ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" червня 2010 р. Справа № 2a-1445/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Судді Скільський І.І.
при секретарі Дякун М.М.
за участю:
представника позивача : Гринюк Н.М.
представника відповідача : не з`явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву
за позовом Прокурора м.Я ремча в інтересах управління Пенсійного фонду України в м .Яремче
до приватного підприєм ця ОСОБА_2
про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 2896,85 грн., -
ВСТАНОВИВ:
15 квітня 2010 року Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в м.Яремче звернулося в суд з адміністративним позовом до приватного підприємця О СОБА_2 про стягнення заборг ованості по сплаті страхових внесків в сумі 2896,85 грн.
Представник позивач а в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладе них у позовній заяві та поясн ив, що відповідачем, в порушен ня статей 18, 20, Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування »не погашено заборгованість по сплаті суми страхових вне сків в розмірі 2896,85 гривень. Вва жає, що сума несплачених стра хових внесків підлягає стягн енню з відповідача.
20 травня 2010 року позивач ем подано заяву про уточненн я позовних вимог, якою збільш ено розмір позовних вимог з в имогою стягнути з відповідач а заборгованість в сумі 2896,85 гр н.
Відповідач в судове з асідання не з`явився, хоча був повідомлений належним чино про дату, час та місце судовог о засідання, про що свідчить п овідомлення про вручення пош тового відправлення. Правом на подання заперечення не ск ористався.
Розглянувши позовну з аяву, заслухавши представник а позивача, дослідивши матер іали справи, суд приходить до висновку, що адміністративн ий позов підлягає до задовол ення.
В судовому засіданні в становлено, що ОСОБА_2 зар еєстрована як фізична особа -підприємець виконавчим комі тетом Яремчанської міської р ади 23.09.1996 року та взята на облік управлінням Пенсійного фонд у України в м.Яремчеі відпові дно до ст.1 Закону України „Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування” та За кону України „Про загальнооб ов`язкове державне пенсійне страхування”.
Законом України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»визнач аються: принципи та структур а системи загальнообов' язк ового державного пенсійного страхування; коло осіб, які пі длягають загальнообов' язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов' язки; порядок нар ахування, обчислення та спла ти страхових внесків; стягне ння заборгованості за цими в несками. Статтею 5 вказаного З акону його дію поширено на ре гулювання відносин, що виник ають між суб' єктами системи загальнообов' язкового дер жавного пенсійного страхува ння. Дія інших нормативно-пра вових актів на ці правовідно сини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йом у не суперечить.
Статтею 1 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння»визначено, що страхуваль никами є роботодавці та інші особи, які відповідно до цьог о Закону сплачують страхові внески на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Зако ну Страхувальниками відпові дно є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності та господарювання, об ' єднання громадян, профспіл ки, політичні партії (у тому чи слі філії, представництва, ві дділення та інші відокремлен і підрозділи зазначених підп риємств, установ, організаці й, об' єднань громадян, профс пілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самос тійно ведуть розрахунки із з астрахованими особами), фізи чні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно-правового характеру, - д ля осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Частина перша статті 15 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування»визначає, що пл атниками страхових внесків д о солідарної системи є страх увальники, зазначені в статт і 14 цього Закону. Частина трет я вказаної статті встановлює , що страхувальники набувают ь статусу платників страхови х внесків до Пенсійного фонд у з дня взяття їх на облік тери торіальним органом Пенсійно го фонду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язк и страхувальників, пункт шос тий якої передбачає, що страх увальники зобов' язані нара ховувати, обчислювати і спла чувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язо к страхувальників сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше ніж че рез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач є ст рахувальником, платником стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, на якого покла дені обов' язки нараховуват и, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повн ому обсязі страхові внески.
Стаття 106 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлює відповідал ьність страхувальників, част иною 1 якої передбачено, що у р азі виявлення своєчасно не с плачених сум страхових внеск ів страхувальники зобов' яз ані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нараху ванням пені в порядку і розмі рах, визначених цією статтею . Частина 2 вказаної статті Зак ону передбачає, що суми страх ових внесків своєчасно не на раховані та/або не сплачені с трахувальниками у строки, ви значені статтею 20 цього Закон у, в тому числі обчислені тери торіальними органами Пенсій ного фонду у випадках, передб ачених частиною третьою стат ті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Відповідно до ч.6 ст. 20 Закон у України № 1058-ІV, страхувальник и зобов'язані сплачувати стр ахові внески не пізніше ніж ч ерез 20 календарних днів з дня закінчення базового звітног о періоду, що дорівнює календ арному місяцю для даного стр ахувальника.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем здійсн ювалась несвоєчасна сплата с трахових внесків за жовтень 2009 року в сумі 286 грн., за листопа д 2009 року - 327,36 грн., за грудень 2009 року - 327,36 грн., за січень 2010 року - 382,37 грн. в зв`язку з чим станом на 01.03.2010 року виникла заборгова ність в сумі 1323,09 грн. Вказаний ф акт підтверджується наявним и в матеріалах справи копією розрахунку суми страхових в несків на загальнообов`язков е державне пенсійне страхува ння, що підлягають сплаті за ж овтень, листопад, грудень 2009 ро ку, січень 2010 року, довідкою роз рахунку про встановлення заб оргованості.
Статтями 14, 15 ЗУ “Про з агальнообов”язкове державн е пенсійне страхування” та п .2.1.1. Інструкції “Про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов ”язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного фонд у України” передбачено, що ро ботодавці - підприємства, ус танови й організації, створе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор м власності, виду діяльності та господарювання, які викор истовують працю фізичних осі б на умовах трудового догово ру (контракту) або на інших умо вах, передбачених законодавс твом є платниками страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Відповідно до ЗУ “Про збір на обов”язкове дер жавне пенсійне страхування” та п.4.1.Інструкції “Про порядо к обчислення і сплати страху вальниками та застрахованим и особами внесків на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування до Пенсійного фонду України” встановлюєть ся розмір страхових внесків на загальнообов”язкове держ авне пенсійне страхування, з окрема для платників, зазнач ених у п.п.2.1.1. п.2.1. Інструкції - 32 відсотки суми фактичних вит рат на оплату праці і 1-2% від сум и доходу у вигляді заробітно ї плати.
Таким чином, суд прих одить до висновку про правом ірність нарахування позивач ем сум недоїмки страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання відповідача в розмірі 2896 ,85 гривень, а також до висновку , що відповідачу було відомо п ро наявність обов' язку пога шення заборгованості по спла ті страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що вимоги позива ча про стягнення з приватног о підприємця ОСОБА_2 забор гованості в розмірі 2896,85 гриве нь обґрунтованими, а позовні вимоги таким, що підлягають д о задоволення.
На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного пі дприємця ОСОБА_2, АДРЕСА _1, ідентифікаційний код Н ОМЕР_1, на користь управлінн я Пенсійного фонду України в м.Яремче, р/р 256043121061, код ЄДРПОУ 205509 78, МФО 336503 заборгованість в сумі 2896,85 грн.(дві тисячі вісімсот д ев`яносто шість гривень 85 копі йок).
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складен а в повному обсязі 18.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10276232 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні