ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" червня 2010 р. Справа № 2a-1649/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Судді Скільський І.І.
при секретарі Дякун М.М.
за участю:
представника позивача : не з`явився
представника відповідача : не з`явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву
за позовом Управління Пе нсійного фонду України в Тис меницькому районі
до ТзОВ „Західбудсерві с”
про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 1016,36 грн., -
ВСТАНОВИВ:
29 квітня 2010 року Управлі ння Пенсійного фонду в Тисме ницькому районі звернулося д о суду з адміністративним по зовом до ТзОВ „Західбудсерві с” про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків в сумі 1016,36 грн.
Позовні вимоги моти вовані тим, що відповідачем, в порушення статей 18, 20, Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування»не погашено заборго ваність по сплаті суми страх ових внесків за період з жовт ня 2009 року по лютий 2010 року в роз мірі 1016,36 гривень. На підставі ц ього просив позов задовольни ти.
Представник позивача в судове засідання не з`явивс я, подав заяву про розгляд спр ави без його участі.
Представник відповід ача у судове засідання не з`я вився, повідомлявся про дату , час та місце судового розгля ду через засоби масової інфо рмації (газета „Вперед” № 24(6657) в ід 11.06.2010 року).
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивш и подані докази, суд приходит ь до висновку, що позов підляг ає задоволенню, виходячи з на ступного.
Судом встановлено, що Тз ОВ „Західбудсервіс” є платни ком страхових внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування та збо ру на обов' язкове державне пенсійне страхування та заре єстроване в управлінні Пенсі йного фонду України в Тисмен ицькому районі.
Законом України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування»визнач аються: принципи та структур а системи загальнообов' язк ового державного пенсійного страхування; коло осіб, які пі длягають загальнообов' язк овому державному пенсійному страхуванню; перелік платни ків страхових внесків, їх пра ва та обов' язки; порядок нар ахування, обчислення та спла ти страхових внесків; стягне ння заборгованості за цими в несками. Статтею 5 вказаного З акону його дію поширено на ре гулювання відносини, що вини кають між суб' єктами систем и загальнообов' язкового де ржавного пенсійного страхув ання. Дія інших нормативно-пр авових актів на ці правовідн осини може поширюватися лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що йом у не суперечить.
Статтею 1 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння»визначено, що страхуваль никами є роботодавці та інші особи, які відповідно до цьог о Закону сплачують страхові внески на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 даного Зако ну Страхувальниками відпові дно є роботодавці: підприємс тва, установи і організації, с творені відповідно до законо давства України, незалежно в ід форми власності, виду діял ьності та господарювання, об ' єднання громадян, профспіл ки, політичні партії (у тому чи слі філії, представництва, ві дділення та інші відокремлен і підрозділи зазначених підп риємств, установ, організаці й, об' єднань громадян, профс пілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самос тійно ведуть розрахунки із з астрахованими особами), фізи чні особи - суб' єкти підпр иємницької діяльності та інш і особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно-правового характеру, - д ля осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Частина перша статті 15 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування»визначає, що пл атниками страхових внесків д о солідарної системи є страх увальники, зазначені в статт і 14 цього Закону. Частина трет я вказаної статті встановлює , що страхувальники набувают ь статусу платників страхови х внесків до Пенсійного фонд у з дня взяття їх на облік тери торіальним органом Пенсійно го фонду.
Частина 2 статті 17 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язк и страхувальників, пункт шос тий якої передбачає, що страх увальники зобов' язані нара ховувати, обчислювати і спла чувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частина 6 статті 20 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання»встановлює обов' язо к страхувальників сплачуват и страхові внески, нарахован і за відповідний базовий зві тний період, не пізніше ніж че рез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач є ст рахувальником, платником стр ахових внесків на загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування, на якого покла дені обов' язки нараховуват и, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повн ому обсязі страхові внески.
Стаття 106 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання»встановлює відповідал ьність страхувальників, част иною 1 якої передбачено, що у р азі виявлення своєчасно не с плачених сум страхових внеск ів страхувальники зобов' яз ані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нараху ванням пені в порядку і розмі рах, визначених цією статтею . Частина 2 вказаної статті Зак ону передбачає, що суми страх ових внесків своєчасно не на раховані та/або не сплачені с трахувальниками у строки, ви значені статтею 20 цього Закон у, в тому числі обчислені тери торіальними органами Пенсій ного фонду у випадках, передб ачених частиною третьою стат ті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованіст ю із сплати страхових внескі в (далі - недоїмка) і стягуютьс я з нарахуванням пені та заст осуванням фінансових санкці й.
Відповідно до ч.6 ст. 20 Зако ну України № 1058-ІV, страхувальни ки зобов'язані сплачувати ст рахові внески не пізніше ніж через 20 календарних днів з дн я закінчення базового звітно го періоду, що дорівнює кален дарному місяцю для даного ст рахувальника.
Як вбачається з матеріа лів справи, відповідачем зді йснювалась несвоєчасна спла та страхових внесків за пері од з жовтня 2009 року по лютий 2010 р оку, в зв`язку з чим виникла за боргованість в сумі 1016,36 грн. Вк азаний факт підтверджується наявними в матеріалах справ и копіями розрахунків суми с трахових внесків на загально обов`язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за жовтень, листопад, г рудень 2009 року, січень та лютий 2010 року, довідкою-розрахунком про встановлення заборгован ості.
Судом встановлено, що в ідповідачем частково сплаче но страхові внески за жовтен ь 2009 року в сумі 22,04 грн., інша сума сплачена не була.
Статтями 14, 15 Закону Укр аїни “Про загальнообов”язко ве державне пенсійне страхув ання” та п.2.1.1. Інструкції “Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрах ованими особами внесків на з агальнообов”язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України” пере дбачено, що роботодавці - пі дприємства, установи й орган ізації, створені відповідно до законодавства України, не залежно від форм власності, в иду діяльності та господарюв ання, які використовують пра цю фізичних осіб на умовах тр удового договору (контракту) або на інших умовах, передбач ених законодавством є платни ками страхових внесків до Пе нсійного фонду України.
Відповідно до Закону Укр аїни “Про збір на обов”язков е державне пенсійне страхува ння” та п.4.1. Інструкції “Про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України” встановл юється розмір страхових внес ків на загальнообов”язкове д ержавне пенсійне страхуванн я, зокрема для платників, зазн ачених у п.п.2.1.1. п.2.1. Інструкції - 32 відсотки суми фактичних вит рат на оплату праці і 1-2% від сум и доходу у вигляді заробітно ї плати.
Таким чином, суд прих одить до висновку про правом ірність нарахування позивач ем сум недоїмки страхових вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання відповідача в розмірі 1016 ,36 гривень, а також, що відповід ачу було відомо про наявніст ь обов' язку погашення забор гованості по сплаті страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування.
Враховуючи вищевикла дене, суд вважає, що вимоги поз ивача про стягнення з ТзОВ „З ахідбудсервіс” заборговано сті по сплаті страхових внес ків є обгрунтованими, а позов ні вимоги таким, що підлягают ь до задоволення.
На підставі статті 124 Кон ституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ТзОВ „Західбу дсервіс”, вул.Липова, 11, м.Тисме ниця, Тисменицький район, Іва но-Франківська область, код Є ДРПОУ 32402776 в користь управлінн я Пенсійного фонду України в Тисменицькому районі, р/р 2560630610 62, код ЄДРПОУ 20550926, МФО 336503 заборго ваність по сплаті страхових внесків в сумі 1016,36 грн.(одна тис яча шістнадцять гривень 36 коп ійок).
Відповідно до ст. 186 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова мо же бути оскаржена протягом 10 д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративно го судочинства України - з дня складення в повному обсязі ш ляхом подачі заяви про апеля ційне оскарження. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Заява про апе ляційне оскарження та апеляц ійна скарга подаються до суд у апеляційної інстанції чере з суд, який ухвалив оскаржува не судове рішення.
Відповідно до ст.254 Код ексу адміністративного судо чинства України постанова на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства України, постанова су ду першої інстанції набирає законної сили після закінчен ня цього строку. У разі поданн я апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля закінчення апеляційного р озгляду справи.
Суддя: /підпис/ Скільський І.І.
Постанова складен а в повному обсязі 25.06.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10276250 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні