ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" червня 2010 р. Справа № 2a-1943/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окру жний адміністративний суд в складі:
судді Скільський І.І.,
при секретарі Дякун М.М.,
за участю сторін:
представника позивача - Павлович М.І.,
представника відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Державної податкової інспекції в Тлум ацькому районі
до Відкритого акціонер ного товариства „Ремонтник”
про стягнення заборгов аності за рахунок активів бо ржника в сумі 2308,74 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
26 травня 2010 року Де ржавна податкова інспекція в Тлумацькому районі звернула ся в суд з адміністративним п озовом до Відкритого акціоне рного товариства „Ремонтник ” про стягнення заборгованос ті за рахунок активів боржни ка в сумі 2308,74 грн.
Представник позивача п озов підтримав з підстав, вик ладених у позовній заяві та п ояснив, що відповідачем в пор ушення Закону України „Про с истему оподаткування”, Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и», Закону України „Про плату за землю” допущено заборгов аність перед бюджетом, яка ви никла в зв`язку з несплатою зе мельного податку в розмірі 2308 ,74 гривень
Представник відповідача в судове засідання не з`явивс я, хоча повідомлений належни м чином про дату, час та місце судового засідання, про що св ідчить повідомлення про вруч ення поштового відправлення (рекомендоване).
Розглянувши матеріали ад міністративної справи, заслу хавши пояснення представник а позивача, дослідивши доказ и, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотиві в.
Судом встановлено, що відпо відно до свідоцтва про держа вну реєстрацію від 26.06.2007 року ві дповідач є юридичною особою - суб`єктом підприємницької діяльності та взятий на облі к у ДПІ в Тлумацькому районі.
З матеріалів справи вбачає ться, що у відповідності до ро зрахунку заборгованості, дов ідки № 594/10/24-018, виданої ДПІ в Тлум ацькому районі станом на 21.05.2010 р оку за ВАТ „Ремонтник” рахує ться заборгованість перед бю джетом по сплаті земельного податку в сумі 2308,74 грн. Вказани й факт підтверджується пода тковим розрахунком земельно го податку на 2010 рік.
Як встановлено судом, на під ставі підпункту 17.1.7. пункту 17.1 с татті 17 Закону України „Про по рядок погашення зобов`язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами” ДПІ в Тлумацьком у районі виставлено податков у вимогу форми „Ю1” від 04.03.2010 рок у №1/57 на суму 769,58 грн., та другу по даткову вимогу форми „Ю2” від 09.04.2010 року №2/74 на суму 1539,16 грн.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки і збори в пор ядку і розмірах, встановлени х законом.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»платники податків зобов' язані подавати до державних податкових органів відповід но до законів декларації, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я” платники податків і зборі в (обов' язкових платежів) зо бов' язані сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в' язкових платежів) у встан овлені законом терміни.
Закон України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами2181-III від 21.12.2000 року в статт і 1 визначив податковий борг (н едоїмка) як податкове зобов'я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вста новлений строк, а також пеня, н арахована на суму такого под аткового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) - це плата у фіксованій сумі аб о у вигляді відсотків від сум и податкового зобов'язання (б ез урахування пені та штрафн их санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил опод аткування, визначених відпов ідними законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону Укра їни “Про порядок погашень зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами" плат ник податків, що не подає пода ткову декларацію у строки, ви значені законодавством, спла чує штраф у розмірі 10 неоподат кованих мінімумів доходів гр омадян за кожне таке неподан ня або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафн их санкцій, передбачених ціє ю статтею, прирівнюється до с плати (стягнення) податку та о скарження їх сум (п.17.3 ст.17 даног о Закону).
Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму под аткового боргу (включаючи су му штрафних санкцій за їх ная вності) нараховується пеня і з розрахунку 120 відсотків річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, діючої н а день виникнення такого под аткового боргу або на день йо го (його частини) погашення, за лежно від того, яка з величин т аких ставок є більшою, за кожн ий календарний день простроч ення у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі, а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” встановлено, що податко ве зобов' язання платника по датків, нараховане контролюю чим органом, вважається узго дженим в день отримання плат ником податків податкового п овідомлення, за винятком вип адків його апеляційного узго дження і відповідно до п.п.5.3.2 п .5.2 ст.5 Закону повинно бути спла чено платником податків на п ротязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження . Узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
Як встановлено судом, ВАТ „Р емонтник” є платником земель ного податку, що підтверджує ться податковим розрахунком земельного податку.
Земельний податок та о рендна плата - це обов'язковий платіж, що справляється з юри дичних і фізичних осіб за кор истування земельними ділянк ами.
Відповідно до ст.2 Зако ну України «Про плату за земл ю»використання землі в Украї ні є платним. Плата за землю сп равляється у вигляді земельн ого податку або орендної пла ти, що визначається залежно в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок, зе мельних часток (паїв) та земле користувачі, крім орендарів та інвесторів - учасників уго ди про розподіл продукції, сп лачують земельний податок. З а земельні ділянки, надані в о ренду, справляється орендна плата.
Статтею 4 даного Зако ну передбачено, що розмір зем ельного податку не залежить від результатів господарськ ої діяльності власників земл і та землекористувачів. Став ки земельного податку, поряд ок обчислення і сплати земел ьного податку не можуть вста новлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами , крім цього Закону.
Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також зем ельна частка (пай), яка перебув ає у власності або користува нні, у тому числі на умовах оре нди. Суб'єктом плати за землю ( платником) є власник земельн ої ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у том у числі орендар (стаття 5 Закон у).
Відповідно до ст.13 Зако ну України «Про плату за земл ю»від 03.07.1992 року № 2535-Х-111 підставо ю для нарахування земельного податку є дані державного зе мельного кадастру, а орендно ї плати за земельну ділянку, я ка перебуває у державній або комунальній власності, - дого вір оренди такої земельної д ілянки.
В статті 14 даного Закону з азначено, що платники земель ного податку, а також орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної або комунальної вла сності (крім громадян) самост ійно обчислюють суму земельн ого податку та орендної плат и щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року под ають відповідному органу дер жавної податкової служби за місцезнаходженням земельно ї ділянки податкову декларац ію на поточний рік за формою, в становленою центральним под атковим органом, з розбивкою річної суми рівними часткам и за місяцями. Подання такої д екларації звільняє від обов' язку подання щомісячних декл арацій.
Платник податків ма є право подавати щомісячно н ову звітну податкову деклара цію, що не звільняє його від об ов'язку подання податкової д екларації до 1 лютого поточно го року, у тому числі і за ново відведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку п одання податкової деклараці ї протягом місяця з дня виник нення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наст упного за звітним.
Відповідно до статті 1 5 даного Закону власники земл і та землекористувачі сплачу ють земельний податок, а тако ж орендну плату за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності з дня виникнен ня права власності або права користування земельною діля нкою.
Згідно з ст.17 Закону Ук раїни «Про плату за землю»ві д 03.07.1992 року № 2535-Х-111 податкове зоб ов»язання по земельному пода тку, а також по орендній платі за землі державної та комуна льної власності, визначене у податковій декларації на по точний рік, сплачується рівн ими частками власниками та з емлекористувачами земельни х ділянок за місцезнаходженн ям земельної ділянки за базо вий податковий (звітний) пері од, який дорівнює календарно му місяцю, щомісячно протяго м 30 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) міс яця.
Статтею 19 даного Зако ну передбачено, що розмір, умо ви і строки внесення орендно ї плати за землю встановлюют ься за угодою сторін у догово рі оренди між орендодавцем (в ласником) і орендарем (крім ст років внесення орендної плат и за земельні ділянки держав ної та комунальної власності ).
Платежі за землю зарахо вуються до відповідних місце вих бюджетів у порядку, визна ченому Бюджетним кодексом Ук раїни для плати за землю (стат тя 20 Закону).
Відповідно до ст. 27 За кону України «Про плату за зе млю»контроль за правильніст ю обчислення і справляння зе мельного податку, а також оре ндної плати за земельні діля нки державної та комунальної власності здійснюється орга нами державної податкової сл ужби.
Закон України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»є спеціальним закон ом з питань оподаткування, як ий установлює порядок погаше ння зобов'язань юридичних аб о фізичних осіб перед бюджет ами та державними цільовими фондами з податків і зборів (о бов' язкових платежів), вклю чаючи збір на обов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.
Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.
Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.
Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни від 21.12.2000 року „Про порядо к погашення зобов`язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” нараховано пеню: при самостійному нарахуванні су ми податкового зобов`язання платником податків - від пер шого робочого дня, наступног о за останнім днем граничног о строку сплати податкового зобов`язання; при нарахуванн і суми податкового зобов`яза ння контролюючими органами - від першого робочого дня, нас тупного за останнім днем гра ничного строку сплати податк ового зобов`язання, визначен ого у податковому повідомлен ні.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаних податкових зобов' яз ань відповідача, у відповідн ості до пункту 5.2 статті 5 Закон у України Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»є узгоджено ю.
Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вка заного Закону, активи платни ків податків можуть бути при мусово стягнені в рахунок по гашення його податкових зобо в' язань виключно за рішення м суду.
Доказів сплати податковог о боргу відповідач суду не пр едставив. Загальна сума пода ткового боргу становить 2308,74 г рн.
Виходячи з викладен ого, суд вважає, що вимоги пози вача є обгрунтованими, а позо в таким, що підлягає до задово лення.
На підставі ст.124 Конст итуції України, керуючись ст .2, ст.ст. 8-14, ст.86, ст.ст.158-163, ст.167 Кодек су адміністративного судочи нства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Стягнути з Відкритого акц іонерного товариства „Ремон тник”, вул.Грушевського,51, м.Тл умач, Тлумацький район, Івано -Франківська область, код ЄДР ПОУ 13656469 в доход державного бюд жету заборгованість в сумі 2308 ,74 грн.(дві тисячі триста вісім гривень 74 копійок.
Відповідно до ст. 186 Кодексу а дміністративного судочинст ва України постанова може бу ти оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 Ко дексу адміністративного суд очинства України - з дня склад ення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Заява про апеляційн е оскарження та апеляційна с карга подаються до суду апел яційної інстанції через суд, який ухвалив оскаржуване су дове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складен а в повному обсязі 25.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10276248 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні