пост ачальник товарів (робіт, посл уг) не задекларував податков і зобов'язання, не передбачен а взагалі жодним з абзаців п.9. 8 ст.9 Закону України «Про пода ток на додану вартість», а том у її застосування у оскаржув аному рішенні ДПІ не відпові дає вимогам правової поведін ки суб'єкта владних повноваж ень, передбачених ч.2 ст.19 Конст итуції України, ст.ст.9-11 Закону України «Про систему оподат кування», ст.11 Закону України «Про державну податкову служ бу в Україні» та є підставою для визнання судом такого рі шення протиправним та його с касування. Також зазначає, що розпорядження Кабінету Міні стрів України від 09.09.2009 №1120-р «Де які питання адміністрування податку на додану вартість» , на яке посилається відповід ач у спірному акті втратило ч инність на підставі розпоряд ження Кабінету Міністрів Укр аїни від 19.05.2010 №1071-р. Вважає, що акт про анулювання реєстрації п латника ПДВ №190 від 25.05.2010 ДПІ у Ле нінському районі м.Запоріжжя є неправомірним, таким, що не ґрунтується на нормах чинног о законодавства та порушує п рава і законні інтереси плат ника податків ТОВ «ЛІК-СВ». Пр осить позов задовольнити.

Відповідач не погодився з п озовними вимогами, з підстав , зазначених у наданих запере ченнях. Зазначає, що позиваче м на виконання вимог наказу Д ПА України від 18.04.2008 №266 «Про орга нізацію взаємодії органів де ржавної податкової служби пр и опрацюванні розшифровок по даткових зобов'язань та пода ткового кредиту з податку на додану вартість у розрізі ко нтрагентів» при звірці показ ників податкової звітності п о ТОВ «ЛІК-СВ» за результатам и автоматизованого співстав лення встановлено факти декл арування податкових зобов'яз ань менше, ніж податкового кр едиту за період: березень 2010 ро ку, квітень 2010 року на загальну суму 1 033 713 грн. 88 коп. по деяким ко нтрагентам позивача. На підс таві зазначеного та керуючис ь нормами діючого законодавс тва підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «ЛІК-СВ» є підпункт «в» пункт у 9.8 статті 9 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», яким передбачено можливі сть анулювання реєстрації з будь-яких інших причин. Також зазначив, що розпорядження К МУ від 09.09.2009 №1120-р «Деякі питання адміністрування податку на додану вартість» набрало чин ності з 09.09.2009. В зв'язку з цим норм и зазначеного розпорядження застосовуються, починаючи з 09.09.2009 до всіх операцій платникі в податку на додану вартість , в тому числі і до операцій з в иписування та обліку податко вих накладних, незалежно від дати виписки податкових нак ладних. Просить у задоволенн і позову відмовити.

Розглянувши матеріали спр ави та надані додаткові дока зи, заслухавши представників позивача та відповідача, суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Лік - СВ» пл атником податку на додану ва ртість (індивідуальний подат ковий номер юридичної особи 237914408287), що підтверджується Свід оцтвом про реєстрацію платни ка податку на додану вартіст ь №11703775 від 06.10.1999.

26.05.2010 Державною податковою і нспекцією у Ленінському райо ні м.Запоріжжя складено акт № 190, в якому прийнято рішення п ро анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість.

В акті №190 від 26.05.2010 зазначено, щ о акт складений комісією, ств ореною відповідно до наказу ДПІ у Ленінському районі м.За поріжжя №677 від 19.09.2008, за наслідка ми встановлення факту випису вання позивачем податкових н акладних, згідно з якими плат ник податку на додану вартіс ть - постачальник товарів (роб іт, послуг) не задекларував по даткові зобов'язання, що є під ставою для анулювання реєстр ації платника ПДВ відповідно до п.п. «в» п. 9.8 ст. 9 Закону Украї ни «Про податок на додану вар тість» та розпорядження Кабі нету Міністрів України від 09.0 9.2009 №1120-р «Деякі питання адмініс трування податку на додану в артість».

04.06.2010 позивач отримав зазначе ний акт.

Не погоджуючись із прийнят им рішенням про анулювання реєстрації платника податк у на додану вартість позивач звернувся до суду.

Оцінивши представлені док ази у їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають з адоволенню з наступних підст ав.

Стаття 9 Закону України «Про податок на додану вартість» визначає порядок реєстрації осіб як платників податку на додану вартість.

Згідно п.п. «в» п.9.8 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість» реєстрація діє до д ати її анулювання, яка відбув ається у випадках, якщо особа , зареєстрована як платник по датку, реєструється як платн ик єдиного податку або стає с уб'єктом інших спрощених сис тем оподаткування, які визна чають особливий порядок нара хування чи сплати податку на додану вартість, відмінний в ід тих, що встановлені цим Зак оном, чи звільняють таку особ у від сплати цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших причин.

Порядок анулювання реєстр ації платників податку на до дану вартість регулюється П оложенням про реєстрацію пла тників податку на додану вар тість, затвердженого Наказом Державної податкової адміні страції України №79 від 01.03.2000 (над алі за тестом - Положення).

Відповідно до п. 25 Поло ження, реєстрація діє до дати її анулювання, яке відбуваєт ься у випадках, визначених пу нктом 9.8 статті 9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», якщо:

а) платник податку, яки й до місяця, у якому подається заява про анулювання реєстр ації, є зареєстрованим згідн о з положеннями підпункту 2.3.1 п ункту 2.3 статті 2 Закону більше двадцяти чотирьох календарн их місяців, уключаючи місяць реєстрації, та має за останні дванадцять поточних календа рних місяців обсяги оподатко вуваних операцій, менші за ви значені зазначеним підпункт ом Закону;

б) ліквідаційна коміс ія платника податку, оголоше ного банкрутом, закінчує роб оту або платник податку лікв ідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична о соба позбувається статусу су б'єкта господарювання);

в) особа, зареєстрова на як платник податку, реєстр ується як платник єдиного по датку або стає суб'єктом інши х спрощених систем оподаткув ання, які визначають особлив ий порядок нарахування чи сп лати податку на додану варті сть, відмінний від тих, що вста новлені Законом, чи звільняю ть таку особу від сплати цьог о податку за рішенням суду аб о з будь-яких інших причин;

г) зареєстрована як пл атник податку особа обирає в ідповідно до Закону спеціаль ний режим оподаткування за с тавками, іншими, ніж зазначен і в статті 6 та статті 81 Закону;

ґ) особа, зареєстрова на як платник податку, не нада є податковому органу деклара ції з цього податку протягом дванадцяти послідовних пода ткових місяців або подає так у декларацію (податковий роз рахунок), яка (який) свідчить п ро відсутність оподатковува них поставок протягом такого періоду, а також у випадках, в изначених законодавством ст осовно порядку реєстрації су б'єктів господарювання.

Анулювання реєстраці ї здійснюється шляхом анулюв ання Свідоцтва та виключення платника податку на додану в артість з Реєстру.

Як зазначено в акті пр о анулювання платника податк у на додану вартість №190 від 26.05.2 010 анулювання реєстрації поз ивача, як платника податку на додану вартість, було здійсн ено на підставі п.п. «в» п. 9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» та розпо рядження КМУ від 09.09.2009 № 1120-р «Де які питання адмініструванн я податків зборів (обов`язков их платежів)» у зв' язку з вст ановленням факту виписуванн я податкових накладних, згід но з якими платник податку на додану вартість - постачал ьник товарів (робіт, послуг) не задекларував податкові зобо в' язання.

Судом встановлено, що на час проведення анулюванн я реєстрації позивача були в ідсутні обставини, визначені п.п. «в» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану варті сть», а саме позивач не реєстр увався як платник єдиного по датку та не став суб'єктом інш их спрощених систем оподатку вання, які визначають особли вий порядок нарахування чи с плати податку на додану варт ість, відмінний від тих, що вст ановлені Законом, чи звільня ють таку особу від сплати цьо го податку за рішенням суду а бо з будь-яких інших причин.

Посилання ж відповід ача на те, що підставою для ан улювання реєстрації позива ча, як платника податку на дод ану вартість, були положення «в» п.п. 9.8 ст.9 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь» є безпідставним, оскільки п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про по даток на додану вартість» не містить такої підстави для с касування реєстрації як вст ановлення органом державної податкової служби факту вип исування податкових накладн их, згідно з якими платник под атку на додану вартість - по стачальник товарів (робіт, по слуг) не задекларував податк ові зобов' язання.

Конструкція п.п. «в» п. 9.8 ст. 9 З акону України «Про податок н а додану вартість» в частині «або з будь-яких інших причин » не дає підстав для застосу вання розпорядження КМУ від 09.09.2009 № 1120-р «Деякі питання адмін істрування податків зборів» . Системний аналіз вказаної норми дає підстави стверджув ати, що законодавець мав на у вазі «будь-які інші причини» з яких суб`єкт господарюванн я отримує пільги або звільня ється від сплати податку на д одану вартість.

До того ж, розпорядження КМУ від 09.09.2009 №1120-р «Деякі питання ад міністрування податків збор ів» втратило чинність на під ставі розпорядження Кабінет у Міністрів України від 19.05.2010 № 1071-р. Дата набрання чинності 19.05. 2010.

Таким чином на час прийнятт я спірного акту №230 від 26.05.2010 розп орядження КМУ №1120-р від 09.09.2009 втр атило чинність.

Крім того, підпунктом 25.2.1 Положення передбачено, що органи державної податкової служби здійснюють постійний моніторинг платників податк у на додану вартість, які вклю чені до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєс трації відповідних платникі в податку на додану вартість у разі існування підстав, виз начених у підпунктах “б” - “ґ ” пункту 25 цього Положення. Та кі рішення можуть бути прийн яті за наявності відповідних підтвердних документів (від омостей):

- Свідоцтва або корінц я Свідоцтва про право сплати єдиного податку суб'єктом ма лого підприємництва - юридич ною особою за ставкою єдиног о податку 10 відсотків чи докум ента про застосування інших спрощених систем оподаткува ння, які визначають особливи й порядок нарахування чи спл ати податку на додану вартіс ть, відмінний від тих, що встан овлені Законом (підстава - під пункт “в” пункту 9.8 статті 9 Зак ону);

- судового рішення про анулювання податкової реєст рації чи Свідоцтва, про звіль нення від сплати податку на д одану вартість (підстава - під пункт “в” пункту 9.8 статті 9 Зак ону);

- документа, який свідч ить, що згідно з відповідним з аконодавчим актом особа, яка зареєстрована як платник по датку на додану вартість, зві льняється від сплати цього п одатку, не є платником податк у або не має права на збережен ня статусу платника податку (підстава - підпункт “в” пункт у 9.8 статті 9 Закону);

- інформації органів р еєстрації актів цивільного с тану, повідомлення державног о реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстр у щодо смерті фізичної особи - підприємця (підстава - підпу нкт “в” пункту 9.8 статті 9 Закон у);

- судового рішення про оголошення фізичної особи - п ідприємця померлою, про визн ання фізичної особи - підприє мця безвісно відсутньою, про визнання фізичної особи - під приємця недієздатною або обм еження її цивільної дієздатн ості, або інформації щодо так ого рішення органів реєстрац ії актів цивільного стану, по відомлення державного реєст ратора або відомостей з Єдин ого державного реєстру (підс тава - підпункт “в” пункту 9.8 ст атті 9 Закону);

- Свідоцтва або корінц я Свідоцтва, яким підтверджу ється закінчення терміну дії Свідоцтва (підстава - підпунк т “в” пункту 9.8 статті 9 Закону);

- документа, який підтв ерджує закінчення строку, на який було створено платника податку, укладено договір пр о спільну діяльність, угоду п ро розподіл продукції (підст ава - підпункт “в” пункту 9.8 ста тті 9 Закону).

В акті про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість за формою №6-ПДВ (Додаток № 5 до Положення) пере дбачено обов`язкове заповне ння графи - «документ, який п ідтверджує наявність підста в для анулювання реєстрації платника ПДВ».

В оскаржуваному акті жоден із вищеперерахованих документів не зазначений. Пр и цьому зазначення у вказані й графі положень п.п. «в» п.9.8 с т.9 Закону України «Про подато к на додану вартість», розпор ядження КМУ від 09.09.2009 №1120-р «Деяк і питання адміністрування п одатків зборів» є безпідстав ним, оскільки нормативне обґ рунтування не є і не може бут и документальним підтвердже нням наявності підстав для а нулювання реєстрації платни ка ПДВ.

Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' є ктів владних повноважень ад міністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Частиною 2 ст. 71 КАС Укра їни передбачено, що в адмініс тративних справах про протип равність рішень, дій чи безді яльності суб' єкта владних повноважень обов' язок щод о доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіял ьності покладається на відп овідача, якщо він заперечує п роти адміністративного позо ву.

Відповідно до ст.162 КАС Украї ни у разі задоволення адміні стративного позову суд може прийняти постанову про визна ння протиправним рішення суб ' єкта владних повноважень ч и окремих його положень, дій ч и бездіяльності і про скасув ання або визнання нечинним р ішення чи окремих його полож ень.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб' єктів у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку суб' єктів в ладних повноважень.

За таких обставин, су д приходить до висновку, що в ідповідач по справі не довів правомірність своїх дій щод о прийняття рішення про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість - ТОВ «Лік - СВ», а тому позовн і вимоги в цій частині підля гають задоволенню.

Відповідно до ч.3 п.25.4 Положен ня Підставою для внесення до Реєстру запису про відміну а нулювання реєстрації, що від булась за ініціативою органу державної податкової служби , є рішення суду, яке набрало з аконної сили, або рішення орг ану державної податкової слу жби про відміну анулювання р еєстрації та скасування акта про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість. Рішення із копіями ві дповідних документів направ ляються до Державної податко вої адміністрації України дл я розгляду та внесення відпо відних змін до Реєстру.

На підставі викладен ого, суд вважає за необхідне зобов' язати Державну подат кову інспекцію у Ленінському районі м.Запоріжжя відновит и реєстрацію платника податк у на додану вартість Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ЛІК -СВ» з моменту прове дення анулювання свідоцтва п латника податку на додану ва ртість шляхом внесення відпо відних змін до Реєстру платн иків податку на додану варті сть, а позов в цій частині зад овольнити.

Згідно із ч.1 ст.94 КАС України , якщо судове рішення ухвален е на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 94, 158, 161, 162, 163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «ЛІК -СВ» до Держав ної податкової інспекції у Л енінському районі м.Запоріжж я задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати акт Державної податк ової інспекції у Ленінському районі м.Запоріжжя №190 від 25.05.2010 про анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІК -СВ» (ю ридична адреса: вул.Сибірськ а, буд.17, м.Запоріжжя, 69089; фактичн а адреса: вул.Рекордна, буд.20-А, м.Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 23791441).

Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Ленінсько му районі м.Запоріжжя віднов ити реєстрацію платника пода тку на додану вартість Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «ЛІК -СВ» (юридична адр еса: вул.Сибірська, буд.17, м.Запо ріжжя, 69089; фактична адреса: вул .Рекордна, буд.20-А, м.Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 23791441) з моменту про ведення анулювання свідоцтв а платника податку на додану вартість шляхом внесення ві дповідних змін до Реєстру пл атників податку на додану ва ртість.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «ЛІК -СВ» (юридична адр еса: вул.Сибірська, буд.17, м.Запо ріжжя, 69089; фактична адреса: вул .Рекордна, буд.20-А, м.Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 23791441) 3 (три) грн. 40 коп . судового збору.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний стр ок з дня її проголошення, а в р азі складення постанови не у повному обсязі відповідно д о статті 160 КАС України - з дня с кладення її в повному обсязі , заяви про апеляційне оскарж ення і подання після цього пр отягом 20 днів апеляційної ска рги, з подачею її копії відпов ідно до кількості осіб, які бе руть участь у справі. Копія ап еляційної скарги одночасно н адсилається особою, яка її по дає, до суду апеляційної інст анції.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Суддя І.В.Садовий

Постанова складена у повн ому обсязі 02.07.2010

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10276159
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3267/10/0870

Постанова від 30.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 29.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 29.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 29.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 30.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 30.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 30.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 09.06.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні