Постанова
від 21.06.2010 по справі 2а-1649/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" червня 2010 р. Справа № 2a-1649/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Судді Скільський І.І.

при секретарі Дякун М.М.

за участю:

представника позивача : не з`явився

представника відповідача : не з`явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву

за позовом Управління Пе нсійного фонду України в Тис меницькому районі

до ТзОВ „Західбудсерві с”

про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 1016,36 грн., -

ВСТАНОВИВ:

29 квітня 2010 року Управлі ння Пенсійного фонду в Тисме ницькому районі звернулося д о суду з адміністративним по зовом до ТзОВ „Західбудсерві с” про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 1016,36 грн.

Позовні вимоги моти вовані тим, що відповідачем, в порушення статей 18, 20, Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»не погашено заборго ваність по сплаті суми страх ових внесків за період з жовт ня 2009 року по лютий 2010 року в роз мірі 1016,36 гривень. На підставі ц ього просив позов задовольни ти.

Представник позивача в судове засідання не з`явивс я, подав заяву про розгляд спр ави без його участі.

Представник відповід ача у судове засідання не з`я вився, повідомлявся про дату , час та місце судового розгля ду через засоби масової інфо рмації (газета „Вперед” № 24(6657) в ід 11.06.2010 року).

Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивш и подані докази, суд приходит ь до висновку, що позов підляг ає задоволенню, виходячи з на ступного.

Судом встановлено, що Тз ОВ „Західбудсервіс” є платни ком страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування та збо ру на обов' язкове державне пенсійне страхування та заре єстроване в управлінні Пенсі йного фонду України в Тисмен ицькому районі.

Законом України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»визнач аються: принципи та структур а системи загальнообов' язк ового державного пенсійного страхування; коло осіб, які пі длягають загальнообов' язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов' язки; порядок нар ахування, обчислення та спла ти страхових внесків; стягне ння заборгованості за цими в несками. Статтею 5 вказаного З акону його дію поширено на ре гулювання відносини, що вини кають між суб' єктами систем и загальнообов' язкового де ржавного пенсійного страхув ання. Дія інших нормативно-пр авових актів на ці правовідн осини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йом у не суперечить.

Статтею 1 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння»визначено, що страхуваль никами є роботодавці та інші особи, які відповідно до цьог о Закону сплачують страхові внески на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Зако ну Страхувальниками відпові дно є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності та господарювання, об ' єднання громадян, профспіл ки, політичні партії (у тому чи слі філії, представництва, ві дділення та інші відокремлен і підрозділи зазначених підп риємств, установ, організаці й, об' єднань громадян, профс пілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самос тійно ведуть розрахунки із з астрахованими особами), фізи чні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно-правового характеру, - д ля осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Частина перша статті 15 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування»визначає, що пл атниками страхових внесків д о солідарної системи є страх увальники, зазначені в статт і 14 цього Закону. Частина трет я вказаної статті встановлює , що страхувальники набувают ь статусу платників страхови х внесків до Пенсійного фонд у з дня взяття їх на облік тери торіальним органом Пенсійно го фонду.

Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язк и страхувальників, пункт шос тий якої передбачає, що страх увальники зобов' язані нара ховувати, обчислювати і спла чувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язо к страхувальників сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше ніж че рез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач є ст рахувальником, платником стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, на якого покла дені обов' язки нараховуват и, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повн ому обсязі страхові внески.

Стаття 106 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлює відповідал ьність страхувальників, част иною 1 якої передбачено, що у р азі виявлення своєчасно не с плачених сум страхових внеск ів страхувальники зобов' яз ані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нараху ванням пені в порядку і розмі рах, визначених цією статтею . Частина 2 вказаної статті Зак ону передбачає, що суми страх ових внесків своєчасно не на раховані та/або не сплачені с трахувальниками у строки, ви значені статтею 20 цього Закон у, в тому числі обчислені тери торіальними органами Пенсій ного фонду у випадках, передб ачених частиною третьою стат ті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.

Відповідно до ч.6 ст. 20 Зако ну України № 1058-ІV, страхувальни ки зобов'язані сплачувати ст рахові внески не пізніше ніж через 20 календарних днів з дн я закінчення базового звітно го періоду, що дорівнює кален дарному місяцю для даного ст рахувальника.

Як вбачається з матеріа лів справи, відповідачем зді йснювалась несвоєчасна спла та страхових внесків за пері од з жовтня 2009 року по лютий 2010 р оку, в зв`язку з чим виникла за боргованість в сумі 1016,36 грн. Вк азаний факт підтверджується наявними в матеріалах справ и копіями розрахунків суми с трахових внесків на загально обов`язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за жовтень, листопад, г рудень 2009 року, січень та лютий 2010 року, довідкою-розрахунком про встановлення заборгован ості.

Судом встановлено, що в ідповідачем частково сплаче но страхові внески за жовтен ь 2009 року в сумі 22,04 грн., інша сума сплачена не була.

Статтями 14, 15 Закону Укр аїни “Про загальнообов”язко ве державне пенсійне страхув ання” та п.2.1.1. Інструкції “Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрах ованими особами внесків на з агальнообов”язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України” пере дбачено, що роботодавці - пі дприємства, установи й орган ізації, створені відповідно до законодавства України, не залежно від форм власності, в иду діяльності та господарюв ання, які використовують пра цю фізичних осіб на умовах тр удового договору (контракту) або на інших умовах, передбач ених законодавством є платни ками страхових внесків до Пе нсійного фонду України.

Відповідно до Закону Укр аїни “Про збір на обов”язков е державне пенсійне страхува ння” та п.4.1. Інструкції “Про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України” встановл юється розмір страхових внес ків на загальнообов”язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, зокрема для платників, зазн ачених у п.п.2.1.1. п.2.1. Інструкції - 32 відсотки суми фактичних вит рат на оплату праці і 1-2% від сум и доходу у вигляді заробітно ї плати.

Таким чином, суд прих одить до висновку про правом ірність нарахування позивач ем сум недоїмки страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання відповідача в розмірі 1016 ,36 гривень, а також, що відповід ачу було відомо про наявніст ь обов' язку погашення забор гованості по сплаті страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування.

Враховуючи вищевикла дене, суд вважає, що вимоги поз ивача про стягнення з ТзОВ „З ахідбудсервіс” заборговано сті по сплаті страхових внес ків є обгрунтованими, а позов ні вимоги таким, що підлягают ь до задоволення.

На підставі статті 124 Кон ституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ТзОВ „Західбу дсервіс”, вул.Липова, 11, м.Тисме ниця, Тисменицький район, Іва но-Франківська область, код Є ДРПОУ 32402776 в користь управлінн я Пенсійного фонду України в Тисменицькому районі, р/р 2560630610 62, код ЄДРПОУ 20550926, МФО 336503 заборго ваність по сплаті страхових внесків в сумі 1016,36 грн.(одна тис яча шістнадцять гривень 36 коп ійок).

Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.

Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 25.06.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10276250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1649/10/0970

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні